thelastone Публикувано 24 Февруари 2015 Доклад Share Публикувано 24 Февруари 2015 (Редактирано) Здравейте колеги, от скоро съм собственик на A6 C5 quattro с ASN мотор.Бих желал да попитам соствениците или запознатите в София къде мога да направя сервизиране (изключваме порше за сега) при хора, които не виждат за първи път такъв двигател и са компетентни (т.е. препоръчайте ми сервиз).Също така бих желал да ви попитам какво се сменя с ангренажния ремък (знам,че за някои водната помпа се сменя заедно с ангренажния ремък или например на AFN мотора има една обтяжна пружина, която беше като рамо през целия двигател отгоре и беше доста пари) и за какви суми си говорим за работа и части. Говорим за София/Куатрото обслужва ли се като цяло (кардан,диференциал тн, знам че на камионите се гресират и тн)? Благодаря предварително! Редактирано 24 Февруари 2015 от thelastone Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 26 Февруари 2015 Доклад Share Публикувано 26 Февруари 2015 (Редактирано) Сменят се всички ролки, обтегачи (няколко са), водната помпа и двата им ремъка - ангренажен и аксесоарен отпред. Това го правих лятото на BBJ мотор, който е подобен на твоя (малко по-нова версия). Доста работа е и затова е хубаво да си направиш сметка според това какви километри минаваш годишно дали да слагаш оригинални части или автермаркет. Оригиналните части им дават пробег 120 000 км или 6+ години - като цена само за частите, купени от Порше с отстъпка от колега от форума излизат около 1500лв, труда е отделно. Ако слагаш автермаркет части пробега е 50-60 000 км и излизат около 900+ лв. с отстъпка, труда е отделно.Аз смених и термостата защото мислех, че няма да е удобно на по-късен етап, но се оказа, че е на лесно място отгоре и е могло да не го сменям превантивно - провери и при теб как стои въпроса.Двигателя е малко особен от гледна точка правилното зацепване на ангренажния ремък и затова този, който ти го прави трябва да е наясно и да има опит и съответните инструменти - в противен случай може да се получат неравномерни ниски обороти, спад в мощността, повишен разход на гориво и т.н.Ако караш над 15 000км годишно има смисъл да сложиш оригинални части от Порше (аз така направих) защото това ще ти гарантира поне 6+ години каране без да сменяш отново ангренажа. Иначе с автермаркет части ще трябва да го сменяш на всеки 3 години - т.е двойно труд и части.Смяната на масло на двигателя заедно с филтрите (хубаво 5в40 масло - аз карам с Шел) излиза под 200 лв.Маслото в диференциала може само да се провери и ако трябва да се долее, същото важи и за скоростите. Редактирано 26 Февруари 2015 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivan Bochev Публикувано 15 Ноември 2020 Доклад Share Публикувано 15 Ноември 2020 (Редактирано) Колеги, здравейте. Малко да раздвижа темата (Надявам се да съм в правилната такава). Може ли да дадете компетентно мнение за следното: При обслужването на А6 Ц5 3.0i ASN освен зацепването на валовете със специфичния инструмент (както VBI е описал) има ли някаква друга особеност, с която трябва да сме наясно или останалото е стандартните процедури? Благодаря предварително! Редактирано 15 Ноември 2020 от Ivan Bochev Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
P_PETKOV Публикувано 15 Ноември 2020 Доклад Share Публикувано 15 Ноември 2020 Може би си решил да действаш сам или с майстор познат който няма опит с този мотор, но това са нюанси. Та за най-сигурно си подкарваш ELSA. Там си пише всичко стъпка по стъпка с моменти на затягане и т.н. (разбирай трябва да се ползва динамометричен ключ, а не стягане на усет и т.н.). Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 16 Ноември 2020 Доклад Share Публикувано 16 Ноември 2020 Да, ползването на динамометричен ключ е задължително. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivan Bochev Публикувано 16 Ноември 2020 Доклад Share Публикувано 16 Ноември 2020 (Редактирано) Благодаря ви. Да, по автомобила ще работи доверен монтьор, който работи доста кадърно. Уточнили сме момента с ползването на специфичния инструмент за зацепване, а колкото до динамометричния ключ мисля, че всеки уважаващ себе си и труда си монтьор би трябвало да разполага и работи с такъв. Решил съм да го обслужа с OEM части, но не съм от София и ми идва малко трудоемко да докарам колата в препоръчан сервиз... Та за това този вариант. Редактирано 16 Ноември 2020 от Ivan Bochev Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivan Bochev Публикувано 16 Ноември 2020 Доклад Share Публикувано 16 Ноември 2020 (Редактирано) А всъщност това е въпросният инструмент за зацепване на ASN, нали така? Редактирано 16 Ноември 2020 от Ivan Bochev Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Онуфри Публикувано 16 Ноември 2020 Доклад Share Публикувано 16 Ноември 2020 Това е, да. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivan Bochev Публикувано 16 Ноември 2020 Доклад Share Публикувано 16 Ноември 2020 @Онуфри Благодаря. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване