Jump to content

Проблем с климатика - ECON не изгасва


teodorko1

Recommended Posts

  • Отговори 58
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

и сега не разбрах.....хубаво ли е да се пуска econ режима или не????

 

Не е препоръчително да се кара продължително (седмици и месеци наред) с включен Econ. Някои препоръчват дори да се кара винаги с изключен Econ. Лично аз карам основно с включен Econ, но гледам да не минава твърде много време между пътите когато го изключвам и покарвам ден, два или повече без него. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все си мисля,че колата е достатъчно "умна" та сама да си преценя дали да изключва компресора или не...дори и да е натиснат " econ" режима.Ако е много студено и сега си палите колата т.е. още не е загряла ,  и сте настроили да речем на 21 градуса , и натиснете Econ дали наистина компресора няма да работи????

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо или ти си се объркал или не става ясно точно какво имаш предвид. 

При активиран ECON режим компресорът НЕ работи! Никога!

При деактивиран ECON режим компресорът работи само над определена външна температура.

 

Но в случаят аз имах предвид нещо съвсем друго - че дълги периоди в покой не се отразяват добре на компресора и сдава багажа. Счита се, че за него е по-добре да работи редовно и дори постоянно (когато външната температура го позволява).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хмм...В два сутринта какво правим???Ще взема въобще да не го ползам този Econ...едва ли повлиява толкова драстично на разхода.....Усещал съм обаче как влияе на мощността на количката,особено при нагорнище......

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти май наистина не разбираш. Компресора зимата работи единствено когато се обдухва предното стъкло, иначе и да искаш няма как да го пуснеш на минусови температури да ти духа студено в колата. Просто няма да се пусне. Компресова в нашите коли работи само за да прави студено (и да изсушава въздуха) не е като климатиците по къщите, които духат и топло. В 2 сутринта и да натискаш и да не натискаш ECON ще си мръзнеш :D. А когато е пуснато обдухването на предния прозорец колата автоматично си пуска компресора независимо дали ти го цъкаш или не.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно наистина съм в заблуда....Искате да ми кажете,че зимата ако на вън е да кажем 0 градуса , а съм настроил климатроника на 21 градуса...то компресора НЕ работи...Така ли?т.е. с Econ или без той си е изключен....при ниски температури,освен ако не обдухваме само предното стъкло????И сега какво зимата топлината си идва от двигателя.....а компресора е само за лятото да охлажда???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така! :)

Компресорът не е топлинна помпа (ако сравняваш с някои по-скъпи домашни климатици) и работи само еднопосочно, т.е. за да охлажда! Зимно време не може да е полезен за абсолютно нищо друго, освен за изсушаване на въздуха! До като не загрее двигателя - топло няма (малко изключение е опционалното допълнително нагревателче, за което стана дума по-горе, но то е толкова мижаво, че служи колкото да поддържа основните животоподдържащи функции на човешкия организъм докато двигателят загрее и почне да отделя топлина зимно време (за това и се предлага най-вече за дизели)).

Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти май наистина не разбираш. Компресора зимата работи единствено когато се обдухва предното стъкло, иначе и да искаш няма как да го пуснеш на минусови температури да ти духа студено в колата. Просто няма да се пусне. Компресова в нашите коли работи само за да прави студено (и да изсушава въздуха) не е като климатиците по къщите, които духат и топло. В 2 сутринта и да натискаш и да не натискаш ECON ще си мръзнеш :D. А когато е пуснато обдухването на предния прозорец колата автоматично си пуска компресора независимо дали ти го цъкаш или не.

При каква температура се включва компресора?Мисля че под 5 градуса не сработва?Да предположим че е 1,2 или -2 градуса,пускаш обдухването на предния прозорец,компресора не би трябвало да работи.

При мен копчето ECON е заменено с AC.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От фейслифт-а вместо ECON, копчето се казва AC и е реципрочното - когато свети, компресорът е активен. Когато е изключен (съответно не свети) е аналогично на ECON режим. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При каква температура се включва компресора?Мисля че под 5 градуса не сработва?Да предположим че е 1,2 или -2 градуса,пускаш обдухването на предния прозорец,компресора не би трябвало да работи.

При мен копчето ECON е заменено с AC.

Мисля, че се включва винаги при обдухване на предния прозорец без значение каква е външната температура и дали тя ти позволява да го включиш ръчно ти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Та, днеска пуснах но HI градусите и изключих econ- а и на външна температура около 2 градуса, след 3 минути 1 км изминато разстояние топлото почна!!! Чувствам се доста на аванта :D и е добре, че все пак разбрах, че го имам тоз нагревател! Нз, колко е мижав, защото на 5- тата минута вече перката си духаше стабилно, а стрелката на антифриза започна да отлепя от 50 след 10 тина минути. Та много полезен нагревагел!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При под 5С компресора не се включва без значение дали се обдухва предното стъкло или е изключен екон-а. Ако се включи под тази температура има голяма опсност да се спука изпарителя - точно затова е предвидена тази защита. Така, че при ниски темпетатури (под 5С) зимата няма никакво значение за компресора дали управлението е на Ауто или Екон - просто компресора не се включва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам за различните двигатели колко е различно но аз съм с 1.6 FSI и преди 5тата минута не усещам топлинка. А служебната ми дачийка дизеларка след 1 минута  грее :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако компресора не се пуска под 5 градуса, защо при включен econ, стъклата почват да се потят и при изключването на econ- а, всичко се изсушава?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би отваря по различен начин клапите на парното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Топлото идва от двигателя! Ако си се качвал на кола без климатик от завода трябва да знаеш, че зимата не ти трябва грейка в нея  :schlaumeier:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако до сега всичко е било ок, то вероятно фреона ти е заминал. Закачи я да си сигурен. Махал ли си акумулатор скоро?

Да имах проблем с акумулатора не я бях карал дълго време и той умря.Какво имаш предвид?

Топлото идва от двигателя! Ако си се качвал на кола без климатик от завода трябва да знаеш, че зимата не ти трябва грейка в нея  :schlaumeier:

Така е но си духа топло след 2 3 мин. в този студ а двигателя си е още студен

това е проблема

Да не е получил грешка когато е паднал акумулатора.Проблема е в това че немога да изключа Eco бутона.Какво да правя?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е но си духа топло след 2 3 мин. в този студ а двигателя си е още студен

това е проблема

 

...Прочете ли нещо от темата до тук...?  :gruebel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

teodorko1, моля те, закарай колата в сервиз. Явно ние няма да ти помогнем.

P.S.

И после да не "забравиш" като 99% от задаващите проблем, да споделиш и решението. Хората масово като го оправят и забравят да споменат от къде е бил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...