Jump to content

Износен ангренажен ремък на АБК


jordanik

Recommended Posts

a тази шайба която я дават към шпилката пред или зад ролката се слага?и на АБК на шпилката не може ли да се надене другата ролка от АДА?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 60
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Ами моята беше с обтегач и я смених с "обикновена" такава.Шпилката е друга,обаче.

Тази шайба играе ролята на федер-шайба,но не прорязана и държи гайката под напрежение.

Да ме поправят колегите,ако бъркам.

пп. защо да е газов обтегача,не е ли с пружина?

sent from my хуйуей

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така, а обтегач преди да изхвърлим стария ми донесаха 2 бр един с пружина и друг

който мн прилича на газов.Но така и така не сме ги разпечатвали, по една торба пари струват.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

E тоз простио обтегач защо е сложен ,който го елиминирате?и как може да се разбере има ли хляб в него?

Редактирано от samsung
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да и на мен ми е интересно, как се разбира, че хидравличния обтегач си е "заминал". Как се проверява?

HCOHCO, за каривнатата шпилка от какво се е получило, .....шпилка менте или пренатягане или що :nixweiss:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека jordanik да каже неговия обтегач в какво полужение беше.

Ето малко картинки,така става по ясно кое какво и защо :lupe:

t_abktiming4_151.png

t_abktiming3_134.png

Tension toothed belt; to do so, turn tensioner -A- clockwise using pin wrench -B- (e.g. Hazet 2587) until piston -1- is fully extended and piston of tensioner -2- lifts off by approx. 1 mm.

 

belt tensioner damper - за това изришно пише,че трябва процедурата да се прави на студен мотор.Служи да отпуска ремъка като загрява мотора.Принципно са 2 модела,но аз съм виждал само от единия този който гаси вибрации,а не другия който се влия от температурата.Предполагам че е със масло и двупосочен клапан.Маслото променя вискозитета спрямо температурата.(Но това са мои предполужения)Не случайно VW/Audi  след време минават на обикновенна ролка като от снимките на jordanik

Това лично за мен е една излишно скъпа част,която ако дефектира ремъка прескача хубаво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

................... как се разбира, че хидравличния обтегач си е "заминал".

Според немците,ако не си го сменял,барабар с шпилката,в близките 150 000 километра,значи си е "заминал".При мен си беше още заводския обтегач,а пък шпилката беше с всякаква друга форма,но не и права/нова шпилка от този вид не можах да намеря налична в никоя верига за авточасти из София,включително "Порше"/!

 

 кривнатата шпилка от какво се е получило, ..... :nixweiss:

От "майстори"!

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди две седмици и аз сменях ангренажният  комплект. Бях си купил точната ролка, но момчетата от сервиза ми звъннаха и казаха, че и аз минавам към обикновена ролка. Сложили са ми от 2Е двигател.

Редактирано от Chitatelia
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

последно ремъка си е от АБК .ролка и шпилка от АДА?Лесно ли се развива старата шпилка?каква марка препоръчвате за ремък и ролка?спрял съм се на ролка Ина и ремък Контитех 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен не ми стана много ясно. Разбрах, че на АВК се монтират два вида обтегачи - единият е хидравличен, а другият механичен с пружина (моят е такъв)? Другото, което не разбрах: Когато се монтира ролка и шпилка от АДА(или 2Е) обтегача ан АВК_то маха ли се?

 

П.П. На мен ми се случи веднъж ремъка да излиза напред и съответно ролката го ядеше. Проблема го реших, като поотпуснах малко ремъка. Някъде бях чел, че като хванеш ремъка с два пръста трябва да можеш да го усучеш на 90 градуса. Спазвайки този критерий нямам проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Той и моят се въртеше на 90 градуса и освен това се беше "изял" доволно.Така,че това изобщо не е никакъв критерий.

Иначе,стария обтегач се сваля/на 2 болта е/,демонтира се шпилката/развива се много лесно/ и на нейно място се монтира новата шпилка с новата ролка/от 2Е/,която изпълнява ролята и на обтегач.При мен ролката с шпилката е /INA/,ремъка си остава такъв за АБК/Gates/,След тази интервенция ремъка започва да се движи точно по средата на зъбните колела и забравяш за проблема.

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, продава ли се отделно отделно шпилката - навсякъде ми предлагат комплект ролка, ремък и шпилка за 1.6 (АДА) ? Отделно се продава само ролката - СКФ взех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз разпитах и повечето предлагат или само ролка без шпилка или комплект с ремък ..но има и комплекти само ролка с шпилка..предполагам има и само шпилка щом имаш вече ролката..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, един последен въпрос:

 

Има ли алтернативен номер на пластмасата с белега на разпределителния вал - оригиналния номер е 048 109 173? Ходих по магазините из града и навсякъде ми предлагат за VW, утре ще се разходя и из Враца. Този за VW е заоблен отгоре при белега (не че нестава ако искаш да докараш на белези двигателя), но капака отпред на ремъка не може да се закрепи хубаво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 months later...

Здравейте! Тези дни мисля да правя и аз тази интервенция на АБК-то. Поръчах ремък за АБК и ролка и шпилка от АДА мотор. Понеже не съм наясно, искам да попитам, ролката единствено шпилката ли я държи за блока? Как се регулира от нея колко да е обтегнат ремъка и слагат ли се някакви шайби отвън или отвътре? Ще съм благодарен ако някой помогне :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само на шпилката се държи.отвън си има едната шайба от шпилкатаи гайка..отвътре нищо.слагаш ремъка и опъваш (при мен ползвахме големи криви зегер клещи да държим ролката докато стегнем гайката

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно. А няма ли опасност само на тази шпилка да мръдне шайбата и да се разхлаби ремъка? Извинявам се за тъпия въпрос, но ми е леко притеснено като гледам как се закрепва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Марто_180 по твоята логика всички 1.6 двигатели трябва да са с разхлабени ремъци :) При мен за 20к км не е мръднала.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи да не го мисля. Чакам си и шпилката от порше софия запад, понеже не намерих комплект със шпилка в магазините, които обиколих и я започвам. Благодаря ви :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Взимайте си комплект ремък,ролка,шпилка за двигател 2Е на VW и готово. Аз си взимам например комплект на INA. Излиза двойно по-евтино в сравнение с оригиналния вариант.

За тези които се притесняват - всички двигатели от старата генерация на Голф3, Венто, Пасат 1,8/2,0 са с обикновената ролка. Определено доста по-издържан и прост вариант.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...