Jump to content

Защита против кражба на нашите А3


go0ogo0o

Recommended Posts

Здравейте всички, създавам тази тема като продължение на http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=167719, която смятам доста подробно обяснява как да разберем има ли автомобила ни фабрична аларма. И тъй като 99% от автомобилите ни нямат такава, вярвам че тази тема ще бъде полезна за монтирането на допълнителна аларма (обикновена или CAN - BUS), механизми за прекъсване на запалването със скрито ключе и скриване / преместване на OBD буксата на автомобила с идеята да се затрудни деактивирането на имобилайзера.

Редактирано от go0ogo0o
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Започвам темата с избора и инсталирането на аларма, която е необходимо да имаме и да демонстрираме на застрахователите ни за да не се получат изненади в последствие, както е описано в някои други теми. Лично аз се спрях на варианта CAN аларма за да мога да ползвам оригиналното дистанционно на автомобила и да правя по-малко свързвания. Конкретно си избрах PatrolLine HPS 840N CAN-BUS. Ще споделя с вас един ресурс, който трудно намерих - инструкция за монтажа за Audi A3 8P

 

https://drive.google.com/file/d/0B8GnKT1wuLFcenZhZ0c0V0pxTU9TWlFkdDNHYXIyMFhQV3VV/view?usp=sharing

 

За по-удобно ще извадя малко скрийншотове от документа:

 

Selection_035.png

Selection_036.png

 

Selection_034.png

 

 

Описаните кабели са налични, вчера проверих и тези дни ми предстои монтажа. Единствено черно-жълто кабелът за клаксона са два кабела към 1 пин от 6-пиновата черна букса. Но предполагам към който и да се закача резултата ще е един и същ.

 

Алармата предлага блокиране на запалването като инструктират зелените кабели от алармата да се вържат към синьо-черно кабелите от предпазител 29. Имам наличен посочения предпазител и той е 10А както е описан, но като го извадя от гнездото му автомобила пали отново без проблем. Така че предполагам дори и да вържа зелените кабели така че веригата на бушона да минава през алармата - няма да има резултат. Моля по-опитните колеги за помощ тук - как можем да прекъснем запалването до 10А. Автомобила е 1.9 ТДИ 105 2006г. И вярвам информацията ще е ценна, защото към съответната верига може да бъде вързано скрито ключе за допълнителна защита автомобила да не може да бъде запален.

Редактирано от go0ogo0o
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато аз правих същото упражнение, започнах да вадя един по един предпазителите, докато не стигна до някой при чието изваждане колата не пали.

След това използвах платка с две релета и дистанционно, което ги управлява и прекарах въпросната верига през едното.

И като бонус през второто реле прекарах OBD-то, става лесно и евтино.

Самата платка сруваше към 30 лева

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хитро, колега! Вярно решат ли твоя автомобил да е, ще намерят начин да го приберат. И може би единствения вариант, който остава е да бъдат максимално затруднени. Мене на каското ми отбелязаха че имам аларма без да я чуят, но се оказа че автомобила няма монтирана, което може да бъде проверено по рама номер и за товя в момента монтирам и ще ходя да ми го доотбелжат на документа за огледа на автомобила. Това с идеята ако "недай си Боже" стане нещо, каското да не могат да се измъкнат, че автомобила нямал аларма.

 

Та долу горе алармата я слагам защото трябва да я има, не до толкова и имам доверия, че ще ме спаси. За това допълнително разглеждам варианти за прекъсване на паленето от скрито ключе и OBD буксата трябва също да може да се прекъсва или направо да я няма там където ще очакват да е :)

Редактирано от go0ogo0o
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом в застрахователната полица е отбелязано, че имаш аларма няма никакво значение какво излиза по рама! Алармата може да е слагана допълнително (включително и заводската такава)! Няма допълнително слагана аларма на нито една от семейните коли и това не е проблем за каското (отбелязано е, че имат фабрична). Веднъж като изчезне колата е недоказуемо дали си имал или нямал действително, освен ако не намерят колата - а тогава е без всякакво значение. Като сложиш сега аларма нищо по различно няма да пише в полицата ти. 

 

За мен цялата тая история с алармите е една ненужна намеса в електрониката на автомобила, която не може да доведе до нищо добро, а само до лошо, особено ако не се направи като хората. 

Евентуално просто прекъсвач би имал някакъв смисъл (било то ръчен или чрез дистанционно) с цел да затрудни и забави евентуална кражба.

Но пищялки със 17 мелодии, обемни датчици, шокови датчици и т.н. - отживелици, които не плашат дори циганетата.

Срещу/при кражба може да помогне само пушка и пълно каско.

Разбира се това е лично мнение :) Спор би бил излишен, а темата е добра идея за който вярва в подобни устройства и иска да си сложи.

Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

..................................................

Срещу/при кражба може да помогне само пушка и пълно каско.

..................................................

