Jump to content

Треперене на волана


hangoverboy

Recommended Posts

Здравейте карам Ауди а3 1.9 TDi 90 hp 97 г. искам да ви попитам при по висока скорост от 100km/h при натискане на спирачките усещам треперене на волана. Предполагам, че може да са спирачните дискове, но преди да ги подменя да погледна ли и друго (възможно ли е от друго да се получават тези вибрации).

И да попитам нормално ли е при ускорение между 4000 и 4500 оборота да има едно като насичане ту има мощност ту няма случва се мн бързо не мога да си го обясня. Благодаря ви :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е баланс на гумите ще го има и при каране с определена скорост, а не само при спиране. Според мен направо се насочи към дискове/накладки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, все едно не съм го ял. Гумаджията ми каза като теб, аз обаче съм проС и упорит. Сложих резервната гума на една от предните, произволно я избрах. Излизам на проба и оооооооо, не тресе. Обратно на гумаджията и да ми прави баланс и уж бил сложил само 5-10 грама и не било от значение толкова ;). Все пак са 2 леа, а дисковете 100-200 ;), нали така?

Редактирано от AsK
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако искаш безкомпромисно качество - ATE и за двете. Ако ли не - за дисковете не съм сигурен, може би Brembo, колегите да ме поправят ако греша, а за накладките TRW.

И внимавай за страшно изгодни ментаци, защото спирането е от значение, както за теб, така за другите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурно си го ял :hilezh: ама и да ми намигаш тая си е. За мен не е логично от баланс да тресе само при спиране, а при каране с някаква скорост да не притриса въобще...Пък вие борете колкото искате физиката :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И за мен е логично да дам 2 лева за баланс, преди да дам за дискове 200 и да се окаже, че е баланс. Сеш'се, нали?

Редактирано от AsK
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това, че при теб се е оправило въпросното тресене(което силно ме съмнява да е било само при спиране) с баланс за 2 лева е повече от добре(от твоя гледна точка), но това не го прави да изглежда логично пак казвам в дадената ситуация - да тресе само и единствено при спиране. Сети ли се?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти си голЕм инат. В каквото искаш вярвай, боли ме уя. Аз с 2 лева баланс си оправих проблема, дреме ми за твоите дискове. Човекът пита какво друго освен дискове може да е? Аз му казвам. Ти му каза това, което той си знае. Той ще си сложи и другите гуми и ще разбере без да дава 2-та лева за баланс. Къв ти е проблема? ДА, ДИСКОВЕ СА!!!!!!!!!!! Това ли искаш? Ето. Доволен ли си? Тц тц. 

Редактирано от AsK
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моите дискове не ги мисли, аз нямам проблеми с тях. Другия път като започне да ти тресе при движение с или над определена скорост, сигурно ще търсиш причината пък в дисковете(което няма логика, както в случая при спирането и баланса)...Да дърпа на някоя страна при спиране съм съгласен(баланс или неравномерно износени гуми на една ос), да тресе и при определена скорост и при спиране пак съм съгласен за възможна причина да бъде баланса. За това казвам, че не намирам логика проблема да е в баланса само при спиране, просто изказах мнение и няма нищо лично към теб. И пожелавам на теб и на всеки, всички проблеми да могат да се решават с по 2 лева най-много :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбирам те какво ми говориш. Добре се оправям с колите и няма да тръгна да правя големи смени ей така, шот не съм невеж. Не съм му писал, че, край, това е само от баланс, и че не са криви дисковете, а че може и от баланс тресе просто. Т'ва е. Мир. :zustimm:  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет, с Audi A3 1.8 125hp 96г. при мен проблемът беше същия известно време, силно тресене във волана при спиране (най-силно около 60 km/h), след което смених предните спирачни дискове (Ferodo) + накладки, от които ми казаха че е идвало тресенето. След смяната тресенето изчезна на 98%, и няколкостотин километра след това пак почна да се появява постепенно. Сега с нови дискове на под 1000км и баланс на предните гуми, отново тресе по същия начин, при спиране с 60-70km/h. Забелязах че подобно тресене, но много по-слабо се вижда и със 100-110 km/h, като отпусна газта. Предполагам че новите дискове не са се изкривили отново толкова бързо, освен ако има някаква нередност по колата, която да ги криви, (може би боклуци по главината, спирачни апарати..) Тези дни ще я водя да видя всички накрайници по предницата, карета итн, от където може да идва проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

............... Забелязах че подобно тресене, но много по-слабо се вижда и със 100-110 km/h, като отпусна газта.........

Да обърнат внимание на вътрешните карета.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 weeks later...

С малко закъснение, но резултата от прегледа на предницата при мен беше:

Почистване на всички повърхности където лягат джантите от ръжда и боклуци.

Сменени тампони на преден десен носач - проблема остана.

Сменени външни кормилни накрайници (ляв и десен) - проблема остана, като че ли тресенето се усеща 1 идея по-слабо.

Според майсторчето, каретата са наред, въпреки че усетих минимален луфт при завъртане на едната полуоска, казаха ми че не е проблем. Насочиха ме към лагер на главина на предна дясна гума, защото играеше леко след като я качихме на стенда. (същият лагер вече е затяган веднъж или 2 пъти).

Действително проблема се наблюдава най-силно в ляв завой с по-голяма скорост, тъй като усилието се прехвърля на дясната гума и почти няма тресене при десен завой + спирачка, защото усилието е от ляво.

За сега отлагам смяната на лагерите, тъй като най-вероятно ще сменя и 2та заедно, другите идеи които имам е да има нещо нередно по кормилната уредба или отново изкривени дискове.

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Предения десен лагер беше заминал, като я разглобиха в сервиза се оказа че и главината е заминала. След смяната на лагера и главината проблемът с тресенето се оправи наполовина, изчезнаха всички големи вибрации предавани на купето но тресенето във волана остана. Тъй като по ходовата част вече няма нищо видимо за смяна и гумите с джантите са проверени ще се върна на спирачни дискове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво мислите за това, някой има ли мнение да сподели ако го е правил и заслужава ли си ефекта, който може да се постигне с престъргване?


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 years later...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...