Jump to content

Аз ремонтирам душегуб 2.5 TDI


loshdancho

Recommended Posts

Чета, чета и се чудя, дали може да се изнасилят по -сложни термини за елементарни неща.

 Нищо лично към пишещите тука, даже им благодаря, че  предпазват   душегуба, да не му докарам душеЛОМ.

 Ама как може и програмата да е толкова смотана  late... elarity....

 

Та това първото (Late) е статичен аванс на помпата,  регулира се механично (от зъбното колело) и отговаря на  градуси преди Горна  Мъртва Точка (ГМТ). Тоест  статичната центровка при монтаж е  2 градуса преди  ГМТ.  Или за по просто -2градуса. Ама  в програмата все си пише 2градуса, и ако има закъснение след ГМТ обръща  на -(минус)градуси (което е объркващото). Колкото повече аванс да давам,  цифрите растат ама в положителна величина .  Точно  тази логика докато разбера (вчера)... Днес при пробата и настройката всичко ми стана ясно се секунди.

Elarity е тест на авансаторното бутало. какво ще покаже, там настройка няма. Просто виждаш колко аванс може да постигне помпата. За това и звука на мотора при теста се променя.

Процентите след градусите 100% означава, че авансаторното бутало не е задействано. При теста (Elarity) може да се види как работи самото авансаторно бутало. колко процента бута и на колко градуса отговарят. Ако задържа би трябвало да се види при теста. Там не знам дали и как може да се въздейства. 

Даже не смятам да питам и пипам.

 

Та днес си настроих аванса  беше  от 0.2 до 0.4  според VCDS или на наш език казано -0.2 до -0.4  ГМТ Палеше леко, работи меко, но подпушва черно при рязко форсиране(признак за малък аванс).  Пробвах  на  -2.8 -3градуса ГМТ ( Late  2.8до 3.0 градуса), но колата стана друга- трудно палене, неравномерна работа даже заради неравномерната работа компа се опитваше да коригира с количеството на гориво към дюзите (мил/цик) и се получиха огромни разминавания. Отказах се и върнах центровката на аванса на -1.6до -1.8 ГМТ(1.8до 2.0 Late) .

На всички участвали в ограмотяването ми- Огромно благодарско!

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 636
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Обърни внимание, че освен цифра има и букви:

ATDC - after top dead center - след горна мъртва точка или -

BTDC - before top dead center - преди горна мъртва точка или +

 

Също така:

Late е режим на максимално закъснение при което авансаторното бутало е напълно отпуснато (100,2%). По него си настройваш това което наричаш "статичен аванс" и при 2,5 заводски е на 2ATDC (-2 радуса) с диапазон 4ATDC(-4 градуса) - 0BTDC (0 градуса). Аз съм карал и на 0,5 BTDC (+0,5) и пак беше ОК. При 1.9 ТДИ диапазона е 2 ATDC - 2BTDC.

Early е режим на максимално предварение 14,4-15 градуса. Тук ти показва дали авансаторното бутало може изобщо да го направи ( ако е износено не може). Обикновенно авансатора тук е на 10-20% и трябва градусите да не шарят с повече от 0,5.

Редактирано от TDI_Fan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Его е, пак ме  ОУбърка.

 

 

при 2,5 заводски е на 2ATDC (-2 радуса) с диапазон 4ATDC(-4 градуса) - 0BTDC (0 градуса)

 ACDC Iron Maden, Baden- baden.... Мани ги тия луксозни термити, че не то го разбирам.

2ATDC е = на -2градуса ГМТ (на толкова близо съм го напрвал), ама от там на там ми е кално....

 Дай по разбираемо. От  колко -до колко без вносни бубулечки.

 Да разбирам ли , че от -4до 0  градуса  ГМТ е допуска(толеранс)... множко ми се струва.

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми сега си я сложил на +1,8 - това значи BTDC (+). Трябва да врътнеш шайбата на помпата внимателно поне до 0 или до 2ATDC (-2)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еее развали ми настроението... Ама поне знам за какво се боря.

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

чаках някой друг да му го каже че ще ме намрази накрая :) тая центровка историческа я направи :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еее развали ми настроението... Ама поне знам за какво се боря.

Е то тва да ти е драмата - да развиеш два-три шестограма. На фона на твоите "кански мъки" си е направо почивка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ха та, това не е драма, а вече е комедия. :D По тази кола съм свалял вловете към Пет пъти, главите съм слагал пробно пак толкова, анжренажа Три пъти, ангренажната плоча Два три пъти, мадската и фаровете Три ръти.

Всяко нещо първо се разглобява, после се сглобява неправилно, след това на ново... и някъде в тази цялата последователност се чупи нещо и всичко започва отново. Но трудно се отказвам, ако знам какво искам да постигна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тя говори, даже пее и молитви реди като ме види...

Между другото, от прочетеното оставам с убеждение, че се настройва аванса на два градуса след ГМТ. Егати анти аномалията. Та така както го казвате, той си е бил точен та точен(0.2 0.4BTDC)... а Аз му изнасилих майката.

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес беше ден за поредното изтезание на Душегуба, Вече се замислям, кой е мазохиста в нашата връзка...

 Та отивам , към колата  влизам и с най обичливи чувства давам на контакт и виждам 8Volt . Но не се отказвам, знам, че ме обича.... И въртя.

