Jump to content

масло 5w30 na 1.8 jn


audi4774

Recommended Posts

  • Отговори 59
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Знам че не обичате да четете ама кое не разбрахте в SAME ENGINE? Гаранциите в Англия са много по-сериозни от тези в щатите. Съответно в Англия масло 0W20 не съществува. Оти маторя е ясно че може и да не изкара гаранцията. И какво общо има бензина с вискозитета на маслото и гаранцията за износване?

 

За непрочелите информацията ПАК - за да се пробутат "икономичните" масла е променена методиката за изпитание на мазилните им свойства. От машина с плъзгане на машина с търкаляне. Просто защото старите машини заклинват с "модерните" масла.

 

The March to Thinner Oils
Thinner oils are being used these days for three reasons: They save fuel in test engines, the viscosity rules have changed, and manufacturers are recommending thinner grades.

The Sequence VI-B is the test used to evaluate fuel economy for the GF-3 specification. The VI-B test engine is fitted with a roller cam where the old Sequence VI test used a slider cam. The old Sequence VI test responded well to friction modifiers, but the Sequence VI-B responds to thinner oils.

The test oil’s fuel efficiency is compared to the fuel efficiency of a reference oil in the Sequence VI-B test. To pass, the test oil must improve fuel economy one to two percent, depending on viscosity grade. SAE 5W-20 must produce higher relative fuel efficiency than SAE 5W-30.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди последната смяна на маслото на служебната ми кола Опел Комбо 1,3 CDTI,който получих чисто нов на 000007 км. маслото на мотора беше някакво на GM с вискозитет 5W30.Сменям го във фирмен сервиз на 15 000км. по предписание.Правеше ми впечатление,че като мина около 9-10 000км мотора започваше да работи по-шумно.Скоро колата стана на 135 000км. и след 2-3 седмици я връщам и получавам нова.Съответно дойде ред за смяна на маслото и филтрите.Реших да си го сменя сам,защото няма нужда да ме скубнат около 300лв.в сервиза.Купих масло,но с вискозитет 5W40 и съответните маслен и въздушен филтър за скромните 64лв. с сериозна отстъпка,която мога да ползвам.Мотора работи по съвсем различен начин,меко.Старото масло,което източих от мотора приличаше буквално на вода.И в този ред на мисли ми се струва,че масло с вискозитет 5W30 си е доста "тънко" за нашите климатични условия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Налягането се нормира само след маслената помпа. После си върви по "надупчения маркуч" до където стигне. Отворите са сметнати за фабричния вискозитет. Така че да стигне масло до края. Ако е по-рядко няма да стигне пълно количество..

 

Производителя е сметнал отворите за масло 0W20, 5W30 или са изчислили маторя да работи с гъсто масло,пък умишлено казват да се налива от тънкото за да си продават моторите заедно с филтрите и маслото? И колко е тази прословута гаранция на мотора в Англия и в САЩ (в мили ли е,в километри или в години)?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам как е там с гаранциите но ТУК може да провериш как стоят нещата у нас с удължена гаранция от БМВ.

Някак си срещу няколко хилядарки може да си удължиш гаранцията максимум до 200 000км или 6 години. Сега познай колко е заложения ресурс на двигателя. :hilezh:

Що не мога да си платя за 500 000км? (вероятно ще струва 60 000 левчета).

 

Гледам че 5та и 7ма серия е около 7 бинки удължената гаранция до 200К км.

Редактирано от grizzly
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

500 000km гаранция?!? По нашите пътища? Ми ако караш по 5-10к на година тя ще надживее не малко от собствениците си докато излезе от гаранция.Това не е сериозно. До скоро повечето производители даваха по 2г. гаранция или не повече от 100 хил.км. Сега гледах на JEEP WRANGLER дават 2+2год или 200хил.км. За да дадат 200хил.км. (без значение дали с или без доплащане) значи вярват,че ресурса на мотора с предписаното от тях тънко масло е поне 2 или 3 пъти повече.Т.е. не са еднодневки (поне моторите).

 

Все едно,че на колите от преди 20г. са давали гаранция 500хил.км или на голф костенурка гаранцията е била 1млн.км.?

 

Това,че са по-сложни,често с турбо и много електроника е друго нещо и няма как по-сложното нещо да не е по-предразположено към някакви повреди в сравнение с по-простото старо поколение мотори.Но това не значи,че са проектирани да изкарат гаранцията си и след това да са тотално износени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миналата година четох интервю с представител на ВАГ групата / не помня какъв ранг имаше /. Той казваше, че двигателите са разчетени да издържат 250 хил. км. Какви са тези разчети, при положение, че имат много проблеми с веригите и други компоненти. Да сега минават отново на агренажни ремъци. По това, което чета проблема с веригите и зъбни колела  вече е при много фирми. Да са ни честити пластмасовите части. Сега нали и пружини за окачването вече ще правят от композитни материали.

Мнението на журналисти от едно списание са, че днешните нови коли са неудачни за втора употреба. След години , ще е  нецелесъобразно да си купиш такъв автомобил. Компонентите  по двигателите, които ще са износени струват много скъпо. Може би ще дойде момент в който няма смисъл да се купува такъв автомобил. Дано все пак остане някой производител с дълговечни продукти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

здравейте карам със Кастрол 10W40  но тези дни като загрее и повдигачите   започват да чукат на ниски обороти  като вдигна обор.  спират да чукат.  та за Кастрола какво ще кажете. знам , че от ауди препоръчват Кастрол поне така ми са каза ли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 years later...

Моето NE върви с 5w30 през целият сезон. Освен че смазва по-добре при студените стартове и че двигателя ми стана по-тих не виждам никакви недостатъци. 
В един форум за 80-ките казаха единствено че машините са ни стари и дали е рентабилно от финансова гледна точка.
Маслото с което карам в момента отговаря на MB 229.51 или всички мерчове от 2007-ма + включително и тези които правят 120 коня/литров обем мощност си вървят. Та с моите 50к.с./литър съм супер спокоен.
Цъка си като "немски" часовник Youngtimer-a :)

5в30 оперира от -35 до +35 градуса околна температура и особено ако караш на къси разстояния в града на не загрят до работна температура двигател , двигателя само ще ти благодари че го ползваш :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето нещо интересно за ЕА 113 двигателя.

https://mymotorlist.com/engines/audi/ea827-ea113-1-8/

 

Recommended engine oil 5W-30 / 0W-40 / 5W-40

 

Ето ти едно JN na 500k + км :)

youtube.com/watch?v=d4IW0YOA3ME :)

 

Редактирано от vvulev
Допълнителен линк
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...