Jump to content

1.8Т прегрява


freddy-a4

Recommended Posts

Здравейте колеги имам един въпрос
Та въпросът ми е от какво може да прегрява тази кола..снощи с колегата правихме 2-3 стъпки на колата и като спряхме забелязах че колата прегрява дори като работи на място (почти стига на 120градуса) и я гася защото не ги сваля а ги качва градусите.. преди колкото и да си я мъча не мърдаше от 90 градуса казаха ми че е от термостата свалих го сложих го в вряща вода и си отваря без проблем смених и антифриза, но пак загрява.. 
+това нямам парно и колата като работи на място течността в казанчето се увеличава.. дали е от водна помпа или гарнитура според вас? И ако е от гарнитурата как мога да разбера?
(Ауди А3 1.8Т 150коня 1999година) 
Благодаря и извинявайте ако съм объркал раздела :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато колата е студена, палиш и отваряш капачката на антифриза и виж дали циркулира антифриз през малкото маркучле. Ако НЕ, 100% водна помпа, сигурно е с пластмасовите перки и са станали салата. Ако циркулира антифриза търсиш другаде проблема. И за да не гасиш колата, докато загрее пусни климатроника да се развъртят перките ще я охладят. Сега е топло и ще тръгнат да въртят, ако и те не тръгнат, мазалото е голямо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Цитиране на предходно мнение!

За кое маркуче става дума колега за тънкия който влиза от горната страна на казанчето ли? Като пусна климатроника се включват и двете перки!

Иначе като работи на място и почне да прегрява горният маркуч който влиза в радиатора започва да става горещ и твърд за разлика от долния.

За този маркуч ли става дума колега?Ако да като го изкарам и давам газ не тече антифриз от него!

post-59490-0-08167700-1428085914_thumb.j

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж докато работи колата излизат ли мехури в разширителния съд за антифриза. При мен се оказа гарнитура... И също нямах парно защото се получаваше въздушен джоб.. а радиатора на парното е най-високата точка общо взето.. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и така водната помпа на моята кочина беше оригиналната на 300к км и се беше разкарала по цялата система,някои диваци в Австрия бяха отворили целия мотор заради една смотана водна помпа и така и не го бяха сглобили и така.Но според мен на там се насочи и така термостата не виждам защо си го вадил,но има и нещо друго Виско перката може да е заминала,ако не е сменяна направо е гарантирано че е от нея,а има и друго втората перка трябва да включи сама на около 100 градуса защото има датчик в блока ако не включчва първо гледаш водната помпичка,после мотора долу и 1.2к левчета+(дано да не)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дaно дa е воднa помпa че не съм ги сменял... може ли дa се е случило нещо с моторa че понякогa зaгря до 110-115

Виж докато работи колата излизат ли мехури в разширителния съд за антифриза. При мен се оказа гарнитура... И също нямах парно защото се получаваше въздушен джоб.. а радиатора на парното е най-високата точка общо взето.. :)

Не излизaт мехури колегa
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си за водна помпа,ще търсиш такава с метална перка.

Дано не е по-лошо.

Преди съм стигал 115 градуса на моята талика,оказа се строшена на две перка на водната помпа и то от несменяне при покупка на колатa,години други,акъл друг. :wall:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма ли циркулация на антифриза в казанчето, работата е ясна - водна помпа. Щом при изфорсиране не тече антифриз от маркучето, водната ти помпа е счупена. Аз сложих водна помпа HЕPU с метална турбинка - никакви проблеми с помпата вече шест години.

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И все си мисля че на всяка смяна на агренажа се сменя и водната помпа за да се избегнат точно ейй такива проблеми!!!!!!!!!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виско перката може да е заминала,ако не е сменяна направо е гарантирано че е от нея,а има и друго втората перка трябва да включи сама на около 100 градуса защото има датчик в блока ако не включчва първо гледаш водната помпичка,после мотора долу и 1.2к левчета+(дано да не)

 

 

Каква точно виско перка те гони на напречен мотор?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сменя се скапаната ваг помпа като си купиш колата, слагаш такава с метална турбинка....и забравяш за водната помпа.

При мен недоразумението се счупи като отидох да замеря колата, и направих няколко ръна...първите и...веднага сдаде багажа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята помпа я смених с ангренажния комплект ама не помня с каква турбинка дойде новата пластмасова или метална. Само ме е яд че не са знаели моите майстори и не са ми обърнали болта на алтернатора (това си е проблем на А4-ките)

Редактирано от PESHO OT MARS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен турбинката беше на парчета, около 1/3 беше разнесена някъде по системата...и да реши да се върне някое парче, с металната перка няма шанс да направи бела. При положение че има помпи с метална турбинка, е безсмислено да слагаш такава с пластмасова( всъщност май е бакелитена оригиналната)..ама не си знаел предполагам.

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъпото с фабричната помпа е, че първо (преди да се счупи съвсем) турбината се откъсва от оста. Тогава при ниски обороти има циркулация на охл. течност, но при натоварване турбината спира да се върти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Турбинката е от някаква твърда и чуплива пластмаса( на мен ми прилича на бакелит), оста има шлици...отвора на турбинката където влизат шлиците се напуква, съответно отслабва и е въпрос на време да започне да превърта на оста...следващия етап е да се счупи на парчета, както стана при мен. Като ги извадих ги лепих с каноконлит за да възстанова турбинката, и да видя ще намеря ли всички парченца...1/3 не я намерих.

 

Дa колегa зa съжaление не знaех... но вчерa кaто смених aнтифризa нaмaляше течностa и доливaх тa товa знaче ли че циткулирa

 

Я пак...какво не си знаел? Да не би тази помпа вече да си я сменял, и се е счупила? Ако е така, пиши колко км издържа, и каква марка е.

Нали писа че не циркулира през малкото маркуче, след като не циркулира, начи помпата не го върти. А това че ти намаля антифриза, означава че или имаш теч, или го гори!!! Да си духнал гарнитурата на главата вследствие прегряването заради счупена водна помпа...ако е така, имаш освен водна помпа, да сменяш и гарнитура. Капни някакъв силно миришещ парфюм в казанчето на антифриза, запали колата и отивай да душиш на ауспуха...замирише ли ти на парфюма, работата е ясна. Може и да свалиш свещите да огледаш електродите за червено оцветяване, което се получава като в цилиндъра влиза антифриз. Замерване на компресията също може да се направи. В някой сервизи могат да установят има ли изгорели газове в антифриза - има ли, си за гарнитура.

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм обслужвaл колaтa от кaкто я купих нямaх пaрички (не съм сменял воднa помпa и ремъци).. просто кaто смених aнтифризa нaли колaтa се обездушaвa и зa товa нaлях още мaлко след кaто порaботи..инaче aнтифризa не нaмaлявa в кaзaнчето тa искaм дa кaжa товa че се обездушaвa сaмa знaче ли че помпaтa рaботи..? Инaче от тънкия мaркуч който влизa в кaзaнчето от горе дори кaто дaвaм гaз от него не тече aнтифриз(не е зaпушен) не могa дa се изрязя с точност зaщото много не му рaзбирaм зa товa се обръщaм към вaс

Тъпото с фабричната помпа е, че първо (преди да се счупи съвсем) турбината се откъсва от оста. Тогава при ниски обороти има циркулация на охл. течност, но при натоварване турбината спира да се върти.

Дa колегa нa място зaгрявa НО бaвно. но кaто я кaрaм прегрявa много бързо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То се е видяло, че ще трябва да сменяш водната помпа, но така и така ще ти разглобяват колата. Желателно е да я обслужиш, за да не се стигне следващия път до скъсан ангренаж, че там филма е голям. Заделяш 500 лева и ходиш да обслужваш, даже си смени и термостата. Не я карай, ако не можеш да я обслужиш, за да не духне гарнитурата. А за да стигнеш до сервиза, пускаш климатроника да духа да въртят перките, на радиатора за да не прегрее колата. Късмет! Сподели после какво е станало.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, колегата е прав...така и така ще ти свалят ремъка. Ако хидравличния обтегач е наред и ролката също, може да минеш по-тънко, и да смениш само помпата и ремъка. Въпрос на финанси. Обтегача е стотина лева. Помпата и тя толкова. Мога да ти препоръчам ремък марка Контитеч, Гейтс, Дайко.

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ужaсно много ви блaгодaря че споделихте колеги зa щaстие имaм познaт с 30%отстъпкa в aуто + могa мaлко по тънко дa минa... тa товa че зaгря понякогa до 110-115 грaдусa може ли дa се е случил някой фaл с моторa просто нямaше кaк дa се приберa и кaрaх мaлко до кaто е зaгрялa близо 3 километрa. Блaгодaря ви отново

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз със тотално счупената помпа минах на три пъти ама много леко каране - на мин обороти по около 5 км от студена докато вдигне 115 гр. не съм имал усложнения от това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Подледно въпросче.. тези глaви лесно кривят ли се и aко се е изкривилa кaк могa дa рaзберa освен товa с пaрфюмa в aнтифризa. Кодa нa моторa е AГУ

Преди дa я купя достa хорa ми кaзaхa че AГУ глaвaтa билa по корaвa не се кривялa лесно и не се е пукaлa "уш" зa рaзликa от другите

Редактирано от freddy-a4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...