Sign in to follow this  
audi4774

Въпрос за механична рейка

Recommended Posts

Здравейте колеги ! След смяна на всичко по предницата досадното тропане не спираше и днес реших да извадя рейката. Реших че е от нея,защото тропането се чува не само в движение,а и на място,като въртя волана на ляво-на дясно. Та въпроса ми е как да разбера как е рейката(дали е от нея) маншона на рейката е скъсан и омаслен. Как се проверява рейката,че я гледам като китайско писмо. Колата е ауди 80 б3 1.8 механична инжекция JN двигател.Благодаря предварително :)

Edited by audi4774

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тампоните на макферсоните смени ли?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ами след като разкачиш кормилните щанги, пробвай при напълно изваден прът на рейката да го хванеш и да се опиташ да го разклатиш насам-натам. Не трябва да се осещат никакви хлабини..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да,тампоните преди месец ги смених,а при развит до край прът не мърда изобщо и над валчето дето се захваща кормилния прът има едно капаче,което е с два болта за 13 ключ и между тях един болт за 10 ключ,който е за обиране на луфта(мисля) той е натегнат докрай...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Щом си я свалил стегни я на едно стабилно менгеме и изкарай докрай пръта. Хващаш пръта и започваш да го натискаш нагоре - надолу, напред-назад и следиш за луфтове.   

Edited by acpa4o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Капачето с трите винта дето е за обиране на луфта средното болче не трябвали да е шестограм,защото на моята рейка е за 10 ключ ? Та това средното болче го развих почти до край и като вартя на валчето където се захваща кормилния прът не върви,трябва с ключ да въртя на ръка не се върти,а би трябвало (мисля) като разхлабя двете крайни болчета на плочката и тръгва на ръка лесно. Да не би някой да е пипал и да е сложил по твърда и дълга пружина от оригиналната,защото колата ми много трудно завиваше...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Болт за ключ 10 си е. Нормално е да не можеш да въртиш пиньона(вала) лесно на ръка, когато е захванато за пръта и с волана рамото е по-голямо и е по-лесно. Когато развиваш другите 2 болта капачката се надига и затова се върти по-лесно, но се получава много голям луфт между зъбите и рейката ще хлопа. Ако искаш махни капачката и виж какво става вътре с пружината, виж дали наистина средния болт се навива и развива и да не му е развалена резбата.

Edited by acpa4o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Болта е добре и се навива, а кто стегна много болта нямали да завива адски трудно с мега усилия ...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не го натягай много, като сложиш рейката пак на колата, карай и усети как е волана. Ако е много стегнат и се върти трудно, тогава го охлаби малко. Ако пък има едно специфично чукане, което се чува под педалите и го усещаш във волана тогава трябва да се натегне. Общо взето когато правиш обратен завой при изправяне волана трябва да се връща сам, ако не охлабваш.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Взех друга рейка втора рака,но нещо не е наред. Като вадихме старата рейка с един приятел карето,което държи кормилния прът се инатеше и неискаше да излиза и моя човек джаскаше кормилото доста и сега дори с откачена рейка има едно стържене на самото кормило и с закачена рейка има голям луфт и трака повече и от старата...какво аджаба се случва ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.