Jump to content

Мистериозно прихлопване отпред след смяна на колела


Moonland

Recommended Posts

От известно време ме мъчи една мистерия:

 

От деня, в който сложих новите 18" колела (нови джанти, нови гуми) се появи едно до момента необяснимо "прихлопване" отпред вляво.

 

Звукът е леко приглушено "Клунг" като определено се разпознава приглушен метален характер (не е пластмаса), като все едно нещо се репозиционира/изкълчва! Получава се рядко, като най-често при комбинация от завой + неравност. Също имам чувството, че има термична зависимост - сякаш сутрин на студена кола се проявява по-често от колкото иначе. Звукът е единичен и много труден за репродуциране, тъй като се случва средно веднъж на ден - има дни през които не се обажда, има и дни, в които го чувам 2-3 пъти.

 

Има мисля също зависимост от вдигането на колата на крик - след това известно време сякаш се чува по-често докато си намери някакво място....

 

Заподозрях самото колело, тъй като всичко почна с новите летни. Размених предно ляво със задно ляво... сякаш самия шум леко се промени на моменти, но все по-уверен ставам, че не се е преместил назад, т.е. все пак явно има нещо в самото окачване.

 

Заподозрях и пружините, но определено не са счупени, видимо всичко си им е наред.

 

Бях вече на преглед - пълен оглед на окачването плюс "тресачка/клатачка". Резултатът - вдигнати рамене и озадачени физиономии, с което мистерията се задълбочи. Всички тампони, или поне тези, които позволяват визуален оглед са "като нови" по думите на двамата в сервиза. Всичко плътно. 

 

Някой да има някаква идея или предположение?

 

Категоричен съм, че допреди новите колела никога не съм чувал това нещо преди - нито с летни, нито със зимни гуми!

От друга страна новите са измежду 3-те вида досега най-изнесени отпред (най-малко ЕТ, макар и нищо екстремно), което може да се отразява на нещо по окачването съответно.

 

П.с. забравих да пиша, че разбира се всички болтове на джантите са стегнати и проверени многократно - 130Nm. Иначе ми звучи точно все едно колелото прищраква спрямо оста в движение при неравност и завой... ама уви няма и следи от такова нещо като махнах джантата. 

Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А преди това с какъв размер джанти си бил. Колкото и тъпо да звучи сигурен ли си че не е от лагер на главина или каре заради по голямото натоварване с новите джанти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно щях да напиша, да си погледне външното каре. Натоварването с по-големите гуми е по-голямо и може сега вече да се "издава" че е проблемно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гумите не са по-"големи", ширината е същата, диаметърът разбира се също, единствено са малко по-изнесени от оста на купето, но става дума за милиметри в крайна сметка ... (спрямо предните летни).


Относно лагер на главина / каре - симптомите не ми се връзват - нямам виене или какъвто и да е постоянен шум. Също така шумът не се влияе от смяна на натоварването на задвижване - т.е. не се появява при рязко подаване на газ или отпускане на газ или каквото и да е от рода - чисто от движението на колелото по шосето и по-точно при неравност и/или завой (понякога само едно от 2-те е достатъчно). 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

бих погледнал биалетките  и всичко около захвата на амортисьора горе към купето

Редактирано от Bobu
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... ако прецениш, направи ревизия на аксиалния лагер, разположен в тампона на амортисьора - той "работи" най-вече при завиване. Понякога има "идиотски" случайности, които не са функция от конкретен ремонт. Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко идва от натоварването.
Сам ще излезе виновника, дори сега да се крие


Има опасност от ходене по майстори да се започне една смяна на какво ли не, а състоянието да стане по- зле

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лагерът в тампона горе е сред основните заподозряни..... ама пък спрямо пробега никак не се връзва! Разбира се производствени дефекти никога не са изключени.

