Jump to content

Ауди б5 1.8т или 2..4


Recommended Posts

Здравейте искам да си взема ауди б5, но не съм сигурен с кой двигател ?
Можете ли да ми кажете дали има често срещани проблени при някои от двата двигатели ?
И какъв разход правят ?
 

Редактирано от Ивакаа
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-малкото,че като ти омалее 2.4 ( а това ще се случи неминуемо ) си до там.При 1.8Т имаш много голяма палитра от възможности до го засилиш.

Редактирано от Brazer
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да започнем с гражданската, за 1.8Т /примерно в софия/ ГО е 160 лв,за 2.4 е 225 лв. Данък/отново софия за 1.8Т е 170 лв, за 2.4,ако е 165 кс е 187 лв. По технически характеристики 2.4 го дават 14/100 бензин,което е към 18/100 газ,1.8Т-12/100 бензин или 14/100 газ.За теб годишните разходи за ГИ и данък /82 лв/,ако не са от значение,обърни внимание на разхода.Не съм много запознат с 2.4,колегите ще споделят,но доколкото знам има два катализатора,2 ламбда сонди,2 глави.За 6 цил мотор газовия инжекцион е малко повече оскъпен от 4 цилиндровия,но това е еднократна инвестиция.При 1.8Т имаш турбо,в което пък не можеш да бъдеш много сигурен,защото двигателя може да е на 300 000+ км.,но динамиката е много добра.При ремап,ако е 150 кс, отива на 180 кс и усещането при изпреварване и ускоряване и много приятно.Не съм се возил в 2.4,но веднъж едно такова се опита да не ми се даде по едно нагорнище,ами повярвай ми,просто доста изостана от мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми то всеки който кара атмосферка щи разкаже за лошите турбини...

Не слушай не е вярно питай ги как го греят точно това масло :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

казаха ми че имали проблем с турбината (прегрявала маслото на двигателя ) 

Вярно ли е ???

могат да ти кажат много неща джамбазите,защото 2.4 са голяма рядкост и ако имат такава залежала,естествено че ще искат да я разкарат. Най-често срещаните при бензиновите са с двигател 1.8 или 1.8Т.

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

вземай 1.8Т... нищо не прегрява на маслото. Вярно, след яка жега е добре да оставиш колата да поработи на обороти, за да охлади турбото(същото и след продължително извънградско е добре да покараш кротко последните 2-3км)

Редактирано от benzinovfen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като карам извънградско, турбото нагнетява,само като изпреварвам или изкачвам нагорнище,през другото време стои на минус 0,7,не виждам причината да работи на място преди да се угаси. Усложнявате нещата с тези приказки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.8 Т ги няма на пазара , но пък поне форума е пълен с 1.8Т теми което също е някакъв показател . Истината тук трудно ще откриеш качвай се и карай което ти допадне най-много прочиташ ,разпитваш и преценяш дали можеш да преглътнеш някой от минусите които има . Има мнооого теми за всички двигатели , това с повечето цилиндри и скъпи подръжки на 6 ка са успокоението на вентилаторите . Другото което е истина е че 1.8Т като ти умалее се чипосва та да стане около 30 ина коня отгоре . За 2.4 не те съветвам но пък пробвай 2.8 . Всеки препоръчва това което има но трябва сам да прецениш кое е по-добро за теб .Вентилатора за градско 1-2 е по- добрия избор . За извънградско безспорно 6 ка , мен ме кефи на 2.8 като го сгаза след 150 да отлепя и че можеш да круизваш с 190-200 без да препечеш двигателя . НО аз го карам в Ц5 и наистина за А4 става тежичка предницата с 6так но пък ще се мести по-добре , така че ходи карай най-хубаво .

Редактирано от strakov_m
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като карам извънградско, турбото нагнетява,само като изпреварвам или изкачвам нагорнище,през другото време стои на минус 0,7,не виждам причината да работи на място преди да се угаси. Усложнявате нещата с тези приказки.

Тогава след продължително каране извънградско спри бързо и отвори капака да видиш как свети като слънчице... :)

Па може и моята кола да не я бива нещо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.8 Т ги няма на пазара,но пък поне форума е пълен с 1.8Т теми което също е някакъв показател. - Абсурдно изказване отвсякъде!

2.8 като го сгаза след 150 да отлепя и че можеш да круизваш с 190-200 без да препечеш двигателя. - Колко пък да отлепи? - Колко време и къде аджеба го караш с 200км/ч???

 

Има над 10 обяви в нета за 1.8Т + quattro (B5) Facelift

Редактирано от MAPTO7007
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тогава след продължително каране извънградско спри бързо и отвори капака да видиш как свети като слънчице... :)

Па може и моята кола да не я бива нещо

Не свети,нека и колегите да изкажат мнение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Марто , първото твърдение е въз основа приказките че ги няма на пазара толкоз много демек - много редки и търсени автомобили а в същото време всяка 2 ра тема тук е за проблем с 1.8Т Факт !

