Jump to content

Съвет за покупка на Ауди, А3 или А4


Recommended Posts

верно е въпрос на късмет. Еднакви коли могат да направят тотално различни разходи за пробег от 10К и даже 100К км

 

Така че ибрахиме, палиш свещ преди покупката и стискаш палци :)

 

P.S.

Кола по-нова с няколко години не е гаранция за качество или каквото и да било, освен визия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 91
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Имам зверски глезено а4 и а6. Имам и правено просто да се движи а4. Двете а4 са 1.8т, но едното е куатро и по-обгрижвано още преди покупката.

Ето малко цени, които са предимно на дилърска цена купувани.

Съединител комплект от S2 със твърд маховик 600 съединителя, 200 маховика с престъргването и 120 работа 900лв

Обслужване ангр комплект и водна помпа части 380 ина и гейтс, труд 120 общо 500.

Втулки, тампони и лагери заден мост, с труд и реглаж 400лв

Масло и филтри за купе, двг, бенз и маслен с мотул 8100 150лв

Предница веднъж лемфльодер 800лв с труд и реглаж 900.

Предни и задни дискове с накладки ате power с накладки керамик, труд и тн 550лв

Рейка рециклаж с труд 230

Нов радиатор двг нисънс 150 с труд и антифриз 180-190

Ксенон 100лв

Комплект зимни и летни гуми 205/55/16 с втори чифт джанти 1200лв

Свещи ngk iridium 90-110 не помня точно.

Ги ланди ренцо 1470

Премахване картерна вент 50лв

Присаждане спирачна помпа и серво от s4 220-230лв

Н75 120лв

710p tt 225 70лв

Чип 400.

Тва за 2г без общо 300лв данъци, 140 лв винетка, и 350 ГО.

сега го вземи и средно 4000 за б5 за кола дето не е пред разпад с рекаро салон добра боя фис, огледала с прибиране и вътре не е като пробита от каране.

Сам сметни.

Като вземеш кола от търгаш дето са я махнали че почва да се чупи и я стягаш за следващите 5-6 години това ще се наложи да го правиш. Дали първата или третата година ще го правиш

Второто а4 не се гледа като се купува та мина през турбина 1200 и рециклаж на старата 600, основен на двг 1300 смяна свещи масла филтри предница, бобини, комутатор и дори еку, съединител тампони и тн и за 4г глътна към 4к ремонти. Отдвлно ги фобос за 1200 a s се гледаше с евтини части. Т не че нещо ама ако няма 1000 джобни момчето да не си взима кола различна от трабант ако ще я поддържа бекомпромисно.

Редактирано от HEPBAKA
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към тази сметка бих добавил като потенциално ремонтно място:

Комутатор 30-50 лева евентуално и някоя бобина още 40 лева.

Рециклиране на фарове за фейсовите коли 250 лева.

Отделно това което не си описал е цена около 200 лева май беше хидравлични оптегач на ангренажа (той дига много цената на първоначалното обслужване)

виско съединител на главната перка за охлаждането на радиатора на колата и там едни 130-140 лева за някой афтермаркет.

Кора под мотора обикновено няма айде и там едни 100 лева за желязна.

и.т.н. и т.н.

 

И те кинтите си хвърчат с пълна скорост за да ти е колата в прилично изправно състояние и да има някакви дребни екстри които да те радват и да не се замисляш за купищата пари дето си инвестирал по зайчарника. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе забрави ли сте обтегача на веригата 550лв. от форума оргиналдЪ и тампони на моторЯ 2х250лв. и скоростите 1х180лв. :)

Ама тВа са неща, които се сменят веднъж.И да, ако смяташ да якараш колата 5 и повече години, тия пари ще се извадят, дали в началото или разсрочено, все тая :).Същото важи и за другите марки.А пък за колите, които уж са нови и тъкмо излезли от гаранция, цените за части са умопомрачителни за повечето от нас.Имаше една тема за стуржките в горивната система на А5-ците, колегата спомена цена за ремонт без отсъпка в Порше, колкото цената на колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виското го забравих - и него съм правил. Читава марка 200+лв.
Мойте фарове не съм ги правил, щото бяха нови като купих колата.
Хидарвличния обтегач включва в тези 380 лева - както казах всички тея цени са с отстъпки за дилър (извън тея на гумите и джантите) което е -30 или -35%.
Реално ако ги купуваш от магазин по Симеон или Евро07 като краен потребител, умножи по 1.3 парите дето съм писал.
Мойта а4ка от 4000 подминава 10к за 2г.

Това са напълно нормални неща за смяна на кола на 15+ години. Не съм писал (щото да чукам на дърво не ми се е случвало) да правя дебитомер или турбо или двигател или нещо по климатика или ФИС или водачи на стъкла и тн. щуротии които на дърта кола е въпрос на време кога ще се чупи.

Евтино за поддръжка ще е някое ауди 80 дето се поддържа САМО с втора ръка части и труда е от теб.

Като ти вземат 120-150 лева за обслужване на ангренаж, филтри, масло и тн.
Като ти вземат за частите 500 за ангренажа и още 100-120 за филтри и масла

Като сложиш ГО, данък и технически сумарно към 170+150+40 = 360

Като сложиш едно ГИ 1200-1500
Един комплект гуми (щото средна на цена кола няма да дойде с нови гуми, особено от търгаш) 500 за 205/55/16

Ако е Б6 и едно каско, което ще е към 400лв

Ако е без номер - 400 за регистрация (еко такса, репатрак/временен номер, регистрация, технически)

 

Ето ги едни бързи 3000-3500 как потъват в миг, айде без ГИ-то 2000, ако си много надъхан да даваш по 35 лева на 100км за някое 1.8Т на поне 11 години.

естествено винаги можеш да си клошар и да не пипнеш нищо, колата да е много здрава и като качиш някой дето отбира от автомобили вътре, да не иска да повтори щото го е страх за живота му.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя тотал за 1.5г. е 13500лв. с всички мурафети(покупка, газ, ремонти, обслужвания, застраховки, каско, добавяне екстри и пребоядисване).Покупна цена беше 6200лв.Т.е. още веднъж стойността на колата и пак имам какво да и сменям :).Яко А? :)

На жената брат и си купува само Пежо и ги сменя през 2 години, без да пипа нищо, после продава.Ама още след първите 6 месеца експлоатация ме е страх да се кача в тях.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали точно за това си говорим бе пичове. Сметката реално е такава пък всеки да си мисли каквото иска.

Евтин ми е Сивика който съм го купил за 2000 лева и съм похарчил около 2500-3000 лв. за консумативи и све (в това число данъци ГО гуми и т.н.) за 4+ години и 70 хил.км

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Повечето хора с хвалбите си мислят за суми, каквито им се иска и от една страна удобно забравят някои далечни ремонтчета, от друга не смятат доста дреболии, които се трупат с времето. Аз съм си водил нещо като сервизни книжки онлайн в спритмонитор на автомобили, които съм имал (от чисто любопитство, избирам и поддържам колите си безкомпромисно, което също е фактор). Ако човек вади статистика, нещата са доста по-далеч, от това, което си мисли - горе-долу нормалната поддръжка на автомобил (включваща всички видове застраховки, данъци, винетки, обслужвания, ремонти и бла-бла), излиза колкото разхода на гориво. Съвсем груб пример - ако се кара 10к км на година, се набиват 2000лв за гориво, толкоЗ още хвъркат и за имането на автомобил. Не говоря за Ауди само.

 

 

Мойте фарове не съм ги правил, щото бяха нови като купих колата.

Ако имаш предвид "като нови" това е защото не си виждал зад лупите какво се е случило...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@HEPBAKA

2000 лв са нормална сума ако се вземе кола втора ръка. Някой от нещата изброени от теб са сменени защото си гонил някакъв перформанс/ъпгрейд, нали?

35 лв за 100 км са силно преувеличени за всяко 1.8Т, освен ако не го дъниш в обороти постоянно.

И 1.9/1.8т са хубави мотори, стига да са гледани правилно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единствения шанс за този бюджет е по стара година, но гледана кола и регистрирана. Мисля, че е разумно да насочиш усилията си в тази посока.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@HEPBAKA

2000 лв са нормална сума ако се вземе кола втора ръка. Някой от нещата изброени от теб са сменени защото си гонил някакъв перформанс/ъпгрейд, нали?

35 лв за 100 км са силно преувеличени за всяко 1.8Т, освен ако не го дъниш в обороти постоянно.

И 1.9/1.8т са хубави мотори, стига да са гледани правилно.

