Jump to content

Адлер ауто-чип тунинг


Recommended Posts

robobug е много прав за загубите! Въпреки, че Богомил, за когото става дума в тая тема е инженер е написал голяма глупост за загубите в трансмисията, в собствения си сайт и даже го е подчертал като "Важно"

http://www.adler-auto.bg/wasistdyno.html

За ежедневна кола не е най-важното колко са конете и НМте, а в какъкъв диапазон са налични, което на пътя трудно може да се види!

Редактирано от t5onko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 377
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

robobug е много прав за загубите! Въпреки, че Богомил, за когото става дума в тая тема е инженер е написал голяма глупост за загубите в трансмисията, в собствения си сайт и даже го е подчертал като "Важно"

http://www.adler-auto.bg/wasistdyno.html

За ежедневна кола не е най-важното колко са конете и НМте, а в какъкъв диапазон са налични, което на пътя трудно може да се види!

 

Робобъг определено е много прав в случая,когато се повишава мощността значително - по примера,който даде Цецо.Неговото Ауди обаче едва ли е със стокови дискове,окачване и т.н. за да е адекватно на мощността.Това обаче,което ти си казал е далеч от истината - колко да са загубите при един чип?Вдигане с едни пикливи 20-30кс при положение,че има редица примери на софт ограничени коли от производителя,за да могат да попаднат поради икономически причини в друга графа - по-малки данъци,еко норми и т.н.Реално,ако една кола е ограничена фабрично от 131кс на 101кс какво точно се променя при загубите,ако от 101 стане 131 при положение,че всичко си е 1:1 и тази кола изначало е била сметната и конструирана за 131кс?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мнооого си далеч от истината колега. Не се заяждам - позаинтересувай се малко повече, поразпитай някой инженер и сам, ще се увериш надявам се.

Загубите на 101кс и на 131кс далеч не са еднакви при ЕДНАКВИ трансмисии. Дори след елементарен чип от 20-30кс СЕ УВЕЛИЧАВАТ , без да се променя нищо по трансмисията!

Повече мощност=по-големи загуби най-общо казано. Робобъг точно това е написъл - как с него се съгласи?

Редактирано от t5onko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някак си не си представям кола от 400-500кв на мотор да има 8-10% загуби в трансмисията ,което са 40-50кв и съответно мноооого голяма жега.

Ще се стопи таз кутия си мисля с отделянето на толкова топлина......

Последно като бях при Тони,бая си побъбрихме за тез загуби.

Колата ми имаше някакви драми и изкара 400кс на колела.

Обясни ми ,че макса ,който е на мотора е 480 в момента,т.е. Около 17% загуби!

Реално много по-важно е работния диапазон на тия коне и нм и как ги слага на пътя и колко са.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Загубите са различни при различна скорост/натоварване!

Дали е 100 или 500 коня мотора, при 60км/ч загубите по трансмисията са еднакви и не са никакъв процент от пиковата мощност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двете изречения хем са верни, хем си противоречат :).

 

При постоянна скорост от 60км/ч потребяваната мощност е една, независимо дали колата е 100 или 500кс. Следователно и загубите са пропорционални на тази потребявана мощност.

 

Но моторите със 100 и с 500кс натоварват различно трансмисията при ускорение и би следвало да генерират различни загуби. Дали са процентни не знам.

 

В линка с обясненията на Богомил има нещо, което ме смущава. Или той или аз съм в дълбока заблуда. Но той привежда за пример ДЕКРА, та започвам да се чудя, дали аз не съм заблудения :).

Става дума за меренето на загуби. Според мен този начин на мерене е много неточен, защото загубите се мерят само "по инерция" - т.е. без никакво натоварване на трансмисия и предаване (да не говорим и за посоката на предаване на момента).

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Важното е колата да се мести добре и да лепи за седалката ,тогава хич не мисля колко коня са и къде отиват......

Ся ,ако говорим за неземния вратотрошач 1.9тди+чип и нещата стават страшни....... :lol:

Главата ти се мята вътре все едно слушаш некъф бесен хаус,докато ръгаш 1-2-3та ,поглеждаш километража и .......ми той умрял ,ма :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ся ,ако говорим за неземния вратотрошач 1.9тди+чип и нещата стават страшни....... :lol:

 

Изобщо не говоря за това,просто дадох пример.Иначе да,имам и двете тди-та,но са без някаква намеса,напълно стокови.За разлика от други още преди да ги купя съм бил наясно е ефекта ярмомелка,с това,че не са самоУети и никога няма да бъдат - със или без чип.Просто икономични коли за придвижване от т.А до т.Б и смисъла да се хвърлят някакви пари за нищо вместо в 3 резервоара за 3600км са безсмислени.

От друга страна оунерите на 1,8т възприемат,че с чип колата им става ултра бърза бегачка,което само по-себе си е една голяма заблуда,даже потвърдена от теб в мнение 265 по темата.

 

t5onko,с Робо се съгласих,защото ако повишиш драстично мощността на даден двигател би трябвало да сложиш и адекватна трансмисия и тогава нещата стават други.Казано по друг начин - колко време ще изкара стокова кутия на 1,8т ако повишиш мощността х2.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:):) Сравнението за мятането на главата ми хареса!

Цецо, ти при тия коне, ако ги изпънеш на някоя писта и продължително натоварване ще имаш доста топлинка. Не случайно много заводски коли с над 400кс имат кулер на маслото в трансмисията. (Не съм сигурен, но дори S4 Б5 май има такъв?).

При голямо (двойно или тройно например) увеличаване на мощността, този ПРОЦЕНТ загуби се променя понеже част от загубите са постоянни и не зависят от КПДто на трансмисията. (Примерно ако са били 20% заводско, може да станат по-малко). Прав си че не е толкова важно колко коня си отиват в топлина, след като има толкова много, но е добре да се знаят и рисковете за трансмисията. Инж. Богомил не може да измери загубите в зъбните предавки по тоя начин!

Reroll - Презапасени са доста трансмисиите и издържат доста време с мощност х2.

Редактирано от t5onko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 колко време ще изкара стокова кутия на 1,8т ако повишиш мощността х2.

Конкретно кутията на 1.8т няма проблеми с двойно увеличаване на мощността. За застраховка може все пак да й се смени 20 годишното масло :hilezh:

 

Прегледах набързо обясненията в сайта на адлер. Предполагам, че са предназначени за много широк кръг "читатели"....

 

Не мога да се съглася с твърдението, че автоматите в положение N се чупели и затова не можело да се измерят загубите на автомат. Първо автоматите са много различни.....

Проблемът е съвсем друг - съвсем просто казано - при автомата няма как хем да сме отцепили мотора, хем да сме задействали предавка.

 

Аз знам, че на халдекс коли им мерят само единият мост. Но това не означава, че другият мост не генерира загуби в движение.....за разлика от стенда, където генерираните загуби в откачения мост са нула.......,,,абе пълна каша е с тези загуби.....не знам защо Богомил се е вкарал в това блато да обяснява за загубите....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изобщо не говоря за това,просто дадох пример.Иначе да,имам и двете тди-та,но са без някаква намеса,напълно стокови.За разлика от други още преди да ги купя съм бил наясно е ефекта ярмомелка,с това,че не са самоУети и никога няма да бъдат - със или без чип.Просто икономични коли за придвижване от т.А до т.Б и смисъла да се хвърлят някакви пари за нищо вместо в 3 резервоара за 3600км са безсмислени.

От друга страна оунерите на 1,8т възприемат,че с чип колата им става ултра бърза бегачка,което само по-себе си е една голяма заблуда,даже потвърдена от теб в мнение 265 по темата.

t5onko,с Робо се съгласих,защото ако повишиш драстично мощността на даден двигател би трябвало да сложиш и адекватна трансмисия и тогава нещата стават други.Казано по друг начин - колко време ще изкара стокова кутия на 1,8т ако повишиш мощността х2.

Извинявай

Не съм визирал лично теб,а като цяло превъзбуждането като цяло от големия торк на дизела,а километража не мърда

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никаква бегачка не става от 1.8т с чип,смятам няма човек ,който да твърди обратното.

За 1.9тди същото,но наистина има хора дето си мислят,че колата излита в космоса :lol:

Иначе моята стокова кутия на 1.8Т на предно се предаде след много издевателства на около 500кс на мотор.

После минах ,на дизелова DQT от 2.5тди ,която приятели карат по драговете с 800кс и толкова нм на колелата и няма грижи.

Баси заводската кутия е това :lol:

Но имах бая загуби с нея ,заради ужасно дългите предавки и смятам,че сега с бензинова кутия ще съм по-добре.Колата се мереше на 3та ,защото на 4та работния диапазон беше 140-280 по километраж и ставаше страшно.

За 5та и 6та да не говорим

Сега съм с CBL от S4 C4,която си е с къси предавки смятам,че ще ми е ОК сега,да не мъча толкова мотора и самата кутия.

Имах 1.8т 150/180/208/330/400/500/~600 коне на мотор и винаги съм гледал на гумите какво става,другото са груби сметки и гадаене.

Колата съм я качвал на 5 динота,утре я мятаме на 6то.

Четири са валяци,две на хъбове и мазалото е голямо,като разлики между тези с Валяците имам повече от 65кс......

От 435кс до 500кс на колелата.....

На хъбове имам разлики от 420-500 на главините.

Но каквото и да правя винаги последно ходя при Тони,хем да раздам по завоите,хем да ми обясни човека подробно какво как и защо.

Бургаското Дино ми даде 450кс на колелата,после смених валове с възможно най-рошавите механични за 1.8т и колата даде 500кс на гуми,но не е реално,защото това Дино,доколкото знам не Мери загуби на трансмисията!?

Но за сверка при промяна на сетъп става.

Също така диното на Драгповер и това на Проспийд /и двете мерят на хъбове/ дават големи разлики в кв.

В Драгповер имах 327кв на хъбове и след смяната с валовете станаха 360кв.

Та всичко е много относително-състояние на мотора,външна температура,надморска височина ,октаните на бензина,кутията и тн.

Те това е верния отговор

Имам над 30 графики и ако ги постна ще стане мазало,да не говорим,че никой няма да повярва,че е една кола :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз напълно потвърждавам, че 1,8t с чип не става някаква извънземна бегачка. Просто става по-приятназа каране и е доста по-добре от стоковата спрелщина. Може и аз да съм сбъркан нещо, но за купето на А4 явно трябват бая повече коне и нютони, за да се чувства като бърза.

Редактирано от kosio85
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи от нуждите и очакванията.

А не одеве чета у Фейса ,че някакъв си чипнал 1.9тди 90кс и ся е изнервен,че колата не вдигнала 260 да си напълни километража......ужас най-ужасен

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен няма реално мислещ човек който да твърди, че от 1.8 и 1.9ТДИ става бегачка.Сега ако от 1.4 се качиш на чипосано 1.9 ТДИ вярно ще ти се струва, че си в болид. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам само, защо на всички трябва да са им еднакви представите за бегачка/бърза кола. За едни бегачка е 200кс кола като дойдат от 1.6 моно инжекция, за други е 500кс... Трябва ли всички да караме 500+ коли за да им се вика "багачка". Не, че съм фен на тая дума. За 1.5т седан 1.8Т с " чип" от моята камбанария се движи доста добре, то е ясно, че винаги има накъде още.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи от нуждите и очакванията.

А не одеве чета у Фейса ,че някакъв си чипнал 1.9тди 90кс и ся е изнервен,че колата не вдигнала 260 да си напълни километража......ужас най-ужасен

 

Не беха ли до 220 тея мъченици :hilezh:

http://media.shpock.com/Audi-A4-B5-1-9TDI-Tacho.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи от нуждите и очакванията.

А не одеве чета у Фейса ,че някакъв си чипнал 1.9тди 90кс и ся е изнервен,че колата не вдигнала 260 да си напълни километража......ужас най-ужасен

Май тряя да преосмислиш групите, в които членуваш :) Редактирано от Brat mu
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей Ся слезнах от диното

460кс на колелата и 571 показа диното на Маднес

Демек 20% загуби

Доколкото знам, италианците залагат загубите в софтуера, а не пробват да ги мерят.

Коментирахте ли нещо по този въпрос?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам ,ама целите са високи :lol:

Ей Ся слезнах от диното

460кс на колелата и 571 показа диното на Маднес

Демек 20% загуби

Аз ли бъркам или имаш от преди това мерене по-близко до 500 на колела?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам

Ама на Бургаското Дино,което не Мери загуби на трансмисията.

Иначе за сверка става дали мърдаш нанякъде

Доколкото знам, италианците залагат загубите в софтуера, а не пробват да ги мерят.

Коментирахте ли нещо по този въпрос?

На Венци диното само си пресмята загуби спрямо теглото на колата и инерцията .

Най-просто така го обясниха.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...