t5onko Публикувано 5 Март 2016 Доклад Share Публикувано 5 Март 2016 (Редактирано) robobug е много прав за загубите! Въпреки, че Богомил, за когото става дума в тая тема е инженер е написал голяма глупост за загубите в трансмисията, в собствения си сайт и даже го е подчертал като "Важно"http://www.adler-auto.bg/wasistdyno.htmlЗа ежедневна кола не е най-важното колко са конете и НМте, а в какъкъв диапазон са налични, което на пътя трудно може да се види! Редактирано 5 Март 2016 от t5onko Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Marian_Georgiev Публикувано 5 Март 2016 Доклад Share Публикувано 5 Март 2016 Ясно, благодаря ви за просветлението Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Reroll Публикувано 5 Март 2016 Доклад Share Публикувано 5 Март 2016 robobug е много прав за загубите! Въпреки, че Богомил, за когото става дума в тая тема е инженер е написал голяма глупост за загубите в трансмисията, в собствения си сайт и даже го е подчертал като "Важно"http://www.adler-auto.bg/wasistdyno.htmlЗа ежедневна кола не е най-важното колко са конете и НМте, а в какъкъв диапазон са налични, което на пътя трудно може да се види! Робобъг определено е много прав в случая,когато се повишава мощността значително - по примера,който даде Цецо.Неговото Ауди обаче едва ли е със стокови дискове,окачване и т.н. за да е адекватно на мощността.Това обаче,което ти си казал е далеч от истината - колко да са загубите при един чип?Вдигане с едни пикливи 20-30кс при положение,че има редица примери на софт ограничени коли от производителя,за да могат да попаднат поради икономически причини в друга графа - по-малки данъци,еко норми и т.н.Реално,ако една кола е ограничена фабрично от 131кс на 101кс какво точно се променя при загубите,ако от 101 стане 131 при положение,че всичко си е 1:1 и тази кола изначало е била сметната и конструирана за 131кс? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
t5onko Публикувано 5 Март 2016 Доклад Share Публикувано 5 Март 2016 (Редактирано) Мнооого си далеч от истината колега. Не се заяждам - позаинтересувай се малко повече, поразпитай някой инженер и сам, ще се увериш надявам се. Загубите на 101кс и на 131кс далеч не са еднакви при ЕДНАКВИ трансмисии. Дори след елементарен чип от 20-30кс СЕ УВЕЛИЧАВАТ , без да се променя нищо по трансмисията! Повече мощност=по-големи загуби най-общо казано. Робобъг точно това е написъл - как с него се съгласи? Редактирано 5 Март 2016 от t5onko Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ц Е Ц О Публикувано 5 Март 2016 Доклад Share Публикувано 5 Март 2016 Някак си не си представям кола от 400-500кв на мотор да има 8-10% загуби в трансмисията ,което са 40-50кв и съответно мноооого голяма жега.Ще се стопи таз кутия си мисля с отделянето на толкова топлина......Последно като бях при Тони,бая си побъбрихме за тез загуби.Колата ми имаше някакви драми и изкара 400кс на колела.Обясни ми ,че макса ,който е на мотора е 480 в момента,т.е. Около 17% загуби!Реално много по-важно е работния диапазон на тия коне и нм и как ги слага на пътя и колко са. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Audi_FeN_1 Публикувано 6 Март 2016 Доклад Share Публикувано 6 Март 2016 Загубите са различни при различна скорост/натоварване!Дали е 100 или 500 коня мотора, при 60км/ч загубите по трансмисията са еднакви и не са никакъв процент от пиковата мощност. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