 

Нещата които е изброил хич не са някакъв кой знае какъв перформънс. Чипа си е задължителен, новите елементи по спирачната система също. Като споменем 4 спирачни маркуча+ 2 предни диска + накладки отпред и отзад + шлайф на задни дискове (при мен са с лагерите защото съм на предно) + смяна изцяло на спирачната течност и станаха едни къси 400 лева. Да не говорим че няма много живи 1.8/1.9 мотори, всичките са били карани с лонг лайф масла по 15+ хил.км и особено тръца става леж от тази "перфектна поддръжка на бай германец стиснат".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

колеги, благодаря ви всички за информацията с която всеки 1 предостави,пределно ясно ми е че неща да се сменят по колата ще има, все пак било а4 1.9 тди 2001 или а3 2.0 тди 2004... Четох и на други места има и доволни хора с тези коли има и недеволни , говорих с приятели същата работа. имам един приятел където има б5 купил си е преди години но сложи чип и хвърли по колата още толкова за колкото е взел, мислех варианта а3 1.9 тди но е 105 к.с малко са , чел съм че не е пъргава. и нямам намерения да се заниамвам с чипове, сложи ли се чип доста неща трябва да се сменят а ако не се ще издаде багажа след известно време както б5-та на моя приятел. Тей че , аз имам по-малко от месец да се прибера в България. парите ги има 7 хил и нещо за кола и отделно съм си подготвил 1400/1500 за регистрация ако не е , или там документи каквото трябва да се оправя винетки и тн. и най-важните работи по колата, масла, филтри... и евентуално ако излезе нещо друго по-дребно. за парите... така или иначе ще работя и уча сега като се прибера.. питате ме защо наблягам толкова на а3? младеж съм искам нещо пъргаво малко, с нисък разход на гориво. не че а4 не е икономична но а3 хваща повече окото, и евентуално ако има неяо за правене по колата ще се прави, аз съм ''запален'' по коли и хондата кдето е имах си е гледах все едно ми е дете :D и донякъде голяма част опира до късмет какво земеш, познавам хора където разбират от коли и ще закарам с мен 1/2-ма ''разбирачи'' и те ме съветват че 1.9 тди 131кс е по-надежден но може и да се намери нещо свястно 2.0 тди.

Редактирано от Ibrahim_buz
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Pesho

Разбирам какво искаш да кажеш, но не всички си купуват помпа и серво от с4, нам си къв радиатор, чип и тн и тн..

Има достатъчно избор от към части - порше/афтърмаркет/ втора ръка.

Да не говоря че повечето изброени неща се отнасят за всеки автомобил втора ръка.

Иначе с 1500 лв би трябвало да се смести за смяна на основните неща..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Повечето хора с хвалбите си мислят за суми, каквито им се иска и от една страна удобно забравят някои далечни ремонтчета, от друга не смятат доста дреболии, които се трупат с времето. Аз съм си водил нещо като сервизни книжки онлайн в спритмонитор на автомобили, които съм имал (от чисто любопитство, избирам и поддържам колите си безкомпромисно, което също е фактор). Ако човек вади статистика, нещата са доста по-далеч, от това, което си мисли - горе-долу нормалната поддръжка на автомобил (включваща всички видове застраховки, данъци, винетки, обслужвания, ремонти и бла-бла), излиза колкото разхода на гориво. Съвсем груб пример - ако се кара 10к км на година, се набиват 2000лв за гориво, толкоЗ още хвъркат и за имането на автомобил. Не говоря за Ауди само.

Ако имаш предвид "като нови" това е защото не си виждал зад лупите какво се е случило...

Стария собственик ги беше купил от uk нови валеота. По негови думи. По мои светеха ок с ксенон а външно нямаха дори следи от надрано от песъчинки. Дали рефлектора е биш шит ... на чисто нови от магазина FK свалях лефлектора на лупата да правят нояо покритие че беше отразителен като монета от 5ст.

Единственото което считам за ъпгрейд са дисковете, съединителя и помпата със сервото. Само дето и това не е напълно вярно щото просто оправях недосмислиците в колата. За кво ми е 4*4 дето като направя есин старт да се влея в булевард и съесинителя е чао. Или 1500кг кола с 312мм диск която спира по зле от 1200 кила с 247 плътен диск

Айде чипа си е лигавщина ама тя иначе е мъртва със 100кс/тон

И пак тея неща са сумарно 1000лв от 10-11 дето съм налял, направо са неусетни

Редактирано от HEPBAKA
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам какво толкова ч чоплите тая тема, имаш късмет - не правиш, нямаш късмет - правиш. Това е чисто и просто. Аз за 3 години имам 300лв ремонти на такава кола. За купето където е реално евтина б4-ка съм дал 2к за една година като само един макфорсон се счупи реално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иначе с 1500 лв би трябвало да се смести за смяна на основните неща..

 

Сумата от 1.5 хил. лв ще стигнат само за началото и то ако имаш късмет (говоря за 1.8т). Мога да се обоснова и в цени но ето някой неща които са задължителни според мен и не съм видял кола която да не ги изисква:

 

Подмяна на ремъци и ролки в това число хидравличния оптегач на ангренажа + задължителна подмяна на гарнитура на капака на клапаните.

Пълна промивка със скъп препарат на маслената система с последваща смяна на маслото и филтъра.

