Jump to content

Ауди 80 Б4 - автоматик


Recommended Posts

Здравейте колеги,

Нов съм тук и общо взето и с марката несъм много запознат!

Питането ми следното. Харесъл съм конкретен автомобил 93година, Ауди 80, мотор 2.0Е с газова и автоматични скорости. Автомобила ще е като втори /резервен/ в семейството и ще се кара малко, предимно от жена ми. Харесъл съм го на база външния вид и това че изглежда добре подържан. Тепърва ще се прави подробен оглед и проби. Автомобила не е каран от седем месеца, защото собственика е в чужбина и накрая реши да се раздели с него. Известните ми проблеми до тук са че е спукано радиаторчето на парното. Не е проблем според мен, някой лев за ново и много работа докато се стигне до смяната. Какво е доливано като охладителна течност, антифриз или вода тепърва ще разберем. Надявам се да е доливано все пак нещо.

Наясно съм с проблемите около мех. инжекцион и газовата.

Нищо обаче не знам за автомата. Интересува ме на този модел, авт. кутий надеждни ли са и имат ли характерни проблеми? То на 22 години колко да са надеждни ама все пак? Някакви насоки какво точно да се огледа или да се пробва на автомататика?

Както казах вече колата не е карана дълго време и акумулатора е тотал щета. Досега не бях виждал кола без ключалки на вратите. Работи се само с централното заключване. Да ама като няма акумулатор какво правиме? Как да отворя предния капак без щети? Дали е възможно през багажника който е с ключалка да подам ток на някой кабел така че да се задейства централното. Не вярвам ако оригинално е без ключалки на вратите да не е предвидена такава ситуация ама като незнам?

Та помогнете ако можете!

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз знам че това са едни от най-здравите автоматични скорости на ауди , друг въпрос е какво е моментното му състояние .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моментното състояние ще се установява тепърва. Въпроса е по принцип за модела.

И нещо друго да питам. От къде скоростната кутия взема информация за натоварването на мотора за да превключва? Дали не е от дебитомера /клапата/? Доколкото прочетох този детайл вече не се произвежда. Така ли е наистина? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чак пък толкова здрава не е въпросната кутия. Като се качиш и запалиш автомобила след като загрее можеш горе долу да се ориентираш в състоянието и с класически тестове за кутия с хидротрансформатор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дайте идея как да го отворя или поне предния капак. Акумулатор мъртвец а ключалка само на багажника има. Собственика ми даде ключа и каза да правя каквото реша.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип в багажника им е модула (вакумния) за централното. Ако вземеш някоя дружка която му разбира мисля че няма да имате проблем да го задействате през багажника посредством малка батерия тип 12V/7Ah

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде точно е модула? Ще се справя и сам. Знам какво са 12V. Правотоков мотор, плюс и минус  също. Незнаех че тези коли са с вакуум на централното. Сега като се замисля сигурно няма начин да не го намеря този модул. Към него ще има пластмасови тръбички.

 

Благодаря за идеята! Ако някой реши да е по-конкретен по въпроса ще съм благодарен!

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При Б4 резервоара си е на мястото, т.е. на пода на колата и не съм сигурен дали не можете да минете през облегалката на задната седалка. Иначе обратно захранване може да подадете през лампата/плафона на багажника, той не минава през контактния ключ а само през бутончето на багажника. Проблема е че ако свържете там акумулатор (автомобилен) ще изгорите предпазителя защото предполагам стария акумулатор ще се яви с доста ниско съпротивление.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Колега PESHO OT MARS! Така като гледам май само ти имаш желание да помогнеш! Благодаря ти за което!

 

През багажника предполагам няма да се мине лесно защото там има газова бутилка. Още несъм отварял багажника щото днес времето беше гадно а аз небързам.

И моето първоначално намерение беше да подам напрежение по някой от кабелите /благодарение на теб вече знам на кой/ но се притеснявах точно от това че акумолатора ще е голям товар а инсталацията и бушоните едва ли ще издържат. 

Идеята да въздействам пряко на централното ми се струва по разумна. Ако е с помпа, то тя трябва да е с три извода. Обща маса и съответно плюс за въртене в едната посока и плюс за въртене в другата. Съответно вакуум или налягане според посоката. Незнам дали е така само размишлявам. Тука един колега нещо спомена за надуване с уста. Също е вариант на не с уста.

Ако централното не е с вакум а с машинки на всяка врата то ситуациата не е много по различна. Просто на машинката на багажника подавам на правилното краче и би трябвало да се получи. И в случая нямам притеснение от големия товар на акумолатора щото той не е галванически свързан при покои на централното.

Благодаря за идеята! Ако има нещо да допълниш ще се радвам да го чуя!

 

Поздрави!

Редактирано от Sasho74
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

търси компресорчето в заден десен калник,усилието за надуване не е голямо така че с здраво дуАне ще стане в краен случай помпа за гуми :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво значи няма ключалки :nixweiss:

 

Вместо да се чудиш отивай в някоя морга и грабвай едно странично стъкло за 10лв и една тухла :hilezh: това е най-евтиния вариант за наште коли за отваряне :hilezh:

Редактирано от Berkut74
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моята имаше на двете врати,не съм виждал такава без.Въпреки това,като ми се заключи с ключовете вътре,я отворих доста лесно с тел,която мушнах между вратата и гредата и вдигнах шиша на ключалката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е много селско тунингче седи супер грозно а да не говорим че дистанционното трябва да ти е на врата постоянно ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е и моята предишна-Б4,нямаше ключалка на пасажерската врата,явно е некъв тунек селски.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно за какво ли им е на селските тунингари да махат ключалките...

Виждал съм доста Голф 2 и 3 с махнати дръжки на вратите и преместени задни номера, явно и това е някакъв подобен тип "туняк".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо решихте че е тунек. Явно на колата са и разбивана ключалката и предишния собственик просто ги е махнал за да не ръчкат с отверки и прочие. ВИждал съм на не малко коли такова решение, беше модерно преди има няма 7-8 години.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Защо решихте че е тунек. Явно на колата са и разбивана ключалката и предишния собственик просто ги е махнал за да не ръчкат с отверки и прочие. ВИждал съм на не малко коли такова решение, беше модерно преди има няма 7-8 години

 

Точно това се оказа колега. Набити в ключалките някакви тапи които пасват толкова добре, че на пръв поглед все едно няма ключалки. 

Подкарах я колата и при тестовете гръмна радиаторчето на парното нацяло та ми изми краката. Що не го шунтирах предварително и аз не знам. Хем си го мислех. Както и да е. Състоянието на автомобила е добро за годините и мисля да го взема. Двигателя е с инжекцион DIGIFANT и с обикновенна газова. От време на време клати оборотите което с автоматика не е много готино. Дебитомера е аут и мисля да пробвам варианта да го заменя с такъв с жичка както един колега е споделил тук в една тема. Намира ми се един ГИ "ФОБОС 4" и се замислям да пробвам да го монтирам. Наясно съм с това че за ГИ всички датчици трябва да са ОК. То затова си мисля и заигравката с дебитомера.

Доколкото виждам масово се слага обикновена газова на този DIGIFANT. Вярно че е фулгруп ама това не е проблем за по новите ГИ. Има ли причина поради която се предпочитат обикновените газови пред ГИ при DIGIFANT освен цената. Четох доста във форума но не намирам отговор. Бихте ли ме насочили към конкретни теми за да се ограмотя. Ще пусна и тема в раздела за газови ако не намеря отговор.

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...