Jump to content

2.7 biturbo


TiL

Recommended Posts

Днес ситуацията при мен се изостри. Колата почна да работи на 5 цилиндъра, разхода отиде в космоса. Прибрах я с леко каране на по-високи обороти, да може да продухва мотора, съответно се оправи за момент и заработи на 6 цилиндъра. Сложих НГК Платиниум извадени по шаси на колата, такива и свалих. Свещите бяха в лошо състояние, и износени. Премерих контролно една компресия цилиндрите са сега са еднакви. Опитах да презапоя тия ЕГТ датчици. Черния оправих от раз и сега уж работи. Червения при цялото ми внимание не можах да го спася. Нормално ли е платките в датчиците да са различни? В черния има гитенаксова платка, в червения керамична?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 1,4k
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Снощи тест никакви проблеми! Сутринта 60км разтояние топла-студена не заработи на 6 цилиндъра. Понеже размених бобините а проблема си остана на 5ти(грешката е пропуск на горене механичен проблем) цилиндър се напрегнах. 

В крайна сметка реших проблема който беше в комутатора. Малък комутатор хела 330-350лв. 5-6дни доставка. Купих голям комутатор Топран за 39лв. 

 

Та в тоя ред на мисли може ли да питам какво толкова се оправя от мод-а с новите бобини? Просто за да е лесно ли ги слагате или? Чел съм общи неща по този въпрос, но реално полза има ли не разбрах?

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ползата е че с новите бобини се вади по-мощна искра, празния ход се стабилизира, педала на газта става по-чуствителен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за отговора. 

 

Според електроника на колата и диагностика на тоя етап ме мъчи само едното ЕГТ. Здравото показва постоянно 945 градуса. Как трябва да са показанията ако всичко работи като хората? Тръгват от 945 нагоре да мерят ли? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 11/29/2017 at 0:55 AM, nichirenshu said:

Брезел с доно е копи пейстър, а тоя без дино дето ходи  как според теб прави чипа, по звездите ли гледа? Много ясно, че взима готов файл отнякъде си и го плеска на твоята. И ти понякога изумяваш с тъпоътиите си.

 

За човек дето работи в IT-то, понякога ме изумяваш. Дали си природно тъп или просто нарочно го правиш - не знам.

Брезелчо (понеже аз съм ходил, а ти не) вади ЕКУ-то, налива софт и го слага - мери преди и след и ти вика "Айде готов си."
Там където аз си правих софта цял ден карахме с широколентовата сонда и правихме тестове. Нагласяхме ниски, средни и високи обороти, равен товар, много, спускане с леко газ. Целихме смеси за 14,4 до 12 под пълен бууст на високи, целихме празен ход, и тн.

Същото което се прави на дино.

Ама ти понеже много ги знаеш .... кажи как се настройва ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При Богомил съм дал достатъчно много пари, и проблем НИКОГА не съм имал(над 40-50 различни услуги)! Човека обикновено знае какъв му е софт-а, обикновено знае и какви са турбините какви са им възможностите, и тн. Никога освен по мое настояване колата не е пипана без диагностика в движение преди интервенции! 

 

Единствено ви питам понеже трябва да си приготвя над 500лв. Особени резервации нямам, просто са ми много парите в момента.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оги остави го шпека, че докато му говориш не може да се нахендри някъде :) 

 

Ванка ходи при Богомил щом си доволен и не се чуди повече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

17 hours ago, Vankata_84 said:

При Богомил съм дал достатъчно много пари, и проблем НИКОГА не съм имал(над 40-50 различни услуги)! Човека обикновено знае какъв му е софт-а, обикновено знае и какви са турбините какви са им възможностите, и тн. Никога освен по мое настояване колата не е пипана без диагностика в движение преди интервенции! 

 

Единствено ви питам понеже трябва да си приготвя над 500лв. Особени резервации нямам, просто са ми много парите в момента.

 

Е като питаш и сам си отговаряш, за какво питаш ? Ходи си при него.
Я кажи, на всички тия коли дето си ходил, колко от тях им е закачал широколентова сонда да види(ш) как са смесите ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е едното ми притеснение, че не съм карал бензинови, само дизели!

