Jump to content

Проблем с компресора на климатика


vankyy26

Recommended Posts

Здравейте, колеги !

Днес реших да си оправя климатика. Аудито е А4 Б5 1995 125 коня бензинка.

 

   От както взех колата предишния собственик ми каза, че радиатора е сменен и трябва да се допълни. Оказа се, че тръбите на радиатора изобщо не са вързани, бяха ги опаковали здраво с изолир банд и ги бяха зарязали. Свързах радиатора и отидох при едни майстори на климатици да напълнят системата. Ползват манометри. Провериха я с азот за течеове, вакумираха я и я напълниха - по техни думи били вкарали около 650-700 грама.

   От тук на сетне започна проблема.

Първо, че климатика така и не почна да духа на студено. Второ, като подам газ компресора блокира на моменти, ремъка преплъзва, запъва мотора и колата набива муцуна. Като временно решение направихме мост между клемата на датчика, за да отчита свързаност. С този мост компресора не блокира, но все още издава странен звук. Чува се и странен съскащ шум от тръбите, дори и в купето. С изгасянето на двигателя шуменето от тръбите постепенно заглъхва и изчезва. Системата я пълниха от пишката на датчика, който е горе до филтъра, точно преди да влезе в купето. Другия датчик дето е долу до компресора не са го пипали изобщо. Въпросния господин, каза нещо от сорта : "Аз си го глася да ми е на 2 бара налягането в системата и така трябва да е добре". Друго нещо, което се чудеше е защо тънката тръба изстива, дебелата грее а не обратно.

 

Направих провека на показателите с кодовете на климатроника при работещ двигател и включена "снежинка":

29. Обороти на компресора на климатика (равнява се на оборотите на двигателя X 1.28) : показва 0

22. Моментно състояние на клапана за високо налягане на компресора на климатика : пак 0

останалите не ги помня но голяма част от тях показваха 0

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мани тия кодове, закачи я на VAG-COM ( VCDS ) и виж тогава какво ще ти покаже.

И твоя компресор няма датчик за оборотите, затова ти показва 0.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси колега, утре я закачам да видим, какво ще изкара. Мойте идеи в момента са проблем в компресор, запушване в системата и на последно място презаредена система. Някой ако има предположение, каквото и да е, да каже ... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, точно така, пише го на капака. Друг човек ми каза, че след като системата е стояла дълго време отворена можело да се образуват някакви кондензи по филтъра на фреона, който не го знам и къде е. Иначе количеството, незнам толкова ли са вкарали, незнам до колко мога да се доверя на думите : "Аз си вкарвам 2 бара и е добре" ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Друго нещо се сетих. Като я вали дъжд колата и почва да смърди на мокро куче от парното, сякаш вътре някъде влиза вода, възможно ли е да е да влиза в филтъра на купето на климатичната система ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не са ползвали специална машина която прави всички операции автоматично.Даже и везна сигурно не са ползвали,ами сапълнили системата до два бара както се изразява той.С една дума са пълнили системата на око.Зарежи ги тия и отиди при някой който наистина се занимава с автоклиматици.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъкмо ми донесоха VAG кабел. Ще обядвам и отивам да я закача да видим, какво ще покаже. Иначе за майстор ми препоръчаха при кого да отида, при тия няма да се върна то е ясно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е закачена към ВАГ-а. Няма грешки в климатичната система. Открих, че кабела към компресора и този към долният датчик са протъркани от ремъка (незнам как са се заврели там), но ги оправих. Проблемите си остават, самият компресор загрява много, не можеш да си държиш ръката върху него, също така вие и блокира. Обмислям да разкача ремъка му (не искам да го запаля, а и ако е жив все още да го запазя да не блокира), за да мога да се закарам до майстора, който ми предложиха, че е на 30-на километра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, климатика тръгна. Вчера вечерта отидох при човек с везна. Оказа се, че предишните "майстори" са вкарали само 120 грама в системата. Изчистихме финната цедка, доля малко масло на компресора, напълни системата, палнах колата и вътре стана хладилник. Държи 3 градуса на външната тръба. Добре, че свалих ремъка, че за 20 километра щях да попилея компресора :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...