Второто ми твърдение - ми отлепя повечко от вентилатора и може да подържа доста по-висока круизна скорост преди да почне да се задъхва . А на въпроса къде ,ами последно като се прибирах от Германия около 150-200 км поддържах между 180-210 км/ч скорост като имаше и такива които ме изпреварваха .

П.п. Чисто книжни показатели - 1.8Т 150 кс (сток) и 2.8 , 6 ка е около секунда по-бърз до 100 , 70 нм повече, 1000сс повече , 2 цилиндъра и 43кс повече , 2.5 литра на 100 по-висок разход . След чипс силите се поизравняват . Всички с 1.8Т не е нужно да препалвате толкова много ако някой не се изказва ласкаво към въпросния двигател . Не ме разбирайте погрешно , 1.8Т ми допада но тука бива възхвалян прекалено много а всеки знае какво ровене пада .

Редактирано от strakov_m
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И Ти не ме разбирай погрешно.

Нямам нищо против големия мотор.

Има свойте предимства несъмнено.

Но ... казвам но ...

В булгаристан мое лично мнение и предвид черната статистика 1.8Т е достатъчно еластичен,приятен и по джоба за среден клас българин.

Друг е въпроса че много батки има дето купуват С-ки и тем подобни и ревът ... Защото една кола е не само да я купиш но да можеш да я караш,обслужваш и да и плащаш нуждите,в нашия случай на тия 15г кокошарници всичко казано от мен умножена по две.

Да на разстоянията за които ми говориш че пътува тоест в Европа ... по-удобен ти е големия мотор,нормално е да подържаш скорост над 120-140 ... но тука е немислимо и крайно ненужно и неправилно но факт е че се практикува от разни безобразни бай ганьовци.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Друг е въпроса че много батки има дето купуват С-ки и тем подобни и ревът ... Защото една кола е не само да я купиш но да можеш да я караш,обслужваш и да и плащаш нуждитe.

+1

 

С днешна дата, атмосферния шестак е безсмислен. Харчи и не върви. Тръц квадро с агу е истината :)

+1

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С днешна дата, атмосферния шестак е безсмислен. Харчи и не върви. Тръц квадро с агу е истината :)

Имаш право ,но по-големия атмосфер върви доста по-различно и мазно . 6-ка е се мести мазно без високи пикове в ускорението докато турбото е обратното , всички сме различни хора с различни предпочитания . За разхода ще кажа че съм приятно изненадан като за Ц5 2.8Q ръчка градско в Пловдив разхода е м/д 13-14л/100км. извънградско 9.5-12л/100 км. това е на газ като обръща на 35гр. и след това пали директно на газ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

вземай 1.8Т... нищо не прегрява на маслото. Вярно, след яка жега е добре да оставиш колата да поработи на обороти, за да охлади турбото(същото и след продължително извънградско е добре да покараш кротко последните 2-3км)

 

Баш си прегрява и това им е основен недостатък. Ако са карани с гадно масло и не сменяване навреме че даже и по-честичко правят една тиня по целия мотор която му разказва играта.

 

1.8Т иска висококачествено подходящо масло и навременна смяна, нещо с което примерно повечето талянци не са свикнали. А пък по германско имат навика да спазват стриктно интервалите на смяна но които са зададени от продавача с цел максимизация на печалбата като "long life". Та резултата е сходен.

 

Като се купува такава кола задължително трябва да загрее напълно след което да и се раздава много газ да се види дали няма да светне лампата на аладин (като преди това сме проверили нея доколкото можем). Като и това не е гаранция.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2.4 е "златната" (кафявата) среда. Също като 2литровия труп на бнв - съчетава разхода на шестак и вървежа на 4 цилиндъра. :hilezh:
 

Едно време за Минсковете (125 кубика) имаше такава приказка - върви като балканче, гори като ИЖ :hilezh:

 

Извод - 1.8Т или 2.8 30в. за б5.

Ако си охлюв по душа и стиснат по джоб може и 1.8 без турбо.

1.9тди също е (някаква) опция.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.9 TDi е значително по-добра опция от всеки 1.8 асматик.

 

Щото са 1.8 без турбо важи приказката че харчи колкото 1.8Т а върви колкото 1.6. Да не говорим че на тоя застрелян мотор може да налетиш на страшни извращения като например ел. управляем оптегач на веригата на валовете и малоумно скъп дебиломер. А за капак вървежа е посредствен за тоя буджак дето тежи 1.4 тона.

 

Моя навес от днес е с нов чип и горе долу се мести едвам едвам та какво ли да очаквам от асматик.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1,8Т е практичния избор, но шестака прави колата далеч по-класна като усещане и поведение. Кажете за съединителите... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...