robobug Публикувано 6 Март 2016 Доклад Share Публикувано 6 Март 2016 (Редактирано) Двете изречения хем са верни, хем си противоречат . При постоянна скорост от 60км/ч потребяваната мощност е една, независимо дали колата е 100 или 500кс. Следователно и загубите са пропорционални на тази потребявана мощност. Но моторите със 100 и с 500кс натоварват различно трансмисията при ускорение и би следвало да генерират различни загуби. Дали са процентни не знам. В линка с обясненията на Богомил има нещо, което ме смущава. Или той или аз съм в дълбока заблуда. Но той привежда за пример ДЕКРА, та започвам да се чудя, дали аз не съм заблудения .Става дума за меренето на загуби. Според мен този начин на мерене е много неточен, защото загубите се мерят само "по инерция" - т.е. без никакво натоварване на трансмисия и предаване (да не говорим и за посоката на предаване на момента). Редактирано 6 Март 2016 от robobug Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ц Е Ц О Публикувано 6 Март 2016 Доклад Share Публикувано 6 Март 2016 Важното е колата да се мести добре и да лепи за седалката ,тогава хич не мисля колко коня са и къде отиват......Ся ,ако говорим за неземния вратотрошач 1.9тди+чип и нещата стават страшни....... Главата ти се мята вътре все едно слушаш некъф бесен хаус,докато ръгаш 1-2-3та ,поглеждаш километража и .......ми той умрял ,ма Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Reroll Публикувано 6 Март 2016 Доклад Share Публикувано 6 Март 2016 Ся ,ако говорим за неземния вратотрошач 1.9тди+чип и нещата стават страшни....... Изобщо не говоря за това,просто дадох пример.Иначе да,имам и двете тди-та,но са без някаква намеса,напълно стокови.За разлика от други още преди да ги купя съм бил наясно е ефекта ярмомелка,с това,че не са самоУети и никога няма да бъдат - със или без чип.Просто икономични коли за придвижване от т.А до т.Б и смисъла да се хвърлят някакви пари за нищо вместо в 3 резервоара за 3600км са безсмислени.От друга страна оунерите на 1,8т възприемат,че с чип колата им става ултра бърза бегачка,което само по-себе си е една голяма заблуда,даже потвърдена от теб в мнение 265 по темата. t5onko,с Робо се съгласих,защото ако повишиш драстично мощността на даден двигател би трябвало да сложиш и адекватна трансмисия и тогава нещата стават други.Казано по друг начин - колко време ще изкара стокова кутия на 1,8т ако повишиш мощността х2. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
t5onko Публикувано 6 Март 2016 Доклад Share Публикувано 6 Март 2016 (Редактирано) :) Сравнението за мятането на главата ми хареса! Цецо, ти при тия коне, ако ги изпънеш на някоя писта и продължително натоварване ще имаш доста топлинка. Не случайно много заводски коли с над 400кс имат кулер на маслото в трансмисията. (Не съм сигурен, но дори S4 Б5 май има такъв?). При голямо (двойно или тройно например) увеличаване на мощността, този ПРОЦЕНТ загуби се променя понеже част от загубите са постоянни и не зависят от КПДто на трансмисията. (Примерно ако са били 20% заводско, може да станат по-малко). Прав си че не е толкова важно колко коня си отиват в топлина, след като има толкова много, но е добре да се знаят и рисковете за трансмисията. Инж. Богомил не може да измери загубите в зъбните предавки по тоя начин!Reroll - Презапасени са доста трансмисиите и издържат доста време с мощност х2. Редактирано 6 Март 2016 от t5onko Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
robobug Публикувано 6 Март 2016 Доклад Share Публикувано 6 Март 2016 колко време ще изкара стокова кутия на 1,8т ако повишиш мощността х2.Конкретно кутията на 1.8т няма проблеми с двойно увеличаване на мощността. За застраховка може все пак да й се смени 20 годишното масло Прегледах набързо обясненията в сайта на адлер. Предполагам, че са предназначени за много широк кръг "читатели".... Не мога да се съглася с твърдението, че автоматите в положение N се чупели и затова не можело да се измерят загубите на автомат. Първо автоматите са много различни.....Проблемът е съвсем друг - съвсем просто казано - при автомата няма как хем да сме отцепили мотора, хем да сме задействали предавка. Аз знам, че на халдекс коли им мерят само единият мост. Но това не означава, че другият мост не генерира загуби в движение.....