Jump to content

масло 5w30 na 1.8 jn


audi4774

Recommended Posts

Я кажи как се маже примерно разпределителния вал и дали масления филм на последния лагер (последен по пътя на маслото) с по-рядкото масло ще е същия както с по-гъстото.  По-рядкото по-бързо се стича към картера и се влошава мазането на по-крайните възли.

:steinigung:  :steinigung::hilezh:  :hilezh: 

Сериозно ли го написа това ?!

Я ми обясни тогава за охладителната система .. 

Абсолютно същата като действие, само че с друг флуид ...

По твоята логига нито една кола няма да има "парно", защото радиатора е най-далечната точка  :hilezh: 

Известно ли ти е, че маслотото циркулира с определено налягане из системата !

Горкият аз, с моят редови 6 цилиндров мотор ... Последният цилиндър сигирно е умрял вече ... 

Въй, ами V12 ... Tам са цели 12 ... При кого ли ходи първо маслото ... И при кой последно ?!  :hilezh:  :unsure: 

Някой от Вас въбще чел ли е каква е точно фунцията на маслото !

Защото "мазането" е последното което прави !  :verweis: 

За да направите едно масло на "вода" трябва много да се постараете ...Не че е трудно, но се изискват повече от средните усилия за това ! 

Вече ако някой се прави на състезател, има съвсем отделни масла от естери и т.н. глупости !

И ако питането е за избор между 5/30 или 5/40, винига ще избера 5/30 !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 59
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

В маслената магистрала има 86 точки за изтичане. Налягането се създава само на входа и се поддържа от вискозитет/дросели на изтичането. Ако вискозитета е по-нисък маслото ще изтече в началото и няма да има налягане до края.

Все едно да имаш един дълъг маркуч който е надупчен за да си поливаш градината. Ако захраниш маркуча с масло при определено налягане ще пръска през всички дупки до края. Ако го захраниш с вода няма да стигне до края. Ако го захраниш със спирт ще пръска само в началото.

Както и да е, забавлявайте се.

 

CHARACTERISTICS
*
Tests Unit 5W-30 10W-30

 

Kinematic viscosity at 100 °C mm2/s 9.7 10

 

TOTAL LUBRIFIANTS
Tests Unit - SAEJ300 10W-40 15W-50

Kinematic viscosity at 100 °C mm2/s ASTM D445 14.5 17.5

 

Както се вижда не е като да няма разлика от 33% както написах в началото. То всеки знае че може да се сложи болт М6 на мястото на М8 ама до кога ще държи не се знае.

Редактирано от grizzly
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А обръщал ли си внимание на диаметъра на "точките за изтичане" ?
Тези 33% показват колко точно още се товари маслената помпа за да създаде необходимото налягане ;)
Защото една от основните задачи на маслото е да стига бързо до всички точки и да се "вклини" там, създавайки "стена" между триещите се повърхности ...
Това е основната задача на маслото ... Не лагерите на вала да контактуват със самият вал, а с маслото !!!
При по-нисък вискозитет има по-голямо налягане ! По-голямо налягане - по-сигурен маслен клин !!!
Аз спирам, защото няма смисъл повече .............

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми се губи адаш !
Пробвано е не знам колко пъти вече и на не знам колко манометъра, в не знам колко сервиза !
С по-течливо масло, имаш по-голямо налягане ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде е това по-голямо налягане? Защото щом се е вдигнало някъде значи е намаляло другаде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е защо сега ме питаш глупости ...
Колко клапана има в системата, та да е намаляло другаде ..
Аз лично само на една моя кола съм правил тест с три вида масло - 15/40 после 5/30 и накрая 10/60 !
На празен ход (около 680-700 оборота) и температура на маслото от 77-80 градуса, с 15/40 даваше 1.2 бара налягане ! С 5/30 при същите условия 1.7-1.8, а с 10/60 - 1.5 ! Това в три различни дни с промивка преди наливането на новото масло и еднаква марка маслен филтър !
С 5/30 оборотите на ПХ се вдигнаха до 720-730 !
Да си сваля капака на клапани, да Ви снимам на 6-ти цилиндър как си тече маслото ?!
пп нарочно ли се заяждате, или ?!  :hilezh: 
Да знам да спра да се правя на ощипана госпожица  :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти шегуваш ли се? Маслената магистрала на 4 цил. мотор има поне 20-30 дупки през които маслото изтича. Налягането се нормира само след маслената помпа. После си върви по "надупчения маркуч" до където стигне. Отворите са сметнати за фабричния вискозитет. Така че да стигне масло до края. Ако е по-рядко няма да стигне пълно количество. Да, по-тънкото масло дава по-малък разход, по-високи обороти и убива двигателя по-бързо.

