Jump to content

Въпрос за механична рейка


audi4774

Recommended Posts

Здравейте колеги ! След смяна на всичко по предницата досадното тропане не спираше и днес реших да извадя рейката. Реших че е от нея,защото тропането се чува не само в движение,а и на място,като въртя волана на ляво-на дясно. Та въпроса ми е как да разбера как е рейката(дали е от нея) маншона на рейката е скъсан и омаслен. Как се проверява рейката,че я гледам като китайско писмо. Колата е ауди 80 б3 1.8 механична инжекция JN двигател.Благодаря предварително :)

Редактирано от audi4774
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами след като разкачиш кормилните щанги, пробвай при напълно изваден прът на рейката да го хванеш и да се опиташ да го разклатиш насам-натам. Не трябва да се осещат никакви хлабини..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да,тампоните преди месец ги смених,а при развит до край прът не мърда изобщо и над валчето дето се захваща кормилния прът има едно капаче,което е с два болта за 13 ключ и между тях един болт за 10 ключ,който е за обиране на луфта(мисля) той е натегнат докрай...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом си я свалил стегни я на едно стабилно менгеме и изкарай докрай пръта. Хващаш пръта и започваш да го натискаш нагоре - надолу, напред-назад и следиш за луфтове.   

Редактирано от acpa4o
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Капачето с трите винта дето е за обиране на луфта средното болче не трябвали да е шестограм,защото на моята рейка е за 10 ключ ? Та това средното болче го развих почти до край и като вартя на валчето където се захваща кормилния прът не върви,трябва с ключ да въртя на ръка не се върти,а би трябвало (мисля) като разхлабя двете крайни болчета на плочката и тръгва на ръка лесно. Да не би някой да е пипал и да е сложил по твърда и дълга пружина от оригиналната,защото колата ми много трудно завиваше...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Болт за ключ 10 си е. Нормално е да не можеш да въртиш пиньона(вала) лесно на ръка, когато е захванато за пръта и с волана рамото е по-голямо и е по-лесно. Когато развиваш другите 2 болта капачката се надига и затова се върти по-лесно, но се получава много голям луфт между зъбите и рейката ще хлопа. Ако искаш махни капачката и виж какво става вътре с пружината, виж дали наистина средния болт се навива и развива и да не му е развалена резбата.

Редактирано от acpa4o
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не го натягай много, като сложиш рейката пак на колата, карай и усети как е волана. Ако е много стегнат и се върти трудно, тогава го охлаби малко. Ако пък има едно специфично чукане, което се чува под педалите и го усещаш във волана тогава трябва да се натегне. Общо взето когато правиш обратен завой при изправяне волана трябва да се връща сам, ако не охлабваш.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Взех друга рейка втора рака,но нещо не е наред. Като вадихме старата рейка с един приятел карето,което държи кормилния прът се инатеше и неискаше да излиза и моя човек джаскаше кормилото доста и сега дори с откачена рейка има едно стържене на самото кормило и с закачена рейка има голям луфт и трака повече и от старата...какво аджаба се случва ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...