Jump to content

Смяна на ABS модул


Kn0cK3r

Recommended Posts

Здравейте! От както купих колата не ми работи ABS-а. Лампичките на таблото за ABS също не светват (нито на контакт , нито при запален двиател) и на FIS-а също не дава грешка. Намерих втора ръка модул със същия номер 8Е0 614 111 А и мисля да го сменям с един приятел.  Искам да попитам има ли някаква тънкост при самата смяна? Трябва ли после адаптация/обучение? Има ли някакъв бушон за АБС-а и къде се намира, за да го сменя, ако от него не ми дава никъде индикации, че не ми работи ABS-a.
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоя номер съм го правил без сваляне на казанчето. Един съвет - първо закачи новия модул за буксата на твоя автомобил да видиш какво се случва (дали има смисъл да го сменяш). При мен беше изгорял модула и лампата на таблото и на фиса светеше. Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Извинявам се за вероятно малоумният въпрос ама като закача буксата за новия модул какво трябва да се случи?

Редактирано от Kn0cK3r
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А връзвал ли си твоя си модул с VCDS да видиш има ли комуникация изобщо с него, някакви грешки или нещо? На мен ми звучи странно да не свети нищо, пък да нямаш ABS....

 

Направи си един експеримент /това за да разбереш дали случайно не са ти премахнати диодите на таблото за светлините на ABS и EPC/. Откачи буксата на дебитомера, запали и трябва да ти светят лампите на таблото ABS и EPC мисля или ESP-то беше не помня. Но ABS задължително трябва да светне при откачен дебитомер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се за вероятно малоумният въпрос ама като закача буксата за новия модул какво трябва да се случи?

Както ти казах при мен светеха лмпите за АБС на таблото и на фиса и нямаше комуникация между компа и АБС модула. След като закачих новия модул на буксата лампите изгаснаха и имаше комуникация между компа и АБС модула.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Пробвал съм да се закача за VCDS, но няма никаква комуникация. Ще пробвам да откача буксата на дебитомера да видя дали ще светне поне ABS, понеже ESP нямам.

Редактирано от Kn0cK3r
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм сигурен,че АБС ще светне с откачен дебитомер .Ако има ЕСП то ще светне.

При всички положения за няколко секунди при даване на контакт трябва да светне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен задължително свети ABS като откача дебитомера :nixweiss: Момента, в който закача буксата двете лампи изгасват. Разбира се и компа записва грешка, но се трие след това.

Редактирано от MOON
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоя номер съм го правил без сваляне на казанчето. Един съвет - първо закачи новия модул за буксата на твоя автомобил да видиш какво се случва (дали има смисъл да го сменяш). При мен беше изгорял модула и лампата на таблото и на фиса светеше. Успех!

Да не си гинеколог колега?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На тези които са с една буква след номера не прави прекодиране, но номера и буквата трябва да са еднакви. Сваля се само ел.блок, но без махане на подкалника и казанчето за чистачките не става.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На тези които са с една буква след номера не прави прекодиране, но номера и буквата трябва да са еднакви. Сваля се само ел.блок, но без махане на подкалника и казанчето за чистачките не става.

Става, става. 100 % проверено. Лично аз съм го правил.

В крайна сметка трябва ли след смяната да се прави обучение/адаптация?

Мисля, че НЕ! Но все пак търси със същите букви. Различните букви имат различни екстри. Имаше някъде тук във форума коя буква на какви екстри отговаря и кои са взаимозаменяеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви за инфото, колеги!  Вече купих същия модул 1:1 като стария за 100лв. Сега остава и да намеря време утре или в други ден след работа да го сменя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходно мнение!

А пробва ли го дали работи. Аз взех 4 модула, които ми ги даваха за работещи, но нито един от тях не работеше. Проба и ги връщам веднага. Бяха за по 80 - 100 лв. Накрая го взех единия за 20 лв. и ми го ремонтираха за 100 лв. Вече 3,5 месеца нямам проблеми. Успех!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грешката за комуникация се дължи на една жичка в абс модула която е направена да се къса. Запоява се и няма проблеми повече, бачка си всичко. При мен вече е 2-3 години така. Купуването на стар модул е излишна гимнастика.

Сваля се електрическата част без да се свалят гуми и неща. Директно отгоре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грешката за комуникация се дължи на една жичка в абс модула която е направена да се къса. Запоява се и няма проблеми повече, бачка си всичко. При мен вече е 2-3 години така. Купуването на стар модул е излишна гимнастика.

Сваля се електрическата част без да се свалят гуми и неща. Директно отгоре.

Напълно съм съгласен. Но при мен със стария модул първо се пробва един "майстор" и го допрееба. След това със купения стар друг майстор ми го запои и ми каза "и твоя стария щеше да стане ако не се беше упражнявал някой друг".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, варианта калпав майстор го има. Май бяха керамични площадките или нещо подобно и затова не можеше е така да се запои. Няма значение, нека знаят хората, че няма нужда модули на старо да се купуват до безкрай. Да не говорим, че на мен ми искаха 200 лева за модул тогава, от морга.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Електрониката е хибридна на керамична подложка, проводниците са с микроскопични диаметри и по принцип заводски се запояват с ултразвук, работата си е фина. Всички електронни модули от такъв тип по двигателния отсек (ABS, ECU-та върху помпи и т.н.) се правят на този принцип заради температурата, вибрациите и влагата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам за този проблем. Старият ми модул е така, обаче някой преди мен я правил голямо мазало и за това взех направо друг модул.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Под маниполирано имам предвид , разпоени  диоди или  маскирани ,  би трябвало при даване на контакт   гонга  да те предупреди  за проблем със спирачната система  , при мен баха маскирани  лампите със скоч    а  гейчето  де беше пипал  се бе престарал  и  избушил  гонга ,софтуерно  няма как да ги  изключиш тези  елементи  .Направи си  един  тест  на таблото  и виж кои  лампи ти светват  , там също се пробва  и гонга..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...