Jump to content

Повдигане на окачването


r.s.m.f.

Recommended Posts

Здравейте, срещата между хобито/риболов/ и новата каляска се оказа доста проблемна, оказа се че е доста ниска и с тази дълга база достигането до язовирите си е живо изпитание. Нещата малко се подобриха след като сложих 205/60/16, но все още е доста ниска за моя вкус. Окачването е стандартно 1ВА, има ли някакъв начин да се повдигне без да се нарушава стабилността и комфорта?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти колега.Имах подобен проблем в задният мост и го реших отчасти като стръгнах 20мм подложка и я вкарах между пружината и засечката на амортисьора.Колата се повдигна също ОКОЛО 20ММ.Съответно се разглобяват амортисьора и пружината.При мен се наложи поради поставяне на твърди оем пружини,които се оказаха по-ниски.Колата е s6.Не знам дали и при теб може само давам идея за нещо правено.Със здраве.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти.Отпред нищо не съм пипал.Само отзад свалихме амовете.Демонтирахме пружините.Самите амортисьори имат някакво макар и малко удебеление,засечка или както там се води.В него се запънаха подложките.Отгоре сглобяваш по обратният ред.Това е засега 1000км без проблем.Викат че по твърда ставала но според мен промяната е почти незабележима при 20мм.Със здраве.

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдааа, да са ева в аудиста, след 2 месеца каране днес разбрах, че съм със спортно окачване и от там ми идва цялата болката в ниската част на гърба/демек гъза  :hilezh: /

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с високо окачване колега,може да разменим пружините....моята е с 1ВЕ пружини колата е А6 седан 1.8т на предно,звънни при интерес 0893320501 Митко

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 weeks later...

Днес сложих само предните, че са объркали задните - дали са ми обикновени, а не за куатро. Пружините бяха по високи, амортисъора по дълъг - като ги сглобих - разлика никаква, доста съм изнервен, или пружините KYB са келяви или нещо не съм уцелил

 

Здрасти.Отпред нищо не съм пипал.Само отзад свалихме амовете.Демонтирахме пружините.Самите амортисьори имат някакво макар и малко удебеление,засечка или както там се води.В него се запънаха подложките.Отгоре сглобяваш по обратният ред.Това е засега 1000км без проблем.Викат че по твърда ставала но според мен промяната е почти незабележима при 20мм.Със здраве.

Цитиране на предходно мнение!

Значи под тарелката на засечката слагаш втулка 20мм. и над нея тарелката и тогава пружината - така ли? Демек ми трябва диаметъра на амортесъора, колко широка я пусна?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като слагате тея подложки, мислите ли че излизате извън нормалната зона на работа на амортесьора? После да няма ама колата е като лодка по завоите с висока скорост или задницата опитва да ме изпревари. Тея подложки се слагаха едно време на метан обурудваните коли, за да не им се удари задната част в асфалта от 200кила бутилки в багажника.

 

Не че искам да разочаровам колегата RSMF ама А6 и риболов ... има си за тая работа Allroad. А6 е почти клас лимузина и т'ва да се ходи на риболов с нея е като с Клаудия Шифър да идеш в кварталната кръчма. Не че не е дърт кенеф като моя, ама все пак не е за това направена.
 

п.с новите пружини може да са по-високи, ама може да са по-меки. Същото важи за амортесьорите.
Единствения сигурен шанс да повдигнеш предницата е да сложиш пружини и амортесьори от големите двигатели, щото се водя по-тежки и съответно имат по-твърди пружини и вероятно амортесьори. За задницата идея нямам освен подложки, които ще скапят управлението на колата 100%.
п.с2 комплект амортесьори и пружини от магазина е поне 600лв. За толкова пари си взимаш една таратайка дето да я трошиш по каманяците със 50 без да ти дреме и като се счупи крайно след година да я върнеш в Надин за 400.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, идеален си е 14 годишния курник за ходене за риба, иска 2-3 см. да се вдигне и няма да има грижа с внимателно каране. Все пак ходя за риба, не на лов, има пътища, просто са черни. 6 години 4ката ми вършеше идеална работа ако не броим 3-4 пъти оставане накората под двигателя на язовира  :hilezh:  Дъргел за 600 лева не ми се кара по какъвто и да е повод. Това за управлението и за задницата от първа ръка ли го знаеш или някой приятел на съседа ти му е казал? Повече от 140-150 не вдигам, мисля, че ще устиска с подложки, пък и винаги мога да ги сваля. Хората са слагали на S6  и не знам да имат оплакване. За пружините от големите мотори си прав, но по моргите намирам само със спортно окачване, от магазин не ми се правят експерименти вече, едвам върнах тези пружини. 

