Nasko92 Публикувано 13 Март 2015 Доклад Share Публикувано 13 Март 2015 Здравейте колеги , четох из VW форума, че като се премахне егр , трябва да се зададат високи стойности през VAG-Com, ако може някой да обясни какво точно трябва да се направи ? И какво ще стане ако само си премахна егр и запуша маркучите с болтове, без да пипам нищо от VAG-COM. Благодаря предварително Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 13 Март 2015 Доклад Share Публикувано 13 Март 2015 (Редактирано) Здравейте колеги , четох из VW форума, че като се премахне егр , трябва да се зададат високи стойности през VAG-Com, ако може някой да обясни какво точно трябва да се направи ? . :stupid: Тази глупост къде я прочете?!? Моторът ти е помпа-дюза и се управлява със компютърна система Bosch EDC15. Трябва ти ремап с премахната EGR функционалност на двигателя. И какво ще стане ако само си премахна егр и запуша маркучите с болтове, без да пипам нищо от VAG-COM. Редактирано 13 Март 2015 от bsdnikolov Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nasko92 Публикувано 13 Март 2015 Автор Доклад Share Публикувано 13 Март 2015 А ако се сложат метални пластини м/у тръбата която отива от турбото към егр, демек само да затапя 2-те страни. Пак ли ще показва Check.. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 13 Март 2015 Доклад Share Публикувано 13 Март 2015 Ако щеш го махни физически. Все тая. Компютъра следи за правилната функционалност на EGR-а посредством MAF сензора. По точно, имаш една табличка, на която са стойностите от MAF сензора на регистрирания въздух постъпил в мотора. От EGR-а постъпва нерегистриран. Когато затапиш тръбичката, колата ще отчете че в мотора през MAF сензора постъпва примерно двойно повече въздух, отколкото трябва по таблица. Съответно веднага регистрира грешка, тъй като е разбрал (компютъра) че EGR-а е физически затапен. Сега разбра ли, защо EGR функционалността се премахва и софтуерно, при това с ремап на компютъра. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nasko92 Публикувано 13 Март 2015 Автор Доклад Share Публикувано 13 Март 2015 Да колега, благодаря за изчерпателния отговор. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Williams Публикувано 13 Март 2015 Доклад Share Публикувано 13 Март 2015 Аз не съм имал никакви проблеми и чек енджин и само с механичното му премахване и запушване на колектора с пластина. В момента е премахнат и софтуерно и няма никаква разлика. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
s7r3l0k Публикувано 13 Март 2015 Доклад Share Публикувано 13 Март 2015 До колкото знам има разлика в управлението на EGR клапана при другите мотори и PD. При първите не се изключва софтуерно, но на PD набива винаги грешка и светва индикатора за проверка. Към колегата - послушай bsdnikolov и отиди да ти го затапят физически и да го премахнат софтуерно задължително. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 13 Март 2015 Доклад Share Публикувано 13 Март 2015 (Редактирано) Ето това е EGR таблицата в горивните карти на моята кола а това е таблицата в графичен вид. Полето между горната равнина (с червените щрихи) и долната равнина, като обем е нерегистрирания въздух, постъпващ в двигателя през EGR-a. P.S.Аз не съм привърженик на затапването на EGR-a. Моят се беше скапал и го смених, въпреки че имах възможност да го премахна и софтуерно и хардуерно, без излишни разходи (сиреч, така или иначе префлашвах мотора, имах подготвен от мен софт и с премахната EGR функционалност), но предпочетох да го оставя.Спорна е темата за предимствата и недостатъците му. Редактирано 13 Март 2015 от bsdnikolov Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Williams Публикувано 13 Март 2015 Доклад Share Публикувано 13 Март 2015 Мотора ти ASZ PD ли е? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nasko92 Публикувано 13 Март 2015 Автор Доклад Share Публикувано 13 Март 2015 (Редактирано) bsdnikolov Колега твоята кола е common rail.. на мен въпроса ми е за помпа дюза.. Утре ще пробвам да откача 2-та маркуча от егр и да ги затапя с болт и ще я изфорсирам и ако не даде грешка значи ще се действа по въпроса Редактирано 13 Март 2015 от Nasko92 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Buddah Публикувано 13 Март 2015 Доклад Share Публикувано 13 Март 2015 Bsdnikolov е прав в принципния случай, но в конкретния не би трябвало да има лампи. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 13 Март 2015 Доклад Share Публикувано 13 Март 2015 bsdnikolov Колега твоята кола е common rail.. на мен въпроса ми е за помпа дюза.. Колата ми е 2.0TDI, код на мотора BKD. Впръскваща технология - PD (Pompe Disease) и тип компютърна система - Bosch EDC 16U31 (Electronic Diesel Control). Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 13 Март 2015 Доклад Share Публикувано 13 Март 2015 (Редактирано) И за да не водиме този диалог вечно, ето извадка от чужд форум точно за този мотор (engine light on after fitting egr delete) : Posted 07 December 2013 - 16:06i have a asz engine ~i fitted a egr delete 15 min later the engine light came on and has not gone off, is this normal? i put it on obd2 reader and erased it but came back on mins laterjust wondering if this is normal or should i worry about it,thanks Posted 07 December 2013 - 16:11Needs mapping out. Posted 07 December 2013 - 16:32Normal. Would need mapping out to remove light Posted 07 December 2013 - 17:25Look under the forum heading 'Diagnostics, Performance & Tuning, there is a heading for VCDS; there's a map and list on there of members who have VCDS (was vagcom) and should be able to sort you out (perhaps for a few 'beer tokens!) Posted 07 December 2013 - 20:21Needs mapping out but if you ain't got the money to do that yet get one of the £25 code readers of eBay that will remove it when ever it comes on until you get it mapped again there also handy to have anyway mine has more than covered any costs I would have incurred by getting diagnostics done it don't do much just engine reads, abs, airbag and auto transmission Posted 07 December 2013 - 21:23Needs mapping out on the asz? Mines deleted and no light on. Thought it was just the blt it needed mapping out on? Posted 07 December 2013 - 21:27I will be going past Huddersfield on Wednesday, happy to meet up and VCDS/map it out for you if you are in the area and have time. Just let me know. If anybody has done the map out before with VCDS a few pointers would be gratefully received Posted 07 December 2013 - 21:34According to this thread, EGR delete is not possible with VCDS, so I guess I can't help you. http://www.briskoda....te#entry3393427 Posted 07 December 2013 - 21:53Surely people must have read what happens when you delete the egr? About a billion threads on this Benjiman, MattH, jars and 1 other like this Posted 08 December 2013 - 01:17The only way to do a egr delete without mapping it and the eml coming on is to put the blanking plates on the manifold and the egr where the connecting pipe is and leave the rest connected. Think the blanking plates are a few quid each. Mines mapped out but still in place and connected up Benjiman likes thisPosted 08 December 2013 - 10:36To the OP,Have you bunged up/blanked off the vacuum pipes that go to EGR and ASV? tommccabevRS, on 07 Dec 2013 - 23:53, said: Surely people must have read what happens when you delete the egr? About a billion threads on thisBut this is a ASZ,most people just delete EGR with no probs. How does the EML come on when EGR is deleted on the ASZ engine,what sensor tells the ECU it's not there?Cause on the ASZ there are no electrical connections to the ECU,just vacuum pipes to the EGR valve and ASV which operate the valves.jamwatn likes thisPosted 08 December 2013 - 11:16coskev, on 08 Dec 2013 - 12:36, said:maybe it'sa BLT engine then if this has never happened on an ASZ engine before? Like you've just said there's no electrical connections to it so surely that would suggest it's not ASZ Posted 08 December 2013 - 15:39yes bunged vacuum pipes. its a asz engine, i will just get it remmapped and mapped out at same time, i used a obd2 reader which erased it but then came on. doesnt bother me at the moment but will get it sorted before next motthanks anyway guys Posted 08 December 2013 - 18:04What fault is it showing when you read it? Posted 08 December 2013 - 20:34Kyle_vrs, on 08 Dec 2013 - 03:17, said:Ive got the ASZ engine code, and i decided to put the blanking plates on the egr and the manifold. I left all the pipes connected to the egr aswell. My car was fine for a few days, then the eml came on. I thought the ASZ wouldn,t throw any faults up. Just wondering is there any else to check, or if it needs mapping out aswell,The only way to do a egr delete without mapping it and the eml coming on is to put the blanking plates on the manifold and the egr where the connecting pipe is and leave the rest connected. Think the blanking plates are a few quid each. Mines mapped out but still in place and connected up Many thanks Posted 08 December 2013 - 23:32Mine is on since I done the wingnut mod. asz engine too. Think the fault that comes up is insufficient flow Posted 09 December 2013 - 07:54Mine is an asz and I've had egr delete done and eml came on apparently it will keep coming on every now and again until the egr is mapped out Posted 11 December 2013 - 11:23coskev, on 08 Dec 2013 - 12:36, said:To the OP,Have you bunged up/blanked off the vacuum pipes that go to EGR and ASV?But this is a ASZ,most people just delete EGR with no probs.How does the EML come on when EGR is deleted on the ASZ engine,what sensor tells the ECU it's not there?Cause on the ASZ there are no electrical connections to the ECU,just vacuum pipes to the EGR valve and ASV which operate the valves.I believe the computer reads the difference in oxygen levels.. Posted 11 December 2013 - 16:25jamwatn, on 11 Dec 2013 - 13:23, said:I believe the computer reads the difference in oxygen levels.. Pretty sure they are not fitted with any sensors in the turbo/exhaust,where does it monitor Oxygen level? Редактирано 13 Март 2015 от bsdnikolov Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Williams Публикувано 13 Март 2015 Доклад Share Публикувано 13 Март 2015 Аз ти го пиша от първо лице, ти ми цитираш форуми! На себе си ли да вярвам или? ПрАвете кво знаете, аз вече съм пас! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 13 Март 2015 Доклад Share Публикувано 13 Март 2015 Не казвам, че ти е светнал чек енджин. Причини за това много. Моето кола например беше със стопена (буквално) и рязана колкото да не дава на късо инталация. Също така EGR-a беше пробил, дросела бе с дупка на платката. НО, чек енджин НЕ светеше. След като отидох при колегата toshkov81 с оригинален файл за компа на двигателя в ръка (флашка по-точно), свален от Ауди, познай дали на прибиране от Пазарджик до София пък и още доста после, не карах със светещ чек енджийн. Загасна, едва когато смених всичко счупено по двигателя.Извод: от първа ръка ти казвам, че не знаеш търговеца който ти е продал колата какво е сътворил, за да прикрие проблемите. Виждал съм коли и с изкъртени warning индикации и коли с ремапнати компютри. Никога не се знае. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Williams Публикувано 13 Март 2015 Доклад Share Публикувано 13 Март 2015 Офффф пиша го пак и за последно: На Ауди А3 8L ASZ PD при махане на ЕГР-а барабар с клапата за меко гасене НЯМА нищо да светне, нито ще набива грешки, нито колата ще се строши! Точка! п.п. Сменял съм таблото от халф-фис Джагер, на фул-фис ВДО и нямам липсващи лампички Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 13 Март 2015 Доклад Share Публикувано 13 Март 2015 ОК. Съгласявам се.Щом си го правил, значи е така. Аз изложих принципната постановка. Не твърдя, че трябва да е 1:1 с практическата. Може при този PD мотор да не набива грешка (сега се замислям, че при това положение ако ги гръмне MAF-а, също няма да ти отчете грешка -кофти). Знам, че при Bosch EDC15 има следене на EGR-a, но е възможно точно при този мотор да е различно. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
s7r3l0k Публикувано 13 Март 2015 Доклад Share Публикувано 13 Март 2015 EGR се изключва софтуерно ако е с ел. управление! Вероятно при 8P е такъв, пък ако ще и помпа дюза да е. Затова колегата го казва. Ако е механичния само го затапваш и си свиркаш. Не е нужно да се изтрива от софтуера. Идея си нямам с какъв е ASZ обаче. Има хора, които се оплакват от индикация след затапване, има и такива, които нямат проблем. Също така е спорно дали е полезно при помпа дюзата да се изолира клапана.Към колегата със ASZ-то. Щом имаш такъв мерак, затапи го тоя клапан. Като ти набие грешка и светне индикатора ще отидеш и ще ти го оправят/настроят. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 13 Март 2015 Доклад Share Публикувано 13 Март 2015 EGR се изключва софтуерно ако е с ел. управление! Вероятно при 8P е такъв, пък ако ще и помпа дюза да е. Затова колегата го казва. Ако е механичния само го затапваш и си свиркаш. Не е нужно да се изтрива от софтуера.Моят EGR е механичен и се управлява от вакум. Но въпреки това, когато забравя да закача маркучето -check engine.Както казах вече, следенето му е поето изцяло от компютъра, на базата на стойностите на MAF сензора. В таблицата за него, има зададени номинални стойности при различните режими на мотора. Когато има голямо отклонение межды номиналните и реалните стойности - check engine. Също така при моя мотор, EGR функционалността се следиглавно от две Hysteresis карти. На който му е станало интересно, ето и мъничко литература: https://sites.google.com/site/vagecumap/9-egr-removal-from-edc16-hexdumpА ако се зарибите, имам доста филмчета с обяснения на EDC 15 и 16 системите, какви горивни карти има в компютъра, кака да намираме и четеме картите сред бинарния код, как да променяме разумно картите и т.н. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nasko92 Публикувано 13 Март 2015 Автор Доклад Share Публикувано 13 Март 2015 ЕГР-то ми се управлява с Вакум.. + това пиша в под раздела 8l не 8p ?!А и нямам само мерак, а разполагам с racepipe и с тапа за турбото . Просто не разполагам с излишни пари за смяна на софтуер която варира от 100 до 150лв. затова реших да попитам тук някой който го е правил. И вече имам нужния отговор. Благодаря на всички колеги които се включиха в темата. Ето моя комплект който най-вероятно ще монтирам утре : Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 14 Март 2015 Доклад Share Публикувано 14 Март 2015 (Редактирано) Никой не е казал, че като карам 8Р, мога да пиша само в 8Р!