Jump to content

Автоматична скоростна кутия тип ZF 5HP19 проблеми и недостатъци


Recommended Posts

А това бавене и по грубо превключване винаги ли е едно и също? При мен общо взето се случва само на студено и да кажем на 3-4пъти веднъж. А иначе въпросния барабан си е проблемен преди 2000г? и това е всеизвестно. По принцип ако се случва нещо като удар при изключване от задна и НЕ е винаги то не е лошо да се провери да не е от тампони на диф/скорости когато колата е стояла под напрежение назад.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 268
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Блъскането и бавното включване се проявява най силно на студена кола.. Когато маневрирам да изляза от паркинга сутрин понякога лашка оборотите с амплитуда около 300 оборота. Всичко това съпроводено от лек удър, но не винаги. Когато я паркирам на прибиране и е вече захряла на 90гр. почти не се усеща. Някъде бях чел, че е добре първото включване сутрин да е на директна. И реално май така е по добре защото ако наръгам първо задна и после сменя на директна лашка повече оборотите.
Ще проверя тампоните на дифа и скоростите, щом има вероятност да е от тях.

Изпратено от моят COL-L29 с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С тия лашкания на обороти земи си оправи първо това преди да се сърдиш на кутията щот така я насмиташ зверски,че си нямаш и на идея за да правиш каквото и да било по кутията се предполага,че двигателя е в кондиция и без проблеми. Цялата работа с ударите и по-бавното превключване задна директна ти е от това. Първо си оправи всичко по двигателя и тогава пипаш кутията и тук единствено и само може някой да ти даде насоки не да ти оправи проблема във всеки един сервиз смятащ се за добър първото което ще ти кажат е да се оправят първо всички проблеми по двигателя после зануляване на адаптивите и ако и тогава пак има проблеми отваряш правиш и така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, лашкането на оборотите при смяна не е защото мотора не е в ред. Това ги прави понеже превключването става много грубо и кутията натоварва с нещо мотора. Цялата работа е на бензин докато загрява и когато сместа е обогатена докато загрее. Както казах това не е всеки път... един ден лашка друг не, един ден удря друг не, на другия пък само освобождаването от задна.. и така. Аз не очаквам да си ремонтирам проблема тука просто мохабет правим за проблема ;) Как мога да я накарам да не мени обороти когато превключва студена, май не става.

Изпратено от моят COL-L29 с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лашкане на обороти на 2.8 не разбрах колко коня е предполагам 193

1.свещи филтри

2.вакуми- много вероятно

3.клапан картерна вентилация

4.центровка

5.ако е само на газ настройка газова или проблемни рейки

6.Ламбда сонди 

7.бедна,богата смес

8.датчици разпределителен, колянов вал

9.температурни датчици

10.дросел (чистене на дросел)

11.клапани, компресия

Много са нещата :)

 

значи спадане на обороти или лашкане ?

 

Имал съм а6 ц5 2.8 оборотите спадат с около 100 150 никога не ги е лашкала

 

 

За мохабета съм съгласен :)

Редактирано от dmxkris
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лашкането се получава като натовари автомата мотора и ако има някакъв проблем по мотора еку-то се опитва да нормализира работа като пуска повече гориво и аванс за да не изгасне има вариант и от скоростите да е, но тогава значи има проблем и с някой пакет и торк и мозък моя съвет е наистина да си погледнеш нещо по мотора първо преди да правиш скоростите на един колега така с А8 2.8 му менеше обороти и кутията му удряше яко и след мнооого мъки и проба грешка това е това не се оказа,че на 2 цилиндъра има ниска компресия оправи мотора и от тогава никакво ритане никакви проблеми с автомата ако пък си си наумил автомата автомата да е то няма много варианти де :) успех

По принцип и до една степен е нормално де ако на студена правиш много и бързи маневри назад на пред да я насметеш и да удря ама пак трябва много бързо да го правиш

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен не мърдат никога оборотите каквото и да е влючването, разликата е само в това колко мазно става. Иначе има някаква зависимост, че Д на чисто студена кола се пуска статистически по-добре от задна, но пък и аз спирам под лек наклон обикновено и не е сигурно нищо. Между другото много интересен факт - когато ми изскочи маркуча от дросела първа се включваше с удар, а задна нямаше никакви проблеми?? Как става това? 
А между другото как е силата при тръгване при студена кола? Аз доста спирачка държа докато излизам от паркинга на 1100об :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами пропадане на оборотите с 200 300 по скоро.. на това му казвам лашкането. Иначе не играят и държи стабилен празен ход. Ще проверя утре с ваг кома да видя кви дългосрочни тримове записва еку-то. Също така ще карам на бензин да видим как ще и се отрази. Има логика в всичко казано до сега. А кутията предполагам "знае и очаква" че колата работи на 1000 оборота докато загрее и това не би трябвало да оказва влияние на "логичната му преценка" как да сменя сутрин и дали да удря :D Номиналния празен ход на този мотор е 630 до 730 според аутодата и реално толкова държи около 650.. . 2.8 193 amx е маторя ;)

Изпратено от моят COL-L29 с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...
On 5/8/2019 at 9:20 AM, dmxkris said:

Клапанно тяло караш го във Варна от 300 до 800лв. рециклаж и няма да си познаеш колата ако не провай с друго клапанно тяло и ако се държи добре си го оставяш и така. Не е от соленоидите, а от буталцетата вътре.

