Jump to content

Пръскалки за фарове


ogip

Recommended Posts

Понеже забелязах, че едната ми пръскалка за фаровете не работи добре, снимах клипче с много кадри в секунда, да видя какво точно се случва, а после и видях проблема - една от двете дюзи ( те са 2 на 1 фар - за късата и дългата секция) е с липсващ дифузьор (цялата главичка липсва). Ефектът е изпръскване на половината кола и бърза загуба на течност.

 

Направих онагледяващо клипче какво точно се случва на забавен кадър, както и парт-номерата на самите дюзи (за фейслифт). Аз вече си поръчах от ибей, но още не са пристигнали. Ако някой ги е сменял на ц5, ще съм благодарен да сподели опит.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази част от пръскалките и по-точно самите пръскалки се държи към основата чрез една пластмасова контричка, която се захваща за зъбците, които се виждат на самата пръскалка. Лесно се сменя. Трябва ти втори човек, който да седи в колата и да пръсне докато не изкочи пръскалката, докато ти седиш пред нея и чакаш да изкочи /приготви се да се понамокриш :) /. След като пръскалката изкочи трябва много бързо да я хванеш, за да не се прибере. След като я хванеш, втория човек трябва малко да асистира. С една малка права отверка се повдига тази контричка, за която стана дума малко по-нагоре и се издърпва пръскалката. След това се поставя новата и нещата заспиват.

 

Дано съм бил полезен.

 

Едит: При каквито и да било затруднения съм готов да съм асистиращия втори човек :zustimm: Цялата операция трае не повече от 10 мин.

 

Едит 2: Забравих да кажа само, че се сваля капачето на пръскалките, но те се свалят лесно.

 

Ето така изглежда контричката, щото с мойте обяснения даже и аз не си разбирам:

post-84488-0-25010900-1443638436_thumb.j

Редактирано от MOON
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:bia: Мерси много!

Това с хващането в движение и умиването на очите го отиграх вече, така разбрах проблема в детайли :) Ще помисля за асистенцията, че се депресирам като има ес-ки наблизо :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Пристигнаха ми дюзичките, преди 1-2 седмици и да докладвам завършека на проблема:

 

s-l1600.jpg

 

Бях забравил за протегнатата ръка на колегата горе и се мъчих сам. Вързах въженце към лоста за чистачките и дърпах отпред, пред капака, да мога да хвана пръскалката като излиза. Естествено при мен нищо не протича гладко и силния вятър днес затвори вратата, кабела остана опънат отвътре, като държеше дръпнат лоста, докато аз държах пръскалката :) 4л. течност изчезнаха за минута, а отвертката бе извън обсега на другата ми ръка. Ситуацията ми даде нова идея, която проработи - огледах леглото на ябълката на пръскалката - нищо износено не ми се видя и с клещички извадих от новата пръскалка дифузьорчето на върха, съответно го пъхнах да щракне на местото на липсващото в оригиналната пръскалка. Всичко заспа и сега си имам още едно резервно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оги, дюзите се вадят елементарно. С малка права отвертка повдигаш капачето и я подпъхваш на вътре след което издърпваш за самото капаче докато се покаже. Важно е да не я кършиш наляво надясно и да счупиш ушите на капачето. Ябълката изпада защото в основата си пръскалката се цепи и не може да я задържим, вероятно и новата, която си сложил ще полети. 

Редактирано от cvetan83
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, капачето го свалих лесно, видях и контричката за ваденето на механизма, ама не достигнах усърдно подготвената на ръка и половина отвертка, та се роди план 2 :) Не видях сцепено в държача, а новото "топче" влезе мъчно и със "щрак", ако се изстреля има още мат'рял да сглобя здрава пръскалка и половина :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам в предвид, че не е необходимо да пръскаш за да извадиш пръскалките, а и няма начин да изхвръкне дюзата без да се е сцепила основата. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбрах те от първия път. Ако дууне топчето, ще сменя целия държач. Капачето ми се вижда кекаво хванато за пръскалката и ме съмнява да удържи напън на отвертка, спрямо усилието (механизма здраво дърпа надолу да се прибира), отделно боята, на всичкото отгоре на фейса много плътно се прибира в бронята, предполагам и на ес-ката е така... Старата дюзичка теоретично може да е хвръкнала от запуш, времето ще покаже, напълнил съм с вода и ще пръскам яко, за тест и да я изхвърля. Наистина не видях сцепено и износени жлебове отвътре. Поне запуших дупката засега, че така източва течността за нула време, трябва да разровя кодинга във VCDS, май можеше да се удължи периода за време на задържане на лостта, преди да пръсне фаровете?
...

Тия дни ще се обслужи душегубчето и мисля да профилактирам целите механизми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност тия пръскалки налягането на течноста ли ги изхвърля нагоре или си имат някакъв ел. механизъм, а налягането е същото, като на чистачките?

Редактирано от GLS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Избутват се от налягането, като свърши водата не излизат, въпреки въртенето на моторчето. Налягането е доста по-голямо от това за миенето на предното стъкло, както и разхода на течност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ефект има особено зимата, когато снега се набива по фаровете, и понеже са ксенон, не се стопява, а само се натрупва. И при дъжд има ефект, все пак скенона отделя много по-малко топлина и насъбралата се мърсотия не изсъхва, та като пръсне оная ми ти струя, отмива по-голямата част. Лично мнение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При пуснати къси светлини, като задържиш повече от 2-3 секунди умивалките на предния джам, би трябвало да пръсне и на фаровете. На габарити не ще, само на пуснати къси. Ако не тръгват след тия 2-3 секунди задържане, ти препоръчвам да си погледнеш помпата на пръскалките на фаровете. Намира се на казанчето за течността за чистачките, само дето е от страната на калника и трябва да махнеш подкалника, за да стигнеш до него.....

Редактирано от MOON
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще го обясня по най-елементарния начин на който съм способен:

1. Палиш колата /не със запалка разбира се/;

2. включваш фаровете /не габарити, а къси светлини/;

3. хващаш дясностоящия на волана лост, който е за пръскалките на предния, съответно и за задния джам и го дърпаш към теб;

4. на предния джам почва да пръска по една двойна струя и се включват чистачките;

5. задържаш поне 2-3 до 5 секунди тоя лост да пръска на предния джам;

6. би трябвало да видиш една ммнооого силна струя идваща от към предния капак и по-точно от фаровте, придружена от доста силен шум от помпата на пръскалките на фаровете, няма как да я сбъркаш;

7. Ако не видиш такава струя, значи имаш проблем, който малко по-нагоре в предия си пост съм описал, като възможен;

8. Друго не се сещам за сега :wall:

Редактирано от MOON
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе при мен няма силни шумове. Ако не го бях забелязал нощно време на къси светлини, то през деня едва ли щах да го хвана, че измиването на фаровете работи. Не съм си играл с лоста за пръскалните, но при мен май активира измиването на фаровете след двукратно цъкане на лоста и задържане(утре ще пробвам).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко е прекалено това със силния шум, просто е малко по-шумно от това на пръскалките на джама. Поне при мен е така и се чува само като съм на място. Не знам как не си го забелязал през деня това. Но при мойте направо до тавана хвърля като се разбие струята във фаровете. Като фонтан е ... И най-обичам като минава някой до колата да си пръсна малко, ей така :D

Редактирано от MOON
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и да не съм го забелязал, защото рядко пръскам като съм спрял, а като съм в движение струята не се "вдига" толкова. Обаче като пръсне нощно време и "убива" доста от светлината на фаровете, та така го забелязах.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пръскалките на фаровете ,кога се включват.Автоматично или ръчно.Малко ми е мътна тази тема:)Един приятел ги махна да не му харчат от зимната течност.Беше ми казал,че автоматично се пускат сами след известна работа на чистачките.АКО МОЖЕ НЯКОЙ ПОДРОБНО ДА ОБЯСНИ:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко по-нагоре в тази тема в коментар #17 колегата MOON е описал подробно точно как работят пръскалките на фаровете !

Sent from my Мобифон using Tapatalk

Редактирано от vanko-lunatic
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

А възможно ли е пръскалките на фаровете да се изключени с ВАГ-КОМ???За да не харчат зимна течност??Задържам лоста ,но не включват?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да,възможно е!Досега на две мои аудита пръскалките на фаровете са ми ги коригирали дали и след колко да работят с ваг-ком

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...