Jump to content

Проблем със сигнала от камера за задно виждане при включен двигател


Recommended Posts

Здравейте колеги,

В момента имам следното затруднение:

Купих си от сайта навигация.бг следното устройство, в комплект с камера за задно виждане:

 

http://navigacia.bg/bg/audi/637-navigaciia-a401a-za-audi-a4-s4-i-rs4-s-android

 

Всичко поставих и навързах както беше дадено по схемите, опънах необходимите кабели и да не повярваш - всичко взе че тръгна. Обаче камерата за задно виждане, която свързах към линията на захранване за светлините на номера (светлините дето се включват като дадеш на задна), в момента в който включа на задна при запален двигател, се появяват едни смущения в картината, които са направо "неземни". Четох, рових по форуми и май се оказва, че при включен двигател, тока генериран от автомбила бил с някакви пикове които се ползвали за проверка на състоянието на крушките на светлините на номера от контролния модул. Така че ми бил нужен стабилизатор на напрежение, които да монтирам на линията на захранване на камерата.

Та питането ми е, някой знае ли откъде мога да си поръчам/закупя подобно устройство или към коя фирма да се обърна да ми реши проблема със смущенията.Схема или алтернативно решение което да обира пиковете от алтернатора също биха били полезни.

Благодаря предварително на всички за съветите и помоща.

 

Поздрави: Момчил

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вземи захранване за камерата  от друго място. Сложи едно реле когато включиш задна да ти сработи и то да ти включва камерата със захранване от друго място примерно усилвател ако имаш.  Светлините за заден ход минават през модул който следи дали има изгоряла крушка затова се получава така.,

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едва ли модула за контрол на крушките може да прави смущения.

 

Взета е маса от калпаво място. Масата на камерата е най-добре да се води отпред от другата маса на монитора.

Редактирано от grizzly
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Разбирачи, разбирачи, разбирачи... Проблема е че, камерата работи на 12 волта, а когато се запали колата вече идват около 14 ;) Аз лично си реших проблема с най-прост потенциометър. https://www.amazon.de/gp/product/B00CWSO2IY/ref=oh_aui_detailpage_o01_s00?ie=UTF8&psc=1

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, natshisto написа:

Разбирачи, разбирачи, разбирачи...

... Аз лично ... най-прост потенциометър.

...

 

Ибаси големия капацитет, ве кондензатор!

:flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съжалявам ако съм обидил някого, но вземи ток от там, вземи от одонам... :) Много правилно си е взел ток човека от светлините за заден ход, в противен случай камерата постоянно ще си работи и много скоро ще изгори. Чисто и просто написах, изпитано от мен решение на проблема, та друг ако има същия проблем да не се чуди, че с едно от решенията дето по-горе беше написано, си изгорях една камера ( да се разпори капсуловката, да се сложи ламаринка да не грее дрън дрън дрън...)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Линка който си пуснал не е "най-прост потенциометър", а е контролер за постояннотоков електродвигател. През него няма да имаш смущения, защото захранването се филтрира. Друг е въпроса, че това е далеч не най-подходящото решение на проблема. Няма проблем с 14-те волта, а с устройството и работата на алтернатора.

 

За смущенията можеш да пробваш с един прост кондензатор в парлел на захранването, възможно най-близо до камерата. Ако ефекта не е достатъчно задоволителен може да използваш филтър за захранването.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз обикновено на захранването слагам последователно диод 1N4007 и след него паралелно кондензатор 1000mf/25V. Това е достатъчно за да се филтрира захранването на камерата. Това дали ѝ се подава 12В или 15В няма голямо значение защото самата камера работи на 5В и има монтиран стабилизатор в муфата, където излизат двата ѝ куплунга. Ако пък самия кабел на камерата е кофти и се получават смущения, черти и т.н. помага поставянето на феритен пръстен на дългия кабел, но на 10-на см от куплунзите към камерата и/или от куплунзите към монитора (избира се опитно). Просто самия кабел се навива няколко пъти стегнато във феритния пръстен и се проверява дали е добър образа - ако трябва се правят още няколко навивки. след това феритния пръстен се овива с тиксо за да не се разхлаби кабела.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 months later...

Някой с идея защо камерата ми показва образ , с главата надолу?? До днес всичко беше ок, но се появиха някакви смущения и прескачане на картината, а след няколко часа като опитах пак, образът е надолу с главата??

Всичко по системата, освен камерата е ОЕМ, тя е някакъв китаец.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Огледай захранването на самата камера - примерно хлабава "маса", почисти ѝ всички куплунзи. Странно е, че предава наобратно, огледай я отвън да не се е разлепила камерата от корпуса на плафона.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен без пуснати светлини и студен мотор не тръгва камерата в Б7- цата. С пуснати светлини и студен мотор има гореописаните смущения. Без да е запален мотора всичко е перфектно. При загрял мотор с/без светлини камерата работи. Комфорта прави някакви магарии със светлините за заден ход (според мен захранването е на импулси, а не перманентно при включена задна). Знам, че има игра с масата и съм изкарал маса от хъба в левия подкалник отзад. Ще пробвам решението на VBI.

В Полото и А6- цата драми нямам, но те са преди 2005- а и светлините за заден ход не са по кан.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...
На 12.12.2017 г. at 23:53, yavor20v написа:

Някой с идея защо камерата ми показва образ , с главата надолу?? До днес всичко беше ок, но се появиха някакви смущения и прескачане на картината, а след няколко часа като опитах пак, образът е надолу с главата??

Всичко по системата, освен камерата е ОЕМ, тя е някакъв китаец.

Колега , как си реши проблема със камерата ? Моята със слагането дава на обратно?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

Здравейте!

Днеска си монтирах камера за задно виждане от AliExpress

Навигацията ми е Joying 2 Din Android 6.0 Quad Core.

Направихме.свързвамето както трябва и всичко работи като е на контакт обаче като запаля моторът и картината се губи веднага.

Мисълта ми е,че токът в камерата   идва в повече и не дава картина!

(Може и да се бъркам)

Принципно 4-те диодчета светят за нощно виждане,но камера на дава картина на запален двигател.

На контакт няма проблем.

Какво.мога да направя ,че да оправя нещата?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложи диод последователно на захранването към камерата и кондензатор 1000mf/25V след него за да филтрира напрежението. Има схема на свързване във форума. Вероятно "пулсира" захранването от модула, който следи за изгорели крушки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да проверя токът нямам мултицет и така,

Ако не стане с 1N4007

Ще ми кажеш ли евентуално друг диод да  закупя?

Няма да те лъжа скаран съм с токът много!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искай в магазина диод 3А или 5А (става и за по-голям ток). Мисля, че за камерата 3А диод ще е ОК.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...
  • 2 years later...

Днес прекарах кабелите и свързах камерата за мултимедията камерата работи обаче не когато дам задна, а работи постоянно след като вклуча светлините 

Някакви идеи защо така?

И как да го свържа така че да се включи когато дам на задна?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...