Jump to content

Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro - мнения и препоръки


Recommended Posts

Здравейте,

 

след дълги дебати и търсене и т.н. от Audi A4 B7 се спрях на Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro не съм сигурен кой е по добрия мотор(като поддръжка и издръжливост) между 3.0 TDI и 3.2 FSI, но се спрях на дизеловия. Ще се радвам да споделите мнения кой от 2та двигателя си заслужава повече и също така колко горе долу възлиза цента за обслужването на един такъв двигател и автомобил като цяло при неговото закупуване. Като консумативи - филтри, масло и т.н. каквото друго се износва  и подлежи на подмяна.

:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако е преди фейса - 4.2 на газ,

ако е след фейса - 3.0TFSI

 

3.0TDI е новия душегуб, масово убити от каране и си плачат за скъпи ремонти. И са спрели също - 530д и е320цди вървят доста повече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако е преди фейса - 4.2 на газ,

ако е след фейса - 3.0TFSI

 

3.0TDI е новия душегуб, масово убити от каране и си плачат за скъпи ремонти. И са спрели също - 530д и е320цди вървят доста повече.

Смешко,не подлъгвай с глупости човека.Това е най-продавания и доказал се двигател на този модел,естествено скъп за подръжка.И не го сравнявай с кенефите БМВ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да попитам и аз нещо: Тъй като повечето от тези МПС-та са автоматици, и от дистанцията на времето (първите екземпляри май направиха 10 годинки), какво мислите за смяната на масло на автомата? Доколкото прочетох, по препоръка на Ауди то не се сменя. Но дали производителя е взел предвид това, че ние купуваме тези коли, когато вече са на незнаен пробег :nixweiss:  А четох и някакви теми, че понякога след смяна на маслото се получавали проблеми ... Та сега съм в чуденка, като се вземе кола на 8-10г. и на 300к. км. (много вероятно и повече), трябва ли да се смени това масло или не ...?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Производителят на кутията ZF препоръчва смяна на маслото за типтроник на около 120 хил.км.Сменяй смело масло и филтри и пропусни препоръката от AUDI,защото бъдещ ремонт на кутията възлиза на 2-3000 лева.

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако е преди фейса - 4.2 на газ,

ако е след фейса - 3.0TFSI

 

3.0TDI е новия душегуб, масово убити от каране и си плачат за скъпи ремонти. И са спрели също - 530д и е320цди вървят доста повече.

Най правилното мнение от много теми насам,но и след фейса 4.2фси не са за изпускане.

 

Производителят на кутията ZF препоръчва смяна на маслото за типтроник на около 120 хил.км.Сменяй смело масло и филтри и пропусни препоръката от AUDI,защото бъдещ ремонт на кутията възлиза на 2-3000 лева.

Ти ако си сменял масло на автомат на 300+ ще знаеш,че точно тогава те очаква този ремонт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най правилното мнение от много теми насам,но и след фейса 4.2фси не са за изпускане.

 

Дам,най-правилното,но на връщане.И твоето,и на колегата по-горе са мнения на хора с пристрастия единствено към бензинови агрегати и почти никакви наблюдения върху дизелови.

 

 не съм сигурен кой е по добрия мотор(като поддръжка и издръжливост) между 3.0 TDI и 3.2 FSI, но се спрях на дизеловия. Ще се радвам да споделите мнения кой от 2та двигателя си заслужава повече

:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дам,най-правилното,но на връщане.И твоето,и на колегата по-горе са мнения на хора с пристрастия единствено към бензинови агрегати и почти никакви наблюдения върху дизелови.

Най правилното мнение от много теми насам :zustimm:!

Редактирано от Vaudi_6
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хухухуа , очаквах да ми скочат болните дизелисти :hilezh:

 

Нека сравним 4.2 преди фейса и 3.0 ТДИ.

 

Кой върви повече?

Кой има по-добър звук?

