Jump to content

Не включва перките за охлаждане на радиатора


Rosen Denchev

Recommended Posts

Здравейте колеги! Вчера се наложи колата (А4 Б6 2,4 V6 Авант) да работи на място по-дълго време. След половин час започна да покачва температурата и постепенно стигна до първата чертичка  след 90 C. което логично е 110 С. ! Малко след това ми се появи червената индикация за висока температура на охлаждащата течност и изпищя няколко пъти. Веднага пуснах парното на максимум и мотора се охлади сравнително бързо. Проблема е че преди това определено не се пуснаха вентилаторите да охлаждат радиатора. Исках да започна от предпазителите (да няма изгорял такъв) и да разбера къде е проблема. Антифриза ми е на ниво максимум при студен мотор,предполагам системата се обезвъздушава сама (да няма въздушна тапа). Карам колата от месец и малко и до сега винаги ми е държала температурата една идея над 90 С. и никога по-нагоре.На място е работила (при загрял мотор) по 10-ина минутки,може и малко повече и не е вдигала температурата,на светофари също. По магистралата спокойно с 150км/ч примерно и няма проблем. Не знам на какво се дължи и за това пиша за съвет! Не знам, кой точно е предпазителя за перките.Снимки направих за да ви улесня. post-93793-0-89917100-1425050586_thumb.j post-93793-0-91396900-1425050594_thumb.j Предполагам не е водната помпа , защото антифриза циркулира през разширителния съд-вижда се! Парното ми е направо СУПЕР! Незнам !!! Едно оправих,сега ново 20 !!! Не ми върви !  :wall:  Не мога да пипна(при загрял двигател) долния маркуч на радиатора за да видя дали е горещ или не-да не би да е запушен радиатора. Трябва да отида да проверят самите вентилатори дали са наред. Климатроника работи-духа си студено,когато го пусна!!! Помагайте !

Редактирано от Rosen Denchev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Успях да си преведа от немски и се оказа, че бушона е 4-ят и е 5 ампера - ЗДРАВ Е !!!От тук нататък накъде???!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери управлението на перките колега,седи отпред на маската около радиаторите.Едно алуминиево хванато с два болта.Доста често се предава то ,имам две коли за части 2.4 и ако се окаже то може да пишеш

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А датчика за перката ако здал багажа??!! По принцип помата ако неможе да достави нужният дебит на оборот е възможно да загрее ,но от това няма логика при 110С да не включи пррката,щом по системата всичко е ок ,трябва да е електрически проблема но нека се изкажат компетенте колеги.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери управлението на перките колега,седи отпред на маската около радиаторите.Едно алуминиево хванато с два болта.Доста често се предава то ,имам две коли за части 2.4 и ако се окаже то може да пишеш

Как да го проверя-предполагам трябва да отида в сервиз да го замерят или....?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами да ,най лесно е да се види дали пуска ток от управлението към перката след като дигне градуси 

Другото е перката да е сдала багажа ,също не е невъзможно

Редактирано от gogotzanovsf
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще погледна дали върти,когато е пуснат климатика,но предполагам щом климатика си духа доволно студено,значи би трябвало да се върти перката тогава !!!

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Колеги,малко ново инфо!!! Днеска опитах да пусна климатроника на Lo и новината е ,че не работи-незнам кога,защо и как,но...духа хладен,дори бих казал леко топъл въздух. Още преди да го пусна погледнах перките дали се въртят( и двете не се въртяха) и ми забелязах,че лявата перка(тази до маслоизмервателната щека) се опитва да тръгне,като на импулси,но помръдва едва с около сантиметър-два, и след 7-8 секунди пак, и после пак......Незнам .... как мога да разбера дали проблема е  в незареден климатроник или е нещо по-сериозно?  Като пуснах климатроника се чуваше звук като от работещ компресор, имаше и локвичка отдолу под колата(малка) като от конденз , но ....... не духаше студено! Никога до сега не съм карал кола с климатроник и ако задавам глупави въпроси-моля да ме извините!

Редактирано от Rosen Denchev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали има значение външната температура,за да започне климатроника да духа студено,но беше 8 градуса !!!!! Някъде четох , че под определена температура,климатроника не духа студено,но не знам ! За това и се обръщам пак към вас !!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бях ти споменал още преди няколко дни за едно управление на перките.

Всички искаме колите да се оправят със смяна на някой бушон ,но обикновенно не се случва.Дай директно плюч и минус на тея перки и виж дали ще тръгнат.Или най -лесно иди на майстор преди да си си прегрял колата 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

След празниците ще отида,макар че тук в Казанлък е малко тегаво от към майстори !!!

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега имах голф 4 с същия проблем и бях готов да ги сменам свълих ги и бях готов да купувам нови ама се направих малко на приятно расеян напръсках ги с контактен спреи откъм четките поочуках ги по малко с едно маничка чукче и при направена проба заработеха и то много добре оказа се спекли четки не правят контакт с колектора и не тръгва двигатела следователно на приятел по същия начин тои ги сменя предния ден след което на маитап ги пробвахме по същия начин и те взеха че тръгнаха и до ден днешен се ядосва за минавката

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен на B6-1.9 AVF 2004та се оказаха и двете перки прецакани :) Чак и на gogotzanovsf не му се вярваше :) Ама е факт, че колата не прегряваше дори и лятото, вярно с нови оригинални термостат и водна помпа :>

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери за прекъснат кабел на блока за управление на ел. перката. Намира се над нея. Ядох го тоя преди година.

 

Духа студено климатика, защото още не е топло, но след месец - два със затоплянето на времето ще прегрее климатичния радиатор, ще надуе и изпусне фреона.

 

Другата перка поне при дизелите е с виско и се върти от мотора. Щом не се върти изобщо най-вероятно виското е заминало.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом не работи и перката на климатроника,незнам каква роля има термостата с нея.Малката работи когато пуснеш климатика.Отделно и температурата на таблото работи коректно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега преди да набедиш блока провери дали ти отваря термостата...да не с еокаже в него проблема ;)!

Отваря термостата,перките ги захранихме директно-и те си работят!!! Утре ще сменя блока за управление и ще се види.А ако не е от него-незнам къде ще търся проблема!

Пробваи да я пръснеш с контактен спреи одзаде през дупчиците и ако можеш я почукаи с нещо данеби четките да са спекли

Пуснахме захранване до всяка перка по отделно и си се развъртат!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едната скорост на перката на компресора 1-ва се включва с пускането на компресора и се управлява от най обикновено реле втората степен се пуска когато компресора вдигне работното налягане компресора на климатик под 5 градуса външна температура не може да включи за втората перка колега е казал или датчика на радиатора или алуминиевата планка, датчика се разбира дали е от него като махнеш буксата която влиза в него и дадеш на късо на буксата трябва да включи перката ако не включи значи не е от него

Редактирано от ilian_1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я да ни светнеш къде стои тва реле дето пуска перката на първа степен че над 20 броя А4 разглобих след 2001 и на една не извадих реле след перката .Сигурен ли си че говорим за една и съща кола ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята е 2000г, година Б5 има такова реле и е с номер 214,стой под волана там където са релета за климатика,а при Б6 нз къде се намира но вси си мисля че трябва да има реле за пускане на първа скорост заедно с компресора може и да греша ако е така се извинявам на колегата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,това че мислиш че има реле не означава че има.От началото на темата пишем за управлението на перките .Най много с мислене да насметеш някой колега да си разглобява колата за нищо.Моля да пишат в темите хора които имат общи познания за модела за който става въпрос 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...