Jump to content

Нестабилен празен ход на студен мотор - 4.2, V8


150hp

Recommended Posts

Здравейте. Проблемът е, че след запалване, при студен мотор, се чувства че двигателят клати и работи с леко накъсване. Оборотомерът стои стабилен на 900 оборота, но като седна вътре в купето, или вдигна капака, се усеща, че моторът работи неравномерно и дори леко се тресе. След като загрее, проблемът изчезва и започва да работи гладко, мазно и равномерно. Къде може да е причината?

Редактирано от 150hp
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоя проблем го мъча от година и полвина и нямам никакво решение. Сменявах какво ли не /сонди, датчици, че даже и оптегач на верига.../ и ефект нямаше.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ECu-то как вижда температурите на антифриза и входящия въздух?

По принцип незнам дали има мотор да работи студен така както топъл.

Редактирано от Marian_Georgiev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, пробвал ли си  почистване на дроселова клапа и адаптация TBA . Възможно е и да е кофти темп. сензора при мен не са се случвали такива грижи, но след половин ден тест на vag-com установих че сензора не праща винаги правилните данни за температурата и от там избиваха различни грешки. Тази за темп.сензора беше: 16502 (P0118)Engine Coolant Temperature Circuit High Input INTERMITTENT. Закачи я през VAG-COM и мисля, че много лесно ще се ориентираш какво се случва. Успех

Редактирано от smoky
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери за мисфайъри на студено и една графика на детонационните датчици ще ориентират дали е запалителен проблем (често някоя бубина прекъсва на студено и после се оправя) от неграмотно зацепен ангренаж също се получава притрисане, блокирало клапанче за бенз.пари също влияе положително на клатенето. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за отговорите, колеги. Ще пробвам изброените от вас неща, след което ще пиша какъв е резултатът. За момента по запалителната система съм сменил само свещите, като част от обслужването на двигателя и консумативите, но смяната им по никакъв начин не повлия на развитието на проблема. Това, което ме тревожи е че навсякъде чета, че почти никой не се е справил с този казус, въпреки че налял хиляди левове в смяна на различни предполагаеми виновници, които биха могли да провокират проявата му.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравеи колега когато я запалиш сутрин какви обороти държи на студен мотор гледам че си споменал че са 900 а трябва да са поне 1200-1400,ако са 900 и има колебания и неправилна работа това е температурния датчи неподава правилна информация колко гориво да подава на студено според мен започни от там и после под ред клапа почистване и адаптация,сонди проверка,караи ги под ред и ще намериш проблема,няма нерешен проблем за правилната работа на един хубав мотор

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за температурния датчик го обмислям от доста време, но все не остава такова. Някой може ли да каже или покаже къде се намира датчика? При мен, когато външната температура е под 0 и запаля колата сутрин, не се седи отзад от смрад на неизгорял бензин. След 1-2 мин се оправя. Има логика да е този датчик.

Редактирано от MOON
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смених сензора, операцията е много лесна трябва само да се разкачат въздуховодите след MAF сензора за по удобна работа. С отвертка се маха пластмасовата клипса, разкача се конектора, маха се старата гумичка(почиства се добре леглото на датчика) и се слага новата, след това датчика се вкарва плътно в отвора и се слага внимателно новата клипса, включва се конектора и готово. По време на операцията нямах възможност да снимам, но положението на датчика е лесно видимо след махане на декоративният капак. Една от снимките не е моя но тя показва точно къде се намира сензора при сваляне на капака и разкачане на въздуховодите. Успех  

 

X2eQCFS.jpg

KOYZEH7.jpg

pfmI0Cz.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоя датчик задължително трябва да се смени, но проблема че трябва хубав, а тия китайци нещо... Иначе тоя мотор на студено трябва да работи по-добре, поне тия които съм пробвал всички бяха така. Напълно гладко работещ не съм виждал в C5 тъй че умната с харчовете :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грешката която даваше компа изчезна. Датчика струва 12 евро тук в Германия (FEBI). Аз кaзах от самото начало, че нямам проблеми с палене и тн. имам друга тема за лампите на ESP-то и ABS-a за които бях посъветван, че е проблем с тези датчици( темп. сензор и MAF). Смени този датчик и може би всичко ще си дойде на мястото. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Много се извинявам за може би тъпия въпрос, но този темп. датчик за температурата на охладителната течност ли е или??? Как се води, че в магазина ме гледат много тъпо и на мен ми стана още по-тъпо....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грешката която даваше компа изчезна. Датчика струва 12 евро тук в Германия (FEBI). Аз кaзах от самото начало, че нямам проблеми с палене и тн. имам друга тема за лампите на ESP-то и ABS-a за които бях посъветван, че е проблем с тези датчици( темп. сензор и MAF). Смени този датчик и може би всичко ще си дойде на мястото. :)