Кой е по-приятен за каране?

(до тук са ясни отговорите, продължаваме):

 

Кой има 6 дюзи по 800 лева всяка, заради които са пълни всички теми за 4ф във форума?

Кой има турбо за 1500 лева?

Кой има ДПФ след някоя година, който води до още главоболия и разходи?

....

Единственото, ама ЕДИНСТВЕНОТО предимство на 3.0ТДИ пред 4.2 е разхода, който се решава с една газова и просто обезсмисля скъпия и невървящ камаз, на който толкова се радвате и кланяте. :hilezh:

 

Иначе тактично ми подминахте редчето за 530д и е320цди. Там що не ми опонирате? Щото и двата мотора са в пъти по-динамични и бързи от еволюиралия ви душегуб. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъшност и 3.2 ФСИ е по-добър от 3 тди.. На динамика е далеч напред и като работа е ок въпреки директното впръскване разход 15 градско и 10 извън... С тая дизелова колиба 3 ТДи дето толкова я хвалите в софията по същите маршрути е 12-3 извън под 8.5 трудно ..и за вървенето е вярно преди време минах през бартер на една  Е класа с 270 ЦДИ в211 еми върви точно колкото стокова 3тди 224 демек не е неква въртигумка.....

От гледна точка на динамика и разход \ГИ\  както и нормална поддръжка 4.2 е по- рационален от 3 ТДИ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз не съм голям фен на дизела и бих предпочел 4.2 на газ, ама вече малко прекалявате.
Имам под ръка 2.7тди на предно в 4ф и в211 е270 - аудито върви значително повече от мерцедеса, а 3.0 би вървяло още по-добре от 2.7. Говорим за стокови коли, без чипове и т.н. Мерцедеса е семеен, карал съм го стотици пъти - много е далеч от 3.0 - логично е, но и от 2.7 е далеч....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хухухуа , очаквах да ми скочат болните дизелисти :hilezh:

 

Нека сравним 4.2 преди фейса и 3.0 ТДИ.

 

Кой върви повече?

Кой има по-добър звук?

Кой е по-приятен за каране?

(до тук са ясни отговорите, продължаваме):

 

Кой има 6 дюзи по 800 лева всяка, заради които са пълни всички теми за 4ф във форума?

Кой има турбо за 1500 лева?

Кой има ДПФ след някоя година, който води до още главоболия и разходи?

....

Единственото, ама ЕДИНСТВЕНОТО предимство на 3.0ТДИ пред 4.2 е разхода, който се решава с една газова и просто обезсмисля скъпия и невървящ камаз, на който толкова се радвате и кланяте. :hilezh:

 

Иначе тактично ми подминахте редчето за 530д и е320цди. Там що не ми опонирате? Щото и двата мотора са в пъти по-динамични и бързи от еволюиралия ви душегуб. :D

 

Незнам само кой е болен и на каква тема.Първите ти 2 въпроса са чисто субективни,а и не видях някой да пита именно това.Извинявай,не всички сме рацери с бРъзи коли,динамика,адреналин и Свук,разреши и нам да дишаме.А още по-малко идва въпроса кой е по-приятен за каране - субективен та знае ли се:на кой каквото му е кеф е верният отговор и що се отнася до мен - по-приятен ми е дизела.

 

Колкото до 530д - само мотора е що годе читав,виж периферията около мотора е пълен шит,като почнеш от консуматива рейка,минеш през скоростната кутия,свиеш през евентуално интелегентната система Х драйв ако я има и мощно си счупиш главата в тоя тотален бъг на електрониката.За МБ няма да коментирам,има доста плюто наред и навред за високи цени,които не отговарят на качеството,за което претендират.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

E класата е далеч по_добрата кола не ги баркай нещата..4ф беше актуален 2004 когато излезе с нова визия и най накрая КР дизел..сега е средна работа. Е60 пък нам къде се класира а6 }} ск била не знам ди си какво ...с предубеждение не става стъпи на факти а те са по-добри мотори по добра возия за управление за не споменавам

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не са добри такива разговори. Много хора искат дизел и това купуват. Харесва им. Ми ако не беше измислена газовата уредба, м? И ние щяхме да "клопаме" с дизели :) . Един в някакъв форум беше написал, че навремето си взел МВ 123-ка 300D защото звукът на тихи обороти му харесвал. 

