Jump to content

Съвети за ремонт на алтернатор 1.8Т


bonevstiliyan

Recommended Posts

Здравейте, колеги! Мисля да рециклирам алтернатора и стартера (A6 1.8т куатро 180 к.с. 1998 г.), че откакто съм взел колата преди 7 месеца им е лошо..особено на алтернатора, а на стартера от скоро. Причините са следните..алтернатора без включени консуматори едва стига 14 V..като в града с пуснат климатроник, радио и ксенонови фабрични фарове стигаме до 12. Въпросите ми за него са следните:

 

1. Какви части да избера като производител, ако се наложи пълно рециклиране.

2. Препоръчайте ми сервиз в София или ако има по възможност в Стара Загора (или областта), че през повечето време съм тук.

3. Някой правил ли е пълно рециклиране и може ли да ми даде ориентировъчна цена. Също така срещал ли е някой от вас свервиз, в който предлагат и гаранция за услугата.

 

По въпроса със стартера се реших и на него, защото за последните месеци чувам на някои от паленията един вучащ звук след запалването на колата. Днес ходих в един сервиз, където рециклират и ми казаха, че най-вероятно това е бендикса. По принцип имам проблем с паленето на колата..сутрин пали от 3-тото завъртане..акумулатора не е нов и сега искам да отхвърля някои от причините за паленето, а именно алтернатор, стартер, после ще има акумулатор и ако не се оправи от това преминаваме към тест на дюзите и налягането на бензиновата помпа. Но тези две неща, за които питам в момента са по-важни, защото извън всичко това имам и два усилвателя в колата, които допълнително увеличават консумацията и съм решил да обслужа тези два компонента в най-скоро време.

 

Причината да не предпочета този сервиз в Стара Загора ( http://www.protobulgarians.com/StarteriGeneratoriOOD.htm ) е че не ми дават пълна гаранция, а само за труда..демек ако частта е дефектирала ще има бай бай. Не съм наясно какъв е ремонта и дали задължително трябва да си изисквам такава гаранция..човека в магазина изглеждаше читав на около 50-те години беше..и все пак нищо се не знае.

 

Видях една тема на колегата ghostdog с "тунинговането" на алтернатора..какво мислите по този въпрос и има ли резон да се прави, понеже в моя случай консумацията е по-голяма така или иначе.

Редактирано от bonevstiliyan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Алтернаторите (електрически) страдат от:

- повреден регулатор ;

- износени четки;

- вкопани колектори: 

- повреден полупроводников диод от трифазния изправител, т.нар. изправителна плочка.

 

Като начало провери масите, при мен имаше някакъв проблем точно с масата (не съм запознат при Ц5 как точно са организирани), и след демонтаж и монтаж на алтернатора заряда се пооправи. 

 

Как следиш напрежението - трябва да е с мултицен непосредствено на клемите, не е по таблото нали ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми това което показва по таблото не е никак малка индикация..иначе във ВАГ-КОМ го засякогахме преди няколко дни, че наистина му е лошо, а и проблема с паленето си е на лице

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега го мерих и там и беше по същия начин...така или иначе бях решил да го правя та срга ми трябва инфо по въпросите , които съм постнал по-горе

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега според теб кое ще е с по-точни показания?

Мултицед за 20лв каквито са мосовите

Оригинален уред вграждан в табло на ауди?

Волтажа може да се губи от кофти връзка на плюса или на масата, а не е задължително алтернатора да е проблем. Замерете какво е напрежението директно на алтернатора(не на клемите на акомулатора) и ако там е в норми, то не е виновен алтернатора. Внимавайте с какъв утред мерите, че могат да ви побелеят косите от евтино китайче.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре това ще го направя..и все пак алтернатора е нещо, което рано или късно издишва..та затова предпочитам да си направя профилактита и поради тази причина наистина ме интересуват отговори по конкретните въпроси. Стартера и алтернатора ше се сваляти носят някъде..имам нужда от помощ за тези неща..кои марки части..сервизи..гаранции такива неща..така или иначе съм решил тоа проблем да изчезне с паленето..дали е акумулатор, алтернатор, стартер, дюзи или помпа ще стане ясно..но искам да си направя профилактика така или иначе..дори и за несвързвани или проблемни клеми пак ще се сваля всичко...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес ми обявиха много интересни цени за пълно рециклиране на алтернатро..около 300 лв. излиза всичко, но възникна следният въпрос..моя алтернатор е 90 ампера на Валео..обезателно искам да сложа колкото може по-голям..пича в магазина ми каза че може да се сложи 120 и да се подмени само шайбата. Има ли колеги, които могат да ме "светнат" с инфо от каква кола да търся такъв алтернатор, има ли разлика в захващането и необходимост от преправяне, за да стане