 Със  няколко стона и на почивки подобно на оргазъм  почна да мърка. Невероятно... Тази кола прави всичко на обратно, с обърканата центровка на 8Volt пали. Е времето си беше топличко и като запали се натъпка с грешки заради слабият акумулатор, но е факт.

Та я оставих да загрее и започнах да я мъча...

 Отново отвивам Трите  болта на ангренажното колело и намествам центровката, И тука Душегуба се нервира, не му бях сложил упойка и ме ухапа на два пъти така, че си изпусках шестограмчето... ама си имам магнит и си го вадя. Ама на Третият път...не можах да го извадя....Имах чувството, че ми е изпаднал презерватива по време на оргазъм.

  На ново предницата долу, антифриз, кабели, фарове.......Казвам ви тази кола има апетит към всички дребни инструменти, болтове , шайби и т.н. Яде ги и не и пука. Каквото падне по мотора, там си остава.

 Та след поредното разглобяване, видях къде беше паднало: на ремъка на компресора на климатика.

Обратно веднага сглобяване и бързане... и пак ми изяде една малка вложка 10 ама се отказах....Дано му приседне на Душегуб ега се засити.

Накачих най важните неща и продължих  да центровам... та я докарах до тука.

post-93099-0-94713800-1445104634_thumb.j

post-93099-0-10644100-1445104646_thumb.j

post-93099-0-38185100-1445104655_thumb.j

 

Дайте мнение.... Според мен съм го разцепил.

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хахахахахахахахахахахахахахахаха майко милаааааааа .. центровката вече си я уцелил

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересното е , че с по-големият аванс -0.2-0.4 предварение(0.2...0.4BTDC) ми харесваше повече. Повече ряз, повече се чуваше турбото в ауспуха.

И ако при настройката се бяха оказали градусите около  тези стойности щях да я оставя така, ама ме беше много страх туй куче хапе и гълта....

 А ето как  изглежда  Душегуб след  трансплантацията.

 

post-93099-0-34277600-1445112990_thumb.j

post-93099-0-34253900-1445112972_thumb.j

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересното е , че с по-големият аванс -0.2-0.4 предварение(0.2...0.4BTDC) ми харесваше повече. 

Повече аванс повече вървеж и по-добро палене. Макар че тръгнеш ли веднъж не би тярбвало да има разлика защото тогава аванса е динамичен. Авансатора впрочем ти прави перфектни % за -2 градуса статична настройка. Ама гледам и ти имаш една "пишкаща" дюза и втора на път.

 

Тоя клапан имаше ли го или ти го сложи:

e624ddd7f2f15efa.jpg

Редактирано от TDI_Fan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нормално да върви повече като градусите се приближават към 0. другия вариант е да видиш какво ти е впръскването или така нареченото Injected quantity на 1-ви канал 2-рата колонка. по принцип трябва да е от 4 до 6 че да върви колата и да не харче толкова. а това колко харчи на час се вижда май на 15-ти канал

 

 

 

TDI_Fan сори не видях че си го написал и ти

 

 

 

 


Повече аванс повече вървеж и по-добро палене. Макар че тръгнеш ли веднъж не би тярбвало да има разлика защото тогава аванса е динамичен. Авансатора впрочем ти прави перфектни % за -2 градуса статична настройка. Ама гледам и ти имаш една "пишкаща" дюза и втора на път.

 

Тоя клапан имаше ли го или ти го сложи:

e624ddd7f2f15efa.jpg

 

 

 

 

И аз го имах но го махнах, нетрябваше ли

Редактирано от Jordan Atanasov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клапаните си бяха там, даже ги пробвах  с уста... държат си налягане и не пропускат на никъде, даже си имат стрелка за посоката на монтиране.

Приличат ми за оргиданлъ ама дали, или..не знам. Според мен помагат да спират засмуканият въздух  при угасен мотор  от маркучетата за излишната нафта.  Дюзите са от  "ремонт" но и със старите глави, и преди ремонта този цилиндър си даваше отклонение ?!?!  Другият също.

А и ми обясниха, че не може да се съди тотално по данните за цик/милгр. на този мотор. не са достоверни много. не ми се вярва да съм монтирал и същате дюзи на същото място за да дава такова отклонение пак там.

Количеството гориво се върти към  5..5.30 по спомен.

 Ще ме амбицирате пак да местя центровката май...

 А и авансаторното бутало е ново....

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това ако е мое да съм го нарязал още в началото. Направо ти се чудя, как намираш хъс да продължаваш да се занимаваш с тази кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Която, и каквато, кола да ми беше в ръцете, щеше да последва съдбата душегубска. 

 Както се казва не обичам лесните.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, извинявай че толкова късно но мисля ,че това което ти пращам ще ти е от полза....това е цялото ръководство със снимки за нашите 'ЛЮБИМИ' !

 

https://onedrive.live.com/redir?resid=7BB22125EA0F3073!2331&authkey=!ALekesd1i-0_BQg&ithint=file%2crar

 

Дано ти е от полза !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С тел. и това не може да се тегли.

Това е за комп....Разархивираш,инсталираш 'еxe' файла и стартирашдругия файл,който е същността....подобно е на 'пдф' но е някво друго....

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...