Jump to content

Автоматична скоростна кутия тип ZF 5HP19 проблеми и недостатъци


Recommended Posts

Така разглобил съм и направил поне 10 кутий 5hp19 и 5hp24 не знам точно какво означават тези 3 букви,но кутиите от вътре са идентични, пакетите са идентични както за ауди така и за бмв и ягуар, кутиите са ZF гумения комплекти се предлагат примерно за ZF-5hp24 и в тях има всичко за тази кутия не зависимо дали е за ауди или други марки, дали ще е с предно и 4х4 за ауди самите раздатки и дифове са с едно предавателно число, разлика има в торковете 5hp19 се слага на 1.9tdi na 2.5 тди 2.7 би - турбо и няма как да е еднакъв торка, разликата в кутиите е единствено - дали е 4х4, торковете и соленоидите на мозъка за ауди, предавателното число се определя също и софтуерно спрямо самия двигател кое, как, кога, при какво натоварване и при какви обороти, разликата в соленоидите е в съпротивлението и как комуникира самият комп с тях по кан по кл т.н.ако някой ви каже че трябва кутията да е със същите букви това означава ,че не знае какви са разликите.Можете преспокойно да си сложите соленоидите от оригиналната кутия на другата и всичко ще е ок правил съм го и не е имало проблем.Примерно Ауди А8 С8 Д2 3.7 ,4.2 след 97г 300 310 340 360кс. се монтира една и съща кутия зависи и 3.7 дали е 4х4 (ZF - 5HP24 - A) вече според годината и комуникацията по кл или кан соленоидите са различни за тях, на по старите се монтира и 4HP22 и 24. Единствената разлика е в соленоидите и торка.Торкoвете на 5HP24 - 3.7 и 4,2 и С8-4.2  на вид са идентични,но наклона на лопатките в турбинното тяло в самия торк е различен.

Дано съм бил полезен по-запознатите могат да ме критикуват все пак всички се учим един от друг. Аз споделям това което съм научил сам.

 

Edited by dmxkris
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 268
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

А как се постига тогава различна дължина на скоростите? При 2,7Т примерно има огромна разлика между едните и другите, а все са 19ки. И са едно поколение също.

Link to comment
Share on other sites

Торка и софтуерно и задния диф при 4х4. Играл съм си да броя и зъбите при скоростна кутия 5hp19 само нa предно и 4х4 нямам спомен колко бяха, но бяха еднакъв брой то няма как да са различен защото самия кожух ще е по голям,а в гумения комплект се предлагат само едни и същи о - пръстени и семеринги за 5hp19

И за да осмислиш как работи самия автомат си трябва много четене.Примерно за 4та скорост не работи само един пакет, а примерно 2, а почти всички пакети в самата скоростна кутия са различни по-големина  ;)или 2 по 2

За задна примерно винаги са два пакета.

Edited by dmxkris
Link to comment
Share on other sites

Полусъединителя на торка си мисля, че не е правилно да се смята като реална предавка. Иначе разликата вътре все пак трябва да я има при положение, че едните скорости за 30% по-дълги, то е ясно че винаги са зацепени 2 съединителя, обаче боря предавки е фиксирано число и пак трябва някъде нещо да е различно. Освен да е само в дифовете.

Между другото имам друг въпрос за 5хп-то, някой знае помпата дали освен към клапанното тяло пуска налягане и към самия торк? Мисълта ми е дали размера на налягането влияе на полусъединителя или зацепването на торка? 

Link to comment
Share on other sites

На 21.12.2018 г. at 19:08, dmxkris написа:

Така разглобил съм и направил поне 10 кутий 5hp19 и 5hp24 не знам точно какво означават тези 3 букви,но кутиите от вътре са идентични, пакетите са идентични както за ауди така и за бмв и ягуар, кутиите са ZF ...

 

 

Значи, ако намеря кутия, сваленоа от А6, или Фолксваген, мога да я сложа на моето А8 (3,7)? Само трябва да сменя соленоидите?

Link to comment
Share on other sites

Започнах полека да събирам кутията, но излезе нещо което не ми харесва и не знам какво да правя. 

Понеже събирам пакетите и пробвам с въздух дали работят, при F пакета(той се захранва с масло през вала на D/G пакетите и се уплътнява с 2 пластмасови сегмента) изпуска въздух покрай остта. 

Един от старите сегменти беше леко приплескан, но и с тях и с новите все изпуска. Иначе съединителя се задейства. 

Незнам колко е редно това и дали да сглобявам кутията така или да търся друг (нов) барабан за F пакета, понеже там втулката не се сменява? 

Link to comment
Share on other sites

Намазах с масло обилно(от греста нямам) даже и в отвора който задейства съединителя сипах и пак изпуска въздух(и маслото изхвърли де). 

От прочетеното в нета разбрах че се износва втулката на барабана и ремонта е с нов. 

А дали е така? 

Link to comment
Share on other sites

Моите перипетии с кутията продължават. 

Днес отново имах време и продължих със сглобяването и установих, че някой псевдо майстор явно е работил по нея. 

Оказа се че зегерката от снимката е сложена от другата страна. От зор направо се беше отоечатала върху шайбата. 

Мбого ми е интересно как е вървяла колата, но е факт че не е имало проблем със скоростите.  

Добре че си намерих мануал с който се косултирам. 

Реших да купя нов F барабан. Цена 117 лв. 

Ще има игра и с настрийка на луфта при сглобено състояние, но ще е по натам. 