за разлика от стенда, където генерираните загуби в откачения мост са нула.......,,,абе пълна каша е с тези загуби.....не знам защо Богомил се е вкарал в това блато да обяснява за загубите.... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ц Е Ц О Публикувано 6 Март 2016 Доклад Share Публикувано 6 Март 2016 Изобщо не говоря за това,просто дадох пример.Иначе да,имам и двете тди-та,но са без някаква намеса,напълно стокови.За разлика от други още преди да ги купя съм бил наясно е ефекта ярмомелка,с това,че не са самоУети и никога няма да бъдат - със или без чип.Просто икономични коли за придвижване от т.А до т.Б и смисъла да се хвърлят някакви пари за нищо вместо в 3 резервоара за 3600км са безсмислени.От друга страна оунерите на 1,8т възприемат,че с чип колата им става ултра бърза бегачка,което само по-себе си е една голяма заблуда,даже потвърдена от теб в мнение 265 по темата.t5onko,с Робо се съгласих,защото ако повишиш драстично мощността на даден двигател би трябвало да сложиш и адекватна трансмисия и тогава нещата стават други.Казано по друг начин - колко време ще изкара стокова кутия на 1,8т ако повишиш мощността х2.ИзвинявайНе съм визирал лично теб,а като цяло превъзбуждането като цяло от големия торк на дизела,а километража не мърда Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ц Е Ц О Публикувано 6 Март 2016 Доклад Share Публикувано 6 Март 2016 Никаква бегачка не става от 1.8т с чип,смятам няма човек ,който да твърди обратното.За 1.9тди същото,но наистина има хора дето си мислят,че колата излита в космоса Иначе моята стокова кутия на 1.8Т на предно се предаде след много издевателства на около 500кс на мотор.После минах ,на дизелова DQT от 2.5тди ,която приятели карат по драговете с 800кс и толкова нм на колелата и няма грижи.Баси заводската кутия е това Но имах бая загуби с нея ,заради ужасно дългите предавки и смятам,че сега с бензинова кутия ще съм по-добре.Колата се мереше на 3та ,защото на 4та работния диапазон беше 140-280 по километраж и ставаше страшно.За 5та и 6та да не говоримСега съм с CBL от S4 C4,която си е с къси предавки смятам,че ще ми е ОК сега,да не мъча толкова мотора и самата кутия.Имах 1.8т 150/180/208/330/400/500/~600 коне на мотор и винаги съм гледал на гумите какво става,другото са груби сметки и гадаене.Колата съм я качвал на 5 динота,утре я мятаме на 6то.Четири са валяци,две на хъбове и мазалото е голямо,като разлики между тези с Валяците имам повече от 65кс......От 435кс до 500кс на колелата.....На хъбове имам разлики от 420-500 на главините.Но каквото и да правя винаги последно ходя при Тони,хем да раздам по завоите,хем да ми обясни човека подробно какво как и защо.Бургаското Дино ми даде 450кс на колелата,после смених валове с възможно най-рошавите механични за 1.8т и колата даде 500кс на гуми,но не е реално,защото това Дино,доколкото знам не Мери загуби на трансмисията!?Но за сверка при промяна на сетъп става.Също така диното на Драгповер и това на Проспийд /и двете мерят на хъбове/ дават големи разлики в кв.В Драгповер имах 327кв на хъбове и след смяната с валовете станаха 360кв.Та всичко е много относително-състояние на мотора,външна температура,надморска височина ,октаните на бензина,кутията и тн.Те това е верния отговорИмам над 30 графики и ако ги постна ще стане мазало,да не говорим,че никой няма да повярва,че е една кола Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kosio85 Публикувано 7 Март 2016 Доклад Share Публикувано 7 Март 2016 (Редактирано) Аз напълно потвърждавам, че 1,8t с чип не става някаква извънземна бегачка. Просто става по-приятназа каране и е доста по-добре от стоковата спрелщина. Може и аз да съм сбъркан нещо, но за купето на А4 явно трябват бая повече коне и нютони, за да се чувства като бърза. Редактирано 7 Март 2016 от kosio85 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ц Е Ц О Публикувано 7 Март 2016 Доклад Share Публикувано 7 Март 2016 Зависи от нуждите и очакванията.