Jump to content

A4 1.8T BFB прекъсва от време на време - Решено


VBI

Recommended Posts

Здравейте колеги, от известно време имам проблем с А4-ката - прекъсва без причина ден, два и после се оправя от само себе си и работи перфектно месеци наред. Прекъсването е еднакво на газ и бензин и започва след като двигателя е загрял над 50С. Прекъсването се получава след 2000 оборота или рязко натискане на педала на газта. Колата почва да придърпва и трудно ускорява. На ниски обороти всичко е нормално - кове си 760 оборота и двигателя работи равномерно. При форсиране на място също работи добре двигателя - т.е. проблема се проявява при натоварване. В движение се усеща като недостиг на гориво. Тъй като проблема се появява едновременно на газ и бензин няма как да е от недостиг на гориво обаче. Няма никаква закономерност - изведнъж почва да прекъсва и после сама се оправя и минават месеци докато се случи отново.

Първо малко предистория. Преди почти 2 години в разстояние от няколко месеца ми изгоряха 2 бобини (в двата случая беше петък 13-ти :)). Купих две нови бобини Беру и ги смених. Около месец карах с двете нови бобини и две от старите реших да сменя и другите 2 профилактично като работещите ги оставих за резерв. Т.е. колата е с 4 нови бобини Беру (тук е мястото да благодаря на Пепи (buzzi) за отличната цена и бързата реакция :gut: ). Колата си работеше екстра докато един ден миналото лято почна да прекъсва. Този път обаче на ниски обороти и при форсиране на място беше ОК, но в движение над 2000 оборота придърпваше сериозно. Проверих за грешки и имаше missfire на 2 и 4 цилиндър - непостоянни. Естествено помислих, че някоя от новите бобини е заминала и смених на 2-ри цилиндър (сложих една от старите работещи) и нещата се оправиха.

Няколко месеца по-късно нещата се повториха, пак грешки на 2-ри и 4-ти цилиндър и смених бобината и на 4-ти цилиндър с работеща и пак се оправи. Тъй като се усъмних толкова бързо да горят новите бобини Беру за проба сложих уж повредените на 1-ви и 3-ти цилиндър и запалих двигателя. За мое учудване си заработи нормално без да прекъсва в движение и без да дава грешки. Затова просто си сложих отново 4-те нови бобини Беру, запалих и колата си заработи отново отлично. Свещите съм сменял с оригинални преди около 3 години и 50 000+ км, закупени от Порше.

И така до вчера - пак почна да прекъсва в движение.

За всеки случай покарах колата с откачен дебитомер, с откачена предна л-сонда, но нямаше ефект - над 2000 оборота почва да придърпва. Турбото си надува 0.6-0.8 и задържа при настъпване на педала - т.е. в ред е, дросела е чист, няма капка масло в него. Махнах маншоните на куплунзите да проверя кабелите и ми се изправиха косите - изолацията на кокал, опечена, паднала, кабелите голи покрай самия куплунг, дали не са окъсявали не знам. Срязах маншоните, махнах 10см от шлауха и бандажирах всеки кабел по отделно и на 4-те цилиндъра. Пробвах колата - няма подобрение, над 2000 оборота прекъсва. Съветвам всеки да си огледа кабелите под маншоните на куплунзите за нарушена изолация - просто при мен се беше опекла и беше паднала.

Закачих колата на компа и този път отидох на 015 и 016 канал за да следя за missfire на всеки цилиндър. На 001 канал показва 96C температура на двигателя близка с тази на таблото 90C.

Оказа се, че като поработи малко почва да трупа грешки на 2-ри цилиндър, на всички останали беше 0. Размених бобините на 1-ви и 2-ри цилиндър - пак почна да трупа грешки само на 2-ри цилиндър, т.е. проблема не е в бобината. Сложих резервна (ползвана) свещ на 2-ри цилиндър и въпреки това пак трупа грешки.

Да сумаризирам нещата:

1. Проверени бобини - уж изправни

2. Проверени свещи - уж изправни

3. Проверен дебитомер с откачане

4. Проверена л-сонда с откачане, имам записана непостоянна грешка свързана с отоплението единствено

5. Проверен дросел - чист като сълза

6. Турбото си надува 0.6-0.8 дори и докато прекъсва, имам бустметър на таблото

7. Проверен вакуум - в норма на ниски обороти гледано на бустметъра

Към момента почвам да се съмнявам в лоша връзка на кабелите към бобината на 2-ри цилиндър или лоша връзка към кабела на дюзата на 2-ри цилиндър или в самото ЕКУ. Имам някои неясноти, които бих искал да уточня:

1. Относно управлението на бобините имам нужда от информация дали имат отделен комутатор или кабелите отиват директно в ЕКУ-то? Защо има 4-ри кабела към всяка бобина - 3 дебели и 1 тънък. Т.е. каква е схемата на управление на бобините за BFB двигател.

2. Ако проблема с missfire на 2-ри цилиндър е от дюзите как може да се провери това - на кой канал. Идеята ми е, че ако прекъсва захранването към дюзата на 2-ри цилиндър, това ще води до прекъсване на сигнала към ГИ и това би обяснило защо прекъсването го има на газ и бензин.

3. Какво друго може да е причина за missfire на даден цилиндър и да се оправя от самосебе си?

Всяка идея е добре дошла. Двигателя е 1.8Т BFB 163 коня, сток (няма чип).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3. Какво друго може да е причина за missfire на даден цилиндър и да се оправя от самосебе си?

масло:

Незатварящ клапан може да е причина за детонации. Причина може да е повреден повдигач или нагар по клапана.

 

 

Темата е много дълга. Аз бих сменил 4 свещи.

Има и "уреди" за проверка искрата на бобината....струват 20-на лева.

Може да се губи маса на някоя от бобините. Добра схема трябва да има в Аутодата.

Дебитомер не може да прави такъв проблем.

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  И аз бих започнал от смяна на свещите.

 



Има и "уреди" за проверка искрата на бобината....струват 20-на лева.

 Може ли малко повече инфо. Куде ги има, какво представляват, евентуално линк...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клапана го изключвам засега защото няма да се оправя проблема от самосебе си - т.е. винаги ще прекъсва. Идеята за измерване качеството на искрата е добра, но трябва да стане в момента в който прекъсва, а в предвид на това, че го прави когато си иска ще е трудно за реализиране.

По-скоро си мисля, че е проблем с хлабав кабел, кабелна обувка в някой куплунг или студена спойка в някой модул. Проблема е, че в момента нямам Аутодата и не мога да си сваля схемата на ЕКУ-то и връзката му с бобините и дюзите - така ще знам къде по-точно да копая.

Свещите ще ги сменя така или иначе, но няма гаранция, че пак няма да почне да прекъсва - просто го прави когато си поиска, проблема е непостоянен и затова трудно ще се хване ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз съм си купил от zimbertools

  Интересна джиджавка. Ще си я поръчам.

А дава ли информация дали бубината работи на 100% или просто работи? Има искра - няма искра и толкоз?

Например може ли да се съди за състоянието на бубината по големината на искрата или на разтоянието м/у електродите при което успява да направи искра?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах същия мотор на газ с Ланди Ренцо. Имах прекъсване когато времето се затопляше (от пролетта). Не помня дали е прекъсвал на бензин, но на газ беше по същия начин който обясняваш. Оказа се газов инжектор, който като смених и всичко се оправи. Локализирах проблема чрез размяна на инжекторите - грешката за missfire бягаше по цилиндрите с единия инжектор. След смяната мерих съпротивление на проблемния и здравите - имаше сериозна разлика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Мога да пробвам размяна на инжектори, но при мен прекъсва и на бензин и на газ. Не намирам и закономерност - примерно от миналото лято го е правило няколко пъти и само се е оправяло след 2-3 паления. Моя ГИ също е Ланди-Ренцо и е слаган преди 3 години. Разхода на гориво е нормален и на газ и на бензин - не се е променял. Студена и топла си пали от раз.

Ако не затваря газовия инжектор ще прави проблем и на бензин, но би трябвало като се покара известно време само на бензин да спре да прекъсва - като изгори газта между изпарителя и самия инжектор, но си мисля, че ще бъзика и ниските обороти особено при загрял двигател заради по-богата смес?

Ако не затваря добре бензиновия инжектор също ще прави проблем и на газ защото при мен помпата на инжекциона върти непрекъснато, но си мисля, че пак ще има проблем с ниските обороти при топъл двигател.

И в двата случая симптомите ще са еднакви, единствено ако спра електрически помпата би трябвало на газ да не прекъсва.

Гледането на missfire на 015 канал съм го правил само докато работи двигателя на място, докато е загрял. Т.е. не съм карал със закачен лаптоп да гледам какво се случва над 2000 оборота, когато почва да прекъсва. Не е лошо да погледна и в дижение какво се случва.

Идеята да премеря инжекторите с мултицет също е много добра, ще ги проверя за всеки случай.

Други грешки освен за missfire имаше ли - примерно проблем със сместта или друго?

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

missfire съм гледал като записана грешка с тестер на изгасен мотор. Не съм пробвал на запален мотор в реално време или пък в движение. Най-лесно се разменят инжектори като размениш маркучите от тях към дюзите в колектора(два съседни) - целта е да стане бързо и без разглобяване. На моята също разхода на гориво беше нормален на газ и на бензин и студена и топла си палеше от раз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес разгледах и почистих всички куплунзи - на ГИ (защото дюзите се комутират през него), на ЕКУ-то (само едната букса, другата е защитена с планка), на бензиновите инжектори и на газовите дюзи. Замерих всички инжектори, газовите дават еднакви стойности 1.8 ома, бензиновите също - 12 ома по спомен.

По съвет на Пепи (buzzi, човека е болен, но ми звънна :respekt: ) прегледах всички вакууми и маркучи. Намерих едно гумено коляно сцепено точно до скобата, маркуча му отива в гофрирания маркуч между турбото и дебитомера. Има голяма вероятност да е смукало неотчетен от дебитомера въздух когато си поиска. Може би това гумено коляно е правило проблема. Добре, че Пепи ме насочи към вакуумите и маркучите за да ги прегледам и тях :gut:.

Проверих отново за грешки по двигателя и нямаше. Покарах колата 15-тина километра, като я изцеждах доста пъти до крайни обороти - набира отлично и не прекъсва. Като се прибрах отново проверих за грешки - нямаше missfire, единствено си остава грешката с първата л-сонда и най-вероятно ще трябва да я сменя. Ще сменя и свещите за всеки случай с нови.

Така, че засега няма проблеми, но не съм сигурен дали в един слънчев ден няма пак да почне да прекъсва.

Все пак ако някой се сети още нещо нека пише. Ако пак почне да прекъсва ще пиша и ще продължа да копая.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, имах подобен проблем (автомобилът е от друга марка, но прекъсваше по същия начин).

Видях, че си писал за свещите >50К километра... моите също оригинални бяха >40к, но прекъсваше... гледах бубините на тъмно... светеха стабилно към корпус... смених ги... и другите пак светеха... смених свещите и всичко заспа (смених ги с някакви brisk за по 5лв, та ако не е от тях да не се набивам пари, а те взеха че изкараха 20К+)... на старите свещи разстоянието за искрата се бе увеличило значително и е*аваха бобините...

ПС: с повече включени агрегати проблемът се засилваше

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

След като оправих гуменото коляно колата спря да прекъсва на топъл двигател. Единствено забелязах, че докато е под 50С има много леко придърпване от време на време. Взех от Райно нови оригинални свещи, смених ги и както писа колегата :) :

... смених свещите и всичко заспа ....

 

Нарочно пиша чак сега за да съм сигурен, че няма да има спорадични придърпвания 1000км по-късно дори и след смяната на свещите. Така, че извода за мен е колкото и добре да изглеждат свещите на определен пробег просто трябва да се сменят. Старите ми свещи бяха на 60 000+ км, но са сменяни от предишния собственик с оригинални. На платинените свещи (каквито са за този двигател) им дават живот около 80 000км, така че е добра идея да се сменят преди този пробег.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До вчера вечерта всичко беше нормално, но днес като запалих и почна да придърпва. Само дето се похвалих. Явно проблема не е отстранен. Почвам да се чудя дали ако ЕГР-а заяжда може да се получава този проблем? Сутрин при запалване ЕГР-а отваря и ако не успее да затвори както трябва да почва да придърпва? Другото е проблем с ел. инсталацията към бобини/дюзи, но на ЕКУ-то има сложена/нитована специална планка, която не позволява да се свали куплунга за оглед.

Интересното е, че цял месец работи без проблеми, вечерта я загасих и всичко си беше ОК и днес още със запалването след като тръгнах и почна да прекъсва. На място си работи нормално, дори и при форсиране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Не е валяло, проблема е от края на миналото лято. През няколко месеца се проявява без никаква закономерност. Примерно днес прекъсва и после няколко месеца си работи идеално. Последно в началото на миналия месец прекъсваше за няколко дни и после се оправи до днес сутринта ... утре може пак всичко да е наред до следващия път.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Питах за дъжда защото ядох дървото птеди няколко дни с не добре затворен капак на еку-то и вода яко влизала по всички възможни букси под шофьорската чустачка