Имаше ли резултат върху ABS + ESP лампите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смених го тоя датчик, но проблема си остава. Вече не знам къде да я закарам да я погледнат. На всякъде вдигат ръце..... Някой ми каза за сервиз в Панарево за AUDI/VW...... някой да има наблюдения или по-добре опит от тоя зервиз?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега чета ти темата и чакам някакво развитие но..... Преди време имах проблем с оборотите на двигателя,дизел 2.5 ТДИ.При направената диагностика излезна датчик колянов вал,който подава информация към помпата и тя подава гориво според информацията която получава от него.След смяната му,нещата си дойдоха на място.Този датчик се намирал някъде на картера доколкото разбрах.Нов оригинален на Бош с отстъпки и труд - 120 лв.Дано да съм бил полезен.Успех :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Аз си оправих проблема със смяна на дебитомер, който просто издъхна изведнъж.  Колата не искаше да тръгне от място, да не говорим за натискане повечко на педала. Явно си е бил тръгнал, но не очаквах чак такива проблеми /смряд на бензин отзад когато е студена, неравномерна работа на двигателя и липса на вървеж, особено когато позагрее повечко.../.

 

Между другото, трептене на двигателя 4.2 се получава и от заминал или заминаващ си оптегач на верига на разпределителен вал, аз смених единя и сега вече нещата са буквално заспали.... Да не говорим, че след смяна на дебитомера, осъзнах, че карам S6, до преди това съм карал нещо съвсем друго :flehan:

Редактирано от MOON
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Колеги и аз да се включа ... имам две такива "прасета" и двата са след основни ремонти на мотора и двата двигателя са с профилактирано всичко и въпреки това на празен ход през няколко секинди се получава едно претрисана ( трудно се хваща ако не си маняк) . Това го има най-усезаемо на място когато подаваш гас межди 2500-3800 оборота и след това си работи много гладко . Изчел съм доста форума, през ден е на ваг ком и доста майстори я гледаха и стигнах до извода , че просто самия двигател не е добре балансиран по дефолт . Въпреки това все още търся и решение на моя проблем. Имах предложение да направим една среща някъде и да посравним коя как работи и кой какво е сменил и може да намалим лутането доста. Има си и тема за това .... http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=157416&hl=ако има поне още 1-2 ма мераклии давайте да се видим .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 years later...

Темата е малко стара ,но се осмелявам да пиша понеже и при мен се появиха симптомите клонящи към дебитомер. Искам да питам колегата MOON когато имаше проблеми с дебитомера излизаха ли му грешни кодове за бедна смес  .При мен се появяват въпреки ,че ги чистя първо на едната банка и после на другата - 17538 - fuel trim bank 2 (multi) system too lean p1130  /  17536 - fuel trim bank 1 (mult) system too lean p1128.

Ето и проблемите с които се сблъсквам-

Когато я запаля сутрин студена моторът работи неспокойно и след 2-3 минути се нормализира .След престой от примерно 30-40мин. и е все още топла не винаги се случва това ,но се чува  припукване отзад в ауспусите 1-2 пъти. Понякога има моменти когато работи нормално ,но когато и скимне почва да боботи все едно губи цилиндър .И тук уточнявам ,че бобините и свещите са нови.Стрелката на оборотомера има леко трептене почти незабележимо.Друг път се оправя и все едно нищо не е било,но сутрешното палене си е все тъй придружено със смрад на неизгоряло гориво. Друго което наблюдавам е ,че когато е студена и завъртя стартера пали от раз ,но твърдо за момент ритва все едно както палеха старите дизели от 90-те години   . Навремето карах Пежо306 TDI 90кс. 97г.и то тъй палеше :).

И така тествах какво показва дебитомера на празен ход 5-6 g/s, а мисля че трябва да е около 8 g/s  на втора при 7000 оборота където е максималната мощност на двигателя прави пик  235 g/s максимум , а трябва да достига 272  g/s .

От както ги имам тези проблеми колата стана някак си мудна особено се усеща до 3000 оборота ,че никаква я няма особено ако пък пусна климатик .

Поръчал съм нов дебитомер не афтърмаркет ,а оригинален пък да видим какво ще стане ,но според мен от него ще да е ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...