 

Но проблемът е, че до колкото разбирам няма как да се уверя дали е или не е той без да се свали всичко? Което да се прави пък без поне 50% увереност ми се вижда малко екстремно. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... не винаги пробегът е критерий за функционалността на даден елемент. Написах "ревизия", защото при липсата на достатъчно категоричен и еднозначен признак (шум, вибрация и т.н.) не виждам друг подоход, освен ревизиране на "обичайно заподозрените", както се изразяваш. Доколкото разбрах, сменил си джанти (респ.и гуми) с "по-изнесени навън от линията" - по този начин си променил (дори и в малка степен) ъгълът, под който е натоварен този лагер. Проблемът (според мен) е бил наличен и преди тази интервенция, но е бил провокиран едва след тази промяна в натоварването му. Колкото до профилактирането на този възел - не е толкова трудоемко (можеш и сам, ако имаш скоба/и за пружината), след което и регулиране на окачването, т.е. пред мост. Най-вероятно не съм ти помогнал, но исках да те подкрепя в проблема ти, тъй като си изключително професионален и услужлив във форума. Пожелавам успех.

Редактирано от Mineff
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти Mineff!!

Напротив, всяко мнение ми е от полза, тъй като съм озадачен! Всяко мнение дори и да се повтаря пък хвърля различна светлина върху проблема и това къде може да се корени! Така че съм благодарен на всеки, който се включи! Със сигурност темата ще е полезна някога и на друг в подобна ситуация.

Да, в момента и аз изхождам от това, че проблемът е бил "заложен" отпреди и просто се е отприщил от допълнителното натоварване от новите колела.

Остава да се разгадае загатката кой е виновника обаче.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мене го има същото на моменти както ти казваш най-често се чува изтракване ли изтропване ли и аз не мога да разбера какво точно е (обаче е шум на метал, а не пластмаса) при завой (навит волан) и някаква неравност ( директно след завоя докато още завивам легнал полицай, който се явява неравността в случая). Чувал съм го и пак при други случай на навиване на волана и някаква друга неравност. И както при тебе някой ден изобщо го няма, а някой ден го чувам по 2-3 пъти. Уж и при мене е проверено окачването и е здраво ама знам, че някой път видимо здрава част прави тия проблеми като е в начален стадии и много трудно се лови. Ако има значение съм с 16-ки 5x100 и самите дискове са ми с дупки за тях, а не с отделни фланци. Няма как да съм полезен понеже нямам и идея от какво може да е и дали е нормално за тая кола (че тия а3-ки си имат някакви особености за които съм чел тука по форума, които не ми се струват нормални ама явно са). Та ще следя темата и аз дано намериш от какво е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Рейка издава подобен звук,когато го чуеш пак спри,дай назад и повтори маневрата.Имал съм кола, която тропаше само в едно положение на волана . Локализирането отне доста маневри.

Редактирано от buzzi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам подобен проблем, при мен е от външната втулка на рейката. Хлопването го има само на навит волан при преминаване по неравност. Получи се от миниатюрни дупки в маншона на вътрешния накрайник.

Sent from my SM-P905 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Убеден съм също и че не се получава само при определено положение на волана, тъй като се е случвало и при прав волан (при разлюляване на колата от неравности)... т.е. определено не е само при определен градус завой в дадена посока.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Леко притъпено "клунг" все едно метал обвит в нещо (или връзката между 2 метални компонента е обвита в тампон или пък самия тампон) се изкълчва/репозиционира от едно положение в друго. Не е точно голо, метално, звънтящо почукване, не е и пукане. Малко напомня на звук от камък, който изскача под тежест на гума, но разбира се по-обемен от това. Друго сравнение -  гума, която на грайфера си се закача на остър кант на нещо и в даден момент прескача от канта с "клунг"

 

Първата ми мисъл бе, че не съм затегнал нещо джантата и прескача или по някой болт, или спрямо основата при натоварване

 

Като сила е достатъчно силен за да се чуе при нормално/тихо слушане на музика, но същевременно понякога толкова слаб, че да се осъмня дали е това, което си мисля или просто някое камъче или друго по пътя. Като цяло отчетлив.