Плюс това, въпросът ти бе: Премахване на ЕГР Audi a3 1.9 Tdi asz. А после попита какво трябва да се промени по софта. Е, получи отговор.А това, че искаш да го направиш за без пари (колко по български, мислейки си колко по-хитри сме от германските инженери) и си готов да си осакатиш мотора, вече си е изцяло твой проблем. Как според теб ще работи коректно мотора, когато по горивна карта очаква от MAF сензора един обем въздушен поток, а реално сензо7ра отчита друг. Даже и да ти се размине с check engine, замисли се какво се случва в компютъра на колата след твойто "леко" побългарянане!Колата си е твоя, убивай си я с кеф!P.S. А да не говорим, кога ли ще станем бяла държава (като Германия) и колите с премахнат катализатор, DPF и EGR, директно ще бъдат спирани от движение. Сега си щракаш с пръсти и си мислиш колко си велик махайки EGR-a, но нo когато имаш дете да не дава Господ то да стане асматик или по-лошо, защото татко му е прочел колко е впеден EGR-a за колата му (а за детето което ще имаш, прочете ли колко е вредно да премахнеш EGR-a)И към колегага Williams. Ако имаш дете, утре сутринта му кажи, че татко му с радост го трови и е горд от това.А пък ако си си махнал и катализатора, защото ти спъва "бегачката" ........ Срам ме е, че някои хора се хвалят с това, колко не им пука за децата. На теб ако не ти пука за твоите, аз не желая моите да страдат заради теб! Редактирано 14 Март 2015 от bsdnikolov Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Williams Публикувано 14 Март 2015 Доклад Share Публикувано 14 Март 2015 Бате, много четеш в нета и бинарните кодове са ти замъглили съзнанието повече от липсата на моя кат. и егр. Понеже гледам, че си голем еколог и експерт, искаш ли да отидем заедно с теб в пункт за ГТП и да ми мернат вредните емисии и ако са в норма да млъкнеш безкрайно?! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 14 Март 2015 Доклад Share Публикувано 14 Март 2015 (Редактирано) Ти с българско ГТП не ме плаши. Такива душегубки съм виждал да минават. В Германия надушат ли те, директно те спират от движение. И единствения начин да вземеш ТЮФ е да отидеш в посочен от тях сервиз и да си приведеш колата в изправност (и в сервиза като ти кажат 3000 евро, не можеш да им кажеш, аз ще си намеря и ще го донеса, купуваш каквото ти кажат и за колкото ти кажат). Аман от псевдо европейци, които да да се фукат каква псевдо бегачка карат ни тровят. Ако катализатора беше ненужен точно за твойта кола, нямаше да го поставят още в завода. Коли като твоета трябва да се спират от движение и хора като теб, които съзнателно премахват катализатора, да бъдат глобявани. Иначе оправия няма. Редактирано 14 Март 2015 от bsdnikolov Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Williams Публикувано 14 Март 2015 Доклад Share Публикувано 14 Март 2015 (Редактирано) Много и излишно се напрегаш!1. Сместта ми е оптимална, колата НЕ пуши изобщо и нарочно съм ходил от любопитство да си меря както емисиите, така и теглото /в случай, че някой като теб реши да ми я вземе за скраП/2. От Чернобил, Кремиковци, ТЕЦ-овете, Икарусите и т.н. сме поели такива съединения, че тия от моя скромен двг са пролетен полъх.3. ЕГР-а над 2500 оборота затваря напълно, така че при нормално каране и ти караш без него.4. Дъртия ми запушен катализатор не върши никва работа освен да тАпи мотора.5. Другата ми кола е на екологично гориво, така че лично при мен има баланс. Редактирано 14 Март 2015 от Williams Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 14 Март 2015 Доклад Share Публикувано 14 Март 2015 (Редактирано) Забихме във вечния спор: ЗА и ПРОТИВ системите за екология в колите ни.Всеки има свое виждане:1. Това че колата е покрила изискванията за вредни емисии, не значи че няма още какво да даде на свътът, посредством вградените очистващи системи. Лично виждане: трябва да се гони максималния резултат, а не просто задоволителния.2. Всеки ден в София се придвижват още по 500 000 пролетни лъха. Качи се на Витоша и погледни от Черни връх какво причиняват! 3. Дизелов двигател 131 коня при градско каране все да е над 2500 оборота? То за това ни изтрепват по улиците. При мен оборотомера изключително рядко достига 2200 оборота (например когато изкачвам Свети Наум). И преди да кажеш, че ги цедя предавките, скоростната кутия е DSG, сама преценява кога.4. На дъртия катализатор, като му дойде времето се подменя. В момента на пазара има огромно разнообразие от катализатори, на доста приемливи цени.5. Интересно виждане, трябва да призная. Баланс в индивидуалния принос към замърсяването?!? Редактирано 14 Март 2015 от bsdnikolov Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts