Jump to content

Смяна на масло на типтроник (tiptronic) скоростна кутия B7 6 speed


quattro

Recommended Posts

В Ауди твърдят, че тези скоростни кутии са необслужваеми и се карат докато издъхнат.

Тук обаче хората друго разправят.

http://www.audizine.com/forum/showthread.php/414061-B7-A4-Tiptronic-ATF-Replacement

Някой сменял ли е маслото на този тип скоростна кутия, ако да - Къде?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От Ауди са прави а този линк е объркан и се отнася за Мултитроник а не за Типтроник. Виж линка към края:

 

Again, this is for CVT, DSG or Manual and NOT Tiptronic !

phil

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има доста теми за смяна на масло. Смяната е задължителна.

Процедурата не е сложна и може да се извърши в почти всеки сервиз.  

Специализиран сервиз (който държи и масло на склад) е примерно Гемини4.

Ако искаш оригинално масло - може да се свържиш с търговци от форума или направо да идеш в Порше.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тезата че е задължителна се поддържа главно от сервизите и продавачите на масло с доста ясна цел. Иначе след като не е в програмата за поддръжка на Ауди значи не е задължително. Иначе ако кутията не работи както трябва или ако смяната на маслото те кара да се почустваш по-добре и аз го препоръчвам. :supercool:

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От Ауди са прави а този линк е объркан и се отнася за Мултитроник а не за Типтроник. Виж линка към края:

Again, this is for CVT, DSG or Manual and NOT Tiptronic !

phil

Нещо не си го разбрал. Пича сменя масло на Audi A4 2.0 Quattro Tiptronic. На Quattro за мултитроник няна как да говорим.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, прав си, за Типтроник се отнася.

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До тук добре, сега остава да се включи някой, който има опит със смяната на масло на Tiptronic. Ще е интересно, в предвид общоприетото разбиране, че не трябва да се пипа

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има много изписано по въпроса по чуждите форуми - едни казват не, други да. Тези които са го сменяли казват че затова не са имали проблеми, а тези които не са го сменяли казват че никога не са имали проблеми. Единственото нещо което може да се каже че е факт е че смяна на определен инервал не фигурира в официалната програма за поддръжка на Ауди.

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Именно, в предвид че тук говорим за коли с пробег между 150 000 и 200 000 км смятам, че ще има доста заинтригувани. От темата в audizine става ясно, че може да се направи профилактика и с нея смяната на предавките става по-добра. Мисля, че е излишно да коментирам че ако някой си взима нова кола (втора употреба) няма да му се иска да я освежи, така че да се накефи на старата бангия на макс.

Редактирано от quattro
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има още нещо: в оригиналиня линк на колегата който започна темата и също в този: http://www.audiforums.com/forum/s-car-model-line-13/tiptronic-owners-do-you-change-your-transmission-fluid-63478/

се говори за случаи когато ако ако не е било сменяно никога и се смени след 100,000 км или повече се появява приплъзване.

 

Също до колкото знам производителя на Типтроника на Б7 е ZF Friedrichshafen. Къде пишат че трявба да се сменя на определен интервал и къде пишат какъв е този интервал?

 

Нещата се свеждат до следния въпрос: защо Ауди казва че трябва да се сменя маслото профилактично на определен интервал на Мултитроника а не на Типтроника? Мисля че отговора е доста прост: за повечето коли с Типтроник е по-добре да не се сменя отколкото да се сменя. Ауди има огромен интерес колите които продават да се знаят като качествени и надеждни.

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като всички търговски ориентирани компании, и Ауди включително имат интерес да не рециклират, а да продават нови коли и резервни части. Чувал съм десетки истории за офицялни препоръки от Ауди за подмяна на цели двигатели при положение, че става дума за ремонт на дребен детайл, така че да не се предоверяваме на всичко. Все пак интереса на всеки един автомобилен производител спира след като колата мине 120 000 км, от там нататък за него по-важно е да си купиш нова кола, а не да ти помага да си ремонтираш старата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Къде пишат че трявба да се сменя на определен интервал и къде пишат какъв е този интервал?

 

 

От сайта на ZF в частта FAQ:

Regular maintenance intervals will substantially increase the automatic transmission's service life. ZF recommends a regular oil change at between 80 000 and 120 000 km or after 8 years depending upon the stress.

 

http://www.zf.com/brands/content/en/zf_parts/about_zf_parts/faq_zp/faq.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като всички търговски ориентирани компании, и Ауди включително имат интерес да не рециклират, а да продават нови коли и резервни части. Чувал съм десетки истории за офицялни препоръки от Ауди за подмяна на цели двигатели при положение, че става дума за ремонт на дребен детайл, така че да не се предоверяваме на всичко. Все пак интереса на всеки един автомобилен производител спира след като колата мине 120 000 км, от там нататък за него по-важно е да си купиш нова кола, а не да ти помага да си ремонтираш старата.

 

Ако беше така и за Мултитроника нямаше да има профилактична смяна на маслото. Този вид логика не обяснява защо на единия тип автоматик има а на другия няма.

 

Да не говорим че човек който е принуден да хвърли няколко бона за нова скоростна кутия никога вече няма да купи от този производител, а ще стои с дни на компютъра и ще ги плюе по форумите. Фолксваген групата знае това много добре и затова тази година стана най-големия производител на коли в света.

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пич, не се чувствай длъжен да коментираш всяко мнение.

 

Ето още нещо по темата. След като хората са се постарали да предложат КИТ за профилактика, значи има приложение.

 

http://www.europaparts.com/automatic-transmission-service-kit-09l-6-speed.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От сайта на ZF в частта FAQ:

Regular maintenance intervals will substantially increase the automatic transmission's service life. ZF recommends a regular oil change at between 80 000 and 120 000 km or after 8 years depending upon the stress.

 

http://www.zf.com/brands/content/en/zf_parts/about_zf_parts/faq_zp/faq.html

 

Да, "ZF Parts" които продават кита го препоръчват. (С други думи препоръчват собстения си продукт.) Но въпроса остава - защо Ауди не го препоръчва?

Пич, не се чувствай длъжен да коментираш всяко мнение.

 

Ето още нещо по темата. След като хората са се постарали да предложат КИТ за профилактика, значи има приложение.

 

http://www.europaparts.com/automatic-transmission-service-kit-09l-6-speed.html

 

Ок, пак неправилна логика - след като има такъв продукт значи трябва да се използва. И какво очакваш сайта който го продава да напише? Че не ти трябва ли? :supercool:

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо Ауди не препоръчват смяна на маслото наистина не знам, но причините са много и едва ли може да разберем. Може да е маркетинг, може да сервизна политика и тн.

Аз като други реших, че за мен е важно и трябва да направя смяната на маслото. Също опресних софтуера до последната версия и направих адаптация на съединителите.

Доволен съм, нямам оплаквания и преди това не съм имал, но смяната стана бързо след покупката на колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Ауди има огромен интерес колите които продават да се знаят като качествени и надеждни.

 

Къде е Динков да го пусне това в поредната групичка бисери от автофорумите. Ауди имат интерес колата да мине с мнимум разход на пари по гаранция ако нещо се счупи, оттам нататък не ги еВе какво се случва с въпросната кошница. Да не говорим че гаранцията им не е сред най-дългите на пазара и е редно да се замислим защое така? 

Това са премиуми бъкани със системи които са нагласени да работят около 150+хил.км и 5 год. оттам нататък като почнат ядовете всичко се плаща дебело от собственика, и не е случайно че този който си позволява да има нова кола се оттървава някъде там от нея за да не му се налага да ги плаща тия ремонти и да се занимава. 

6HP19/21 не е кой знае колко по различна кутия по отношение на механиката от 5HP19/24.

 

Ето и линк към документ на ZF който описва препоръката за смяна между 80 и 120 хил.км ама като гледам са го дали вече 15 пъти.

 

Причината за това че мултитрошляка има нужда е порди предполагам спецификата на работата и. Доста често в борбата за привличане на клиенти се предлагат обслужвания на себестойност или под нея в гаранционния период. На всички е ясно че каквато и химия да блъскат в моторните масла например границата на шир потребата си остава 10 хил. Те.е в този случай типтроника спокойно изкарва гаранцията с маслото което вътре пък после няма значение вече.