 

Филмче за това как работи маслената магистрала.

 

https://youtu.be/mmmcj53TNic

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Отворите са сметнати за фабричния вискозитет. Така че да стигне масло до края. Ако е по-рядко няма да стигне пълно количество

A колко е пълното количество ?! Много уважава мненията ти, но някак не мога да повярвам какво пишеш ..

Клапана на помпата, двата клапана на масленият филтър не спомагат ли за поддържане на налягането ?!

Пак питам - да свалям ли капака на клапаните на М20-ката да видим как тече на първи, и на шести цилиндър ?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм в подкрепа на 100% на мненията на Vitcig, като се обосновавам по следния начин.

Моторното масло е флуид са дадени кинематични и динамични параметри (т.нар. "Вискозитет").
Кинематичните параметри са тези качества на маслото, като напр. течливост на маслото при достигане на съответна температура. Кинематичните сили действат, само тогава когато има една основна въздействаща сила на гравитацията и няма приложени други въздействащи сили.
Динамичните параметри на маслото са тези качества на маслото, когато то е подложено и на други външни сили, напр. натиск, еластичност, и др.

Динамичните параметри са определящи за качеството на смазване на дадено масло.

В маслената магистрала, маслото трябва да поддържа определно налягане в определни точки на ДВГ, за да се постигне мазане в триещите се повърхности. Според типа на триене се оразмерява и тип на мазането.
В лагерите на коляновия вал (КВ) се цели създаване на маслен клин, тъй-като там има сили на хлъзгане, а в триещите се повърхности на разпределителния вал (РВ) се цели създавана на маслен филм, тъй-като там има сили на търкаляне.

Маслената помпа в маслената система създава такова налягане чрез флуда "масло", че да гарантира създаване на маслен клин в лагерите на КВ и маслен филм при РВ. "Гарантирането" на определно налягане създадено от помпата става като се оразмерява дебита на помпата, т.е. за един период от време колко литра масло ще премиене през маслената помпа, за да може това масло да достигне до лагерите на КВ. А за да се "гарантира" създаване на маслен клин при определен дебит се оразмерява вискозитета на маслото, като за целта се взима в предвид само динамичния вискозитет на флуида.

Извод: мазането при КВ се осъществява чрез осигуряване на маслен клин, а мазането пр РВ - чрез маслен филм.

Маслената магистрала, както казва Grizzly, има много точки през които маслото я напуска, за да се осъществи мазане на триещите се части. Добре де, а от това губи ли се налягането? Да губи се! Но този спад на налягане е така сметнат, че маслото да постъпва в маслената магистрала на КВ от няколко места (обикновено са равно раздалечни от крайщата на КВ), за да се подсигури средно налягане в магистралата на КВ с което да се осигури създаване на гарантиран маслен клин в лагерите на КВ.

Ако вземем за пример надупченият маркуч за поливане на Grizzly, и му подадем вода и в двата края, тогава до кои дупки ще стига водата с по-малко налягане? А до кои ще стига по-бързо?

Извод: налягането в маслената магистрала е гарантирано при лагерите на КВ, и не е гарантирано при лагерите на РВ, това е така проектирано поради разликите в натоваравнето на тези възли, а и поради фактически причини не е нужно постигане на еднакво налягане в цялата мазителна система на ДВГ.

По-горе отбелязах, че маслото е флуид с дадени качества, кинематични и динамични, съответно тези му качества го определят в даден вискозитетен клас (5W30; 10W40 и др.).

А сега да раззберем какво означава "вискозитет"?
Това е силата на съпротивление на флуда под въздействието на външни сили.
Когато се определя каква маслена помпа ще се ползва в даден ДВГ, се определят и с какви класове на вискозитет на флуида може да се достигнат параметрите на дебита ѝ.
Флуид, който е "бързо" течлив, ще се движи по-бързо, спрямо флуид който е "бавно" течлив.

Kакво е различното между 5W30 и 10W40?
Масло с вискозитет 5W30 изизква влагане на по-малко количество енергия, за да бъде разнесено из ДВГ, отколкото 10W40. Има основание да се реализира "Energy Conserving".
Това влошава ли мазането – Не! Дори го подобрява, но само ако натовараването на двигателя е номинално. (т.е. кара се спокойно, и не се тегли ремарке), това е така тъй-като се увеличава дебита на флуида, но разликата спрямо 10W40, е че се намалява съпротивителната сила на флуида, т.е. намалява се възможността за понасяне на максимално натоварване, или още по-ясно казано намалява се възможността да се кара „спортно”, с „цялата газ” и тн.т.

Отделно за маслата може да се говори много, но няма смисъл. Всеки си знае, че е важно е да има масло в ДВГ поне на минимума, а ако е с точен вискозитет според стила на шофиране – би било още по-добре. А на бутилката с масло ако на етикета ѝ пише “100% full synthetic” е т’ва е най яката рал’та.

Към колегата пуснал темата, ако искаш да си сигурен, че не си сгрешил вискозитета, направи едно замерване на налягането с манометър и така ще разбереш дали е в норми.
Спред мен си О.К. с това масълце, смени го по-рано от предвиденитите 10хил.км. и не се впускай в съществени размишления и излишни разходи. Двигателя ти е от стар тип архитекура и не се нуждае от най-скъпите масла на пазара. „Чукането” на повдигачите на клапаните, така както си го описал е поради износване, с това масло си подобрил работата им, но не си решил проблема.

Редактирано от Nikosaul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не разбирам много,но ако това беше вярно,че маслото не стига насякъде в двигателя с достатъчно налягане при масло от типа 5W30,ще значи че съвременните V8 или V12 трябва да напускат завода с 15W50 поне? А мойте наблюдения не показват такова масло в новите двигатели с повече цилиндри и едва ли това ги прави с къс живот?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В книгата за експлоатация на колата /А4-А6/ е написано "при каране с масло с вискозитет 30, да не се кара дълго време на висои обороти". Вероятно означава "чорбясва бързо и се накъсва масления филм".

 

А който измери по-високо налягане с масло 30, спрямо 60 има 2 бири от мен на събора  :bia:  :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има си фабрични предписания, не се отклонявайте от тях. Ако има проблем, то той се отстранява, а не се замазва с друго масло, добавка и тн.

По спомен Ауди препоръчват за въпросния мотор от темата маслото да е 10W40.Щом нещо чука отваряш, сменяш и караш, може и маслото да е някакво менте, варианти много, но 5W30 за Ауди 80 не мисля, че е ОК.

Редактирано от Raino
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А който измери по-високо налягане с масло 30, спрямо 60 има 2 бири от мен на събора  :bia:  :hilezh:

Щом ти се дават две бири :hilezh:  :hilezh:  :steinigung: 

Писал съм по-нагоре, че с по-рядкото масло идват и по-високите обороти на ПХ заради по-малкото натоварване на системата !!

Затова и налягането беше по-високо !

Както е писал колегата, когато се "чорбяса"  :hilezh: , вече 30-ката ще умре  :zustimm: 

В момента вече втора смяна с 10/60 точно заради "ръчкането" (както е известно, 20-ката не върви и оборотомера при магистрално шофиране седи след 4000 оборота) и бъгването на всичкo тип W40  :unsure:  :magic: 

  

Редактирано от Vitcig
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове, ако така продължавате да развивате темата може да помогнете чрез Гугъл на някое студентче да напише някой научен труд.  :hilezh:  При 30 вискозитет прибавете фактор - конденз на пари и гориво в маслото, колкото и да се изпаряват в топлото време. Износването на различните възли в двигателя, налепи по маслените магистрали и т.н. Външна температура 30С + ... Дълъг път на обороти . Бе фактори колкото искате. Не знам как е проектирано смазването на новите двигатели та използват 0 W 30 и за сега не ме интересува. Тези стари двигатели имат голяма идиотоустойчивост. Мой познат германец изкара без смяна на масло 60 000 на 300Д 123 Мерцедес. Тръгваше от място още до като  върти стартера. Е на края сдаде багажа. Нищо лично към вас колеги. Според мен е безсмислен спора. Всички четем по малко литература. Някои от детските години, срам да си спомня кога беше. 

