Jump to content

Съвети за ремонт на алтернатор 1.8Т


bonevstiliyan

Recommended Posts

Звънни му и се разберете.Ще останещ доволен със сигурност.Аз при него си ги обслужих и за сега вече 15к нямам никакви проблеми,нито зима,нито лете :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така..взех алтернатор втора употреба Валео 120А барабар с буксата сега проблема е че не знам кой пин е за включването и кой за изгасянето..моя алтернатор е на AJL и ги янмам тея екстри, този е от 1.8т 2002 и там има един за лампата и един постоянен плюс...моля за помощ, че е тука седим и се чудим какда го играем

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно буксите най-добре се обърни към някой който се занимава с алтернатори, че ми се струва малко рисковано да си играете на проба грешка.

 

п.с. Добре де то за даване на акъл е късно ама за чий не си рециклира твоя или поне да си беше си взел такъв който е като твоя все пак ти препоръчахме два сервиза от които сме останали доволни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно буксите най-добре се обърни към някой който се занимава с алтернатори, че ми се струва малко рисковано да си играете на проба грешка.

 

п.с. Добре де то за даване на акъл е късно ама за чий не си рециклира твоя или поне да си беше си взел такъв който е като твоя все пак ти препоръчахме два сервиза от които сме останали доволни.

Намерих алтернатор в перфектно състояние 120А Валео, на който само четките смених за всеки случай за 100 лв. Не предпочетох да си вземам рециклиран, защото никой не знае с какви части е рециклиран, защото има четкодръжатели за 100 лв. има и за 20..на мен не ми трябва нещо, което да пише да е рециклирано и като го натоваря малко повече да се чудя какво да го правя след това. Цена за рециклиран с незнайно какви части е 350 лв. + -. Имах нужда от акъл точно за това, което направих някой дам и каже дали си заслужава упражнението. С две думи излиза следното..ако поддръжаш алтернатора и се намесваш адекватно с истински части и навреме, то тогава си спестяваш мноого драми. Смисъл в рециклирането на цял алтернатор няма, като под рециклиране не говоря за това, което всеки приказва, че за 100 лв. му рециклират алтернатора, а говорим за подмяна на всяка една част вътре..е в това нямас мисъл, защото ако се ползват части, каквито е ползвай бай германец, които издържат 20+ години, то тогава цената никак няма да е 300 лв. а 2-3 пъти по толкова. С една дума колкото си по-близко до оригналното толкова по-добре (лично мое мнение). Конверсията беше успешна...аз бях с 90А Валео алтернатор на AJL 98г., а сега съм със 120А от кола 2002 г. Умишлено исках да е по-голям, защото имам доста повече консуматори в колата отколкото е излезнала от завода и дори и тези 120А няма да са достатъчни, но е по-добре от 90А. С буксата го финтирахме..не знам как точно, защото не го правих аз, но няма никаква драма...така че ако някой смята да прави същото упражнение мога да потвърдя че всичко е напълно взаимнозаменяаемо и излиза по-евтино да си намериш читав алтернатор с чаркуля от завода и да го обслужиш, а не рециклираш (доста често се бърка понятието)..отколкото да се чудиш за тея 350 лв. какво си получил (както щях да се чудя и аз). Относно сервизите съм сигурен, че има и съвестни такива и тези които ми пратихте ще ги пробвам по въпроса със стартера ми, но точно с алтернатора ми изпадна схема, която излзиа финансово по-изгодна отколкото рециклиране. Ако има някакви въпроси може да се пита и да помагаме с каквото можем :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Taка обяснение нещата придобиват смисъл и да по моя алтернатор чарколяците които подмениха бяха китайчета иначе можеше и оригинални уж (до колко са такива един бог знае), но с чакане на доставки и т.н.

С оглед на това, че при мен им отне 3-4 часа сваляне и слагане на алтернатора без да свалят предницата изрично ги питах има ли смисъл да чакаме оригинални чаркове ако тия китайчета се ебнат нещо, че пак ще им я закарам да си играят и рекоха, че не са имали ядове с тях и за сега една година след ремонта алтернатора си бачка без ядове.

За мен това е достатъчно пък и за моя алтернатор казаха, че изглеждал доста свеж като за клонящо към 20 години корабче :)

 

 

п.с. На теб в цифри колко ти излезе цялата заигравка?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Ами 100 лв. алтернатор от Спас (more) и смених само четките (1.20 лв.), щото така и така беше долу алтернатора..четкодържателя му се зачистиха клемите и така. Самия монтаж отнема по-малко време ако се свали предницата...ако знаеш как се сваля бронята би ти отнело 40 мин да я махнеш и да освободиш маската достатъчно напред, за да има достъп (ако знаеш лъде са болтовете :D)..от там нататък е лесно..при слагането на алтернатор от по-нова кола (в случая от 1.8Т 2002 г.) се ползват същите болтове, макар и да изглежда различно при отворите, в които влизат болтовете..но в крайна сметка нямаше никакво преправяне. Оригиналните чарколяци са бая пари, а това са алтернатори на по 20 години, които ако са поддържани както трябва, може да попаднеш на бижу...по-вероятното е точно това..да намериш читав и да си сложиш за 100 лв. отколкото да рециклираш, защото няма как да е толкова добре, колкото оригиналното за 350 лв. при положение, че само четкодържателя ти е 90 лв (не казвам че сервизирането е некачествено, но бай германец, като че ли повече разбира щом чаркуляците му вече карт по десетилетия наред без да мръднат от фабричния си вид). Това което мога да посъветвам следващите ентусиасти (ако има такива) е да си търсите Bosch-овски алтернатори, защото те се разглобяват до основи, а Valeo-вските са запоени и за да достигнеш до всички части трябва да се разпои..не че не се прави..няма никакъв проблем, но не е толкова удобно колкото Bosch-a. Има някаква минимална разлика в обслужващите го части като цени, но нищо значително. В момента с пуснат климатик стрелката едвам мръдва, така че за момента нещата са както трябва..сега следва стартера, на който май бендикса му заминава. Цялото това упражнение го правя заради:

1. Да осигуря повече ток за доъплнителните консуматори, а и защото моя алтернатор беше взел дал Богу дух :D

2. Предпочитам да не чакам да ме остави на пътя, а да го обслужа когато ще е по-евтино

3. Преди седмица скъсах пистов ремък и тръгнахме да търсим проблема и алтернатора трябваше да се огледа обстойно..в крайна сметка се оказа че не е от него, но това е друга тема на разговор.

4. Решаване на проблема с паленето сутрин, което е доста трудно, та затова започнах да елиминирам възможните виновници, а именно алтернатор, акумулатор, стартер, пикаещи дюзи.

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 years later...

Здравейте колеги, гледам, че темата е потънала доста, ама малко да я съживя...
От днес ми свети лампата за акумулатора на таблото, един приятел замери и според него алтернатора си е заминал.

Колата е 2.5тди б5.
Нямам много опит с кошници тъ да питам,  да търся ли добър сервиз наоколо (Пловдив) и ако да може ли някой да ме упъти? Или при селския майстор може да стане работата? Освен това, за да се свали алтернатора трябва ли да се откача бронята и радиатора?

Мерси!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Здравей колега, тъкмо днес си сложих моя след ремонт..... свалянето и качването си го правих сам(не е толкова сложно,има клипове в тубата)...и да сваля се бронята и се откача очиларката да се отвори малко място!Ако нямаш условия и инструменти по-добре не се занимавай!Около 150лв искат за монтаж и демонтаж!

Изпратено от моят Redmi Note 5 с помощта на Tapatalk
 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...