Jump to content

Какви гуми за 18'' джанти?


dexter1

Recommended Posts

Аз карам с 16ки, возя се често на приятел в колата от офиса до вкъщи (11-12 км в София), който е с 18ки. Разликата е огромна. С една дума - друса.

 

Не казвам, че няма плюсове - като караш с 190 в завой като baba със сигурност по-широки и нископрофилни гуми са плюс.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 387
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

То при мен от летните 235/45/17 до зимните 225/50/17 разликата е огромна, а сравнявате 16" с 18-19".

Това е лично мнение, за това немога да се прежаля за по-големи летни!

Редактирано от audi6644
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лятото карам с 18-ки 245/40 а зимата с 225/50/17 и разлика наистина има,но аз съм с S-line окачване и спирачки и според мен каквито и гуми до сложа все си е каруца по нашите пътища.Съжелявам че избегнах умишлено въздушното окачване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз се спрях на такива като на N1995, само че 18-ки. Тамън ще видя точно каква ще е разликата между зимните ми 16-ки, като между тях и летните 17-ки които свалих, не усетих много голяма разлика. За съжеление 18-ките гумета които имам са малко по-ниски от колкото бих искал, ама изпаднаха на прекалено добра оферта :)

Междудругото смея да твърдя, че 16-ките изобщо не седят лошо на общата визия и не изглежда толкова абсурдно колкото си го представях. Откъм шофиране нямат никви грижи на сняг, но пък и съм ги карал само 2 седмици, а са като се върна сигурно ще е вече време за летните :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега advokata25 както е зададено от производителя:
 

за 18ки- 245/40

за 17-ки- 245/45( аз ще вземам такива)

 

Колега Auto_tex  и с  въздушно окачване с 18-ки пак си друса, не толкова колкото със спортно окачване но пак го има- така че не съжалявай много:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вярно че малко тъпо го изписах :) Аз вече съм си ги взел джантетата, индиректно де, и ме чакат само да се прибера и да ги сложа :) Само да видим кога времето ще го позволи. С нормалното окачване съм, така че ще споделя, колко "друса"...

Остава само да реша дали да си оставя 16-ки зимни или да си запаза 17-ките джанти и да взимам нови гуми... Лично на мен избора ми е труден, тъй като както споменах 16-ките не ги осещам чак толкова различни, пък и зимата някакси е по-добре на 225, вместо 245 :) Ама още не съм го решил.

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

от много време се чудя и никога не намирам логиката относно гумите за две неща:

 

1. Някой като каже, че по големия размер гуми колата друсала повече

На тази логика питам-защо при луксозните лимузини дето се правят да возят, така че да не усещаш дали се движи или е спряла, не слагат примерно 13ки хем ще е и по-евтино, ами от 18 нагоре в днешни дни 

 

2. Някой като каже, че зимата по-тесните гуми били по-добре

На тази логика питам - защо не вземем да слагаме велосипедни гуми зимата, че са по-тесни.

 

Не се заяждам и не искам някой да се обижда, но просто някои повтаряни глупости от "майстори" гумаджии заблуждават хората от край време и продължават да се препредават...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Някой като каже, че по големия размер гуми колата друсала повече

На тази логика питам-защо при луксозните лимузини дето се правят да возят, така че да не усещаш дали се движи или е спряла, не слагат примерно 13ки хем ще е и по-евтино, ами от 18 нагоре в днешни дни 

 

Защото се гони и перформънс, не само комфорт. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За зимните гуми логиката е доста проста: 

 

1. по-тесните гуми "режат" снега по-лесно, вместо да го отъпкват

2. по-тесните гуми фокусират тежеста на автомобила в/у по-малка повърхност

 

Това поне е основната логика. Доколко има реално приложение и значение, честно казано не знам Сигурно някъде има тестове с една и съща кола, едни и същи условия и различни размери гуми от един и същ модел, но аз такива не съм виждал.

 

На мен чисто теретично тези двете са ми достатъчни.

 

Но го има и другия момент, където зимата я я има, я я няма като хората и 90% от времето е просто студено с мокри пътища. Тогава бих си предпочел голямата гума с големи канали, за по-добър спирачен път и по-добре поведение на мокро.

 

Що се отнася до друсането и размера на гумата, ако не се лъжа (и тук някой може спокойно да ме поправи), но диаметъра не е основния проблем, а височината на самата гума. Те хубаво правят колата с 19-ки, но не с 5 сантима гума, а с 2см нископрофилна, което довежда до друсането. Затова при повечето коли се получава така, щото оня с голфа за да събере 18-20" почва да кара само на гума без въздух... :)

 

Колега kainy,

 

за зимата ти препоръчвам 225/50/17. Достатъчно са високи и возията е комфортна...

 

Точно това си мислех, да си остава 17-ките джанти, които ако не се лъжа са 7-ци и 225-цата им ляга перфектно. С quattro-то специално не мисля че му трябват тесни гуми.

Редактирано от kainy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вземи си 225/50/17 за зимата и си в играта. Аз даже си взех 225/55/17 - по-високи с големи бордове, за нашите чудеса на природата наречени пътища са перфектни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И забравихме едно друго предимство на по-голямата джанта... :) Възможност за по-големи спирачни апарати :) Сега и аз сигурно ще почна да се оглеждам за 347мм-ови :D, ама може би първо да ми се поизхабът тея дискове и тогава :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...