 

Ти не мисли че широколентовата е гаранция за нещо, ако искам да счупя кола мога винаги даже нова от магазина без чип. Другото заради което питам е друг колега с 2,7т да е сложил чип при него, та да чуя от първо лице впечатления за негов софт. на конкретно тая кола. Защото според параметрите след чип при него нещата не изглеждат на тавана, а може би си има причина затова. Относно софта му на сайта си пишеше че работи с лицензен от немско и тн.(поне в старата версия на сайта беше така когато съм го чел преди поне 4 години) той само започна персонално да донастройва според случая и изключенията от масовия случай. Това кое не мога да се начудя на персоналните настройки като твоята е как не ви притеснява някакъв моментен скрит дефект. Примерно дефектирал дебитомер? Правиш настройка по него, той не показва целия диапазон, после дефектира, ти го сменяш новия дава с 25% по-високи показания, и какво става с колата ако е била около тавана на възможностите? Докато при повтаряеми случай се знае колко да се пипа нещо и кога става много.

 

Извинявам се за причинения спам по темата прочетох я от 1-ва страница. Не правя и реклама, защото темата се отклони! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Към колегите с чипосаните с4-ки решил съм да слагам чип.На какво налягане карате и какво да очаквам?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой колега от София или Пловдив, който може да ми помогне с EGT сензорите???
Изчетох всичко, реших се да ги отворя и на място да пробвам да препоя, но осъзнах че не съм толкова квалифициран и се отказах.... Има си хора и хора просто..
Ако има някой който го е правил и може да помогне нека пише, пък ще се реванширам.
Благодаря!

 

П.С И двата набиват грешка! Мотора е AZA

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове


Аз съм правил тази операция с отварянето и презапояването и при мен се получи 100% успех, който за 2 години не е мръднал. Това не значи, че при теб проблема е същия - така наречената студена спойка - лош конктакт между платката и 3-те пина които влизат в нея. При теб може нещо да е изгоряло по самите платки и/или да е изгорял самия сензор който е в даунпайпа. Чувал съм и за прекъснат кабел от сензора към платките, макар че не знам как това е възможно след като кабелите са в кожух от метална оплетка - някой е дърпал яката за да се получи...

Не е сигурно че с презапояване ще си решиш проблем, но вярвам че това е 99% от случаите и ще си спестиш едни пари за нови платки от SID, за които имам съмнения, че не работят както оригиналните, а просто никога не се включват... Но това си е моя теория.

Ще ми е трудно да дойда и да го направя, но това което мога да ти предложа е step-by-step инструкция и напътсвия. Не е rocket science - само трябва да можеш да запояваш. Да имаш читав поялник с остъв връх, качествен тинол и качествен флюс/паста за запояване.



 

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 минути, gogo_1 написа:

Благодаря ти колега. Мина ми през акъла че проблема може да не е само в спойките и за това предпочитам някой който е по на ти с мултицета и го е правил вече. Това беше и другата причина да се откажа. Предполагам има вариант да се замерят спойките преди препояване. Така ще е ясно има ли смисъл от препой или съм си за нови сензори защото проблема е другаде....

Ти от къде си колега ? Може пък да дойда при теб в крайна сметка ако няма колега по наблизо.... 
Благодаря!

П.С Имам всички налични схеми, снимки и т.н като информация, но предпочитам някой който вече го е правил.

Редактирано от vesko1001
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мултицета няма да ти помогне по никакъв начин. Студените спойки са много трудни за хващане (понякога). Мериш с мултицета - има супер сигнал. Обаче като платката се нагорещи (знаем къде стоят и колко топлина бълва тоз мотор) метала се разширява и микро пукнатините също се разширяват и почва да прекъсва спойката. Механични вибрации също оказват влиание кога ще прекъсне спойката. Самото прекъсване може да е частично, а не напълно - т.е. ток да преминава, но да се променя напрежението дотолкова, че ECU-то да го отчита като грешка. При мен и двете платки набиваха непрекъснато грешки и като замерих споийките на 3-те им пина с мултицета - всичко беше ОК. След презапояването грешка не съм виждал. Самия мултицет също е важно с какви стойности точно се опитва да мери....

От София съм но сега работя по няколко проекта едновременно в работата ми и честно казано нямам грам време. 

Виж дали някой няма да удари едно рамо, ако не ще се разберем нещо. Мога и директно при моя майстор да те пратя - аз при него си запоявах нещата, защото вкъщи нямам необходимите инструменти.

 

egt.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де не всички сме рейсинг ориентирани и караме постоянно на цялата гас. Защо да не се изключат софтуеърно??? Сега някой ще каже недей, ОК! Според мен е добре да ги има, но това е лукс на фона на цената им. Когато колата е била нова на бензин с всичките си катализатори съм съгласен че трябват. Ако махнем пред катовете, пак ли толкова се загряват газовете? А ако тук газовете се загряват, само тук ли се загряват в смисъл примерно на 1,8т по-студени ли са? Колко турбо бегачки имат ЕГТ? В крайна сметка тия неща правят компенсация в някакъв вид да намалят мощността за да не се предаде нещо АКО не върнем педала навреме....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е нужно да си състезател за да дигнеш температурата над определи допустими норми. Особено А6 C5 са тежки лимузини, а не бегачки, но пак имат EGT.
Ако си махнал пред-катовете и катовете - да, ще намалиш ефекта, но пак няма да си 100% safe във някой горещ ден по някой баир например. Ако пък си сложил чип, нещата пак са изходна точка.
Всеки сам си решеава дали да поеме риска и да си кара колата без EGT. Лично аз не бих рискувал.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мислех си го колега, но първо мисля да пробвам с презапояването....
Как стои въпроса с поръчването? Четох че става през pay pal. 
Горе долу за колко време пристигат в България ?
Трябва ли да упомена номерата които са на моите ЕГТ сензори?
До колкото разбирам има няколко варианта на 2.7 Т при които сензорите са на различни места и са различни...

Така ли е ? 

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Плащането се прави през пейпал, свързвах се през фейсбук. Доставката е около 10дни чрез пощите и всичко ти лягаше към 130-150лв за две платки. Досега съм сменял платките на поне три коли и са все на едно и също място. Имат разлика префейс и фейс... Тея на префейса са заляти с твърд силикон и като започнеш да ги почистваш се отлепят и смд-тата. Тея на фейса са покрити с термо гел, пихтиест е и се маха по-лесно. Гела не го махаш, а го отместваш от пинчетата за да споиш, не успях да намеря от къде да купя такъв гел, а имам познати с фирма в сферата на конструиране и производство на платки...

Въпросните платки от поляка стават на всяко 2.7Т.

Колеги от форума ми се дръвчеха, че съм давал грешна информация като съм споменавал за сид, вече не предлагал платки, но наскоро познат си е купил... Най-добре се свържи през фейсбук и питай.

Редактирано от TiL
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет колеги,

Да добавя и аз нещичко интересно към темата....

Тъй като нямаше ясна идея каква е точно сместа върху ЕГТ сензорите направих проучване докато чаках да ми ги запоят през тази седмица. 

Открих един единствен сайт и искам да го споделя с вас. Може би са единствените които правят такъв терми гел за платки в България...

http://www.chimatech.bg/products/bg/129_silikonovi-produkti-za-el-detayli/

 

Оказва се че има фирма в София, която се занимава със химия и правят такъв термо гел за платки. Днеска бях при тях и си купих. За съжаление най малката им разфасовка е 1 кг -30 лв, и реших да си я купя защото искам да си е както си е оригинално. Взех си и силиконов лак с който да ги покрия и запечатам пластмасовите кутийки.  Във връзка с това ако има желаещи да сложат такъв гел по техните платки на среща съм. Не искам пари и едно благодаря е достатъчно....

Ето малко снимки

 

20180223_182915.jpg

20180223_182830.jpg

Редактирано от vesko1001
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...