А не одеве чета у Фейса ,че някакъв си чипнал 1.9тди 90кс и ся е изнервен,че колата не вдигнала 260 да си напълни километража......ужас най-ужасен Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Passi Публикувано 7 Март 2016 Доклад Share Публикувано 7 Март 2016 Според мен няма реално мислещ човек който да твърди, че от 1.8 и 1.9ТДИ става бегачка.Сега ако от 1.4 се качиш на чипосано 1.9 ТДИ вярно ще ти се струва, че си в болид. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vermeer Публикувано 7 Март 2016 Доклад Share Публикувано 7 Март 2016 Става, става... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ц Е Ц О Публикувано 7 Март 2016 Доклад Share Публикувано 7 Март 2016 Ама иска пари,дейба Предполагам Пасси говори за чипнато самоИначе нагоре става друга бира Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ole Публикувано 7 Март 2016 Доклад Share Публикувано 7 Март 2016 Не знам само, защо на всички трябва да са им еднакви представите за бегачка/бърза кола. За едни бегачка е 200кс кола като дойдат от 1.6 моно инжекция, за други е 500кс... Трябва ли всички да караме 500+ коли за да им се вика "багачка". Не, че съм фен на тая дума. За 1.5т седан 1.8Т с " чип" от моята камбанария се движи доста добре, то е ясно, че винаги има накъде още.Sent from my Nexus 5X using Tapatalk Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Audi_FeN_1 Публикувано 7 Март 2016 Доклад Share Публикувано 7 Март 2016 Зависи от нуждите и очакванията.А не одеве чета у Фейса ,че някакъв си чипнал 1.9тди 90кс и ся е изнервен,че колата не вдигнала 260 да си напълни километража......ужас най-ужасен Не беха ли до 220 тея мъченици http://media.shpock.com/Audi-A4-B5-1-9TDI-Tacho.jpg Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ц Е Ц О Публикувано 7 Март 2016 Доклад Share Публикувано 7 Март 2016 Не знам ,ама целите са високи Ей Ся слезнах от диното460кс на колелата и 571 показа диното на МаднесДемек 20% загуби Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Brat mu Публикувано 7 Март 2016 Доклад Share Публикувано 7 Март 2016 (Редактирано) Зависи от нуждите и очакванията.А не одеве чета у Фейса ,че някакъв си чипнал 1.9тди 90кс и ся е изнервен,че колата не вдигнала 260 да си напълни километража......ужас най-ужасенМай тряя да преосмислиш групите, в които членуваш Редактирано 7 Март 2016 от Brat mu Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
robobug Публикувано 8 Март 2016 Доклад Share Публикувано 8 Март 2016 Ей Ся слезнах от диното460кс на колелата и 571 показа диното на МаднесДемек 20% загубиДоколкото знам, италианците залагат загубите в софтуера, а не пробват да ги мерят.Коментирахте ли нещо по този въпрос? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ghostdog Публикувано 8 Март 2016 Доклад Share Публикувано 8 Март 2016 Не знам ,ама целите са високи Ей Ся слезнах от диното460кс на колелата и 571 показа диното на МаднесДемек 20% загубиАз ли бъркам или имаш от преди това мерене по-близко до 500 на колела? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ц Е Ц О Публикувано 8 Март 2016 Доклад Share Публикувано 8 Март 2016 Имам Ама на Бургаското Дино,което не Мери загуби на трансмисията.Иначе за сверка става дали мърдаш нанякъдеДоколкото знам, италианците залагат загубите в софтуера, а не пробват да ги мерят.Коментирахте ли нещо по този въпрос?На Венци диното само си пресмята загуби спрямо теглото на колата и инерцията .Най-просто така го обясниха. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване