Jump to content

прегряване на AudiS8


Recommended Posts

Открих си сам проблема, дозаредих си климатика и колата заспа на 90градуса от два дена я карам в центъра нарочно и навъртях 250клметра и стрелката непомръдна,смених и радиатора предо седмица да си знаете струва 900лв.и пак продължи да подържа 100градуса

Само се притеснявам,че от майстор на майстор две седмици да несъм духнал гарнитурите

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 71
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

В ауди няма да светне лампичка за висока температура на антифриза, ще светне когато нивото му намалее. При 125 градуса все от някъде ще избие и ще ти писне зумера и изгрее лампичката. А защо няма червена зона, питай в ауди така са решили така са го сътворили. Японскиге бангии изобщо нямат скала с градуси, има зелена и червена лампички.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Добре, тогава ми кажи, при колко градуса да считам че прегрява? При 100, при 110 или при 125?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен,минеш ли 90 нещо не е наред,за сравнение вчера а8 4.0 чипирано, на мн газ на къси разстояния ,колата буквално не си иска гумите,стрелката не помръдна от ,90 гр,около предния капак не се седи от жега,стрелката не помръдна,вентилаторите бучат като за излитане,навън беше 37,5 гр,ти прецени дали колата и кога прегряват.Всеки стрелкови уред е най верен по средата ,отклонението преди и след средно положение винаги е по голямо .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На климатроника тръца се мести от 86 до 92 градуса в движение. Стрелката стои на 90. Според мен над 95 е притеснително, но може и да греша.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Редактирано от martinich
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

,така е ,при зор тем прави пик за кратко,но това го гледам на лаптопа,на стрелка нищо,сверка на температурите на табло и мотор ще покаже в действителност ли прегрява.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

+/- 9 или 10градуса е. И не се мърда за да не се плаши потребителя излишно. Между другото можеш да караш с масло на 50к км и да не ти светне червена лампа, значи не е опасно :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, нивото на маслото ако е ок, няма значение на колко километра е, нали така :) Колата няма как да провери дали вискозитета не е отишъл по дяволите, тя си г.еда нивото...Що се отнася до температурата там има от - до, и питам от колко до колко, след като е разграфено до 125 градуса... такива работи... :)

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и питам от колко до колко, след като е разграфено до 125 градуса... такива работи... :)

Цитиране на предходно мнение!

До 125 градуса дано да не ти се налага да виждаш как стига.При всички случай,ако мине 120 ще е вредно за двигателя.Я маркуч ще избие,я някоя гарнитурка.Премине ли 110 градуса се започва пищене и цветомузика.При мен така стана един път.Точно за 4-5 секунди от 90 отиде на 110 целзия.Като стрелката на оборотомера работи температурната.При мен стана по 2 причини,1-термостата си работеше когато си иска,за което знаех,ама той мързела не мори,а мъчи, :hilezh:  и 2-водната помпа също си работела когато тя си прецени,за което не знаех,ама след като свирна зумера и светна ламбата разбрах.И аз нямам червена зона след 120 градуса,но това явно не е фактор.Ако ти не вземеш мерки за предотвратяване на прегряването,колата сама ще си ги вземе,както писах по-горе,започва да свири и да свети.Въпроса е,колко бързо ще реагираш,преди да е станал мармалада.А най-важното е да не се допуска да влиза в зоната след 110 градуса.

Така поне е на моята кола,която няма нищо общо с А8,е само емблемата.Но предполагам принципа е еднакъв и при Ауди 80 и при Ауди А8. :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за инфото! Не искам цветомузика, това остана в историята на ранния социализъм! :)