Редактирано от r.s.m.f.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аудито е уникален автомобил за риболов. Лично моето е  Куатро и сега лятото съм му оставил зимните гуми с цел да мога по-лесно да излизам и минавам през калта... смешни джипки като Волво , Дайхатсу , Каптива не ми се опират по никакъв начин ! С него си тегля колесар с голяма лодка и просто е голям кеф !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, идеален си е 14 годишния курник за ходене за риба, иска 2-3 см. да се вдигне и няма да има грижа с внимателно каране. Все пак ходя за риба, не на лов, има пътища, просто са черни. 6 години 4ката ми вършеше идеална работа ако не броим 3-4 пъти оставане накората под двигателя на язовира  :hilezh:  Дъргел за 600 лева не ми се кара по какъвто и да е повод. Това за управлението и за задницата от първа ръка ли го знаеш или някой приятел на съседа ти му е казал? Повече от 140-150 не вдигам, мисля, че ще устиска с подложки, пък и винаги мога да ги сваля. Хората са слагали на S6  и не знам да имат оплакване. За пружините от големите мотори си прав, но по моргите намирам само със спортно окачване, от магазин не ми се правят експерименти вече, едвам върнах тези пружини. 

Това за пружините и повдигането ти го казвам от личен опит. 4ката ми се клати като лодка и честичко при по-агресивно каране по завоите се опитва да ме ипзревари задника. Като беше със заводските пружини от 1.бе това липсваше тотално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пружините които свалих са 14.5мм дебели на 29,5 високи. Предлагат ми на същата височина но на 15мм дебелина - дали ще има ефекта който искам?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Благодарение на колегата facy се сдобих с предни пружини от 2.5 тди, които се оказаха с дебелината на моите и забележете със същият цветен код :wall: , но с около 5 см. по - дълги. Днес ги сложих и най - после постигнах желания ефект - да не задирам всеки път бордюрите като паркирам. За сега се получи ефект "Немска овчарка", другата седмица ще сложа втулки отзад докато намеря подходящи пружини. Интерсно, че отпред возията стана малко по - мека с тези пружини. 

 

преди:

 

a2zrwn.jpg

 

 

след:

 

 

 

2vhvhpt.jpg

 

 

 

k1rigl.jpg

 

 

 

 

Предницата се вдигна горе - долу с 4 сантиметра. 

 

Накой свалял ли е задни амортесъори на куатро, корите в багажника разглабят ли се?

Дали 3см. висока втулка ще компенсира 4те см. вдигната предница, като се има предвид, че задната пружина ще се компресира повече?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Добре де някой може ли да ми каже точно какви пружини да сложа отзад за да вдигна колата 4-5 см ? 

Колата е куатро. Ако може нещо като модел и размер ще бъда благодарен

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Купуваш си едно регулеруемо KW и си дигаш или сваляш на воля . Погледни из нета съм засичал втора ръка на добри цени .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де някой може ли да ми каже точно какви пружини да сложа отзад за да вдигна колата 4-5 см ? 

Колата е куатро. Ако може нещо като модел и размер ще бъда благодарен

В момента търся точно такива пружини, би трябвало да стават от 2.5 тди куатро, но повечето търговци ги мързи да ги свалят и да ги премерят, един колега обеща да ги премери през седмицата. Моята задната я свалих и я премерих 14.5мм. дебелина и 26 сантиметра височина в свободно състояние/спортно окчаване/. Ще трябва нещо около 31-32см. да намеря със същата дебелина. Отпред стана идеално, сега зора е отзад. Като стане хавата веднага ще пиша!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2.5tdi quattro но в параметрите мисля, че трябва да се включи и Комби, защото при други автомобили пружините имат разлика между седан/комби.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мисля, че при нашите разликата е само в това дали е quattro или не + двигателя и разбира се дали е 1BA, 1BE и т.н. :)

Редактирано от hellix
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Приключи сагата с повдигането на окачването.

 

Преди:

 

29bztyw.jpg

 

 

След:

 

 

30kgkz8.jpg

 

 

Сметката е следната: Предни амортесъори билщайн - 140 лева комплекта, предни пружини от 2.5ТДИ от форума втора ръка - 40 лева, задни амортесъори KYB 218 лева комплекта, задни пружини пак от душегуб от форума втора ръка - 80 лева, отделно за майстор.

Някой ако реши да се захваща да има предвидкакво го очаква.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Урод" , направи си сам. :zustimm:   работа съчетана  с доста нерви докато стане.  Ама щом ти трябва такава кола си го постигнал.

  Дано не си падаш състезател щот джип на формула няма. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...