Jump to content

мех. бууст контролер на AEB


Recommended Posts

Понеже автора на темата, не е задал някакви конкретни въпроси за механичния бууст контролер, ще се възползвам аз да задам.

Та значи инсталираме контролера с кранче на мястото на N75 клапана по този начин:

Diagram.png

или N75 си остава, а контролера се монтира допълнително например така:

parralle.jpg

Tози втория вариянт нещо не ми се връзва...

Следващ въпрос - стоковото налягане, до което компа позволява да се надува е 0.6 бара, съответно горивни карти, бензинови времена и т.н. настройки са за това налягане. Какво се случва, когато увеличим налягането на 0.8 или 1.0 бар? Компа няма как да отчете, че налягането е по-високо, но пък отчита повече въздух от дебитомера. Успява ли да внесе корекции на бензиновите времена? Ако внася корекции, до какво налягане на турбината успява да го прави, без да има опасност от обедняване на сместа?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен съм по втората схема, но използвам бустконтролера за намаляване на налягането.

 

Според мен втората схема позволява покачване на налягането според работата на N75,

но може да се ограничи до зададеното от механичния бустконтролер.

 

п.п. ако греша, моля да ме поправи някой по-вещ в занаята.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Аз не мога да схвана как точно ще позволи покачване на налягането. :gruebel:

За втората схема говоря.

Ако е напълно затворен - Н75 "решава" какво става с буст (буст контролера все едно го няма).

Ако е напълно отворен - Н75 не играе (Н75 весе едно го няма) - ще зависи от твърдоста на пружината на гейта...при нормално регулиран гейт - 0,3-0,4бара.

 

 И аз ако греша да ме поправят знаещите ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Втората схема май си е наистина само за ограничаване (намаляване) на налягането.

Вече при първата с елиминиран N75 и така вързан контролер би трябвало да може да се увеличи налягането все едно до напълно затворен гейт. На мен обаче ми е интересно какво се случва при стокова електроника и механично повишаване на бууста?! :lupe:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Недостиг на гориво, зверско сецане и доволно грешки за смесообразуване.

 

Пробвай да си разкачиш маркучето от N75 дето отива до актуатора. Ако искаш дори го затапи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колата не е със софт, значи от прочетеното да разбирам, че ще има яко насичане заради грешната горивна смес?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се занимавай, не си струва ако не е чипната колата. Миналата година мъчих едно а4 комби, аеб точно...стоково, да го позасилим по настояване на собственика му. Казах му че нищо няма да стане, ама не миряса. Сложих му бустметър и бустконтролер - вързан по първата схема. Резултата - достигнахме до макс 150 гр на дебитомера, но това беше в идеалния случай, и подаде ли газ от ниски обороти почваше да блъска. Оттам намаляхме, намаляхме, докато спря да сеца, мисля грамовете бяха около 130, налягането не го казвам понеже тъпия бустметър беше от боклуците с мап сензор - нещо беше дефектен. След като я докарахме да върви без да сеца, я замерихме с уреда ми на 400 м...трагедия - 17 сек, верно че е комби, и аз съм 120 кила, ама 17 сек е много зле.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да я пипам... Утре мисля да й сменя маслото, свещите и да направя даунпайп...

Как да си направя downpipe-a? Има ли някакви форми и стеснения който трябва да спазя или просто си огъвам тръбата и си правя другите фланци? На 55mm ще е, колкото си е фабричната генерация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Правенето на даунпайп с размера на стоковата генерация си е губене на време и пари.

Ако целта е да се махне катализатора,забучвай една права тръба на неговото място като използваш фланците.

От добре направен пайп има смисъл ако си на 63мм и можеш да го праснеш на 70мм примерно .

Ама за Сток кола да се правят такива неща е безсмислено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма никакъв смисъл от мех.буст контролер  за ежедневна и стокова  кола - по добре си купи електронен .

 Никакъв контрол на буста в средните режими .Имаш контрол единствено на пълна газ .

Ако ще ходиш на драг и колата ти е с чип ,че да компенсира повишения надув с адекватно количество гориво си ,тогава може да има смисъл !!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам да си запазя катализатора, иначи бих го изкъртил и вътре да сложа тръба. Днес не успях да го направя, щото не намерих тръба. Утре продължавам с търсенето на тръбичка. За сега ще е от черно даунпайпа, а след това като правя цялата генерация ще е от неръждавейка. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 years later...

Колеги, чета темата и се замислям ако на 1.8т без МАП сензор,  просто се сложи бууст контролер ( било то механичен или екетронен ) и налягането се настрои на по-високо от стоковото, ЕКУ-то ще се справи ли сам с нагласянето на смесите ? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...