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Перките тръгваха ли когато покаже 100 градуса? Не видях да си писал дали се връцкат. Когато си на климатик вентилатора/ите се въртят и помагат на охлаждането. Нормално е да вдига над 90 градус на място или с ниска скорост в горещо време. 100 може и да ги подминава без това да се вижда по уреда. Стрелката е лагав уред. Нарочно е направено да показва стойността със забавяне. Какво ще стане с температурата на охл. течност при катерене на баира при Ябланица докато го качвате с кикове в жега 34-38 градуса навън и 4-5 човека? Стрелката горе ще си показва 90 градуса, но това няма да е реално. Нищо им няма на гарнитурите, не се притеснявай. На старата кола има конструктивен недостатък да качва бързо Т с бавно каране в горещини като сега и особено като бръмчи на място. Пускам й парното и вентилатора от ключе (така и не го поправиха този вентилатор, а плащах в два сервиза та го изведох с копче) - стрелката за Т пада видимо. Така се и качва :) Доста бързо отчита и предполагам показва относително точно.

На мотор 4 цилиндъра съм виждал 120 градуса на дигиталното табло и нищо не изби, не изврЕ като чайник и му няма абсолютно нищо. Само че веднага го подкарах със 70-80 из града да охлади и тогава го изгасих. В мануала му пише че ако Т се качи до 140 градуса трябва да се изгаси двигателя. Тогава се изписвал надпис HI temp през целия дисплей с големи букви. За щастие това не съм го виждал, но съм виждал 120, дали не бяха 122 даже...

Калкото до японските "бангии", те проблеми с охлаждането принципно нямат, така че смешките са леко неуместни. В някои наистина горещи държави такситата са японски. Ако е БМВ може да не устиска. Някои ги прегряват и зимата, та затова...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 months later...

Колеги, не бих искал да отварям нова тема тъй като въпроса ми е точно по тази.. От седмица съм се сдобил с 3.7 230кс и съм я карал ~500км извънградско и градско докато си я закарам до родния град. Извънграда по време на пътуването с температурата нямаше проблеми освен че в студа понякога падаше леко под 90градуса. Преди два дни отивам да я закарам да и слагат газ и преди това малко раздавах газ,но не прекалено и като спрях пред гаража гледам как стрелката де качи на 100-105градуса , напрайх един завой падна под 100..пак спрях и дигна 110 и се пуснаха перките, напрайх още един завой и я вкарах в гаража и почна леко да пада до към 95-100градуса и я изгасих. Тепърва ще я обслужвам и мисълта ми беше след като сменя термостат и водна помпа и ако не се оправи възможно ли е да е виското както казаха някои колеги по-нагоре? Много ме е страх да не стане някоя беля, а количката много си ми харесва и искам да си я направя да си е здрава и надеждна..

Благодаря предварително на тези които биха ми отделили време за съвет :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да не е обезвъздушена добре или изпарителя да не е свързан където трябва. За ГИ/АГУ си има специален раздел във форума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен това се случи преди да започнат да се правят каквито и да било интервенции по колата , съответно тогава си беше чиста бензинка ..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

вдигам темата с подобен проблем: колата (ауди с8 д2) тази година започна да загрява: първия път като карах по тракия, когато външната температура мина 35 градуса, температура на антифризна се качи на 100 градуса и така си остана в движение, докато външната температура не падна под 35 .... много странно. След това бяха направени следните ремонти:

 

- смяна на водна помпа, термостат и виско (виското не работеше правилно)

- смяна на датчици за температура

- добавка в антифриза за подобряване на охлаждането

- измиване външно и вътрешно на радиаторите и промиване на охладителната система (радиатора ми е нов от 2014 на 20тина хил.км.)

- профилактира компресор климатик и доливане на фреон

 

Другото, което е сигурно е, че няма въздушни възглавници - когато външната температура е под 30 градуса, колата си е ок. Всички перки се въртят, пред колата не може да се седи от жега и радиатора е горещ на пипане.

 

Проблема си остава: паля колата и всиччко е ок за около 40 до 60 мин. След това температурата изведнъж бавно започва да се качва до 100 градуса по таблото и даже леко тръгва нагоре. Когато форсирам колата на спряло, температурата се качва по-бързо. Всичко това се случва, само ако навън е много горещо - над 32-35 градуса. Вагком показва, че температура е даже 7-8 градуса над тази, която ми показва на таблото. В момента в който изключа климатика, за много кратко време колата се охлажда и температурата пада на 90 градуса.

