Shubert Публикувано 4 Май 2015 Доклад Share Публикувано 4 Май 2015 Здравейте,Имам проблем с волтажа от алтернатора. При студен мотор държи 14.2 волта и като е студено времето. Сега като се затопли и мотора е загрял напрежението пада до 12.5 волта. Взех един втора ръка, но и при него е същият проблем. Някой сблъсквал ли се е с това и какво решение е намерил за решаването му? Колата е ауди а6,Ц4, АВС мотор автомат куатро. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
parconi Публикувано 4 Май 2015 Доклад Share Публикувано 4 Май 2015 За първи път чувам за подобен проблем,а пробва ли със друго реле колега,обикновено от него идват проблемите? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bobitovn Публикувано 4 Май 2015 Доклад Share Публикувано 4 Май 2015 Същата работа беше и с моя марка Валео, смяна на реле-регулатор с нов и се оправи. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Shubert Публикувано 4 Май 2015 Автор Доклад Share Публикувано 4 Май 2015 Къде е това реле регулатор? Чувал съм само за волт регулатор на самия алтернатор. И двата алтернатора ли да са сдали багажа да ги ева? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
parconi Публикувано 5 Май 2015 Доклад Share Публикувано 5 Май 2015 Е това за което си чувал е реле регулатор,електронно е и регулира колко волта ток да подава алтернатора.Стои на него закрепено с две болчета,но за да го свалиш,трябва да махнеш пластмасовия капак на алтернатора,релето е под него,сваляш и купуваш едно ново около 30-на лева е и би трябвало да си решиш проблема.Релетата са електронни и в даден момент се прецакват или пък им се износват четките. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mshbul Публикувано 5 Май 2015 Доклад Share Публикувано 5 Май 2015 По принцип релето променя волтажа според температурата - при по-висока го намалява, но не чак до 12.5в, а поне над 13. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Shubert Публикувано 5 Май 2015 Автор Доклад Share Публикувано 5 Май 2015 A защо на студен мотор и когато беше хладно времето не го е правил тоя проблем? Все пак температурата около алтернатора си горе-долу постоянна. Ще метна едни 30 лева за регулатора па да видим. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bobitovn Публикувано 5 Май 2015 Доклад Share Публикувано 5 Май 2015 Смени регулатора и ще се оправи, прегледай и колектора в какво състояние е.Сега при мен държи 13.8в. с малко консуматори, ако го натоваря пада до 13.5в., преди да го сменя, ми виеше бензиновата помпа от ниския волтаж и точно при загрял автомобил и жега.Зимата нямах проблеми, но лятото започнаха да се проявяват. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Shubert Публикувано 5 Май 2015 Автор Доклад Share Публикувано 5 Май 2015 (Редактирано) Проблема е, че не е евтин... към 70лв го намирам, а моя е рециклиран и релето е почти ново. Четките още не са изтъркали равната част дето се опират в ротора. Има една тръба дето смуче студен въздух през нея и при мен липсва. Ще взема да я сложа нея и вече ако не се оправи ще взимам ново реле регулатор. То друго не се сещам, а самото сваляне на алтернатора и слагане ме изприщва. Колектора няма драскотини нито видимо износване. Редактирано 5 Май 2015 от Shubert Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bobitovn Публикувано 5 Май 2015 Доклад Share Публикувано 5 Май 2015 Щом е рециклиран скоро, би следвало да е в гаранция, или ако сам си го правил, поне регулатора да е в гаранция.Забравих да спомена, че покрай рециклажа смених и ротора за всеки случай и "евтината" ролка която е скромните 150лв. беше здала багажа(подскачаше ми обтегача на пистовия ремък леко). Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Shubert Публикувано 5 Май 2015 Автор Доклад Share Публикувано 5 Май 2015 За съжаление предният собственик го е рециклирал в Пловдив, а по-евтино ще ми е да си взема друг регулатор. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bobitovn Публикувано 5 Май 2015 Доклад Share Публикувано 5 Май 2015 По пътя на логиката, няма от къде другаде да идва проблема, ако ти е слаб акумулатора и се явява като консуматор и при студен двигател ще имаш проблеми. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
JohnP Публикувано 5 Май 2015 Доклад Share Публикувано 5 Май 2015 И аз имах същия проблем, първо смених релето, но и самата ос на ротора също се износва, та издържа около година и след това купих втора ръка алтернатор, сложих му новото реле и се оправи зареждането. И при мен като запали двигателя на първо време държеше около 14 волта напрежение, след това като позагрее падаше. Така че прегледай и на кой алтернатор ти е по-малко износена оста и слагай по-читавия. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Shubert Публикувано 5 Май 2015 Автор Доклад Share Публикувано 5 Май 2015 Взех едно ново реле и утре ще правя смяната па да видим какво ще излезе. Объркването ми идва, че като е хладно времето всичко е 6. Взех и тая тръба за въздуховода дето трябва да охлажда релето и се надявам да се оправи. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Shubert Публикувано 6 Май 2015 Автор Доклад Share Публикувано 6 Май 2015 Има развитие. Тоя алтернатор дето го взех втора ръка днес тотално се предаде - 11.98 волта. Смених реле-регулатора на моя и старата работа. Като загрее на мотора и напрежението е 12.6 волта. Единственото добро за сега е, че като сложих тръбата на въздуховода, която липсваше до сега, поне в движение нещата са както трябва. Остава вариант, че тия релета, които взимам(новото се оказа същият модел, като старото) просто не могат да работят, както трябва в топло време. Събирам идеи, но експериментите не са желателни, че смяната с обезвъздушаването е 3 часа и половина, а в сервиз за смяна искат 40лв. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
radi_nrj Публикувано 7 Май 2015 Доклад Share Публикувано 7 Май 2015 Занеси го във Францизкуп и им обясни проблема битрябвало да успеят да го отстранят. Принципно ако има вариант да се смени Valeo-то с Bosch не бих се замислил. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KM5 Публикувано 7 Май 2015 Доклад Share Публикувано 7 Май 2015 Акумулатора ти в какво състояние е? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
radi_nrj Публикувано 7 Май 2015 Доклад Share Публикувано 7 Май 2015 (Редактирано) Няма начин ако има проблем с акумулатора след студен старт да дъжи 14.2V и после да пада. При слаб/недозареден акумулатор става обратното. Редактирано 7 Май 2015 от radi_nrj Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
JohnP Публикувано 7 Май 2015 Доклад Share Публикувано 7 Май 2015 Релетата не работят само ако са с износени четки, другата възможност е износен вал или хлабави връзки някъде по веригата. Смяната наистина е доста неприятна работа. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
venciii Публикувано 7 Май 2015 Доклад Share Публикувано 7 Май 2015 Францизкуп в Плевен нищо не става от тях като майстори и части. Имал съм същия проблем, но на рено. Сменях диоден блок и реле регулатор няколко броя. Свалях генератор 5-6 пъти свалянето на реното също беше някакъв ужас. Проблема ти със сигурност е в лоша връзка.1-во замерваш заряда директно на генератора и на акумулатора, трябва почти да няма разлика. С кабел за подаване на ток пускаш маса директно на генератора и пак замерваш. Замерваш и възбуждането!2-след като си се убедил, че нямаш пад на напрежение от ел.инсталацията на автомобила, сваляш за пореден път генератора на земята. Този път разглобяваш всичко и гледаш внимателно. Лоши връзки може да има на колектора на ротора, на статора към диодня блок в самия диоден блок и в реле регулатора. Ако решиш да презапояваш да знаеш, че не се използва обикновен тинол, а такъв с по-висока температура на топене. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
radi_nrj Публикувано 8 Май 2015 Доклад Share Публикувано 8 Май 2015 (Редактирано) Тука в София поне нямам забележки към тях, но не се учудвам, че има проблеми. Tе кабелните оператори от квартал до квартал в София имат разлика в качеството и обслужването, пък какво остава за клон на фирма в друг град Редактирано 8 Май 2015 от radi_nrj Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Shubert Публикувано 19 Май 2015 Автор Доклад Share Публикувано 19 Май 2015 .... Принципно ако има вариант да се смени Valeo-то с Bosch не бих се замислил.Аз съм с бош. Релетата не работят само ако са с износени четки, другата възможност е износен вал или хлабави връзки някъде по веригата.....Четките бяха перфектни. За сега смених минусовата клема, но проблема остава при работа на място или в задръстване. ....Проблема ти със сигурност е в лоша връзка.1-во замерваш заряда директно на генератора и на акумулатора, трябва почти да няма разлика. С кабел за подаване на ток пускаш маса директно на генератора и пак замерваш. Замерваш и възбуждането!......Масата щеше да е постоянен проблем и да не се влияе от това дали колата се движи или не. Ще сменя и плюсовата клема пък да видим дали ще се оправи. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Shubert Публикувано 21 Август 2015 Автор Доклад Share Публикувано 21 Август 2015 ....Проблема ти със сигурност е в лоша връзка.1-во замерваш заряда директно на генератора и на акумулатора, трябва почти да няма разлика. .......2-след като си се убедил, че нямаш пад на напрежение от ел.инсталацията на автомобила, сваляш за пореден път генератора на земята. Този път разглобяваш всичко и гледаш внимателно.....Има развитие по темата, но без резултат. Взех още едно реле, уж по-качествено, но същата работа. Купих нов акумулатор, като тайно се надявах да остане хладно времето, но уви. В центъра 25 градуса и на волтметъра 13.3-13.5. Не ми завериха гаранцията съответно. На плюсовия кабел имам пад от 0.02В и затова не мисля да се занимавам с него. Има един реостат за перките за охлаждане и се чудя дали е възможно той да я окъсил някъде вътре. Не вярвам алтернатора да е проблем, защото при студено време той пак се напича доволно не много по-малко отколкото в топлото. Не знаем дали знаеш на АВС-то на какво "уютно" място е сложен.Другата седмица ще ходя на някакъв дето уж "чувал" нещата. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mitaka_stz Публикувано 31 Август 2020 Доклад Share Публикувано 31 Август 2020 Колега, от какво се оказа проблема в крайна сметка Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване