Jump to content

А4/В7 шестограм маслена помпа


Krasio74

Recommended Posts

Преди 10 дена си купих А4В7-2006г. авант 6ск. ръчка на предно.Мотора е PBW,бих искал да ми дадете повече информация за тази кола-слаби места по мотор,трансмисия,купе.Казаха ми да сменя шестограма на маслената помпа и о-пръстените на охладитела на маслото.Моля за подробна информация относно този автомобил,тъй като никога не съм карал помпа-дюза,а бих искал да направя и обслужа всичко.

Благодаря ви предварително колеги!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 107
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Не се набутвай да сменяш шестограм, труда е много а е безполезно! Проблема не е в него, а в дължината му. Не можеш да сложиш по дълъг, защото това води до новата помпа, а тя води до ......... 3000 лв. всичко :) Така, че сменяй маслото и консумативи и си карай колата! Ако случайно ти светне лампата на маслото по време на движение - СПИРАЙ резко и не карай нито метър повече (заминава и турбината). Викаш пътна помощ и направо в сервиза! Тогава ще му мислиш за проблема. Не е задължително да сполети всички.


Слагай само хубави масла по спецификация и давай смело газ!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като тръгне да се разбива шестостена на маслена помпа се чува специфичен шум. Тези, които са отстранявали проблема ще могат да го познаят лесно. На моята кола смених помпата (и другите части около нея) превантивно с нова от новия модел. Звука на двигателя се промени доста - стана по-тих и с по-малко вибрации. Чувал съм, че ако старата помпа си работи добре може да се смени шестостена и значително се подобрява работата на помпата. Ако се търси надеждност и сигурност - нова помпа от новия модел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слагай хубаво масло на всеки 10к км. И карай с усмивка. Много неща, има за чупене в тая кола, ако тръгнеш така да му мислиш, то ще ти се отщте да я караш

Редактирано от Bobu
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се набутвай да сменяш шестограм, труда е много а е безполезно! Проблема не е в него, а в дължината му. Не можеш да сложиш по дълъг, защото това води до новата помпа, а тя води до ......... 3000 лв. всичко :) Така, че сменяй маслото и консумативи и си карай колата! Ако случайно ти светне лампата на маслото по време на движение - СПИРАЙ резко и не карай нито метър повече (заминава и турбината). Викаш пътна помощ и направо в сервиза! Тогава ще му мислиш за проблема. Не е задължително да сполети всички.

Слагай само хубави масла по спецификация и давай смело газ!

колко по резко ти светне толко по зле я турбина я дюзи я нещо друго по дизеларката изобщо тралала

Редактирано от karakonjula
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Daniel_Atanasov - Честито, с кеф да я караш! На първо четене си с още 130 лв. назад за държача на предният номер, защото ти трябва капака за БГ номера, освен ако не искаш да слагаш Швейцарски или Италиански :) - само те са малки

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честита В7-ца Авант колега!

 

Моята също е швейцарка,демек с малък номер.

Просто се хваща държача за предния Бг номер отгоре върху дупката за стария.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се набутвай да сменяш шестограм, труда е много а е безполезно! Проблема не е в него, а в дължината му. Не можеш да сложиш по дълъг, защото това води до новата помпа, а тя води до ......... 3000 лв. всичко :) Така, че сменяй маслото и консумативи и си карай колата! Ако случайно ти светне лампата на маслото по време на движение - СПИРАЙ резко и не карай нито метър повече (заминава и турбината). Викаш пътна помощ и направо в сервиза! Тогава ще му мислиш за проблема. Не е задължително да сполети всички.

Слагай само хубави масла по спецификация и давай смело газ!

Не се сещам кое  му е много на труда, при условие, че привода струва 9(девет) лева, а сасява цял двигател...?!?!?!?!?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами сваля се картер, помпа и т.н. За труд ще му вземат поне 200 лв. Привода струва дори 8 лв., но по важното е че той не решава НИЩО! Аз съм го сменял три пъти и от опит казвам това. За да има ефект трябва да се смени не само привода, а с новият по дълъг такъв, който влиза само в новата помпа, а тя иска нови успокоителни валове на маслото, а те от своя страна се събират само в новият картер. Както писах по горе всичко това стъпва на около 3000 лв. и не си струва да се прави без да има проблем. Може изобщо да не му създаде проблем докато я кара тази кола. Когато това се случи - решението е 3000 лв. за жалост. Два пъти сменях привода и за няма 3-4 хил. км. се прецака отново. Тогава дадох колкото трябва и смених всичко в картера и вече нямам проблем, а съм направил повече от 50-60 хил. км. Но през това време смених и една турбина, вал на дюзите и лагери на разпределителният вал ...... Сам прецени каква стана цифрата докато се мъчих да мина само с 8 лв. за привод.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Но през това време смених и една турбина, вал на дюзите и лагери на разпределителният вал ...... Сам прецени каква стана цифрата докато се мъчих да мина само с 8 лв. за привод.

 

Да де,само дето не си прав.Валове,дюзи,лагери и прочие смени,защото имаше проблем с топлият старт и с прекодиране нищо не ставаше.А проблема,който си описал е станал от вероятно прегряване на колата някога си.А това,че си правил привода и покрай неговата смяна за 8к км са се появили други проблеми и решаването на всички проблеми + този на привода са били добра сума е различно.Един колега обясняваше как за една година поддръжката на колата му се връзвала 5к лв,но видиш ли в тази сума влизали цялостно боядисване и ГИ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми се влиза в дилеми, проблем с топъл старт съм нямал, нито съм опитвал прекодиране! Бъркаш явно с някой друг колега от форума. Всички описани по горе неща съм сменил по една причина - прочутият шестограм. Два пъти се заобля, при първият замина и турбото и вала защото се прибрах на ход 4-5 км. Така, че не намесвам в тази цифра други проблеми. Аз също съм похарчил над 10 000 лв. по колата, но са извън този проблем

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Донякъде и аз не съм прав,ето твой пост:

 

"При мен трудно и бавно върти стартера при загрят двигател. Смених акумулатора и пак същото. Реших да сваля стартера за профилактика. Сега го направих, но още не съм сглобил колата за да го пробвам. Преди година и повече имах проблем със маслената помпа и на два пъти се заобля въпросният шестограм. Първият път се прибрах на бавен ход от около 20 км. Тогава прецаках турбината и я смених с нова. Излезе солено, но вторият път вече смених помпата с новият модел, който вече не прави този проблем. Сега свалих глава за гарнитура и въпреки, че мотора си мъркаше и работеше чудесно видях, че лагерите на разпр. вал са износени, като вала върви прекалено стегнато. Та подозирам, че това е следствие от прибирането ми без налягане на масло преди година, а също, че това е причината при загрят двигател стартера да върти трудно, защото вала е стегнат и затяга при разширение. Въпреки това смених четки и направих профилактика на стартера, но сега слагам нови лагери на разпр. вал, вложки на клапани, ремонтни комплекти на дюзи и всичко което се сменя по главата. Надявам се в края на седмицата да я сглобя и да видя какво се е получило. Но ще е трудно да кажа проблема от стартера ли е бил или комплексен от всички несгоди  :). "

 

от тук: http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=165555&hl=

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема с паленето беше от стартера, четките бяха нагорели и износени, а вала затягаше с новите лагери отново следствие на шестограма и слабо мазане, загряване от това и деформация на тунела за разпределителният вал. Все хубави последствия от един шестограм, които не искам да си спомням. 

Проблема обаче не е само в шестограма на този мотор, а зъбното колело отпред на коляновия вал, което задвижва помпата също се прецаква и износва, дори чупи зъбци...... Затова всичко намиращо се в картера се сменя с новият модел и забравяш за проблеми там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип целия балансьор може да се премахне и конверсията излиза към 400-500лв и забравяте за тоя проблем...Масово се прави вече по сервизите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже съвсем скоро минах през това, ето малко актуални цени от Мишо от Горубляне - смяна на шестостена - 100 лв. труд. За следваща смяна на ремъци се разбрахме да ги зафикснем валовете - 300 лв ще ми струва удоволствието. Така, че на първо време, ако валовете са добре един разход от 108 лв. за смяна на шестостена си е оправдан отвсякъде

Редактирано от mhi406vt
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да премахнеш съвсем балансьорите и няма да имаш нужда от шестостени, шестограми и т.н. и няма да го има това виене, което ти създава шум в купето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да си представя сега как без шестостен? Как се задвижва помпата? Какво значи да зафикснем валовете и кои валове? Явно се прави някаква магария там и се променя начина на задвижване на помпата...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слага се маслена помпа от друг двигател на VW и се сменя задвижването й с верига. Почва да прилича на старо 1.9 тди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да си представя сега как без шестостен? Как се задвижва помпата? Какво значи да зафикснем валовете и кои валове? Явно се прави някаква магария там и се променя начина на задвижване на помпата...

Да прави се магария ... слага се помпа от 1.9тди със задвижването. Но не става на всички модели балансьори. Аз знам поне за три различни вида задвижване на помпата. А пък и двигателя е сметнат с балансшафт. След като го махнеш е възможно да работи по грубо. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маха се зъбака на коляновия вал и се слага такъв от 1.9 тди и се взима помпа от надлъжно 1.9 тди. Ще работи грубо като 1.9тди без виенето.

Редактирано от kpematop
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аха, сега ми стана ясно. Знаех си, че нещо все някой ще измисли. Аз вече се ощавих със смяна на всичко при дилъра, но е добре че има ново решение вече!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аха, само аз съм баламурника дето даде 1800лв за нов баланс шафт от А6 4Г 2012г. 2.0тди и го слагах два дни, защото трябваше да се пили самия модул, за да влезне в стария картерен капак.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...