Редактирано от PESHO OT MARS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, прав си че сигурно на още 15 места из форума е засегната тази тема, ама няма да коментирам останалите колеги как си формулират заглавията и колко смислена информация се подава в тях. Мога да бъда много критичен :D. Хубаво е да има една конкретна тема като тази, където всеки да може да прочете всички мнения за/против смяната на маслото на тази автоматична скоростна кутия.

 

Сега остава някой да сподели читав сервиз, където са правили тази интервенция, защото все пак става дума за спазване на определен алгоритъм на източване, пълнене, допълване и т.н., което не бих доверил на всеки "майстор".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тезата че е задължителна се поддържа главно от сервизите и продавачите на масло с доста ясна цел. Иначе след като не е в програмата за поддръжка на Ауди значи не е задължително. Иначе ако кутията не работи както трябва или ако смяната на маслото те кара да се почустваш по-добре и аз го препоръчвам. :supercool:

Колега, очевидни са няколко факта:

- не си сервизен работник и нямаш допир със сервизи;

- нямаш автомобил с такава скоростна кутия;

- за теб тази кутия е "черна кутия" - нямаш идея какво има в нея;

 

Аз съм изумен от пълната липса на чувство за отговорност, когато даваш категорични съвети, които може да струват хиляди левове на други неопитни, като теб, колеги.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде е Динков да го пусне това в поредната групичка бисери от автофорумите. Ауди имат интерес колата да мине с мнимум разход на пари по гаранция ако нещо се счупи, оттам нататък не ги еВе какво се случва с въпросната кошница. Да не говорим че гаранцията им не е сред най-дългите на пазара и е редно да се замислим защое така? 

Това са премиуми бъкани със системи които са нагласени да работят около 150+хил.км и 5 год. оттам нататък като почнат ядовете всичко се плаща дебело от собственика, и не е случайно че този който си позволява да има нова кола се оттървава някъде там от нея за да не му се налага да ги плаща тия ремонти и да се занимава.

Много скиптичен мироглед имаш колега - само към Аудитата ли е или към всичко? :supercool:

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, очевидни са няколко факта:

- не си сервизен работник и нямаш допир със сервизи;

- нямаш автомобил с такава скоростна кутия;

- за теб тази кутия е "черна кутия" - нямаш идея какво има в нея;

 

Аз съм изумен от пълната липса на чувство за отговорност, когато даваш категорични съвети, които може да струват хиляди левове на други неопитни, като теб, колеги.

 

Колега, не разбирам уснованието за тази лична нападка както и други които си правил в други теми. Това което споделям в този форум е моето лично мнение и логиката от която произлиза, както а фактите относно кой препоръчва смяна на маслото и кой не. Но това което не правя и това което смятам за абсолютно некоректно към друг колега от форума е квалификации, нападки и заключения от подобен тип.

 

Никой от другите колеги с които спорех в тази тема не постъпи по този начин и за това имат моето уважение.

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много скиптичен мироглед имаш колега - само към Аудитата ли е или към всичко? :supercool:

 

Да ти кажа под секрет че повечето коли спряха да бъдат коли (в смисъл нещо което ще изкара 15+годин) в момента в който гейовете меринджей направиха фаровете изцяло пластмасови......

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, не разбирам уснованието за тази лична нападка както и други които си правил в други теми.

Липсата на елементарна техническа култура те кара да приемеш коментара ми за лична нападка. 

Няколко пъти съм срещал подобни твои мнения и просто не им обръщам внимание, но тук наистина си прекалил, като "съветите" ти могат да имат сериозни последствия.

При липсата на всякакъв опит и познания за какъв спор може да става дума? Може да става дума единствено за "надприказване" и носене на вода от 9 кладенеца.

 

Цитирай ме, къде използвам "квалификации, нападки и заключения от подобен тип."  или просто посочи кой от фактите не е верен.

за тези факти говоря:

- не си сервизен работник и нямаш допир със сервизи;

- нямаш автомобил с такава скоростна кутия;

- за теб тази кутия е "черна кутия" - нямаш идея какво има в нея;

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съжалявам колега, но нямам намерение да ти играя по свирката и да слизам на това ниво. Казах каквото имах да ти кажа и мисля че ти не си прост и го разбра много добре.

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...