Пълна подмяна и на вскчи останали филтри (въздушен/горивен/салонен) с проверка състоянието на климатика.

Евантуално подмяна на антифриза и дано не се налага подмяна на термостата.

Смяна на вискосъединителя за перката на основния воден радиатор.

Чат пат се случва страдание с акумулатора особено ако се взема от автоморга/автокъща

Задължително се вземат резервна бобина и комутатор.

Същото както с акумулатора е положението и с гумите т.е. в повечето случаи са необходими поне един комплект.

Спирачни дискове предни и накладки + смяна на течноста е горе долу минимума от ревизия на спирачките, да не говорим че подмяна на маркучите и задните накладки + ревизия на задните дискове също е наложителна.

Със сигурност ще се обадил и някой от 8-те носача или биалетка.

 

И според мен подминахме сумата от 1.5 хил лева без проблем и това само от абсолютно базисни неща за 15+ год. кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Даже сега ме чака ремонт на АКПП-то + ребилд на турбото + подмяна на целия смешен механизъм на веригата на разпределителните валове + нов чип и настройка втора на газовата + кора под мотора + ........и те ти ги 13+ хил.лв за непълнолетен навес.

Редактирано от PESHO OT MARS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.....+ подмяна на целия смешен механизъм на веригата на разпределителните валове .....

Я да те питам, че ми стана интересно, какво точно си замислил за този механизъм?Нещо свързано с обтегача ли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо различно не съм замислил, просто ще трябва да сменя оптегача и ако се е разтеглила веригата каквито шансове има големи и нея + зъбните колела на валовете.

Твоя и моя мотор се различват в оптегача много същетствено, аз реално съм с най-евтиния и прост такъв. мисля около 130 лева някакъв афтермаркет.

Дразня се защото много по-просто за колите без променливо газоразпределение като твоята беше да прекарат ангренажа през двата вала и да няма такива безумия.

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вие отказахте човека от марката Ауди.Той колегата иска да си купи А3 до тези пари,да я обслужи, пък после ще сменя само това,което му дава дефекти.От всичко написано тук човек може да помисли,че само емблемите на марката са останали и всичко друго е сменено,стига сте плашили хората които искат да си купуват Ауди,не е резон че примерно някой като е сменил и се е счупило еди какво си и другия колега на същата кола ще трябва да го сменя.Когато усети,че набутвацията става доста продава,отърва се от нея и започва с друга кола .,била тя и друга марка ако е получил разочарование от тази.Сменил съм доста кошове,но е и неоправдано да се наливат такива баснословни суми в 15 годишни и нагоре коли,по принцип всеки сам си преценява каква кола и до колко пари ще си купи но винаги всичко си е на късмет.Ибрахиме купувай си кола каквато ти е на сърце да те кефи и ти харесва,ако слушаш тук всички в нашия форум кой какво сменил и оправял,кола скоро няма да си купиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо различно не съм замислил, просто ще трябва да сменя оптегача и ако се е разтеглила веригата каквито шансове има големи и нея + зъбните колела на валовете.

Твоя и моя мотор се различват в оптегача много същетствено, аз реално съм с най-евтиния и прост такъв. мисля около 130 лева някакъв афтермаркет.

 

Дразня се защото много по-просто за колите без променливо газоразпределение като твоята беше да прекарат ангренажа през двата вала и да няма такива безумия.

Ясно, в първия момент си помислих, че ще играе флекса и затова те питах.Иначе и аз нямам против да сме само с ангренаж, ама не било писано и си имаме още един консуматив   :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отрепахте човека с тея цени и хий левове дет мятате :flehan:

Монетата има и друга страна,обаче.

 

Баща ми има б5-ца от над 10 години вече.

1.8 преднячка.

 

Тотал е видяла досега два задни амортисьора, пистов ремък, една обтяжна ролка, два комлекта свещи, рециклирана маслена помпа и гарнитура на капака на главата. Също и нов таван, щото стария провисна след неуспешен опит за пране :hilezh: А и ръчката за дългите спря да щрака, но я оправихме с малко въображение и едно скрито Шалт бау зад нея и сега работи 1:1 с нова  :hilezh: 

Сега ще мацнем и малко силикон по картера, че прокапа.

Общо излизат много под 1000 лева за 10 години. Накладки, масла и гуми не смятаме.

 

И всичко и е изправно на колата. Климатици, вискота, тампони, бобини, съединители, хидравлични обтегачи и какви ли не още дълбоки инвестиции, каквито сте описали не са се случвали.

Та може да се кара ауди и без да се набиват десетки хиляди левове. То не че е много ауди де - атмосферка на предно :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...