 

някакви идеи?

 

 

Редактирано от HannoSLM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На колко градуса е новият термостат? Температура на отваряне.Виското ,че е ново не значи ,че е ок! Как го усещаш на загряла кола?  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

@todorov_24

не знам какво значи "на колко градуса е новия термостат"? Така ли да питам сервиза, който обслужва колата? Виското имаше проблем, но след смяната му при подаване на газ се усеща че върти и духа. Даже вътре в колата се чува.

 

Днес направих малко каране в провинцията и стрелката е залепена на 90 градуса. Проблема е само и единствено, когато температурата на вън е над 32-33 градуса и се появява минимум 40-50 мин след като колата е запалена. Примерно: тръгвам в 15:30 на 35 градуса, колата загрява до 90 и така си карам и седя в задръствания, докато в един момент (след 40-50 мин) стрелката на таблото започва да се покачва и температурата стига 100 градуса и много бавно даже тръгва нагоре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само при пуснат климатик ли го прави? Въпреки, че си измил радиаторите може ел. перка за климатика да не върти на необходимите обороти и да не успява да охлажда както трябва. Пишеш, че си сменял радиатора преди 20 000км, може проблема да е в него - запушен вътре или с лошо топлоотдаване (менте).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@VBI да само на пуснат климатик и ако въшната температура е над 32 градуса и колата е работила поне 40-50 мин. Като спра климатика колата се охлажда много бързо, буквално за секунди се връща от 100 на 90 градуса. РадиатОра е промит от вътре, казаха, че нищо не е излязло - със специален препарат уж дето разлага потенциалните отлагания по ламелите. Лошо топлоотдаване е възможно, но как да се провери? Радиатора беше 1100 лв и много ме съмнява в сервиза да са сложили менте, защото май има само този като избор. Гледах го отгоре, но няма никаква информация какъв е, може ли да се провери някак каква марка е и дали с правилния капацитет на топлоотдаване?

 

Само да вметна че тази година за първи път започна да ми загрява колата, от 2014 до сега не съм имал такива проблеми.

Редактирано от HannoSLM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В предвид на малкото километри, които си минал от 2014г насам (пишеш 20 000км) може и да не си му обърнал внимание или да не е било толкова топло, да не е бил толкова голям градския трафик (задръствания) и т.н. Другото е да провериш как върти ел. перката както ти писах по-горе - ако върти бавно заради втулки или друго може да не успява да охлади при пуснат климатик. Може и проблема да е във виското, но пишеш че е сменяно - пробвал ли си го с теста с вестника при напълно загрял двигател?

 

Радиатора трудно може да се установи дали е читав - стоят ли му всички дифузьори и кори?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@VBI много мерси за включванията!

ел. перките от сервиза казват, че са ок. На мен ми изглежда, че бързо се въртят и силно духа около тях - неприятно горещ въздух.

 

Как се прави теста с вестника за виското? 

 

4 minutes ago, VBI said:

Радиатора трудно може да се установи дали е читав - стоят ли му всички дифузьори и кори?

Не знам :( Виждат ли се всичките, без да се налага да се завирам под колата? Радиатора е почти залепен с радиатора за климатика и трудно се вижда.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Теста с вестника е като го навиеш на руло и се опиташ да спреш перката на виското с него при напълно загрял двигател работещ на ниски обороти. Ако не е наред виското с вестника ще успееш да спреш перката, ако е наред няма да можеш. Този тест не е много точен, но показва в някаква степен състоянието на виското. Внимавай перката да не ти дръпне вестника и да го завърти покрай ремъците.

 

Относно корите - става въпрос за корите отстрани, горе и долу на радиатора и дали е здрав дифузьора на перката на виското - да не е махнат примерно. Самия дифузьор е завит за радиатора челно и в него влиза перката на виското.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Теста с вестника е силно препоръчително да се направи на студен мотор.Палиш и с вестника спираш перката която е закачена на виското и ако то работи ще можеш да я спреш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...