Колегата по - лекичко в жегите и по - малко километри до смяна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Новите двигатели са проектирани да се счупят малко след изтичане на гаранцията така че да не могат да се ползват повече. От друга страна "тънкото" масло дава 1-2% икономия на гориво което се счита за много "грийн" в момента. За това и се ползват масла от тип 0W20 / 0W30.

 

Някой направи ли си труда да прочете статията която пуснах на предишната страница или това че е на английски пречи?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

никосаул го обясни добре. В крайна сметка, ако е здрав двигателя независимо на колко км. каквото и масло да му сипеш - няма да има проблеми. повдигачи и т.н. са механични проблеми. рядко маслото ще го оправи. за нашия климат според мен оптимално е 5-40 на всички МПС. В крайна сметка всеки си решава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Новите двигатели са проектирани да се счупят малко след изтичане на гаранцията така че да не могат да се ползват повече.

 

Това сериозно ли е или не схванах шегата? :huh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това само за Ауди ли важи или за всички, и колко е гаранцията на двигателя на сегашното A5 примерно? Не се бях замислял,че инженерите препоръчват карането с "тънко" масло на съвременните двигатели за да се разрушат по-бързо :respekt:

Редактирано от tisho_psg
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрави са двигателите на AUDI, това не го подлагай на съмнение.

Имат си вложена инженерна мисъл имат си и ресурс.

По важно е с какви консумативи се поддържат (масла, антифриз, качество на горивото), за това и AUDI дават предписания, ако се спазват ДВГ ще оцелее много след гаранционния период.

 

Има разни проблеми по някой двигатели, на които, като не им се обърне внимание ВЕДНАГА, последсвията са фатални и от там тръгват слуховете.

 

Безспорно е че ДВГ от стар тип архитектура изкарва повече отколкото ДВГ от нов тип архитекура, но това е общ проблем на всички автомобилни производители с нововъведения. AUDI и Mercedes страдат много от това, но не защото инженера е сбъркал.

На новите двигатели (всичко от EU3 насам) мощността е по-висока и разхода на гориво е по-нисък и екологията е спазена... просто имай възможносттите и за качествени консумативи. 

Редактирано от Nikosaul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По важно е с какви консумативи се поддържат (масла, антифриз, качество на горивото), за това и AUDI дават предписания, ако се спазват ДВГ ще оцелее много след гаранционния период.

 

Преди няколко месеца говорих с едно момче. Колата беше А6 3.0 ТДИ. Той ми сподели, че трябвало по предписание на 120 хил. да се сменят 3 вериги на двигателя, от които едната е от към скоростната кутия. Съответно двигателя на вън . Цена на услугата 3000 лв + . Дали е така не съм проверявал и не ме интересува. Помня, че колега от нашият форум беше купил нова А6 и понеже беше много "доволен" си купи Б4 после.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На ново А6 и ремъците са по-скъпи,и гумите и накладките и чистачките в сравнение с Б4.Който си купува А6 е наясно с това.

Редактирано от tisho_psg
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По важно е с какви консумативи се поддържат (масла, антифриз, качество на горивото), за това и AUDI дават предписания, ако се спазват ДВГ ще оцелее много след гаранционния период.

..

Да, сигурно е така. За това по официалните сервизи има разцепени двигатели на по 60000 км в гаранция карани само с оригинални консумативи. Новите коли се правят така че първият собственик да е доволен. Плаща една торба пари, получава мощен и "икономичен" двигател. Икономията е за сметка на олекотена изработка. Хем по-леко, хем кара по-малко и се продава повече.Всички са доволни. Ако някой се обърка на вторичния пазар вече не е проблем на производителя - колата не е в гаранция.

 

От оня цитат на първа страница - това как ви звучи?

Ford is bumping up against its CAFE requirements and recommends SAE 5W-20 oil for most of its engines in the United States. It claims SAE 5W-20 is optimal for fuel efficiency and wear.

To determine if SAE 5W-20 oils provide the same level of protection as SAE 5W-30 oils, Dagenham Motors in England, one of the largest Ford dealers in Europe, was consulted. SAE 5W-30 is required for warranty purposes in England, and SAE 5W-20 is not even available. If SAE 5W-20 were better for both fuel economy and wear, why would Ford not recommend it for its same engines in Europe?

Редактирано от grizzly
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защото Американците карат с 80 км/ч, затова ... И бензина там няма нищо, ама нищо общо с този предлаган в Европа ! Както предполагам знаеш ?! Или ... ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...