:hilezh:  Тъй като не използва и/или, а само и, май е време да се сдобия с първото (второто вече си го имам).  :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Moonland както писахме в една друга тема. Застрахователя ти пише на място при макрирането фабрична аларма като цъкнеш там с централното 1-2 пъти колкото да мине номера, но след като отгкраднат колата звънят в Порше примерно и от там им казват, че тази кола е излязла без аларма от завода и бай бай изплащане. Това не е мит а доста често случващо се нещо по нашите ширини.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съжалявам, но това е смешно и подобно нещо няма абсолютно никаква юрисдическа тежест - ако щат да звънят и на Папата да питат дали съм имал аларма или на някое бивше гадже да свидетелства, че е виждала да я пускам!!

Важно е единствено какво пише в застрахователната полица - при липса на кола тя е единственият релевантен документ, на база на който се разрешават застрахователни събития, освен ако в общите условия не е записано изрично, че наличие на аларма се установява чрез проверка при официалния дистрибутор на марката!

 

Или какво - сега колегата като си ретрофитне фабричната аларма и отиде на оглед и му запишат "фабрична аларма" (щото няма отделно дистанционно така или иначе) после няма да важи щото от Порше щели да кажат, че автомобила не е излязал от завода с аларма?

Отделно, че аз не съм видял някъде да се вписва "фабрична" аларма - в моята полица пише просто "Автоаларма". Нито някъде пише каква и от къде, нито е от значение. Или има, или няма спрямо полицата - нищо друго не е от значение. 

А ако застрахователя реши да те измами (с подобни глупости като какво били казали от Порше) - то ще намери още 1000 причини да не ти плати и за които също можеш да го съдиш - ами ако решат да звъннат на съседите да питат дали някой може да свидетелства, че ти като си заключил колата преди кражбата реално си включил алармата и ако няма свидетели - нямаш клауза "кражба" - ко правим тогава? :hilezh:  :steinigung:

 

Не се излагайте - и 7 аларми да сложите, нито застрахователя ще ви плати двойно, нито ще ви спаси от кражба. Пише ли в полицата, че има аларма - това е всичко.

 

За да не водим този спор и тук, ето линка към темата и моето проучване по въпроса.

Ето и една интересна статия: http://unistateconsult.com/как-и-защо-застрахователите-отказват/

 

Друг често използван мотив за отказ бил липсата на допълнително монтирана алармена система на автомобила. В общите условия на някои застрахователи е посочено, че рискът “кражба” се покрива само ако застрахованото МПС е снабдено с такава система, но същевременно в самата полица е изрично посочено, че застраховката покрива риска “кражба” или че е с “пълно Каско”, което включва и риска “кражба”.

При наличие на противоречие между полицата и общите условия, законът предвижда да се прилага уговореното в полицата, пояснява адвокатът. Още повече, че застрахователят не може да обосновава отказа си с факт, който му е бил известен още преди сключването на застрахователния договор.

 

P.s. Съзнавам, че аз подхванах въпроса със застраховката в отговор на написаното от колегата, т.е. грешката е до голяма степен моя, но предлагам да спрем до тук и да оставим тази тема да е посветена само на техническата страна на въпроса, за който е решил да си слага аларма, без значение от причината  :) А в другата тема, към която линкнах има писано достатъчно за каското, за който го интересува.

Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пък аз се радвам, че се включиха толкова колеги в темата! :) Това за алармите вярно е малко абстрактно... но да речем, че е въпрос на избор и нека има информация тук за тези, които са направили избора си такъв.

За това дадох и разширение на темата и за прекъсване на запалването и криене / прекъсване на обд буксата.... и ако някой друг се сеща за още "затруднения за крадеца" нека ги сподели!

Хайде сега, така и така сме се събрали, кажете как да прекъснем паленето, че с предпазител 29 двигателят въобще не го интересува има ли го, няма ли го и си пали. Само трябва да я закача на Ваг Кома да видя дали не е изпищяла грешка за някоя прекъсната верига. :)

 

PS: Не бягам от играта с кой бушон колата няма да запали, просто ми се иска по-координирано да е цялото упражнение и сякаш най-добре ми изглежда блокиране на стартера, защото той не е необходим при ход на автомобила и при евентуален проблем не би довел до "голяма беля" (при изпреварване в насрещно примерно).

Редактирано от go0ogo0o
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каквото и да пишеш Moonland и колкото и логично да е, а обратното не логично пак казвам това е действителността в България и точно това се е случило и продължава да се случва на много хора. 

Отново ще постна тази тема: Внимавайте с каско и фабрична аларма! Отказ за плащане!

Внимавайте много като правите каско колеги каквото и да пише в полицата си проверете добре нещата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хмммм.Аз като си праих каско ме питаха за аларма...казах им че нямам , но е с имобилайзер и това беше...едва ли е някакъв проблем липсата на аларма,нали?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблем е в зависимост в коя компания си. Ходи и си провери нещата и с брокера и със застрахователите да не изпищиш. Въпреки това, което казва Moonland и, което би било валидно с пълна сила в една бяла държава тук нещата не стоят по този начин. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И в България има закони. И в България има адвокати. И в България има съд. 

От горната статия:

 

 

 ...специално при кражбата на автомобили около 80% от решенията на съда са в полза на застрахованите.

 

Както се вижда от примера във VW форума именно така се решават нещата, когато някой реши да играе не по правилата. А ако е решил да го прави - няма абсолютно никакво значение какво имаш или нямаш в колата.

 

venomcorp - прочети си общите условия на полицата. В линка, който постнах по-горе съм цитирал клаузата от полицата на Алианц, в която много ясно пише "работеща алармена система и/или имобилайзер". Нека се обадят да питат дали имаме имобилайзери от завода и после искам да видя как ще отстояват позицията за липса на аларма по законен път. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хахаха наистина ако се стигне до съд може и да спечелиш делото (80 %), но струва ли си разправията? Месеци да не кажа години ходене по мъките за това, че не си проверил нещо и не си се подсигурил? 

В България има закони само за бедните хорица за останалите няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При толкова доверие в застрахователя и правната система - каското е пари на вятъра, няма нужда да го плащаш въобще. 

Пак казвам - решат ли да се опитват да те мамят - няма значение какво имаш и какво нямаш, ще се намери нещо, което според тях нямаш и пак стигаш до адвокат. За това има значение единствено какво е по договор, регламент и полица. Срещу игри извън правилата няма да ти помогне допълнителната аларма, нито втори или трети имобилайзер, а така или иначе само юрист. 

:bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично оплаквания от каското нямам даже напротив. Супер доволен съм от моята компания в която застраховам от над 10 години вече, но всичко това е точно защото съм си подсигурил нещата. Парите, които давам за каско мога да кажа, че са едни от най-добре изхарчените като цяло. Имало е няколко случая в, които са се опитвали да ме работят и мене иначе, но до сега не са успявали. Тук държа да подчертая, че аз не подкрепям допълнителните аларми даже напротив не ме разбирай погрешно ;).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също съм доволен от застрахователя си,никога не съм имал проблем със завеждането на щети.Предната ми А3 8л беше пребоядисана почти цялата заради драскотини.На сегашната ми имам заведени доста щети,преди месец ми платиха гума на 100%.Като си правих каското на колата излишно ме попитаха дали има фабрична аларма и ми беше обяснено,че ако няма и не сложа клаузата кражба не важи.Аз сложих такава по CAN,без допълнително дистанционно и веднага отидаох да видят че издава сигнал при отключване и заключване,накарах ги да заснемат сирената,упътването и модела на алармената система.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Много добре си направил. Точно това препоръчвах по-горе да се прави дори ако има съвсем леки съмнения, че може да има проблем с тази клауза за алармата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето мнение е, че не трябва да се мисли ако ми я откраднат дали ще ми я платят. Като знам с колко мерак и желание съм я купил и гледал колата. Дори да ми изплатят пари и да си купя друга няма да е същото. Затова бих желал поне да си подсигура спокойствие и една аларма няма да ме защити но пак е по добре околкото да ти вземат колата в тишината. Още повече като гледам в продавалник, че се продават свободно инструменти за отключване и за деактивиране на имобилайзерите. Първата стъпка трябва да е законово да се накажат търговците на подобни инструменти!! Не, че професионалистите не могат да си ги набавят, но това е все едно в лавката в училище да продаваш пистолети.

Та следя с интерес темата. Поздрави за колегат go0ogo0o и чакам резултати, че и аз ще мина по този път.

Редактирано от LTPetrov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стъпка 1 - алармата монтирана... буквално за няколко часа след вечеря. 5 жици се свързват само, но това без прекъсване на заплването... за сега! Алармата работи безпроблемно с модулите на автомобила. Не съм слагал сирена, вързах клаксона. Предимство: не толкова лесно достъпен. Недостатък: достатъчно е само да му се извади бушона и звука спира. Та по този повод бушона ще се мести :D  Настроих през VCDS да не се деактивира алармата от ключалката и бутона за отключване - препоръчвам го като едно допълнително ниво сигурност. Писал съм в темата за VCDS как.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стъпка 1 - браво.

Стъпка 2 - излагаш се. Ако нямаха нужда ат сирени алармите, масово щяха да са на клаксун. 1

Стъпка 3 - настройката през VCDS пробва ли я. Нещо ме съмнява.

А сега да изтъкна основното предимство на OEM алармата. Сирената и е с автономно захранване. Докато не се демонтира и/или физически, няма спиране. Батериите и трябва да и осигурят доста време за виене. С ОЕМ аларма можеш да активираш и деактивираш зони, преди поставянето на колата под охрана. Има и други плюсове, ама от телефона толкова.

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...