Jump to content

Подмяна на маркучите на маслените пари


^WeSt_ICE^

Recommended Posts

Здравейте колеги. Вчера един майстор ми каза, че трябва да разглобява един ден колата за да ми смени трасето на картерните газове до въздушния поток. Колата както четох във форума има редовния проблем със скъсани маркъчи, счупен тройник и прочие. Този лукс от майстора щял да ми струва към 70-80лв за труд и за части не се знаело. Не знам защо нямам доверие на майстори и смятам сам да си направя тази операция. Вчера реших да разглобя пластмасовите тръби и да запуша маркучите на маслените пари, за да се пооспокой колата, но пак не върви и не работи добре. Та, ето и молбата ми, Моля някой, който е правил тази операция на ADR мотор, да ми каже как да ги сменя. Интересува ме какво да разглобя и от къде ще имам добър достъп до тези въпросни тръби. Гледах, че от горе трябва май да се разглоби целия всмукателен колектор, барабар с дросела, а отдолу май нямам достъп.  :huh:

Редактирано от ^WeSt_ICE^
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колектора се сваля.

Откачаш го от четирите скоби на гумените съединения и отделно отдолу се държи на два болта.Иначе мисля че съм чел тука, че някой беше успял да смени въпросния маркуч без да сваля колектора, но според мен ще ти трудно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Става и без сваляне на колектор и дросел, на мен така ми смениха коляното. Обаче си е доста трудно. Трябват сръчност, тънки пръсти и някак да успееш да се ориентираш при липсата на видимост. В крайна сметка можеш да опиташ, а пък ако не стане ще махнеш и колектора. С подробни стъпки не мога да съм полезен, но съм сигурен че ако се разровиш ще намериш информация. 

 

Ето няколко теми, които биха могли да са ти от полза:

 

Обороти, придърпване, дросел клапа, дебитомер, Б5 - РЕШЕНИЕ.   

 

 Чистка дроссельной заслонки на ADR (отчет с фото)    http://passat-b5.ru/...ad.php?t=146275

Снятие впускного коллектора на ADR   http://www.audi-club.ru/forum/showthread.php?t=174935

 

Извеждане на картерната вентилация в атмосферата при 1.8Т мотор = http://audibg.com/fo...howtopic=140936

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пробвах без да махам дросел и колектора, но няма никаква видимост и място да си провра кебапчетата. Евентуално ако махна всмукателния колектор от гумените тампони, после какви скоби да сложа? Тези фабричните няма как според мен, защото нито съм виждал да продават някъде нито пък имам от тези клещи. Ако сложа обикновени газови скоби проблем ли ще е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.... Обаче си е доста трудно. Трябват сръчност, тънки пръсти и някак да успееш да се ориентираш при липсата на видимост.....

Освен тънки трябва да са и здрави, за да имаш сили да махнеш една скобичка и после да я сложиш. Без махане на дросела не виждам как може да се бръкне. Ако има кой да ти свети има достатъчно видимост между тръбите на колектора. Оригиналните маркучи бяха около 50-60лева по спомен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май започнах да се навивам да му оставя колата и той да се занимава. Аз съм сръчен, но такива интервенции не съм правил до сега и малко ми е притеснено. Не намерих тема в която нагледно да е описано по стъпки как да махна всмукателя и да сменя тръбите. Има нещо на руски, но си нямам и понятие от този език, затова май ще му я дам на майстора да я прави, но до тогава ще продължавам да се двоумя дали да не я пробвам сам  :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разрових се в руските теми. Оказа се, че там където влиза маркуча на маслените пари в горния въздуховод имало клапан, който бил и слабо място. На такова инфо в нашия форум не съм попадал, а смея да твърдя, че съм изчел доста теми за проблеми с обороти и т.н. 

 

ето за какво става дума. 

http://www.audi-club.ru/forum/showpost.php?p=4961949&postcount=3

 

846762731.jpg

724604735.jpg

 

 

Отделно има и един друг клапан, който вече е лесно видим, но и на него не съм видял да се обръща внимание по нашите теми. Иначе мнения със смяна на ламбда, дебитомер, свещи, кабели, бобини и т.н. без да е доказано, че са проблемни  и без да водят до решаване на проблема съм срещал често  :hilezh:  :hilezh:  :hilezh:

 

797128246.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си видял да се обръща внимание на тези клапани защото форумните 'инженери' съветват навсякъде да се маха тази вентилация.Един съвет към колегата пуснал темата не я махай,а я възстанови напълно ;) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, как разбирате, че картерната вентилация има проблем? И трябва да се ремонтира/подменят маркучи и т.н? Омаслява доста, или мени оборотите, или се форсира мотора? :nixweiss:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Естествено, че няма да я махна. Колеги, как точно да обърнем внимание на тези клапани? Може ли да кажете каква функция точно имат в цялата схема за да знаем какво да правим с тях?


Колеги, как разбирате, че картерната вентилация има проблем? И трябва да се ремонтира/подменят маркучи и т.н? Омаслява доста, или мени оборотите, или се форсира мотора? :nixweiss:

Като цяло до тук разбрах, че почети всеки ADR мотор си има това слабо място (не знам колко слабо е при все че колите ни са на по 20г, но все пак). Симптомите са висок разход, разход на масло, неравномерна работа на мотора, клатене на оборотите, забиване на муцуната при ускорение, намалена мощност и др. Абе с една дума - гадост. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си видял да се обръща внимание на тези клапани защото форумните 'инженери' съветват навсякъде да се маха тази вентилация.Един съвет към колегата пуснал темата не я махай,а я възстанови напълно ;) .

 

Първия е на картерната вентилация и там донякъде е оправдано да не го отразяваме, ако го затапим и изведем маркуча в атмосферата,

 

Вторият обаче е част от вакуум системата, а там и най-малкото проблемче се отразява на работата на двигателя съществено. Не знам колко е важен и колко често се разваля, но братушките са обяснили как да му се направи простичък тест (липсва само картинката кой вход е 1,2 и 3), а и разглобяване и почистване. 

 

 

эжекционный насос (№058 133 753 D цена 1 156,80р.)

ad4b28f888cb.jpg

Эжекционный насос (ЭН) имеет три отверстия. В его теле находятся два клапана. Работоспособность ЭН можно проверить следующим образом.

097de48bfb0c.png

а. При подоче воздуха в штузер 1 воздух свободно выходит через штуцер 2. Если при этом заглушить отверстие 2 то воздух с с меньшей интенсивностью проходит через штуцер 3.

б. При подаче воздуха в штуцер 2, воздух выходит через штуцер 3.

в. При подаче или отборе воздуха через штуцер 3. воздух должен проходить в обоих направлениях с меньшей интенсивностью по сравнению с пунктом (а).

Чтобы почистить, его нужно разобрать. 

Для начало нужно снять крышку с двумя клапанами. Лёгким постукиванием отсоединяем его от самого насоса

993851394.jpg

Внутри видем втулочку вкручиваем шуруп и тянем на себя.

906641479.jpg

Всё чистим моем. Втулку вставляем назад А крушку с двумя клапанами приклеиваем.

797128246.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези клапани изглеждат гумени. Единственото обаче което ми се вижда възможно е да ги почистим с разредител или ВД 40 и друго...? Май само това е. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...

Здравейте. За да не отварям нова тема ще попитам тук и да доразвием тази. Какви маркучи могат да се ползват за възстановяването им могат ли да се ползват обикновенни маслоустоичиви или трябва да се търсят оригинални за това трасе 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...