 

Кого визираш за Варна - Softelectronics или МиД ?

Питам, че аз съм точно за рециклаж на клапанно тяло ама за друг модел кутия.

 

Благодаря !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По добре softelectronic. От мид авто не съм доволен изобщо. Ходих за преглед на кутията и те я изкараха че ще умре след два дена... Актьорска игра за да ти вземат парите. В softelectronic човека ми обясни кое как стои и вика карай си колата и не се вкарва в филми.. 

Изпратено от моят COL-L29 с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Моля за мнение, къде да закарам А6 C5 3.0 ASN quattro за ремонт на автоматичната скоростна кутия. От София съм.

При каране често се случва в движение да клати оборотите, особено при изкачване. От време на време включва предавките и с лек удар.

Вече я карам няколко хиляди километра и започва все по осезаемо да го прави, искам да я закарам преди да е тотал щета кутията.

 

Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най - лесно, а и задължително при покупка на автомобил с автомат, е да се започне от смяната на маслото и филтъра, колега. В повечето случаи това помага. Ако разбира се, не  е карано твърде дълго със старото масло и не е късно вече.

Ако самото масло е черно и мирише на "запален съединител", значи кутията е претърпяла претоварване, което не е хубаво, черното в маслото идва от саждите, образувани от триенето между "дисковете".

Отделно в картера има едни магнити, които са предназначени да събират стружките от това масло, в случай, че ги има. Тях винаги ги има, въпросът е в техния размер и количество.

Това са първите две неща, които трябва да се видят, при сваляне на картера на кутията.

 

(маслото се източва, преди да се свали картера, има хора, които го разбраха по трудния начин това)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 months later...

Да вдигнем малко темата.Колеги как да разбера кои кодове на кутията стават за моята кола A6 C5 2.5 TDI Quattro AKE мотор .Примерно кода на кутията ми 5hp19 ЕТМ код къде ли не търсих не намирам нищо.Примерно ЕТМ код и да са изброени още няколко,които стават да се замени кутията ако има сайт или нещо такова да ги прегледам ще се радвам да го споделите.Че имам проблем със задната на пред колата е чук върви перфектно и сменя перфектно скорости на равното задната върви на примерно ако оставя колата със задницата към наклона и искам да се кача на задна все едно тази скорост я няма.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 12/19/2019 at 9:06 PM, mak_a said:

Да вдигнем малко темата.Колеги как да разбера кои кодове на кутията стават за моята кола A6 C5 2.5 TDI Quattro AKE мотор .Примерно кода на кутията ми 5hp19 ЕТМ код къде ли не търсих не намирам нищо.Примерно ЕТМ код и да са изброени още няколко,които стават да се замени кутията ако има сайт или нещо такова да ги прегледам ще се радвам да го споделите.Че имам проблем със задната на пред колата е чук върви перфектно и сменя перфектно скорости на равното задната върви на примерно ако оставя колата със задницата към наклона и искам да се кача на задна все едно тази скорост я няма.

 

Здравей, а колко ще струва да се поправи? Толкова ли са евтини 2ра ръка, че предпочиташ директно да я замениш? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а за ремонт колко би излезнало? сигурно дори по-малко? дори за тея пари може да се сменят и други неща, които са се поизносили. Само предполагам де. Всмисъл цената за сваляне и качване на кутията винаги си я има, дали за ремонт дали за слагане на друга, така че тоя разход винаги го има.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не предполагай. Ремонта почва от 7-800 и стига до 3000лв

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разглобява ли се всичко се прави както ти е казал колегата горе от 800 до 3000 лв ремонт.Аз имам кутия,но буксите са различни и не става,а е правена 2000 лв ремонт.Миналата седмица на приятел му гръмна торка и всичко замина по дяволите купихме му кутия за 400 лв.Ако купувам кутия задължително ще искам гаранция да ми се даде иначе не си струва.Просто сега като я карам внимавам как и къде да спирам винаги с предницата към нагорнището иначе после няма качване.

 

Редактирано от VBI
Цитирането на предходно мнение е в разрез с правилата на форума!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз ще трябва да правя скоростите скоро и обмислям варианта до 2-3 месеца да пратя торка за рециклиране в Rekro. Надявам се само с него да оправя клатенето на обороти и лекия удар, който се получава от време на време при смяната на скорости.

Кофтито е, че пращането и връщането на торка ще отнеме около 3 седмици и със смяна на масло, филтър и работа ще излезе около 1200-1400 лв.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 27.12.2019 г. at 14:04, Alpina_bg написа:

 

Тези Рекро имат ли представителство в България?

Редактирано от VBI
Цитирането на предходно мнение е в разрез с правилата на форума!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...