 

Screenshot_20181228-172903_Drive.jpg

Link to comment
Share on other sites

:hilezh::hilezh::wall::wall: лелеле :):) ужасна история :) браво колега за решението да вземеш нов F clutch успех с сглобяването мой съвет е да вземеш грес от синята при сглобяването за всичко е по-лесно и и за уплатненията и за всичко сменил си предполагам гарнитурата на мозъка и вс друго провери за драскотини на регулатора за налягането ако има е хубаво да го откараш да ти го раибероват и сменят може и после ако имаш някакви забележки след като я пробваш в движение.Само не в джемини4 вече са ми в черия списък :cussing: .Преди 2 седмици им откарах един торк от 5хп24-ка от бмв е39 535 усраха се стабилно с луфтовете от начало не искаха да си признаят грешката докато не хванах един от майсторите за ушите и не го докарах до гаража да пробва да сложи скоростите и да завърти торка да пасне с дупките за болтовете на венеца опираше зверски,а през цялото време ми разправяше че не съм бил сложил торка като хората не бил влезнал  до помпата идеше ми като видя,че е в тях причината да го :cussing::cussing::cussing:

Edited by dmxkris
Link to comment
Share on other sites

Клапанното тяло го отварях вчера. 

Смених гарнитурата, едни гумени клапанчета и о пръстените на вентилите(всичко което имаше в комплекта). 

Всичко промих и продухах. 

Не забелязах да има деруги по плунжерите никъде. 

Смених и семерингите на диференциала така и така ги има в комплекта. 

Торка ще е го пращам във Варна. 

Най-добра цена ми дадоха, а и един познат майстор от Ст Загора ми ги препоръча. 

И той не се изказа "ласкаво" за Джемини. 

Link to comment
Share on other sites

Meждру другото на първите версии на 19ката и регулатора на налягането бил проблемен, реално част от причините да избие семеринга на локъпа. Бмвистите слагат някакъв ъпдейтнат, както и ъпдетнат барабан за задната ако си преди 2002-ра и също ъпдейтнат семеринг на локъпа за да не избие отново от жегите.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Днес пристигнаха торка и F барабана от Варна. 

Оказа се че за барабана има 2 модела и моя е по-скъпия(140 лв с отстъпката), но пък е оригинален на ZF. 

Да се надяваме че всичко ще е наред като сглобя кутията. 

20190116_115952.jpg

20190116_120007.jpg

Link to comment
Share on other sites

Пичове я кажете какъв трябва да е цвета на маслото за кутията?

Мисля да взема Мобил ATF LT 71141, но не е червено, а в кутията беше червено маслото.

Оригиналното ZF-ко масло какво е на цвят? 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Кутията вече е на колата и работи, но ми се струва че включва предавките на по-високи обороти от преди. Може ли да се направи някаква адаптация с Vag Com? 

Link to comment
Share on other sites

Здравейте, изчетох темата и искам да се включа с един въпрос. При нормално каране на 5та колата сама превключва на 4-та и то много грубо. Имам чувството че или двигателя ще изпадне или скоростите. Пробвах на ръчен режим. Същата работа. Без да пипам нищо се усеща силен удър и колата си минава на 4-та. Лошото е че съм в Холандия а тука ремонтите са поне х2. Маслото е сменено преди няма и месец (3000км) автомата е 5hp19 на предно. 

Link to comment
Share on other sites

Кутията ти е за ремонт. Виж какви грешки е записала, ама не очаквай да минеш без отваряне. Ако ли не, търсиш друга и квото сабя покаже.

Link to comment
Share on other sites

Преди 23 часа, milenskior написа:

А как се прави? 

Колега,даваш на контакт,натискаш педала на газта плавно до доло и задържаш така 2-30 секунди.Казват че се чувало цъкане,но аз лично нищо не чувам.Тази процедура уж занулява адаптацията на кутията и после като пойараш ще се обучи към твоето каране един вид.Някои казват и че се прави така:без контакт натискаш газта до доло,след това контакт и чакаш пак 30-ина секунди.Пробвай и двете-няма какво да объркаш

Link to comment
Share on other sites

това е адаптация на самия педал на газта

и се прави през ваг кома пак не без него

Преди 10 часа, 2.6 quatro написа:

Здравейте, изчетох темата и искам да се включа с един въпрос. При нормално каране на 5та колата сама превключва на 4-та и то много грубо. Имам чувството че или двигателя ще изпадне или скоростите. Пробвах на ръчен режим. Същата работа. Без да пипам нищо се усеща силен удър и колата си минава на 4-та. Лошото е че съм в Холандия а тука ремонтите са поне х2. Маслото е сменено преди няма и месец (3000км) автомата е 5hp19 на предно. 

отваряне задължително възможните проблеми са много,но без отваряне е гадаене с кристалното кълбо :)

Link to comment
Share on other sites

Здравейте карам а6 с5 180коня куатро автомат и  имам следния проблем,при изчакване на светофар на директна с натисната спирачка колата започва да се тормози и да пуши зверски.При движение не пропушва грам,имам колата от скоро и ми прави впечатление че разхода градско извънградско е 17 на 100 по борд ,грешки на кутията след изчистване отново набива първата.IMG_20190119_172802[1].jpg

Link to comment
Share on other sites

торка (хидротрансформатора) рециклирай преди да е набутала стружките в мозъка темп датчик или е заминал или го набива като грешка защото кипва маслото от износения лоукъп на торка

Задължително после ново масло най-добре оригиналното с отстъпка около 30лв. литър и филтър масло около 9 литра ще ти трябват защото кутията ще е почти празна като пари 150-200лв сваляне качване на скоростите смяна масло труд около 50лв рециклиране на торка само във Варна там са най добрите около 600лв. около 1100лв. ще те оправят иначе щом е започнала вече и да се тормози скоростите в кофата :)

мой съвет смени си и помпата ако не семерингата поне или ако намериш и оригинална втулка така и така се свалят

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...