Jump to content

Проблем с климатика - ECON не изгасва


teodorko1

Recommended Posts

Имам проблем с климатика.Постоянно ми свети ECO бутона на климатроника и немога да я спра.А преди не беше така.Има ли проблем с фреона?Който може да помага.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 58
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

По скоро е я някой датчик, я компресора.Ако си с BKD мотор, фреона можеш да го видиш в канал 063

 

Screen_Shot379.png

 

а ако не си с BKD мотор, кажи кода му и ще ти кажа канала.  ^_^

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Климатика не работи под +5С, пробвай да го пуснеш като се постопли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Компресорът не се вклюва под определена температура, но разбира се това не пречи да се деактивира ECON режима.

ECON се деактивира и автоматично при пускане на обдухване на предното стъкло за да го изсуши. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

VBI, и при мен на ФИС-а показва сутрин -5, но ECON не ми свети?



Както написах в първия си пост, залагам на някой датчик (надали колегата се опитва да си пусне на охлаждане в тези студове).

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е нужно да опитва - системата не би му позволила да опита ако няма фреон. А това е типичният признак при липса на фреон. 

Но разбира се е само една от възможните причини. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто предположих, че може да е от температурата навън, но действително дори да не се включи компресора би трябвало поне да угасне екон-а :).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато няма фреон прави точно така...гасне само докато работи нагревателя на парното и обдухването...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много хора не знаят каква е идеята на копчето ECON. Чувал съм нелепици от типа "Еъркондишъна се пуска"

ECON бутона когато диодчето свети  значи, че е включен режим ECONOMY - Климатика е изключен

ECON бутона когато диодчето не свети - климатика е активен и при необходимост климатроника ще го използва.

 

Наистина най-оптимално е на 21 градуса и AUTO активно.

Моето мнение е че зимно време и дори лятото когато температурата не надвишава 15 градуса ECONOMY режима трябва да е включен.

 

Ако не можеш да го изключиш най-вероятно имаш проблем с климатика, би трябвало да има логната някоя грешка а може, според мен може и контролера да ти дава грешка.

Задължителна диагностика.

 

Зимно време при ниските температури ECONOMY режима включен изключен не забелязвам разлика даже психологическата нагласа да гори по малко, върши обратния ефект

и си мислиш че нищо не прави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зимно време при ниските температури ECONOMY режима включен изключен не забелязвам разлика даже психологическата нагласа да гори по малко, върши обратния ефект и си мислиш че нищо не прави.

 

А трябва да усещаш разлика. За зимата имаш и електрически нагревател. Когато колата е в режим ECON, то тогава той не е активен. Пробвай да запалиш колата, температурата да сетнеш на Hi, ECON изключен и вентилатора на 1 или 2. Постави ръка пред дюзите. А сега се замисли от къде идва тази топлина?

Screen_Shot386.png

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Допълнителният нагревател е екстра до колкото ми е известно и не е час от стандартната конфигурация. Бих се радвал ако греша?

Съветът за включен ECON режим максимално често не е никак добър - това вижда сметката на компресора! Препоръката е Екон да е изключен дори през зимата и включен единствено тогава, когато допълнително охлаждане би могло да бъде използвано, но не е желано или когато потребителят предпочете по-влажен въздух в купето или когато разбира се разликата в разхода е от значение (но пак казвам, ако често и продължително компресорът не се ползва има риск да дефектира)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Допълнителният нагревател е екстра до колкото ми е известно и не е час от стандартната конфигурация. Бих се радвал ако греша?

 

И аз си мислех така до скоро, но до тук всички коли, които съм закачал имат модул 7D-Aux. Heat. Тук става въпрос не за "печка", която  се предлага като екстра и може да се пали с дистанционно, а за най-прост сериен електрически нагревател.

