Jump to content

А4 1.8ТQ не спира добре?


HEPBAKA

Recommended Posts

Здравейте колеги,

Карам А4 Б5 1.8ТQ.

Гумите са чисто нови Uniroyal Rainsport 3 карам ги от 3 дни, произведени 10та седмица на тази година.
Дисковете от зад са ATE PowerDisk + ATE накладки.
От пред дисковете и накладките са неизвестни, но накладки има.

Колата изобщо не спира както според мен трябва.

Преди седмица-две ми се беше скапал датчик на АБС-а та той беше спрял да работи.
Колата спираше в пъти по-добре със стари зимни гуми. Прави впечатление, че задните колела блокират много преди предните да достигнат максимума на сцепление и да блокират също - демек отзад спира много повече.
Предполагам, че поради този факт, като тръгна да спирам рязко АБС-а почва да рита, а колата не спира.

Сравнявам с няколко други коли, които са подобни килограми, но спират значително по-добре.

Едното е А4 Б6 - гуми на 4 сезона - спира много по-добре.

Другото е А8 Д3 - гуми на 3 сезона - спира много по-добре, а тежи 500кг повече

Третото БМВ 320д - гуми 2007ма година - спира доста по-добре.

Четвъртото - дъртото ми пежо 106GTI, в него се чувствам като в болид от към спирачки.

Имате ли някакви съвети от къде може да идва тази драматична разлика в спирачното усилие отпред спрямо отзад?
Единственото което на мен ми идва на акъла е разликата между предни и задни накладки и дискове да е толкова голяма?! Или пък АБС-а модулът нещо да не се справя?

Окачването ми е пружини от 1БА, амортесьори от 1БЕ. Доста хлътва предницата при спиране, ама чак пък толкова задницата да олеква, че да губи толкова много сцепление и да бие АБС-а ... ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм, аз имам обратния проблем - много спира отпред, малко отзад - затова сменям задните дискове и накладки.

Предните ти накладки или са изпечени, или просто са калпави...ако дисковете ти са читави, може да минеш само с хубави накладки - аз бих сложил АТЕ след като задните ти са такива и спират много добре. Други яко спиращи накладки са Akebono, Ferodo Premier. Ако обаче и дисковете ти са за смяна, според мен за да имаш балансирани спирачки трябва да сложиш и дискове и накладки АТЕ - като задните ти, за да не се получава дисбаланс в спирачките на предна и задна ос.

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май май така ще стане. Ще взема вторник едни дискове с накладки и ще видим как е. Дано се оправи че така съм като влакова композиция.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С тия стари дискове и накладки отпред предполагам от тях идва проблема. Като ще сменяш отпред се замисли и за една пълня смяна на спирачната течност ако не си го правил скоро. Това е доста пренебрегвана процедура а е много важна. Огледай си и спирачните маркучи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи не се научи... купуваш си кооперация.. после протиер за тази кооперация и тогава ще спираш как ти искаш... 


П.с. казах ти купи си помпа от С4 и ще ти е мирна главата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чисто новите гуми също са фактор, някъде по ръководствата май имаше предупреждение първите 400-500км да се внимава. Това обаче едва ли води до разликата между предни и задни, т.е. горните неща си важат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направете профилактика на всички апарати, сменете спир. течност и след това ще изчезнат темите за лоши спирачки

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се карайте де, ще взема тази-идната седмица АТЕ power disk и за от пред, заедно със съответните накладки и ще видим как е.

Спирачната течност е сменена, маркучите също са нови. Като сложа дисковете и ги напасна с накладките, ще видя има ли нужда от по-голяма помпа или не.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направи профилактика на самите апарати преди смяната на дисковете и пиши отново
Предполагам , че ще се откажеш от нови дискове за момента
След това ще се завърши и с нови дискове
Преди време имах идея за EBC, но от пускането на темата до момента се появиха отзиви- отрицателни и се отказах
ATE не е лош вариант, а в комбинация с хубави накладки ще е перфектно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Малко ъпдейт. Сложих ате отпред, както и отзад. Дисковете са power disk, както и уж накладките са power серия. Колата пак не спираше, дори след 500км градско разработване.

Ходих при buzzi, след чиято намеса имаше подобрение, ама леко. Кара колата на валяци от гтп пункт и все не ми/ни допадаше резултата.

Прибрах се овесил нос че тая кола няма да спира и тва си е.

След 6 часа се качих по работа и О, ЧУДО тоя кенеф започна да спира както трябва. Сетих се, че след всичките тея тестове по пътя и на валяци явно сме загрели бая спирачките и като изстинаха нещата си дойдоха на мястото.

Благодаря на Пепи(buzzi) за това, че накара тая кола пак да ме кефи, че ме беше изнервила БАЯ с тва поведение на влакова композиция.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен обезвъздуши системата коректно с една джаджа в която имаше спирачна течност под налягане, но дали съм разбрал правилно той да каже. Аз съм технически полу-грамотен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не точно,системата не е отваряна за да обезвъздушавам,по скоро поизлъгах помпата да дава желаното услие за спиране,после позагряхме дисковете до около 200 гр предни и 120 задни и нещата си дойдоха на мястото след като изтинаха.С годините помпата и апаратите започват да стискат различно поради много фяктори. Целта е едни също нялягане от помпата до всеки апарат на преден и заден мост.Не случайно в общия случай накладките се износват неравномерно или на едното колело повече а на другото по малко,от там и различното затопляне при спиране.В случая постигнахме 3% разлика в колелата заден мост и 11% на преден.Сега разликата е още по малка.На зяден мост 3000 нютона ,преден 4500 нютона

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...