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Толкова излезе и при мен пълното рециклиране на 140А Валео от Б6: нови реле-регулатор-60лв. ролка на алтернатора-150лв. и нов ротор.Като загрее колата пак пада към 13.6V. с вкл. консуматори.Предполагам причината е в подбрания модел реле-регулатор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Добре..щом цената е ОК остава само да разбера какъв по-мощен мога да набуча на колата..на мен с включените консуматори пада до 11.8V  днес го мерихме при него.

 

По въпроса с подбора на частите има ли кой да ме посъветва 

Редактирано от bonevstiliyan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.autopower.bg/%D1%80%D0%BE%D0%BB%D0%BA%D0%B0-%D0%B0%D0%BB%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80-ina-audi-a4-sedan-8e2-b6-1.8-t-535003610-g630c92-i16088230.html

От там идва цената от 300лв. с труд по сваляне и качване.Ако ролката ти е наред, повече от 150лв, за рециклаж е безумие.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как се разбира дали е наред, защото мисля да си търся 120А и да знам какво да гледам..иначе другия вариант е да взема готов рециклиран от тея момчета 120А за около 3-350 лв. ми обявиха

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда видях, че нови варират от 400 за 60А до 1200 :)..но събирам опит и от други, за да си дам по-ясна сметка 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя е заменен с Бош.Майстора който го рециклира ми взе 150 лева и каза,че било добре,че е сменен с такъв на Бош,защоти Валео-то било пълен кенеф :)Така,че ако искаш се разтърси за такъв на Бош и виж колко ще ти излезне да си го вкараш в ред.:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 каква е причината от 90 амперов да скочиш на 120? Електрическа печка ли ще вграждаш? Хората са си го сметнали, че за тая кола с това оборудване 90А и стига, а и са предвидили и запас. Ти ако ще вграждаш допълнително големи консуматори, то тогава си заслужава.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам допълнителни консуматори в колата, които ще изискват по-голям акумулатор, който от своя страна един такъв алтернатор няма да му дойде никак зле

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уж си чел на ghostdog темата ама не баш. Алтернатор от 2.5тди душегуб му се сменя само шайбата и става. Инфото е от неговата тема.

Тия алтернатори по 50лв вървят, какви са тези превземки по 300лв да набивате за рециклиране. Купуваш си 2ра ръка ако е ОК караш докато се счупи и следващия.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами защото не искам да карам докато се счупи, а искам да карам и да знам че няма да ме остави на пътя (не че и с нов не може да се случи)..то по таа логика дай и накладки да не сменяме и носачи и всичко дето може да се намери втора употреба..и всеки месец да си в сервиза. За мен една кола или се поддържа адекватно и отговорно или не..не съм фен на това да карам, докато изкара :)..всеки си има свои виждания за нещата, но моите са такива и конкретно тая тема я пуснах да попитам за какви части като марка да се оглеждам, за препоръчване на сервиз в Сф или Стара Загора и дали мога да увелича капацитета на алтернатора

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aз съм водолен от този сервиз в София намира се на улица Антим Първи пресечка на Сливница, там ми рециклираха алтернатора. На моя кораб 2.8 го свалиха без да пада бронята.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ще им го пратя свален в комплект със стартера и в момента ми трябва читав сервиз, в който да знам че като им пратя нещата за ремонт наистина ще ги ремонтират, а не само да ги забършат, защото има не е един такъв случай

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мога да ти дам телефон на едно момче в Варна.Там си рециклирах моя стартер и алтернатор.Коректен е отвсякъде.Ицо се казва 0893327800.Ще си свърши работата като хората.Гарантирам!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда мен това ме интересува..да се свърши работата, че говорих с 1-2-ма колеги, които са ми споделяли неприятени изживявания..и в стремежа си да реша проблема докато не е станал по-сериозен, да не взема да остана накрая без кола

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...