Jump to content

Запитване за монтаж на бойлер.


Recommended Posts

Здравейте колеги. Вчера ми се наложи да да монтирам един бойлер. Монтажа го извърших с pex-al-pex тръби по следният начин: 

 

Към входящият щуцер на бойлера (синият)  съм монтирал възвратния клапан и кран.

Проблема който ми възникна е, че лампичката която се намира от дясно не светеше. Бойлера си работеше нормално. Достигна си зададената температура от термостата и си изключваше и включваше нормално. Моделът на бойлера е с двоен ключ който свети по време на нагряване и угасва когато е достигнал желаната температура, но лампичката в дясно никога не е светела. Днес ми се обаждат и ми казват, че лампата свети. В ръководството така и не намерихме за какво е този индикатор, дали за да показва, че има подадено напрежение или е някакъв вид защита. Ако е първото ме притеснява, че нещо някъде не прави хубав контакт или нулата е лоша. Проблемът е и, че смених таблото с такова на легранд 45 амперово с един червен бутон. На старото табло са два кабела съответно фаза и нула а над таблото има разпределителна кутия от която от задната страна на стената излиза кабел за бойлера който е трижилен. На стария бойлер си беше вързано фаза нула и единият за земя. Така си го вързах и аз към новия. Нямам идея от къде и как е взета земя понеже не исках да махам капачката на разпределителната кутия, че щеше да падне мазилка. Предположих, че си е теглен кабел от таблото до кутията като земя и за това при таблото си е само фаза и нула. Пък и старият бойлер си е работил така 12 години. Поляритета съм си го спазил на "L" съм свързал фаза на "N" съответно нула. 

 

Прилагам примерна снимка на бойлера. Става въпрос за индикатора най вдясно след врътката на терморегулатора.

 

29_430x300.jpg?1323695763

Редактирано от REPLAY
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Според мен не трябва да прекъсваш "0" от бойлерния ключ.

Така е конструирано бойлерното табло така съм го вързал. Старото така си е било също. Тоест два входящи към ключа и два изходящи към бойлера. 

Това е ключа. За съжаление не открих снимка със задната му страна, но си е входяща/изходяща фаза и входяща/изходяща нула.

 

 

%D0%B1%D0%BE%D0%B9%D0%BB%D0%B5%D1%80%D0%

 

 

Като се загледах в нета това си е индикатор за подадено напрежение към бойлера. Тоест дори когато са угаснали двата ключа при достигане на температурата този индикатор си остава да свети, че бойлера е под напрежение.  Да но защо аджеба вчера не искаше да свети а днес като ме няма там свети. Следва законите на чекмеджето ли... :(

Редактирано от REPLAY
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж как е опроводена (свързана) лампата и може да ти стане по ясно какво индикира,

 

 

Не знам как е при ТЕСИ, може да е индикатор за анодната (катодна) защита.

Редактирано от Chitatelia
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Легранд е Френска фирма-там всичко е двуполюсно и за това и този ключ е с такава схема

Вържи си "0"  без да минава през ключа

 

Виж по форумите има дискутирано

Редактирано от Krum
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да знам, че е френска и мисля, че не са лоши понеже е 45 ампера. Преди малко пак разговарях с човека и се оказа, че лампата си е светела а той просто я забелязал като е бил в тъмна баня. На светнато осветление лампата не си личи, че свети и вчера не съм и обърнал внимание. Принципно и друг път съм връзвал тесита, но са били друг чешит само със светещ ключ. Слагам парнаджийски тръби понеже ми се виждат по надеждни от меките връзки, пък някъде бях чел, че ако нулата не е в ред може да изравни потенциала през меките връзки и да създава мизерии. Знам, че мога да бъда увикан от някой съфорумец, че не съм техник а монтирам бойлери, но реално да си признаем колко от нас са викнали квалифициран техник от фирмата която предлага изделието. Не мисля, че човек с основни познания в електротехниката и разбиращ до някъде от ВиК ще се затрудни с монтажа на един бойлер. Просто не знаех за какво е този индикатор. Това за нулата ще го прегледам защо не трябва да се прекъсва от ключа, но не намирам някакъв особен смисъл в това да е с постоянна нула. Ще се радвам Pesho ot Mars или някой друг колега със силни познания в тази област да ми поясни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намери някакво описание на бойлера и ще ти стане ясно за какво тази лампичка.Явно е индикация за защита,а не за указване на работно напрежение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поне заземен ли е бойлера че като чета и ме втриса?

 

----

Всеки нормален човек който иска да е жив си вика електротехник. Ама истински.

 

 

Не слагал меки връзки да не изравнели потенциалите. Майкоооооооооооо  :wall:

 

Очаквам следващата тема - отворил съм тук един (май) апендикс. Дали е за рязане и как да разбера?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отишъл си в някакви хора, представяйки се за техник и си им монтирал бойлер, че и пари си им взел  :flehan:

 

В най-кратки срокове викни някой който знае какво прави да ти оправи бакиите, че ще избиеш хората  :wall:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Някъде да съм писал за пари.

Стария бойлер 12 години си е бил свързан по този начин. Интересно ми е квалифицирания техник какво ще направи. Дали пък няма да монтира някое ДТЗ. Това, че нямам тапията за ел. техник не значи, че не мога да свържа фаза и нула на указаните места. Заземяването съм вързал с кабела който си беше свързан и старият бойлер. Щом 12 години е нямал проблем значи си е наред. В упътването не е указано този индикатор за какво е. 

 

Това за потенциалите тук http://forum.napravisam.bg/forum/viewtopic.php?t=40797 го четох и останах с впечатление, че с pex тръби е по-добре. Няма проблеми с искрене или ток по корпуса на бойлера. Сигурен съм , че 99% от лаещите нямат квалификацията на техници ама са си монтирали бойлери или са помагали на някой в свързването на някакъв електроуред на някого ама сега най-лесно е да лаят. Предполагам третата жица което е вързана на заземаване към бойлера някъде в разпределителната кутийка е вързана на спайка към нула и по този начин бойлера е занулен. Не съм от хората които се захващат да се занимават с нещо от което хал хабер си нямат. Не виждам къде мога да сбъркам като откача три жици от стария бойлер и ги закача на новия. Хайде кажете колко от нас са квалифицирани монтьори, като бърникате под капака на колата. Нали смисъла на форума е в това да обсъдим възникнали проблеми или пак го обръщаме на хранилка. Просто попитах някой който има подобен бойлер да сподели при него тази лампа за какво е. Да мина ми през акъла, че някъде може да съм сбъркал, но като се замисля, просто съм преместил кабела който си е монтиран уж от техник занимавал се с бяла техника преди 12 години на новия бойлер. Знам, че "Л" е фаза "Н" нула и "РЕ" е заземяване. Мога да меря с фазомер. Ако бойлера създава проблем който не е по компетенциите ми много ясно, че ще си извикат техник от енергото да си търси проблема. Точно такъв тип отговори отказа доста колеги да посещават форума. Ако разбирате повече и виждате къде съм сбъркал дайте акъл, не да плюете и да казвате да си е отишъл техник. Не знам и защо ме набедихте за псевдо техник изкарващ си парите от монтаж на бойлери. Човека е мой братовчед живеещ в провинцията и на който гостувах за празниците като ме помоли да заменим стария бойлер.

Редактирано от REPLAY
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При повечето бойлери това показва дали загрява или е достигнал нужната температураима , а в твоя най вероятно дали е  захранен или не . Но както каза Chitatelia виж кабелчетата къде отиват

Редактирано от mitashki911
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това че стария е работил , не е гаранция за правилно свързване. Просто виж дали между фазата и заземяването има 220 волта. това ти гарантира правилно свързване. А за пускането на нулата директно съм за. Ял съм попарицата на липсваща нула, особено когато са с метални  оплетки бързосменните връзки, голямо светлинно шоу се получава :).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

yogle прав си, че не е гаранция, но ако нещо не е в ред не би ли имало проблем от началото. Бойлера си подгря изключи си, после си включи. На опипване нямаше някакво гъделичкане по корпус. Под ръка имах само водопроводни ключове, фазомер, клещи и отвертка. Нямаше как да меря напрежения. Просто ме хвърлиха в тъча като казаха, че лампата е светнала и си помислих да не е някаква защита сработил, но после се оказа, че си е светила, но на запалено осветление не се забелязва.

 

ето подобен от нета на който свети всичко. Просто на нашия не се забелязва индикатора от дясно при запалена лампа в банята.

 

montaj-boiler.jpg

Редактирано от REPLAY
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен ми мина през акъла ама не ми дадоха да отварям разпределителната кутия, че от горе имаше замазка. За в момента се доверявам на предишният човек който е изградил инсталацията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единствения възможен проблем е някой да получи токов удар вследствие на некадърна намеса. Подобни "специалисти" в Германия лежат в затвор а тук търсят помощ по форумите. Мани ами им и помагат с което им дават възможност да се пробват и на друго място.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понятие "маса" в електротехниката не съм срещал ама нещо масово се ползва току виж скоро станало термин нов.