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Проверил съм го, всичко е сухо. Направи ми впечатление обаче, че като престои 2-3 часа педала на спирачката става твърд. Може би сервото изпуска вакум, но не го чувам да съска. Като запаля педала е мек. Също така вакума на ниски обороти и загрял двигател стои на -0.5-0.4. Преди беше почти на -0.8. Та може и проблема да е в някой вакумен маркуч. Ще трябва да ги прегледам по-щателно.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Не е свързано и със сервото, там няма проблеми. Днес изолирах и ЕГР-а, доста се подобриха нещата, но продължава да записва misfire на 2-ри цилиндър от време на време. За всеки случай спрях газта директно от бутилката и правих всички проби на бензин за да изолирам евентуално изпускане на газова дюза в случай, че не затваря добре, но нямаше ефект. Това предполага, че проблема не е в повредена газова дюза. Утре продължавам с тестовете по веригата - ще проверя и бензиновите дюзи и дали не смуче въздух някъде покрай 2-ти цилиндър - гарнитура на всмукателите или уплътнение на бензиновата дюза.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отвии свещите и погледни през дупките челата на буталата в еднакъв "вид" ли са. В смисъл като количество и цвят на нагара ако има такъв. Това донякъде може да те ориентира евентуално за по-назад описаната вероятност за проблем с клапан. Също и самата свещ на 2-ри цилиндър огледай по-внимателно.

 

Аз лично Беру не бих си взел за нищо по Аудито, техните комутатори са по-пикливи и от тези на Бош а е рядко майсторство да направиш нещо по-калпаво от Бош. Тоя мотор ако се не лъжа вече комутаторите са вградени в бобините, най-лесно е да разбереш по липсата на общия комутатор.

 

А това което си писал за свещите аз лично никога не съм си позволявал да карам повече от 25к с едни свещи, взимам си или евтини Бриск и на всяка смяна на маслото аре чао или по-скъпи Денсо и на 25к пак в багажника за резерва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Днес най-накрая намерих къде е проблема :). Първо измерих компресията за да проверя за евентуален проблем с клапан - еднаква във всички цилиндри и в норма. След това свалих ЕКУ-то на колата и го отворих да търся студени спойки - всичко си беше ОК вътре. Прозвъних с мултицет цялата ел. инсталация на двигателя - бобини, дюзи, "маси", захранване, стегнах кербованите кабели (около 10-на са в снопа на ЕКУ-то и към купето), но всичко си беше в ред. Извадих бензиновата рейка да проверя как пръскат дюзите и дали не тече някоя - всичко си беше ОК. Проверих газовите дюзи - всички затварят, няма скъсани маркучи или друго. Проверих всички вакууми, гарнитурите на всмукателния колектор, О-пръстените на дюзите - никакви проблеми с тях. В крайна сметка ми свършиха идеите и случайно погледнах гофрирания маркуч между турбото и дебитомера - напипах свободен тънък маркуч? Оказа се, че е маркуча от EVAP solenoid, който е свързан към вентилацията на резервоара, познайте от къде взима вакуум - от 2-ри цилиндър :). След като го разгледах добре се оказа, че се е сцепил изхода на гофрирания маркуч, явно дълго време е било само малка цепка и от вакуума се е затваряла и съответно двигателя си е работил добре. От време на време се е отваряла и колата е почвала да прекъсва на 2-ри цилиндър докато не друсне в някоя дупка и не се затвори. В един момент обаче миналата седмица се е скъсал извода на гофрирания маркуч и от така отворената дупка двигателя е смучел неотчетен от дебитомера въздух и колата прекъсва при ускоряване. Съответно като отваря EVAP solenoid, 2-ри цилиндър губи вакуум и почва да трупа грешки. Тъй като маркуча не е сцепен а само е скъсан извода успях да включа обратно маркуча от EVAP solenoid и съответно двигателя заспа, набира отлично, не придърпва и няма misfire по цилиндрите :). Просто скъсването е ниско долу до входа на турбото и е много трудно да се забележи. Естествено ще се наложи да сменя гофрирания маркуч за да съм сигурен, че няма да се вади маркуча от EVAP solenoid-а. На снимката съм оградил скъсаното място и маркуча от вентилацията на резервоара. Така, че един глупав маркуч, може да ти скъса нервите докато намериш от къде е проблема, но поне направих пълна профилактика на ел. инсталацията на двигателя и ЕКУ-то:

 

8104721.jpg

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж и на 16 канал - там е 4-ти цилиндър. Огледай вакуумите, може би смуче въздух от някъде. Провери и картерната вентилация,  тя прави много бели с ниските обороти - виж при загрял запален двигател ако отвиеш капачката за маслото дали почва да подскача или е като "залепена" и трудно се сваля.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Аз доста добре ги огледах вакумите и мога да кажа, че 90% са заради екология, а останалото е за управление на турбината и т.н. В един сайт намерих схема как може да се махне всичко освен нещата свързани с управлението на турбината. Засега моите са наред, но ако имам проблеми вероятно ще махна повечето път тях на по-късен етап.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така завърши и моята сага с една подобна 1.8 т ,гадното е ча ако получава misfare на повече от един цилиндър и отстраниш един заради скъсан или цепнат вакум,почваш да търсиш друг тип проблем и губиш мн време.А тия маркучлета са пълни с изненади.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...