Jump to content

Покупка на А6 c5 4.2 299к.с?


Recommended Posts

здравейте колеги.!
можете ли да изкажете мнения за конкретния автомобил,а именно А6 c5 4.2 299к.с 2001г.
Ако може да ми кажете как е като двигател защото знам ,че има няколко модела 4.2 299к.с 310к.с 340к.с обаче не знам какви са им разликите.Конкретно ме интересува за двигателя знам ,че подръжката не е евтина  но това няма значение искам да ми кажете как е като двигател, и да колата е автоматик .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Караш на майстор ако е читава и гледана не би трябвало да имаш проблеми, но винаги може да излезе примерно ремонт на кутия тогава вадиш 2-3 хилки и няма вече проблем тва е като цяло идиотоустойчив автомобил:-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото четох този двигател го слагат до 98-99 година как тогава тази кола ще е 2001г.И каква е разликата между 299к.с и 310к.с и 340к.с?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че след фейса става 310кс но това е само по електрониката, вече 340 кс е на S6 там има разлика не само електрониката но и двигателя:-) не бъркай А6 4,2 и S6 4,2 да идентични са но и различни даже скоростните кутии са различни по спомен:-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да аз знам и не ги бъркам ,мисълта ми е как слагат двигател 4.2 299 като го слагат до 99г а колата е 2001г това ме учудва.

Редактирано от diqn_bs
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да аз знам и не ги бъркам ,мисълта ми е как слагат двигател 4.2 299 като го слагат до 99г а колата е 2001г това ме учудва.

Някой път пишат 2001 а тя е 2000 а може в случая продавача да не знае колко коня е а този 310 коня и аз не го знам къв е чесно казано:-)
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Същият е като 340кс, похарчва масло, висок разход( 22-25градско), скъпо обслужване, проблемни обтегачи, проблемен автомат и така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Казвам ти какви са проблемите му, скептично или не такъв е опитът на доста хора. Приятен е за магистрално каране, можеш да пътуваш спокойно с по-висока скорост, стабилен автомобил, но това са очаквани качества.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е ти нищо хубаво не каза :D скиптично си настроен май към този двигател :P

 

Хубавите неща са звукът, големият работен диапазон, усещането, което дава големия мотор под капака, липсата на лаг, тягата почти от нулеви обороти, плавното разпределение и нарастване на въртящия момент, мазното и плавно ускоряване в целия работен диапазон, липсата на "напъване" и "задъхване" по баирите, лекотата на вървене, еластичността. За разлика от малките мотори, тук еластичността също е на високо ниво. Не е нужно да редиш предавки като луд, нито да го държиш постоянно в обороти. Просто натискаш и поема.

Наистина доускорението е супер. Примерно някой ти убива скоростта и намаляваш от 130 на 80. После с едно натискане за секунди пак си на същата скорост. 

Който си взима този мотор в това купе, едва ли го взима за неизживяни тийнейджърски трепети, със светофарен привкус. Не си представям тая голяма кола да се набира от светофар А до светофар Б, или в тесните квартални улички. На нея чарът й е в друго - да се качиш, да минеш 400 километра и да слезеш все едно не си карал. Да ти е комфортно, луксозно, сигурно, да имаш достатъчно мощност във всеки момент, да караш без включен касетофон, за да слушаш боботенето на осемте братя и да се кефиш на лекотата с която преодоляваш всякакви пътни условия. 

Минусите са голям разход на гориво, скъпа поддръжка на двигателя, скъпи консумативи, големи данъци и такси, солени ремонти и т.н. Двигателят дава много, но и иска много.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От описанието на колегата ми се прииска 4.2 .... Е поне до преди да стигне до минусите : )) Иначе по-ясно казано от това няма на къде !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е то минуси има почти за всички коли и мотори просто на повечето не правят впечатление, аз перфектната кола дето не се чупи и няма данъци , гражданска и т.н. не я знам коя е:-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Горе долу така стоят нещата, само по някоя време започваш да усещаш липсата на устроство, което да подухва леко на по-ниските обороти :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е графика, която съпоставя 2.7Т и 4.2. Макар че 2.7Т е битурбо, ясно се вижда, че 4.2 го превъзхожда дори в ниските.

 

http://www.vwclub.bg/forum/download/file.php?id=263542&mode=view

 

Да не говорим че почти няма турбо мотор от старите, който по респонс да превъзхожда голям атмосферен осмак.

Редактирано от 150hp
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скоростите на двете са различно дълги и 2,7т се подразбира, че ще е чипнато. Но дори и така са сравними наистина. На мен най-много ми харесва големия диапазон, звука и ако е ръчка колата факта, че с голям обем винаги се отлепя по-лесно от място. Не ми харесва само, че макар да има достатъчно сила навсякъде, тая сила е малко недостатъчна. Или може би торка липсва леко.