За едни кола без 4х4, без значение дали ще е куатро с-ма или друга, или не е кола въобще, или е 1/2 кола. За други по-хубаво от предното няма (двойното качва разхода, по-скъпа поддръжка, по-скъпо да се купи и т.н.). За трети, в които съм и аз, по-хубаво от задното няма, но да е в спортна машина с много мощен двигател за удоволствие. Да може да върви настрани докато ауспусите създават настроение. Ако може с 8 бутала и с две турбини най-добре. Може и с компресор... В същото време нещо на нафта като второ возило да вози мен и семейството. Дай Боже всекиму. 

 

Секцията А6 С6 съдържа много информация. Има за маслата, за ремъците, веригите, успокоителите, вихрените клапи ... боядисване на лайсни, осветление ... всичко има. Най-обсъжданата модификация е точно 3.0тди с типтроник. Въпреки това ако бях компетентен, щях да кажа на човека каквото пита. Вместо да му го синтезирам по-добре е да си чете.

Редактирано от Andy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ви го 4.2 ФСИ 

 

Gleich vorweg. Der Motor ist Komplett "Neu" von Audi im Okt 2014 vor 5000 Km gewechselt worden.Der Preis war unglaubiche 23.000 Euro (Rechnung vorhanden) Es ging alles auf Garantie. Normalerweise geht der Motor nie kaputt aber über eine defekte Zündspule ist der Achte Zylinder kaputt gegangen.Egal jetzt ist der Motor neu und hat wieder 2 Jahre Garantie.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4.2ФСИ и гори много(включително и масло :hilezh: ) и за газ не става... Затова съм му казал на човека:

 

ако е преди фейса - 4.2i на газ,

ако е след фейса - 3.0TFSI

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ще е бензин да е бензин.Аз лично бих предпочел дизела пред бензина на газ.Пък и кой е казал че ще се взима кола на 400 000км.Та да е душегуб.Другото което е 4.2 не е кои знае колко бърза кола на А6 и А8.4.2 ако го натискаш на бенз гори яко ама яко,ама вие знаете де под 20 нема начин :)

Редактирано от manchorov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Баси батките тука......

Ебасимо

Тия мотори,в частност дизелите не са толкова лоши.

Просто българина от край време вярва в това ,което е на таблото,което пък е намазано до безобразие с долнопробен и мазен силикон.

Съмнявам се в България да има 4Ф от преди фейса,че сигурно и след това ,която да не е подминала 300 000км.....минимум.

Всички съвременни мотори са сложни,скъпи и тн.

Имам душегуб в купето на Олроуд 2004

Имам новия душегуб в купето на 4Ф 2010 накрая

Имам бензин харчещ 20/100

На Олроуда съм направил 60к км за 1г и 8месеца - колата е часовник.Абсолютен Сток .

На 4Ф веднага направих РЕМАП при Келеша без да барам,ДПФ ,ЕГР ,катализатори и какво ли още не заради състоянието на мотора и кутията.

Колата си изкара 310 коне и 600нм и тегли брутално за размерите и кг си.

НО,има едно голямо НО.

И двете кошари бяха на реално доказани километри,в диапазона 180-190к.

С ясна история и безкомпромисна поддръжка.

Аз също си поддържам колите така.

И на двете моторите не бяха мити,салона не беше напудрен,а собствениците бяха любезни да дадат ВИН номера за проверка.

Нов ,стар,бъде гушегуб няма.

