Jump to content

Ремонт на компресор на климатроник.


topi78

Recommended Posts

Здравейте колеги, незнам дали мястото на темата е тук, за което се извинявам, но я пускам с цел да бъда полезен на някого.

Та всичко започна с леко тракане от компресора на климатроника. Колата е А4 1,9 тди 130 к.с..

Въпросното тракане ту се появяваше ту изчезваше, до момента в който просто започна да вие на умряло и така дойде време за ремонтчето.

Ето го и въпроснията компресор.

post-64273-0-56262500-1425324366_thumb.j

Изпалзвайк хубавото време започнах разкачането в следния ред

- първо източване на фреона;

- махане на кората под двигателя;

- сваляне на ремъка;

- развиване на трите болта държащи компресора;

При развиването на болтовете компресора увисва и при наличието на ударен винтоверт процедурата може да се извърши и без точене на фреон и махане на тръбопроводи, но аз бях решил да се заровя по-дълбоко и затова го свалих.

При свалянето проблема се оказа в плочката, коята е в средата на ремъчната шайба.

На следващата снимка се вижда в увикнало положение.

post-64273-0-10659400-1425324745_thumb.jpost-64273-0-05575800-1425324771_thumb.j

Въпросната плочка влиза на шлици на оста на компресора, при мен тези шлици се бяха загладили и плочката се клатеше и дрънчеше и свиреше

post-64273-0-79822300-1425324875_thumb.j

Свяля се чрез развиване на болта в средата на шайбата.

Тук вече сваленаpost-64273-0-23033800-1425324988_thumb.j

Под нея се намира гумен тампонpost-64273-0-45735900-1425325032_thumb.j

След внимателен преглед се отказах да сменям лагера, тъй като нямаше нито шум нито луфт.

Ето я и новата плачка струва 46,00 лв.post-64273-0-62749700-1425325132_thumb.j

Тук вече поставена post-64273-0-64795800-1425325163_thumb.j

Междувременно източих старото масло, което беше идеално бистро, налях ново 180 мл.някакво американско беше но забравих името.

После качване на компресора по обратния път.

Свалих и дехидратора post-64273-0-50466000-1425325304_thumb.j

и поръчах нов, който ще дойде след два дни на HELLA - 40,00 лв.

Следва поставяне на ремъка и чакане на дехидратора, зареждане с фреонче и лятото може да идва.

Надявам се темата да ви бъде полезна. Ако имате въпроси съм готов да отговоря доколкото мога.



Забравих модела на компресора DENSO 7SEU16C

post-64273-0-56262500-1425324366_thumb.j

post-64273-0-10659400-1425324745_thumb.j

post-64273-0-05575800-1425324771_thumb.j

post-64273-0-79822300-1425324875_thumb.j

post-64273-0-23033800-1425324988_thumb.j

post-64273-0-45735900-1425325032_thumb.j

post-64273-0-62749700-1425325132_thumb.j

post-64273-0-64795800-1425325163_thumb.j

post-64273-0-50466000-1425325304_thumb.j

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,като пълен лаик на климатиците питам каква е ролята на този дехидратор и той явявали се като консуматив.Т.е.нужна ли е подмяната му на определен период или пробег?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 11 months later...

И при мен положението е същото ,износени са шлиците .Моля автора на темата да даде някякви координати откъде е купил въпросната плочка 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Самото име"филтър дехидратор" подсеща че това е консуматив.Смяната е наложителна  на 100% когато системата е била отворена известно време или ако компресора е блокирал и разхвърлял стружки из цялата система.Случвало се е и при работеща система с годините да  се скапе самия елемент вътре в филтъра и да се запуши,тогава  по наляганията на манометрите се разбира че му е време за смяна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Често дефектира датчика за налягане на фреона.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...

Здравейте ! Ще ползвам темата на колегата за един въпрос.Колата е а4 131 б6 куатро. Когато я купих климатроника си работеше и изведнъж спря, закачих я на ваг. и ми изписа g 65 и грешка 00819 hight pressure sensor, open or short to plus , въпросът ми е: кой от двата датчика е това и налага ли се изпускане на фреона , къде се намира този датчик и дали в него е проблема? Благодаря

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

G65  e пресостата,датчик високо налягане,намира се до левият фар,монтиран е на климатичният радиатор,ако съчмата не е заяла ,не се налага източване,щом изписва тази грешка значи проблема е свързан с него

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...
  • 7 months later...

Здравейте, 

Интересувам се от размера на болта, който държи плочката понеже моя изпадна.

IMAG0496.jpg

 

За този болт по средата става въпрос. Много ще съм благодарен ако ударите едно рамо! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Резбата е М6, дължина 12 или 16мм.не си спомням точно.

Задължително му капни осигурител за резба като го завиваш,да не се развие пак.

Редактирано от герги
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги при мен проблема е, че тази шайба вече я купувам за 3-ти път... постоянно пада. Последния път я намерих на кората под двигателя, от какво може да е проблема. При монтиране на нова слагаме лепило на болта сложихме и по дълъг болт 16mm, и сега постоянно си я претягам периодично за да не взимам пак нова. Малко помощ ако може :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

изчистете резбата с метчик и я обезмаслете. Сложете федершайба задължително, естествено и КАЧЕСТВЕНО "лепило" за резбата, ако и тогава се развие, имаш свръхестествена Намеса!

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...