Респонса изобщо не ми се коментира, автомата толкова те отдалечава от истината, че това ти е последния проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

diqn_bs така и така си тръгнал за голям атмосферен мотор който няма много ценово приемливи опции за засилване, индея си нямам колко ти е бюджета, но погледни също така и S6, а за защо не и S8 (след 2001-ва ) ако ще имаш много извънградско. Предполагам, че разходите по мотора ще са близки с тези по нормалния 300 коня 4.2, но това трябва да си го провериш. Другото което мисля е задължително освен ако не си отявлен фен на автоматите да си търсиш екземпляр с ръчка. И са направи добре сметките колко време ще ползваш колата колко ще минаваш на година, колко ще са ти данъци, застраховки, каско и т.н. да не се окаже, че еднo 4F ще ти излезе по-изгодно като теглиш чертата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скоростите на двете са различно дълги и 2,7т се подразбира, че ще е чипнато. Но дори и така са сравними наистина. На мен най-много ми харесва големия диапазон, звука и ако е ръчка колата факта, че с голям обем винаги се отлепя по-лесно от място. Не ми харесва само, че макар да има достатъчно сила навсякъде, тая сила е малко недостатъчна. Или може би торка липсва леко.

Респонса изобщо не ми се коментира, автомата толкова те отдалечава от истината, че това ти е последния проблем.

 

Аз съм дал пример за сток мотори. Автоматът също си ме отлепя достатъчно бързо от място, пък не мисля че и респонс няма, особено в ръчен режим. Силата ти се струва недостатъчна според мен, защото просто колата е голяма и самото ускорение вътре не се усеща толкова. Но като седнеш и покараш виждаш че колата лети, а ти вътре почти нищо не усещаш и докато се осъзнаеш вече си навил големите скорости.

А като субективно усещане - да. Торкът не се усеща много, нито пъргавината чак толкова. Един 3.0 литров дизел СУБЕКТИВНО в купето се усеща много по-бърз от 4.2. Та между усещания и реалност има голяма разлика.

Редактирано от 150hp
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, колата си бавна да го кажем, 15 секунди на 400м примерно, бавна казвам понеже говорим за бързи коли де, иначе напълно адекватна си е. Респонса ми е все тая какъв е при положение, че като дам газ в автоматичен режим и броя до 2 преди да започна да ускорявам. А за дизела не съм много сигурен, че е така, на 4ф с по-късите скорости аматика прави повече усещане от 530примерно, дори ми се вижда на кантар с 535 бензин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И преди съм казал в поста си, че колата не е правена за 400 метра, нито й отива. Респонсът се усеща в ръчен режим - като заключиш автомата на втора или ограничиш до трета и подадеш, отлепя веднага. Освен това сравняваш две коренно различни коли, да не говорим че 4ф е с 35 коня отгоре. Да не говорим че не знам автоматик, който да го сриташ в кикдаун, да не мисли изобщо.

 

Като говориш за 400 метра - едната кола е 14.9 секунди, другата 15.0 секунди. От 80 до 120, едната е 4.4 другата - 4.3. Така че не знам за каква разлика говорим. От 90 до 120 едната е едната е 4.6, драгата 5.0 секунди. Имам предвид за А6 ц5 4.2 300 коня и А6 4Ф 4.2 335 коня. Не мисля че и тези 35 коня са без значение.

Аз 4ф не съм карал, но съм карал А8 Д3 4.2 с този мотор - 335 коня и да ти кажа не усетих голяма разлика между него и А6 Ц5 4.2 300 коня.

 

По-коректното сравнение е между S6 C5 4.2 340 hp и A6 4f 4.2 335 hp, където силите са изравнени и дори са с лек превес на места за старото ес6 като пряко сравнение.

Редактирано от 150hp
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи колата ще е А6 ц5 300коня и автомат.Става няколко години карам автомат и ми е супер удобно и яко да го карам ,не мисля скоро да си купя ръчка ,не знам всеки с вкуса си :) .Стана ми пределно ясно ,че е скъп за обслужване този автомобил ,но кефа цена няма както се казва :) .Благодаря ви за разяснението на автомобила като + и - :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като говориш за 400 метра - едната кола е 14.9 секунди, другата 15.0 секунди. От 80 до 120, едната е 4.4 другата - 4.3. Така че не знам за каква разлика говорим. От 90 до 120 едната е едната е 4.6, драгата 5.0 секунди. Имам предвид за А6 ц5 4.2 300 коня и А6 4Ф 4.2 335 коня. Не мисля че и тези 35 коня са без значение.

Аз 4ф не съм карал, но съм карал А8 Д3 4.2 с този мотор - 335 коня и да ти кажа не усетих голяма разлика между него и А6 Ц5 4.2 300 коня.

Д3 не съм тествал добре, но имам усещането, че повечето ще вървят различно. А иначе каква е разликата? Ами c5 например има супер дълги първа и втора предавки и тягата на ниски обороти е толкова, че шанса да видиш 7 секунди до 100 е доста мъгляв. Отделно покрай възрастта има разни неща, които изобщо не са за подценяване. Пределно ясно ми е че конете са си коне независимо дали са изкарани сега или през 90-те, но цялостния пакет, който получаваш с по-нов автомат е доста различен. Надали ще караш винаги ръчно, че да прескочиш кусурите, а да не говорим, че дори и ръчно връщането на предавки е по-тромаво. Повечето осмаци от старото поколение също разклащат зверски много на празен ход, вземеш ли такъв просто забрави да го вкараш някога в пътя. 

Но като цяло в момента и аз ще предпочета тоя мотор през 2,7, просто трябва да имаш правилните очаквания за колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...