Има коли на 10г с неясна история,милионен пробег за 11-12к пари вече и в същото време бъдещите собственици очакват "качвам се и карам".

После мотора калпав,ремонтите скъпи и тн.

Относно 4.2 моторите,всеки може да се допита до Маднес или да разгледа снимки у Фейса ,за да разбере какъв шит са и какво може да си причини човек с 4.2/5.2 моторите на Ауди-Бензиновите.

Разглобили са не един и два такива.Особено фейса.

При 4.2i нещата са що годе добре още.

Просто дизелите на запад се купуват за каране и правене на км,ТFSI са същия шит ,просто не достигат толкова бързо пробега на дизела,съответно не се проявяват проблемите толкова остро.

310кс дизел в купето на 4Ф харчи 5.8/100 при скорости между 100-130.

Проблема с високия градски разход го реших с малка градска кола за всеки ден и така карам останалите само събота/неделя и то надълго вече,което значително намалява разходите по тея камиони и ми обезсмисля ГИ

Което обезмисля всякакъв 4.2 с инвестиция за избиване на газ.

Поне за мен.Да ,3.0тди може да гори 14-15 у Софето граЦко ,ама който си мисли ,че ще падне с некое 4.2 под 20-22газ незнам.

Съвета ми е ако ще се взима кола преди фейса ,наистина да е 4.2 без палавото FSI,a след фейса при малко по висок бюджет може да се атакува 3.0тди с 4буквен код на мотора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 години нещата седяха по един начин, сега са по друг. Поевтиняха дюзите, а и моделите на 4F от 2004 до 2007 също поевтиняха. Някой спомена 1500лв турбина и скъпи дюзи на 3.0. Ами първо вероятността двете неща да родят едновременно е много малка т.е. възможно е да ги има тези разходи, но във времето. Да ама спомена ли се като се счупят бананите на 4.2 и притракат веригите жестоко какво изваждане е на куп? 2500 е оптимистичния вариант. Да не говорим, че на А6-цата 4.2 харчи около 20-ка градско преспокойно и дори 3.0 TDI да харчи 14 градско по същия маршрут да речем, това са си 6л или 15лв на всеки 100км. При 10 000км ги смятам на 1500лв. Извънградско разликата пак е 6л в полза на 3.0 дизела. А иначе газ хубава за 4.2 е към 3 бонбона. Сиреч нито едната е по-евтина за поддръжка от другата, нито другата е по-практична от първата.

 

Съветът ми към човека, който е пуснал темата е да потърси 3.0 с 232кс мотор и година след 2007. Вече зависи какъв бюджет има. 4F под 15 000лв си е приключение и страшен риск, така че да си прави сметката. Ако бюджета позволява повече най-добре е да се вземе фейс на 4F с 239кс мотор и там вече може да ти е кеф, че караш 4F.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЦЕЦО не е верно...мойта беше на 164ххх км и е преди фейса и е на тия със сигурност.

Да

Ама не си я взел за 14к пари нали?

А и преди доста време?

И от чужбинско лично я докаа

5.8/100 .... стига де, да не сте им опънали платна отгоре на тия коли

Не

Когато колата се кара нормално без издевателства става.

На Стефан до Хърватска оня ден му даде 6.5,ама има и магистрала

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дизела не създава проблеми ако е гледан както трябва. Единственото, което може да създава проблем е DPF, както и да е гледана колата....ако караш градско си е риск. Ако караш като ЦЕЦО само на дълго ще си я караш доста време без проблем. Отделно евро 5 смъкнаха доста разхода на гориво. Мойта правеше без ръчка 7.5/100 извън града.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Крайно време беше някой с повече респект и знания да се включи поне в 1 тема за дизИл,понеже чесно ми писна от писания за ултра мега добрите бензинови мотори,дето нямат повреди и като боднеш една газ направо ти връща пари директно в жабката,а дизелите били шит мега скъп.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...