Jump to content

2.3E NG отказва да се развърта и се дави


ChevyGunn

Recommended Posts

Хора, днес си карах извънградско колата със ~80-90 и реших да се израдвам на двигателя. От 5-а ръгнах 3-а и го настъпих, при което се случи нещо неприятно. Оборотите се качиха на ~4000 и си останаха там. Колкото и да го настъпвах не искаше да качи над 4000. Усетих, че нещо не е както трябва и върнах 5-а, при което оборотите паднаха на 2000. Опитах се да вдигна оборотите, но двигателя се давеше и над 2000 оборота се усещаше тресене и придърпване. Спрях в аварийната лента и оставих колата за 20 секунди на неутрална, като през това време двигателя не държеше стабилни обороти и варираше между 700-1100. Реших както си беше на неутрална, да го изфорсирам, при което колата загасна. Запалих я на ново без никакви проблеми. Оборотите вече си бяха нормални и като тръгнах нямаше никакво давене и никакви проблеми.

 

Като си взема заплатата, ще ходя на сервиз, за сега само умувам какво може да се е случило.

 

Принципно още откакто взех колата забелязах някакво странно виене от бензиновата помпа. Все си мисля, че може да е задръстена, ако това е свързано по какъвто и да е начин със случката, която ви разказах от днес.

Edited by ChevyGunn
Link to comment
Share on other sites

По всяка вероятност бенз. помпа не е задръстена а си заминава, щом си забелязал виене. А това че след гасене, всичко си е дошло на мястото, ме навежда на мисълта, че има някаква записана грешка.

Link to comment
Share on other sites

Не е задължително да е бензинова помпа. На кабриолетите помпите не са в резервоара и са външни и повечето се чуват доста. Интересно е че се чуват много повече вътре в купето отколкото, ако човек е отвън и слуша до нея (задна дясна гума).

Link to comment
Share on other sites

И при мен,проблема е горе-доло същия,ама ако я подкарам както си трябва до 6000об на 3та например и после се едно се отпушва,колкото по-бавно я карам примерно на 5та до 100км се едно се запушва и не ускорява както трябва,решиш ли да свалиш предавката и да се изфорсира бързо.Аз имам съмнения при мен защото е на газ,и плочката намаля дебина на входящия въздух.

Edited by SeXy27
Link to comment
Share on other sites

Хм, и преди съм чувал, че 10-клапановият петак си пада леко муден откъм развъртане... При теб получава ли се това с давенето и тресенето?

 

 

По всяка вероятност бенз. помпа не е задръстена а си заминава, щом си забелязал виене. А това че след гасене, всичко си е дошло на мястото, ме навежда на мисълта, че има някаква записана грешка.

Никога не ми е светвал оня китаец (Чек Ен Джин). Ама, то и уреда за температурата на водата и този за нивото на бензина не работят... Възможно ли е разни други лампички по таблото да не работят, а аз да си мисля, че си работят, просто не им се налага да светят?

 

Не е задължително да е бензинова помпа. На кабриолетите помпите не са в резервоара и са външни и повечето се чуват доста. Интересно е че се чуват много повече вътре в купето отколкото, ако човек е отвън и слуша до нея (задна дясна гума).

Има го и този момент. Реално като свалиш задна дясна гума и помпата се вижда веднага. На всичкото отгоре, аз лично този звук не го оприличавам като виене, ами като жужене или слабо бръмчене. При теб има ли го този звук?

Link to comment
Share on other sites

Двата ти уреда не работят заради стабилизатора отзад, прилича на транзистор. Той трябва да дава 10 волта, обикновено краката му не контактуват добре в цокъла. Или уредите не са затегнати добре към платката, или площадките за замърсени, или са скъсани спойките там.

Link to comment
Share on other sites

Когато купих колата си беше с оригиналната помпа БОШ, която се чуваше прекалено много и ми препоръчаха да я сменя. Смених я с нова VEMO това можах към момента да намеря. Тя също се чува, когато е студено по-малко, когато колата е работила дълго време и е по-топло навъм по отчетливо. Както казах чува се много по-отчетливо в купето отколкото отвън. Отвън си се чува, като работеща помпа, както си го описал - жужене.
Нямам идея, защо в купето се чува толкова отдавам го на това, че понеже е захваната за пода на колата някакси предава вибрация и звука се усилва акустично в купето знам ли, но както казах на много кабриолети е така. Все пак зависи и от марката помпа. Казвали са ми че Pierburg са доста по-тихи. За съжаление в БГ не успях да намеря такава от т.н. мракови само БОШ, но не смятам, че точно този е много по-добър от VEMO-то
Решил съм, ако намеря Pierburg или VDO да я сменя пак и тази да си я оставя за резервна

Link to comment
Share on other sites

Помпата си се чува да, но при мен не се чува в купето, а като си отвън. Леко жужене е само. Това е заводската ми помпа все още.

Лампите на таблото ти трябва да светнат когато дадеш на контакт и да угаснат малко след това като запалиш

:)

Link to comment
Share on other sites

ОК, при такова положение, няма да се притеснявам за помпата. Майсторът ми определи шума като виене и за това така го описах в първия си пост. Щом се събрахме трима кабриолетисти, които определяме звука на помпите си като жужене, значи съм спокоен. :hilezh:

 

Лампите по таблото си светят като завъртя ключа, но хич не съм гледал коя точно свети и коя не. Това ще го направя следващия път, когато карам колата. Току виж чек-енджинът не свети, а реално двигателят е пълен с грешки. :huh:

 

А, иначе, уредът за температура на водата не работи перманентно, докато за нивото на бензина ту работи, ту не работи, ту показва грешно. :stupid:

Link to comment
Share on other sites

Хора, появи се нов шум и този път наистина е виене. И идва точно от там, където се намира бенз. помпа. Моля ви, кажете ми, че когато в колата е останал малко бензин, е нормално помпата да вие като син кит и че всичко е наред! :unsure:

Edited by ChevyGunn
Link to comment
Share on other sites

Ако го чуваш отчетливо и  отвън по-добре вземи една помапа от някой и смени за проба да видиш. Възможно е и да си й е дошло времето :nixweiss: 
Алтернатора как ти зарежда замервал ли си го... има вариант, ако не зарежда много пълноценно и на бензиновата да се отрази... замери го да видиш как е........, но по скоро явно си заминава помпата.
Ако се наложи смяна на помпат авземи си нещо хубаво не си давай парите за безименни "китайци" .

Link to comment
Share on other sites

Разчетох се за помпите, които спомена по-горе. Доколкото разбирам, Пиербурга е значително по-тих, но е с по-нисък дебит и ако тръгне да умира, просто ще умре - без предварително виене, без нищо. 15+ години живот бил нормален за нея. Дефакто, колкото и да е скъпа една помпа, накрая ако купя хубав модел, все ще ми се "изплати."

 

Ето какво открих в мистър авто - http://www.mister-auto.bg/bg/gorivna-pompa/pierburg-7-21659-72-0_g458_a0057.21659.72.0.html

 

Боша има двойно по-голям дебит и следователно е по-подходящ за по-спортно ориентирани коли. Освен това, е и малко по-скъп от Пиербурга и май в крайна сметка няма смисъл от него.

 

А иначе, аз все пак си мисля, че може виенето да идва от това, че днес останах с доста малко бензин в резервоара и помпата да вие, защото смуче повече изпарения, отколкото бензин. Като си взема заплатата, ще налея 50 кинта тъкмо да видя дали ще изчезне виенето. Ако не изчезне, тогава ще мисля за помпи, алтернатори, майстори и прочие...

Edited by ChevyGunn
Link to comment
Share on other sites

Не мисля че с повече бензин ще изчезне, но щом си решил от тази стъпка давай все ще изскочи заека от някъде.
Относно БОШ помпите не мисля, че е по скъпа от Пиербурга, но доколко е по-хубава също е спорно ...поне според мнения които съм чел. Това за дебита не знам къде си го чел и 2-те помпи са по 6,5 бара така ги дават по описание. По-ниско съм виждал на един заместител VDO с 4 бара. Стандартно за тези коли мисля помпите трябва да са 6,5 бара. Във всеки случай, ще следя темата с интерес защото и аз искам да си сложа възможно най-добрата помпа за модела понеже карам само на бензин и предпочитам да ми е надежна тази част от колата.

Link to comment
Share on other sites

Чети ето тази тема: http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=74076;)

 

Относно налягането, не знам с какъв двигател си. Ако си с механична инжекция, 6.5 бара е препоръчителното.

 

Иначе, помпата от онзи линк от мистър авто, който ти го пуснах, според теб дали е менте? Поразтърсих се за същата помпа в други магазини и я намерих с близо 100лв. по-скъпа, спрямо мистър авто - http://www.autopower.bg/%D0%B1%D0%B5%D0%BD%D0%B7%D0%B8%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B0-%D0%BF%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%B0-pierburg-audi-90-cabrio-8g7-b4-2.3-e-721659720-g1239c68-i9553349.html

 

За сравнение, помпа на Бош и на двете места е почти еднаква на цена:

http://www.autopower.bg/%D0%B1%D0%B5%D0%BD%D0%B7%D0%B8%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B0-%D0%BF%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%B0-bosch-audi-90-cabrio-8g7-b4-2.3-e-0580464125-g1239c68-i10426501.html

http://www.mister-auto.bg/bg/gorivna-pompa/bosch-0-580-464-125_g458_a0300!580!464!125.html

Link to comment
Share on other sites

Преди време съм чел темата на колегата. Не знам обаче за нашите помпи за кабрио (външни), които са с други парт номера техническите параметри за дебитите. :nixweiss:  т.е. колко дават за Пиербурга и колко за Боша иначе и двете са 6,5 бара.
Относно това дали е менте Пиербурга от линка не знам :nixweiss: ...същата както и ти си установил съм я виждал над 300 лв. Иначе да Боша за нашите коли е този които си дал от линка. Преди време се чудех дали да не го купя баш него, но изчаквам още... Не съм убеден че и нов БОШ да сложа пак няма да се чува в купето..поне така ми подшушнаха....дали е вярно не знам!?
Иначе понеже питаш двигателя ми е АБК предполага се че не изисква особенно големи дебити :hilezh:

 

п.п. Порових малко за инфо за конкретния Бош 0580464125 Като цяло го водят универсален. Май е made in China. Дават му дебит 250
Ето линка:
http://crdt.en.alibaba.com/product/1800536917-218294422/High_Performance_Bosch_Fuel_Injection_Pump_0580464125_for_Audi.html

 

Явно и Пиербурга 7.21659.72.0 там някъде се прави ;)  има поне няколко линка в Алибаба на производители в Китай
На него в няколко линка видях, че му дават дебит 130
http://www.alibaba.com/product-detail/Fuel-pump-PIERBURG-7-21659-72_1912682903.html

 

Явно въпроса е кой китаец :hilezh:

Намерих един много интересен файл с това на коя помпа от кой прозиводител на коя марака модел автомобил отговаря

http://automarketexperts.eu/data/uploads/files/n8/fuel-pumps-inter-starter-2013.pdf

Значи за нашите кодовете са 14004 и 14063 в таблицата накрая има марките и модели помпи и се гледа срещу тези номера кои номера на помпите отговарят
напр. :
Pierburg 7.21659.70.0 - 14063
Pierburg 7.21659.72.0 - 14063
Pierburg 7.21659.72.0 - 14004
 

Edited by esox hunter
Link to comment
Share on other sites

Я! Евалата за ценната информация! :)

Да, ние двамата реално можем да минем и с един и същ модел помпа.

Доколкото разбирам, не си на зор да я сменяш веднага, а и аз в момента не съм взел решение. Можем евентуално да се комбинираме за поръчка. :)

Link to comment
Share on other sites

Да на повечето разновидности кабриа помпите са еднакви вкл. както си забелязал и на нашите. ДА аз не съм на зор моята VEMO няма и 7 хил км още, но съм намислил, както ти казах да си я оставя резервна и да взема нещо по по...
За поръчка, ако не си си взел докато аз реша, ще измислим нещо....
 

Link to comment
Share on other sites

Колеги, има много ментета и на Бош и на Пиербург еднакви по номера и еднакви на външен вид, но вътре със съвсем друго устройство от оригиналната /евтино китайско изпълнение/. Купувайте от сигурен доставчик.

Link to comment
Share on other sites

Да да мерси за съвета Цанчо....аз лично знам за това и ако взимам Бош, ще да е от представителя... Е вече и от там, ако и от там е менте не знам :nixweiss:, но се съмнявам....  За Пиербурга, колкото и да ми се иска, като видях как ги продават за по 5-10$ на едро в Китай, нещо хич не ми се рискува

Link to comment
Share on other sites

И ето една добра новина от мен! Днес прелях малко бензин от Субаруто, след което налях още 13 литра от най-близкото ЕКО и бензиновата помпа млъкна. :) Та, преди да се вайкате, че помпите ви вият, първо проверете дали в резервоара не са останали само изпарения. ;)

Link to comment
Share on other sites

еее ти си лесен тогава :) , но те уверявам че има ,дет вият и на пълен резервоар.... Карай тогава и оправяй другите неща

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...