 

А по темата, вземи един качествен уред или иначе казано мултицет и провери потенциала между фазови проводник и този който е на нулата и този който е бил вързан за заземителната клема. Виж дали има разлика в потенциалите после ще ти кажа и за останалото.

 

А и иначе по-добро от двуполсното управление при наличие на трети отделен заземителн проводник няма, така че не си играй да прекарваш само фазата.



Единствения възможен проблем е някой да получи токов удар вследствие на некадърна намеса. Подобни "специалисти" в Германия лежат в затвор а тук търсят помощ по форумите. Мани ами им и помагат с което им дават възможност да се пробват и на друго място.

 

 

Понякога си прав но прекаляваш по начина на изразяване. Отделно на това чисто технически имаш ли група по електробезопасност?

Редактирано от PESHO OT MARS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чисто технически съм присъствал на няколко опита за (само)убийство на няколко самоуки некадърника. 

 

Само като прочетеш "липса на подходящи инструменти" и "вяра" в старата инсталация и вече трябва да получи възбрана от достъп до ток.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мечо по тази логика защо ни е вменено от правилника за движение по пътищата че трябва да имаш пожарогасител в колата който никой никъде никога не ти е инструктирал срещу подписа ти че знаеш как се борави с него. А той си едно опасно нещо в ръцете на незнаещия човек. Нарочно не споделям за аптечката защото уж трябва да сме ходили на курс по оказване на първа и долекарска помощ. 

 

Искам да кажа само че в Булгаристан нещата седят по този начин (бил той правилен или грешен) и повярвай ми занапред и повечето свят по тази посока ще се води. DIY е навсякъде.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Притежаването на нещо (което не знаеш как се ползва) по закон не те задължава да го ползваш. Носейки го с теб даваш възможност на друг да го ползва. Някой който има достатъчно самочувствие. Или е закъсал яко. Това за аптечката и пожарогасителя.

 

Некадърното монтиране сам на себе си на опасна техника може да убие теб и/или член на твоето семейство. ОК, нека това се нарича DYI или както искаш. Един вид самонаказал си се.

 

Обаче некадърното извършване на професионална услуга не знам как се нарича. Професионална е всяка услуга извършена на други хора и подвеждайки ги че "това моНче му разбира". Дори и да е безплатно.

 

Това че всяко 10 годишно хлапе може да завие жичките на бойлера не го прави електротехник. Просто защото не може да направи оценка на общата безопасност на услугата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От коя година е задължително инсталацията да е с 3 проводника и какви са рисковете при свързване на бойлера без трети заземителен проводник? Питам от чисто любопитство , защото в нашата къща инсталацията е с 2 проводника , а майсторът как е свързал бойлера , не знам .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вързал е нулата и към корпус на бойлера. Там където при трипроводна инсталация трябва да се върже заземяването (PE проводника). Сега се води "занулен". На трипроводна инсталация се монтира и ДТЗ.

Редактирано от Chitatelia
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Рисковете са няколко различни при двупроводна инсталация.

1. Енергото да размени фаза с нула - тогава корпуса (ако е надлежно занулен) се явява под пълно напрежение, съответно идеално смъртоносен в мокра среда. Случва се рядко но се случва.

2. Пробив в нагревателя - ако е корпуса е занулен и инсталацията е изправна ще харчи ток за електролиза. Остава да се надяваме че няма да пусне ток по водата. Ако не е занулен - ток по корпуса/ водата. Вече има сериозен риск от удар.

 

В старите водопроводи с метални тръби може да изглежда че корпуса е частично заземен през водната инсталация. За съжаление ръждата по връзките на практика влошава силно качеството на заземяването и на него не може да се разчита. Изобщо. Така че за защита от токов удар в двупроводна инсталация остава единствено надеждно зануляване на корпуса на място със стабилна връзка и подходящ кабел (примерно поне 4мм2).

 

Най-добрата защита от удар с ток на бойлер се явява монтаж на място недостъпно за хора. Или в друго помещение което да не е банята. Тогава единствения риск е да потече ток по водата което не знам доколко може да е смъртоносно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или монтаж на ДТЗ, същата може да се използва спокойно и при двупроводна инсталация или така наречената TN-C система.

 

Като цяло "обръщането" на фазов и нулев проводник в трансформатора си е тежка авария и е свързана със задействане на защитата на трафа заради повторното заземяване на нулевия проводник в главното разпределително табло.

Редактирано от PESHO OT MARS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При някой изпълнения има бойлерно табло ,което представлява двуполюсен ключ и майсторите прекарват и фазата и нулата през него.Ако нагори нулата или прекъсне ,,остава фазата към бойлера и ако този бойлер е занулен на корпус фазата минава през нагревателя и излиза на корпус .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...