 

Напомням, че според мен има връзка и вдигането на колата, т.е. увисването на колелото. До сега все след това известно време се чува по-често, всякаш нещо трябва да се намести. След като ходих на оглед и тест и не откриха нищо, в 5-те км от там до работа го чух 2-3 пъти отчетливо. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мене го няма при каране на право, а само при завой и неравност и дано не е рейка, че не ми звучи въобще добре ама то ще си покаже с времето като започне по-често да го прави и да ме дразни поне да се разбере откъде идва. Сега се сетих за още нещо при мене, което започна да ми прави отскоро при навиване на волана до крайно и потегляне се чуваше изпукване ама вече по-силно все едно нещо се наместваше. След това си правих експерименти понеже мислех, че е карето ама в движение като завивам не го правеше и пробвах на място да въртя волана докрай в двете посоки и тогава пак пукаше като е навъртян почти докрай (еденично пукане и даже все едно във волана се усещаше). Въпроса , че ми го прави 3-4 дена това и от 2 седмици спря от самосебе си....иначе от това, което попрочетох май е или лагер на амортисиор или тампон на макферсон това и се чудя дали и това при завиването и неравността не е от него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Леко притъпено "клунг" все едно метал обвит в нещо (или връзката между 2 метални компонента е обвита в тампон или пък самия тампон) се изкълчва/репозиционира от едно положение в друго. Не е точно голо, метално, звънтящо почукване, не е и пукане. Малко напомня на звук от камък, който изскача под тежест на гума, но разбира се по-обемен от това. Друго сравнение -  гума, която на грайфера си се закача на остър кант на нещо и в даден момент прескача от канта с "клунг"

 

Първата ми мисъл бе, че не съм затегнал нещо джантата и прескача или по някой болт, или спрямо основата при натоварване

 

Като сила е достатъчно силен за да се чуе при нормално/тихо слушане на музика, но същевременно понякога толкова слаб, че да се осъмня дали е това, което си мисля или просто някое камъче или друго по пътя. Като цяло отчетлив.

 

Напомням, че според мен има връзка и вдигането на колата, т.е. увисването на колелото. До сега все след това известно време се чува по-често, всякаш нещо трябва да се намести. След като ходих на оглед и тест и не откриха нищо, в 5-те км от там до работа го чух 2-3 пъти отчетливо. 

Абсолютно същото го имаше при мен. Това което си описал ама на 100% беше при мен. Същото "клунг", същите сравнения правих и аз.

Започна по малко и ставаше все по-често и по-силно. Оказа се амортисьора. Пеи мен беше от дясната страна. И аз ходих на "стрес тест/тресачка" и не откриха нищо докато звука не стана доста силен и на често. Дори тогава при втория тест на амортисьотите показа минималко отклонение. След смяната се оправи на 100%. Като го свалихме амортисьора, в него имаше малък луфт. От появата на шума бях минал около 2000 километра. 

Мисълта ми е, че в началото имаше шум, а нямаше нищо видимо. Чак когато шума стана много, тогава се появиха видими следи. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е и на мен не ми се връзваха. Даже и не ги бях заподозрял. Аз сменях биелетки, гледах лагери, правих реглаж на предница и задница, сложих други джанти, какво ли не опитах и нищо...... Карах с шума докато не стана адски дразнещ. Тогава ми казаха да отида втори път на тест на амортисьори и вече откриха лекото отклонение. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече почвам да си мисля, че това нещо ми се подиграва. Вчера на прибиране от работа тъкмо по пътя си мислих, че не съм чувал прихлопването вече 2-3 дни и на права отсечка с легнали полицаи го чух 3-4 пъти последователно при качване и слизане от полицаите! Подчертавам този път без завой. За капак на всичкото докато се опитвах да слухтя за да локализирам, първите изтропвания бяха както винаги сякаш отпред, последното за да ме обърка ми се стори отзад  :steinigung:

 

По отсечката има 4-5 легнали полицаи / издигнати пешеходни, на 4-тия вече всичко беше нормално. Обърнах и минах същата отсечка още 2 пъти за да опитам да репродуцирам - мина си като чистак нова кола през тях без звук  :huh: Опитах вкл. да мина маалко по-бързо от обикновеното през няколко - нито звук. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами щом ти го прави и на право без завой при качване на легнал полицай ми се струва логично да е амортисьор както каза Wolfgar, че се е оказало при него. Иначе според мене за сега не си струва да го мислиш и да се разправяш да сменяш на късмет нещо, което може да е здраво, а поизчакай ако е тръгнало нещо близките месеци ще се разтропа повече и вече ще си проличи кое е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...