Jump to content

Удар от автоматика при спиране на място


150hp

Recommended Posts

Много работи може да значи, като за начало върви обслужи кутията.. после виж защото аз имах зацапан дебитомер и така правеше, смених го и отпадна проблема

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 93
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Мисля че да, колега. Когато съм на "P" и двигателят е загрял са около 750-800. Но когато съм на "D" и на място, много често са около 500-600, но интересното е че не усещам колата да тресе или да не са й достатъчни. 

 

 

 Здравей,

при мен оборотите са 700 на загрял и P  и 590 на D ... и за мен са си нормални :)

 

Тия обороти... при мен са ~675 на P и 500 на D. 

Можеш да се объркаш, че е изгасен мотора на светофара.

 

Надявам се сте забелязали, че от 0 до 1000 са 4 деления, след това вече са по 5. На мен ми трябваше известно време докато се усетя. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно, при мен (2.5) между P и D оборотите не мръдват, т.е. променят се за момент и се нормализират точно на 766 об/мин. На предишната ми ръчка пак ковеше точно 766об/мин на загрял мотор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Днес имах път по маршрут, по който няма почти никакво движение и е изключително тихо. Реших нарочно няколко пъти да намаля от 60-70 км/ч до 0 км/ч. След това от 30-40 пак до 0. Целта беше да накарам автоматикът да върне от втора на първа, респективно да провокирам удар. Свалих прозорците и вече категорично мога да заявя че точно в момента на удара, който се усеща в купето, се чува метално дрънчене, наподобяващо еднократно удряне на два метални пръта един в друг. Металният звук идва някъде отдолу.

Обадих се в един сервиз за автоматици, обясних ситуацията и там ми казаха че са 90 % сигурни че скоростите нямат нищо общо с това. Искат да закарам колата, за да огледат диференциал, раздатка, тампони и т.н. Питаха ме дали е куатро и като казах че е куатро, вече бяха почти сигурни. Другата седмица ще я закарам и ще пиша какво са открили.

 

Мислех, че ресета на скоростната е помогнал, но не... понякога има същото метално почукване. Някакво развитие има ли при теб?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма промяна, държи се по същия начин. Карах я в сервиз и казаха че проблемът си е в кутията, защото отдолу били здрави частите. Още не ми се иска да я отварям, затова ще си я карам така. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

При мен се реши проблема.

 

Имах много подобни симптоми на твоите: в ниските не беше това което трябва да е + тропането при спиране, което звучеше точно като метални пръчки.

 

Оказа се, че доста време колата е била 200-250кс.

Моя човек откри счупена "вендуза", която управлява или помага за работата на вихровите клапи. Не съм много на ти с техниката, но това е което разбрах. Следствието е че мотора не е получавал достатъчно въздух.

 

След като я сменихме колата се промени много и направо се отпуши.

Вече защо изчезна проблема с блъскането... мога само да спекулирам. Може би автомата не е работел коректно заради недостига на мощност в мотора. Но е факт, че изчезна.

 

Струва ми се и че самата кутия сега сменя по-добре, но още не съм тествал достатъчно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен също беше отстранен проблемът с вихровите клапи. След това колата живна, но повлияване върху ударите на автомата нямаше. На диагностика не излизат никакви грешки. В момента блъска единствено при намаляване на скорост и понижаване на предавките от трета на втора, а понякога и от втора на първа. При набиране и увеличаване на предавките не го прави, само при намаляването на скоростта и понижаването им.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би вече проблема е в автомата.

 

Иначе при мен имаше два проблема с вихровите клапи. Първо бяха запекли, няколко месеца по-късно се откри "вендузата". 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен беше блокирала тази за "високите обороти" и над 3000-3500 повече бучеше, отколкото вървеше. Тази за "ниските" си била в ред и промяна до 2500 оборота не съм усетил. Тази за високите беше напълно блокирала.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Малко оф-топик ама......търся колегата със сребристата S6-ца C5 Avant, който живее на Русалийски проход/Банат/Черни връх - там си спира колата някъде - с цел - да се сдушим и да си оплакваме S6-ците :D 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...
На 29.09.2015 г. at 13:49, 150hp написа:

Здравейте. Проблемът се изразява в следното - когато искам да спра на място и се стигне до връщане от втора на първа предавка, автоматикът включва първа предавка с удар. Например - карам си с някаква скорост - да речем 60 км/ч. Идва светофар и трябва да спра. Започвам да намалявам и кутията съответно започва да връща предавки - 5-4-3-2-1. В момента в който вече съм с около 10-15 км/ч и е време да върне първа, удря силно в момента на включването й. Забелязал съм че останалите предавки ги включва меко и няма подобни удари. Когато потеглям от място, превключването от първа на втора също е доста по-меко. Проблемът се проявява единствено при спиране и връщане от втора на първа.

За ремонт ли е кутията?

 

Здравей, колега 150НР.

Извинявам се, че те връщам 3 години назад, но в момента имам същия проблем като теб през 2015. Кутията ми приритва леко при низходяща смяна от 3 на 2 предавка. Прави го постоянно, дори като загрее, ритането е малко по-силно изразено. Освен това, имам и другия проблем като при теб - при смяна на място от D на R се чува тъп металически звук, съпроводен с ритник. Накратко, симптомите ми са копие на твоите, които описваш тук в тази тема...
Ще съм ти безкрайно задължен, ако споделиш какво се случи при теб, как се развиха нещата и дали намери решение на проблема.

Благодаря ти предварително за отделеното време и внимание!
Ще се радвам, ако и други колеги с подобни проблеми споделят мнения и препоръки...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това от D на R и моята го прави, а е рециклирана (2100 български долара ми струваше). Тая кутия като цяло е пълен кенеф. Може и да е от "мозъка" (клапанното тяло) това с преритването, но може и да не е. Карай докато не се счупи, освен ако нямаш излишни няколко хил. лв за експерименти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, и на мен така ми казаха, че трябва да се демонтира и тества клапанното тяло. А един приятел сподели с мен, че е имал същия проблем, но от 2-ра на 1-ва и ми каза, че е направил цялостна смяна на масло с измиване на скоростна кутия + нов филтър и проблемът е изчезнал. Интересно обаче от Д§М Ауто - най-реномирания сервиз за автоматици във Варна, ми казаха да не бутам маслото, освен ако кутията не е за ремонт. Смяната на масло, според тях щяло да доведе до по-сериозни проблеми. Т.е. смяна правиш само когато си ремонтираш кутията, но профилактичната смяна била рискована и не я препоръчват.
Колеги, имате ли мнение по този въпрос? Дали смяна на масло би решила проблема ми или от сервиза са прави?
(Може би трябваше да го поствам това като нова тема...)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няколко факта - моята кутия с оригинално масло и филтър на 300к нямаше никакви проблеми с превключването. След смената се подобри само прехода между режимите P-D-R, става малко по-бързо. С новото масло никакви проблеми при положение, че никога не е било сменяно. 

За мен правилното е да се види как изглежда маслото и ако няма стружки си струва да се направи частична смяна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Джемини ми предложиха смяна на маслото, зададох им тоя въпрос с възможността да избоксува кутията с новото масло...

Отговора беше:

Има тая възможност, но ако избоксува, значи и е дошло времето за ремонт. И е било въпрос на време да стане същото и със старото масло. Тоест, понякога кутията има повсеместно износване на триещите се части(помпа,пакети) и само вискозитета на старото от натрупаните сажди я кара да бута напред-назад. Колко ще кара в това състояние...божа работа ама тогава сигурно ще тресне качествено. Но ако е сменяно накога и после пак удължава живота на кутията. Иначе маслото е лайф-тайм...колкото кара кутията толкова и маслото. 300 000км около.

Аз отказах, щото я чакам да умрЕ вече Трета година, и издевателствУВам над нея, ама тая гад неще и неще. Е, има и вариант да е сменявана кутията преди мен, щото кодировката беше 0001 и да си има живот още...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По руските форуми има доста инфо като цяло за 5HP19 и наистина маслото е lifetime, т.е. към 200к км :D Турбината заминава първа, така че даже препоръчват замяната й на 150-200к превантивно (като смяна на съединител).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за мненията, колеги!
Все пак, все още съм в колебание какво да предприема и дали въобще да правя нещо или да я карам така.
Колата е на реални 100К и не ми се вярва кутията да е много износена, а и аз съм спокоен шофьор и не съм я юркал.

Всъщност проблемът се появи след посещение на оторизирания сервиз за интервално обслужване, където ми казаха, че скоростната кутия има нужда от доливане на масло и са ми сипали литър и половина ATF. Именно затова Цанко от М§Д ауто ми каза следното: "След като доливане на литър и половина масло е довело до появата на този лек кик, представи си цялостна смяна какво би предизвикала."

И добави, че ще ми смени маслото, само ако му се подпиша, че е по мое изрично желание и не дава гаранция при последвали проблеми.
За да се реши генерално проблема ми, той каза, че трябва да се демонтира и тества клапанното тяло, което в най-добрия случай ще се окаже замърсено и почистване с частична смяна на масло ще е достатъчно. Лошият вариант е някакви 7 цилиндърчета по клапанното тяло да са износени или някои от тях, което ще наложи ремонта или подмяната им. Тогава операцията се оскъпява доста и след това задължително се прави цялостна смяна на маслото + измиване на кутията. Но в моя случай, той ме съветва да не правя нищо, а да карам докато не станат по-сериозни проблемите. Друго, което ми каза е, че има вероятност ритането да изчезне от само себе си след известен период от каране, защото кутията била самообучаваща се и понякога след ремонт или смяна на масло или доливане се появявали такива кикове, които с времето изчезвали, след като кутията се нагоди към стила на шофиране на собственика.
Затова вероятно ще я покарам известно време така, наблюдавайки как се държи, въпреки че много ме дразни това леко ритане от 3 на 2 предавка.
Мисля да отида и при доц. Стефанов от МЕИ-то тук във Варна, за да чуя и неговото мнение по въпроса. Интересно ми е дали ще съвпадне с това на Цанко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...