Jump to content

Проблем при палене след ремонт


cbg1

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

Имам проблем, който не мога да диагностицирам. Моля, за съдействие.

 

Накратко: двигателят е 1.9TDI AFN на 265000 км. (1999 г.) Главата беше изкривена в резултат на прегряване и беше ремонтирана изцяло - сменени повдигачи, гуми на клапаните, шлайфани клапани и самата глава шлайфана с цел изправяне. Монтирана е на двигателя с добра гарнитура с 3 дупки. Отделно е обслужена цялата предница с нови ролки и ремъци, както и всички течности. 

 

Дотук добре. Работи идеално. Изминах 1100 км с около 60 литра (само извънградско каране сега по празниците).

 

За съжаление, още откакто взех колата от майстора наблюдавам следния проблем (преди не съм го имал никога): при първо палене на студено колата се мъчи, сякаш има някакъв въздушен джоб в горивната система и го изчиства. След 2-3 пъти повече въртене на стартера, пали, оборотите варират за 2-3 секунди и стигат нормалните граници, след което не мърдат. Ако я изгася и пак я запаля, пали като часовник. Ако минат 5-6-7 часа след последно гасене, пак същият проблем. 

 

Майсторът ми каза, че може да е от филтъра на нафтата (ефтина хартия, самият филтър беше някаква гадна марка), сменихме го с чисто нов Hengst. Същата работа - пали трудно на студено.

 

Колега ми предложи да сменя пластмасовия клапан над горивния филтър и мисля да го направя.

 

Пиша тук, за да събера още мнения по въпроса.

 

Благодаря ви

Редактирано от cbg1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не е пипано клапанчето на филтъра няма да е от него. Има ли със сигурност въздух? Тайминга как е?

Редактирано от krasitt
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От някъде ти дърпа въздух и ти пада горивото,елементарно е .Огледай си връзките на маркучите за нафта, на горивния филтър от долу има пробка , при мен и  беше  заминала гумичката , и от там ми правеше тоя яд.Клапана върху горивния филтър влияе на температурата на горивото,няма общо с този проблем.Маркучите на входящата и изходяща нафта към ГНП са прозрачни и когато ти пада горивото много ясно се вижда .Виж сутринта преди да палиш  тези маркучи и ще разбереш .

Редактирано от parconi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробка на филтъра ли? Как трябва да е завъртяна? Завита на макс или леко отворена или?

Тръбите от/към помпата са черни, за съжаление, от там не мога да диагностицирам.

 

А за тайминга - не съм го проверявал - не би ли следвало да е наред, след като дава разход около 5/100 при 1100 км?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да,пробката е бяла и е навита на макс,служи да се източи нафтата от филтъра.Моята кола е по стара  ,баба на твоята, Б-4  1,9 тди  но разликите не са много съществени,принципа на работа е един същ,съответно о проблемите са аналогични.Питат те за тайминга ,имат съмнение да не си в закъснение,тогава колата пали по трудно,хубаво е да го провериш има доста писано във форума по тази тема,потърси ,прочети и всичко ще ти се изясни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еееееее сега.......въздух може да смуче и от други места,просто аз там го открих,но при мен маркучите са прозрачни и това ме улесни,а и бая се озорих докато го открия

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По всичко прилича на въздух в системата. От резервара до помпата вкл. и клапана за излишното гориво

Но от къде смуче си трябва ровене. Обикновенно точно там е овлажнило с нафта. Малко, но достатъчно набито око го забелязва. Има и вариант с помпичка и под налягане да се принуди да се покаже точното място. Ще навлажни със сигурност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес прегледах всички маркучи около филтъра и помпата - сухи изглеждат до един.

Пробката долу на филтъра е много добре стегната.

 

Това с помпичката изглежда добра идея, ще се опитам да го направя

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж си и маркучетата за обратната нафта, които излизат/влизат от дюза в дюза.

Редактирано от AsK
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оказа се предварението на помпата. Нямаше предварение и цилиндрите се пълнят с нафта преди да имат нужната компресия, което води до трудно палене и припушване при първо запалване в резултат на неизгорялата нафта

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този "майстор" който прави ремонта и зацепи мотора ли оправи проблема или друг я донагласи? Най-вероятно ангренажа изобщо не е зацепен както трябва.

Както го споменах по-рано ,при условие че нещо не е пипано и не е имало проблем преди това то няма никакъв смисъл да се проверява дори.

Пробката на филтъра НЕ Е за точене на нафтата а на вода и утайки!!!

Редактирано от krasitt
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах същия проблем след смяна на ремъци и ролки. Проблемът се оказа е тайминга на гнп. Колегата zinitoo я настрой и от тогава вече половин година пали от раз, не пуши и не мирише на сурова нафта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен беше така 1.9 тди АФН. След смяна на ремъци и ролки при спазване на всички белези трябваше да се доцентрова помпата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

В какви граници трябва да е този тайминг на помпата защото след смяна на ремък и ролки  мотора ми стана по шумен и не върви много добре

Белезите са си добре  но е няма пъргавината  от преди това  мотора е АФН

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...