 

Sunday,16,November,2014,14:07:10:62939

VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator

VCDS Version: 12.12.0.0

Data version: 20130910

VIN: WAUZZZ8P66A0XXXXXX   License Plate:

Mileage: 121910km-75751mi   Repair Order:

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

Chassis Type: 8P (1K0)

Scan: 01 02 03 08 09 15 16 17 19 25 42 44 46 47 52 55 56 62 72 7D

      

VIN: WAUZZZ8P66AXXXXXX   Mileage: 121910km/75751miles

00-Steering Angle Sensor -- Status: OK 0000

01-Engine -- Status: OK 0000

02-Auto Trans -- Status: OK 0000

03-ABS Brakes -- Status: OK 0000

08-Auto HVAC -- Status: OK 0000

09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000

15-Airbags -- Status: OK 0000

16-Steering wheel -- Status: OK 0000

17-Instruments -- Status: OK 0000

19-CAN Gateway -- Status: OK 0000

25-Immobilizer -- Status: OK 0000

42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000

44-Steering Assist -- Status: OK 0000

46-Central Conv. -- Status: OK 0000

47-Sound System -- Status: OK 0000

52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000

55-Xenon Range -- Status: OK 0000

56-Radio -- Status: OK 0000

62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000

72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000

7D-Aux. Heat -- Status: OK 0000

-------------------------------------------------------------------------------

..............................................................................................

..............................................................................................

..............................................................................................

-------------------------------------------------------------------------------

Address 7D: Aux. Heat        Labels: 1K0-963-235.lbl

   Part No SW: 1K0 963 235 E    HW: 1K0 963 235 E

   Component: PTC-Element         0404

   Revision: 00800000    Serial number:             

   Shop #: WSC 00000 000 00000

   VCID: 2D51EF3FB4E4E5760F5-8078

No fault code found.

End   ---------------------------------------------------------------------

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Става дума за същия тип печка, но просто без дистанционно, което също е екстра.

Аз нямам Aux Heat модул, но и наличието му в списъка не е сигурен признак на наличието на нагревател.  :)

Но се отклонихме и доста от темата. Това би могла да е отделна такава. Просто исках да обърна внимание, че написаното от теб е само частен случай, тъй като се отнася за екстра.

Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мисля, че всички 8P излизат фабрично с нагревателя. В студа сутрин и с ECON on/ off все едно и също време му трябва да започне да духа топлото. 

 

Някъде четох, че компресора е постоянно зацепен, но според изискването си изменя натоварването? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Baha, не забравяй че имам лог от колата ти! 

============================================

Baha:

------------------------------------------------------------------------------
Address 7D: Aux. Heat        Labels: 1K0-963-235.lbl
   Part No SW: 1K0 963 235 A    HW: 1K0 963 235 A
   Component: PTC-Element         0303
   Revision: 00400000    Serial number:             
   Shop #: WSC 00000 000 00000
   VCID: 29591B2F800CF956E3D-807C

No fault code found.

End   ---------------------------------------------------------------------

============================================

 

И както вече казах, тук не говорим за "печката", поставяна като екстра за скандинавските страни, а за Electric auxiliary air heater, поставян при дизеловите агрегати. "Печката" е нещо съвсем друго и до колкото си спомням, тя не е бе на ток (иначе ще запалите, ама друг път, ако я пуснете да загрее колата 30 минути преди да отидете реално при нея). 



Electric auxiliary air heater

 

J255_8P_87_____1_0202_21_MWB_selektiv_lesen.htm
J255_8P_87_____1_0203_21_Anpassung.htm
J255_8P_87_____1_0203_21_ersetzen.htm
J255_8P_87_____1_0203_21_MWB_lesen.htm
J255_8P_87_____1_0203_21_Stellgliedtest.htm
J255_8P_87_____1_0504_21_Fehler_Grundeinstellung.htm
J255_8P_87_____1_1007_21_Grundeinstellung.htm
J255_8P_87_____2_0203_21_Stellgliedtest_manuell.htm
J301_8P_87_____1_0406_21_ersetzen.htm
J301_8P_87_____1_0406_21_Fehler_Grundeinstellung.htm
J301_8P_87_____1_0406_21_MWB_lesen.htm
J301_8P_87_____1_0406_21_Stellgliedtest.htm
J301_8P_87_____1_1007_21_Grundeinstellung.htm
J39_8P_92_____2_0203_21_Relais_fuer_SRA.htm
J604_8P_80_____1_0203_21.htm
J604_8P_80_____1_0203_21_MWB_lesen.htm

A87-0709.jpg

Additional air heater control unit -J604

 

 

Measured value block 001

 

Display zone 1

 

Activation of additional heater heating element -Z35 by additional air heater control unit -J604.

J Readout = off or 0 (no activation)

The additional heater heating element -Z35 is not activated.

A shut-off condition applies which does not permit activation of the additional heater heating element (ADisplay group 2).

J Readout = on or 1 (there is a request)

The additional heater heating element -Z35 is activated by the control unit -J604.

 

 

Display zone 2

 

Voltage at additional air heater control unit -J604 in Volts.

J Readout = above 12.0 V

If the voltage is below 12.0 V, check the voltage supply and earth connection to the -J604.

 

Display zone 3

 

Current flowing via additional heater heating element -Z35 in Amperes.

J Readout = below 0.050 A

The additional heater is off (A Display zone 1).

J Readout = 1 A to approx. 77 A

Current flowing via additional heater heating element -Z35.

The displayed current rating may fluctuate heavily. It is dependent on the various influencing variables (A Notes).

 

Display zone 4

 

Heat output absorbed/discharged by additional heater heating element -Z35.

The heat output is calculated by the additional air heater control unit -J604 (from the voltage displayed in display zone 2 and the current displayed in zone 3).

J Readout = below 0.5 W

The additional heater is off (A Display zone 1).

J Readout = 12 W to approx. 1000 W

Calculation example: 13 V x 70 A = 910 W

The displayed power output may fluctuate heavily. It is dependent on the various influencing variables (ANotes).

 

K Notes:

J The maximum heat output of the additional heater heating element -Z35 is 1000. It is regulated by the control unit -J604 by way of various influencing variables.

 

J The power consumption of the additional heater heating element -Z35 may fluctuate heavily depending on various environmental conditions. The following environmental conditions have a decisive influence on the power consumption: Ambient temperature, fresh air blower speed, setting of temperature flap, alternator load and onboard power supply control unit -J519 vehicle voltage.

 

J During the first 4 minutes after engine starting the power consumption can be limited by the onboard power supply control unit -J519 to around 50 percent of the maximum possible output (e.g. after an engine start at a low ambient or engine temperature to enable the battery to recover).

 

J Preconditions for maximum power consumption of the -Z35: Low temperature of air through the additional heater heating element -Z35 (low ambient temperature and a cold heater/air conditioner heat exchanger), a large flow of air through the additional heater heating element -Z35 (high fresh air blower speed and both temperature flaps at full heat), low alternator load and no power reduction by the onboard power supply control unit -J519 (all electrical consumers off and engine speed above 2000 rpm).

 

Measured value block 002

 

Display zone 1

 

Request for heat output to control unit -J604.

In vehicles with a heater (without air conditioner) the switch in the heater control operated by way of the temperature selection rotary knob is opened and closed.

In vehicles with an air conditioner, the data from the Climatronic control unit -J255 are transferred over the convenience system data bus.

Readout = 0

The -J255 sends a request for additional heat output to the control unit -J604.

The switch in the heater control is closed (the temperature selection rotary knob is at full heat or shortly before - max. 15 percent of its adjustment range before the full limit, at the output of the -J604, contact 3 in the 20-pin connector the voltage is below 5V).

Readout = 1

The -J255 sends no request for additional heat output to the control unit -J604 (the -J255 has calculated that to attain the preset temperature no additional heat output is required).

The switch in the heater control is closed (the temperature selection rotary knob is at full cold - more than 15 percent of its adjustment range before the full limit, at the output of the -J604, contact 3 in the 20-pin connector the voltage is above 5V).

 

Display zone 2

 

Shut-off of additional heater due to coolant temperature.

The coolant temperature is transmitted by the control unit in dash panel insert -J285 over the convenience system data bus.

J Readout = 0 (activation of additional heater heating element -Z35 on)

The coolant temperature is below approx. 75 °C, additional heat output is required.

The switch in the heater control is closed (the temperature selection rotary knob is at full heat or shortly before, earth is connected to the output of the -J604 contact 3.

J Readout = 1 (activation of additional heater heating element -Z35 off)

The coolant temperature is above approx. 75 °C, no additional heat output is required.

 

Display zone 3

 

Shut-off of additional heater due to engine speed.

The engine speed is transmitted by the control unit in dash panel insert -J285 over the convenience system data bus.

J Readout = 0 (activation of additional heater heating element -Z35 on)

The engine speed is above 500 rpm.

J Readout = 1 (activation of additional heater heating element -Z35 off)

The engine speed is below 500 rpm.

 

Display zone 4

 

Shut-off of additional heater due to inadequate vehicle voltage.

The request for power reduction to shut off  is transmitted by the onboard power supply control unit -J519 over the convenience system data bus (A Display group 003, zone 1).

J Readout = 0 (activation of additional heater heating element -Z35 on)

The vehicle voltage is within the permissible range.

J Readout = 1 (activation of additional heater heating element -Z35 off)

The vehicle voltage is too low.

 

Measured value block 003

 

Display zone 1

 

Power reduction or shut-off of additional heater due to inadequate vehicle voltage.

The request for power reduction to shut off  is transmitted by the onboard power supply control unit -J519 over the convenience system data bus (A Display group 4, zone 3).

J Readout = 100 percent (activation of additional heater heating element -Z35 on, no power reduction is required.)

J Readout = 2550 or 75 percent (activation of additional heater heating element -Z35 on, the heat output is reduced to the displayed value due to the request from the -J519 however.)

J Readout = 0 (activation of additional heater heating element -Z35 off.)

The vehicle voltage is too low.

 

Display zone 2

 

Type of activation of additional heater, dependent on vehicle specification.

The vehicle equipment specification (with or without air conditioner) is coded by the data bus diagnostic interface -J533 and transmitted over the convenience system data bus.

J Readout = AC (A vehicle with air conditioner.)

The activation is over the convenience system data bus.

J Readout = Ht (A vehicle with heater, without air conditioner.)

The activation is by an earth signal switched by the heater control at contact 3 of the additional air heater control unit -J604 (A Display group 2, zone 1).

 

Display zone 3

 

Display zone currently not used.

 

Display zone 4

 

Display zone currently not used.

 

Measured value block 004

 

Display zone 1

 

Coolant temperature in °C transmitted by control unit in dash panel insert -J285.

The coolant temperature is transferred over the convenience system data bus.

 

Display zone 2

 

Engine speed in rpm transmitted by data bus diagnostic interface -J533.

The engine speed is transferred over the convenience system data bus.

 

Display zone 3

 

Alternator load in percent.

The alternator load is calculated by the engine control unit and transmitted via the data bus diagnostic interface -J533 on the convenience system data bus.

J Readout = 16 percent or less (activation of additional heater heating element -Z35 off.)

J Readout = 17 to approx. 92  percent (activation of additional heater heating element -Z35 on.)

Activation of the additional heater heating element -Z35 is possible without restriction, the alternator has power reserves.

J Readout = approx. 92  to approx. 98 percent (activation of additional heater heating element -Z35 on.)

The current consumption, and thus the power output of the additional heater heating element -Z35, is limited by the control unit -J604, so the alternator is not overloaded.

J Readout = above approx. 98 percent (activation of additional heater heating element -Z35 on.)

The alternator is currently overloaded, the current consumption, and thus the power output of the additional heater heating element -Z35, is reduced by the control unit -J604 to relieve the load on the alternator (e.g. possible short time after switching on lights or heated rear window etc.).

 

Display zone 4

 

Display zone currently not used.

 

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега погледнах лог от колата на колега (fifipaldi) с бензинов двигател, да наистина колите с бензинови двигатели нямат Electric auxiliary air heater, за разлика от нас които сме с дизелови двигатели. То е очевидно защо де!  :hilezh:  :hilezh:  :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз нямам лог,но имам разпечатка с оборудването на колата и е отбелязано.Доколкото разбирам това отопление действа когато ECON не свети,т.е. пуснат е климатика.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точна така. При мен, през студените месеци климатроника стои постоянно на HI (поради късите ежедневни 6 киломегрови пробеци) и ECON е изключен, за да работи и Aux Heat. По този начин си осигурявам някаква (макар и минимална) топлина, освен разбира се подгрева на седалките (никога повече кола без тази екстра).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и сега не разбрах.....хубаво ли е да се пуска econ режима или не????

Ако ти е налична Electric heater и искаш да е изплозваш ECON трябва да не свети-т.е. да е пуснат климатика.

Ще го изпробвам и споделя.

Точна така. При мен, през студените месеци климатроника стои постоянно на HI (поради късите ежедневни 6 киломегрови пробеци) и ECON е изключен, за да работи и Aux Heat. По този начин си осигурявам някаква (макар и минимална) топлина, освен разбира се подгрева на седалките (никога повече кола без тази екстра).

Ако е на 23 или 25 градуса работи ли или трябва да е на HI?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...