Jump to content

Recommended Posts

Здравейте, колеги,

 

Аудьо ми създава огромни главоболия тези дни... Пали когато си пожелае и както си пожелае... Да оставим въпроса, че съм с АГУ и имам редовните проблеми с НЕработенето на бензин и "люлеенето на обороти" на празен ход - това е едно на ръка. Тревожи ме сега паленето и едно странно поведение на пътя, което се появява "ей така" и изчезва като изфорсирам двигателя по-сериозно. Забелязал съм, че ако примерно съм карал колата редовно през деня и я оставя примерно за около 2-3 часа след като е била топла, след това няма палене - завъртам ключа, прави 3-4 оборота и после сякаш акумулатора "умира" и започва въпросното "цъкане". А това е странно като имам на предвид, че алтернатора зарежда 14,2В и съм установил, че няма утечка?!?!?! Иначе, когато е стояла цяла нощ и двигателя си е студен, тогава върти и си пали - е, трудно пали, но това е вече поради газифицирането на ACE-то, с което съм разбрал, че сам не мога се преборя и съм се примирил...

"Странното поведение", за което споменах пък се изразява (когато съм в движение, на пътя) в спонтанно непълно загасване на осветлението на таблото (вкл. и на фаровете), светване на лампата на ABS и ако съм пуснал радиото - неговото спиране. Иначе колата върви, работи, но сякаш получава някакъв "пристъп", който изчезва като изключа от скорост и изфорсирам по-сериозно двигателя. Тогава всичко си "светва" както е редно да свети (табло, фарове както и лампата на ABS спира да свети) и радиото си се включва и си свири и т. н.

 

Въпроса ми е: Възможно ли е да е от акумулатора... при положение, че алтернатора, както казах, зарежда както трябва? Къде мога да търся другаде причината?

 

Напълно ме измори и физически и психически Аудьо тия дни, та ще съм благодарен на малко съдействие... :icon_cry:

Благодаря предвартелно, колеги!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ,иди на майстор да ти замери акумулатора с товарна вилка.И огледай за хлабава връзка по полюсите на акумулатора и масата към купето:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега, засега според мене газовата ти е най малкия проблем. Има нещо друго.След като колата ти прави проблеми както караш, и като изфорсираш се оправя, това ми прилича на някаква лоша маса към мотора. Явно проблемите ти са няколко и нямат общо един с друг. Казваш, че колата пали трудно сутрин като е студена, ама на бензин ли пали трудно или на газ, защото има много голямо значение. Друго, това като въртиш на стартер, и мотора прави 3-4 оборота и сякаш акумулатора умира, имаш ли представа какво ти е изпреварването на запалването, така става при голямо изпреварване. Гасненето на всичко по таблото също е от лоша маса. Локализирай ги тези неща, защото са много, и са различни. Като оправиш всичко с токовете, ми се обади за газовата и ще я оправим. Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги! Масата на акумулатора към купето е ОК, както и клемите - всичко там съм го зачистил и спретнал... няма "греене" на клеми... няма и утечка. Относно паленето сутрин - паля само на газ - двигателя НЕ работи на бензин  :eusa_naughty:.

Към колегата @koko60: С "изпреварване" имаш превид предварение, нали? Ако е така, то идея си нямам какво е то, а и незнам как да проверя... не съм много вещ в това.

 

Щом говорите за лоша маса, къде другаде мога да я търся, освен масата на акумулатора към купето? Иначе, като за начало мисля да отида за да ми замерят акумулатора дали всичко му е "ОК" и след това пак ще пиша.

 

Много благодаря за отзоваването! Покрай тая кола напълно се отчаях и вече съм с автобуса  :grin: ... поне докато не оправя тез токове... Поздрави! :)))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом говорите за лоша маса, къде другаде мога да я търся, освен масата на акумулатора към купето?

Масата от двигателя към купето. Тя е доста по-важна и по-често "дефектира", ако мога така да го кажа. Единия и край е на шпилката на стартера, а другия трябва да е някъде под стойката на акумулатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Незнам дали разбирам правилно, но при Ауди 100 Ц4 акумулатора е вътре, в купето, под задната седалка... и там "минуса" на акумулатора е свързан директно към купето с дебел кабел и клема. Иначе днес, около стартера открих един по-дебел кабел, който е "замасен" около зоната на тампона, който държи двигателя... Точно там зачистих и завих отново болта, който държи кабела... Ще поогледам още за други подобни кабели и ще пиша какво е станало :)

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Да, благодаря, колега! Ще поогледам и утре по-обстойно по тез кабели... :) Лека вечер засега от мен :)))

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво отчита волтмера, когато започне "цъкането"? Хубаво е да се измерят напрежението на акумулатора и напрежението на алтернатора в момент на "цъкане" и да се сравнят трите стойности.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Привет, колеги...

след дълго ровичкане забелязах, че въпросното "цъкане" се чува от едно реле, което е поставено от някой преди мен (мисля, че фабрично го няма там) около механичния инжекцион, над гофрирания маркуч. Та към въпросното реле са свързани четири проводника, които след като проследих, видях, че са свързани към стартера... Според вас дали проблема с НЕ-паленето може да е от това реле и съответно, ако да, то откъде мога да го купя, скъпо ли е...?  :nixweiss:

 

И пак да повторя - симптомите са следните: Зареден акумулатор => въртя ключа и в началото стартера върти добре; ако имам късмет двигателя пали... ако ли не - пак въртя на стартера с надежда да запали, но изведнъж сякаш акумулатора няма ток в него и постепенно стартера забавя, като накрая спира да върти и започва прословутото "цъкане"... Подобен проблем ми го направи няколко пъти на път като тогава се обаждах на приятели да идват и да ми дават ток - тогава вече успявах да запаля, но така и не ми става ясно откъде идва проблема...

 

Моля ви, помагайте, че ми омръзна да се обаждам на приятели да ме дърпат или да ми дават ток...!  :wall:  :wall:

post-90079-0-62026400-1436105941_thumb.j

post-90079-0-88590300-1436105952_thumb.j

post-90079-0-70900700-1436105954_thumb.j

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега, това реле явно не е фабрично и никой няма да може да ти помогне с него. Ти сам трябва да му проследиш кабелите и да видиш къде отиват. Пробвал ли си да палиш колата с друг акумулатор? Не може ли да си размените с някой акумулаторите за един ден. За мене тия симптоми са на умиращ акумулатор. Ти го зареждаш, ама той ако е умрял, след няколко завъртания не може да храни стартера, напрежението му кляка много и затова въпросното реле почва да цъка. По всяка вероятност това реле не бърка нищо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така... въпросното реле го махнах  :hilezh: Поразпитах и разбрах, че подобна интервенция се правела за да не се товари контактния ключ (каквото и да означава това). В крайна сметка, с и без реле резултата беше отново един и същ - "цъкане". Бях взел назаем един акумулатор от мой приятел, но проблема пак оставаше същия. Вчера намерих време и отидох при моя майстор, обясних му за какво иде реч и той ми каза, че е от акумулатора. Купих си един от него, сложихме го и действително стартера въртеше по-добре... някак "по-живо"... Засега не ми е правела този проблем, но аз така или иначе съм в процес на "изчакване" и следя дали няма да направи пак същата аномалия и да изцедя и новия акумулатор... Това е общо взето дотук! Ако излезе нещо друго ще пиша отново (м'че как иначе  :hilezh: ).

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...