Jump to content

Как да си направя профилактика на охладителната система ?


daredevil

Recommended Posts

Ако не е много трудно как мога да си направя една профилактика на охладителната система бих искал малко да я поизчистя и да сменя антифриза примерно . Колата е Ауди Купе. Един майстор ми каза , че се налива 1 л. оцет и после караш 10 тина дни и мирише на трушия после се сменя антифриза и съм готов дали това е варианта . Или към някой сервиз да се насоча , все пак идва зима и искам да се подготвя надявам се да не съм закъснял.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата vilik мисля, че беше има тема как си е прочистил с-мата.

Иначе има добавки за прочистване, но съм чел, че са нож с две остриета.

Моята уж я промивах като източих антифриза и направих няколко пълненета до загряване и след източване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако нямаш проблеми с охладителната система не си търси белята.

 

Едно време, когато карах Лада , и ми дадоха съвет (подобно на теб) в оцетен разтвор да сваря карбуратора - ставал като нов. От тенджерата замина направо в кофата. Вярно, че падна всичкия нагар. Ама този оцет(1:5=оцет:вода) как разяде алуминия - не ми се вярваше.

Промивка на охладителната система - сваляш термостата, маркуча от чешмата в разширителния съд, пробката на радиатора развита - и така докато текне бистра вода. Караш малко с водата и я източваш. Може да повториш 2-3 пъти процедурата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Термостата не бих могъл да го сваля защото е заврян няма да ти казвам къде ... :(


В крайна сметка ако някой може да ми предложи безболезнен вариант добре , но явно няма да го пипам .... Чудя се поне дал и как има вариант да подменя цялата течност в колата на този модел двигател има ли прбка да източа всичко не знам ???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо дето работи не се ръчка.Като се изчисти системата какво става. :gruebel:

+10 коня минимУм :hilezh: :hilezh: 

 

При мен ефекта беше, че като купих колата червения ми антифриз беше кафяв. Сега си е червен. :)

Може да няма положителен ефект, но със сигурност не е отрицателен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За подмяна на антифриза без много разглобяване:

източваш стария,

пълниш с вода от чешмата и източваш докато спрат да излизат боклуци

пълниш с вода (тук е хубаво да използваш дестилирана вода),

караш така известно време (40-50 км. наведнъж са достатъчни) с включено парно и после източваш.

Процедурата я повтаряш, може и да я потретиш, ако ти се играе.

Накрая зареждаш с антифриз. Хубаво е да си вземеш концентрат и да го налееш малко по-концентриран, защото в мотора ще остане поне литър вода.

Редактирано от nedelcho_iliev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо дето работи не се ръчка.Като се изчисти системата какво става. :gruebel:

+1 :zustimm:  Аз моя си го сменям на 2 години, че да ми е мирна главата. Като не прегрява, не надува, не тече, за какво да барникам повече, отколкото е нужно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не правиш,нищо щом си работи добре системата.Ефекта може да е визоален.но може и да е към по-лошо!Не се занимавай с глупости как се казва! Успех колега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за съветите идеята и целта ми е малко профилактика да направя защото казанчето е като в кал и никак не ми харесва ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Неделчо те посъветва как да си промиеш системата най-безболезнено,а ти както решиш.Между другото казанчето може да го свалиш от колата,слагаш вътре морска сол,хладка вода и малко разредител AMB и го разклащаш докато се разтвори мръсотията по стените му.Ето това се получава:

IMG_0043JPG3laCFZO.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва ли някак и има ли някакви тънкости за да го обезвъздуша след като източа водата налея нова и т.н. ? Може ли да прецакам нещо или да оставя системата да изглежда , че има вода в казанчето а вътре да няма примерно ?

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Системата си иска първоначално обезвъздушаване при всяко източване/зареждане.

Аз обезвъздушавам по следния начин: На студен и загасен мотор отварям пробката за обезвъздушаване. Ако нямаш такава разхлабваш маркуча на парното и го измъкваш леко. Надувам с уста през разширителния съд докато спре да цвърчи през пробката (спре да излиза въздух). Затварям пробката и спирам да надувам. След пробег около 30-40 км. доливам още около 200 ml антифриз. Всичко това се прави при включено парно.

 

Ако искаш само да свалиш и измиеш разширителния съд не е необходимо обезвъздушаване. Само трябва да затапиш маркучите след като ги откачиш от съда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Направих мазало днес . Източих антифриза от една скоба отдолу до картера без да знам точно дали е правиланата и все пак излезна около 3 л. течност . Течността има следната снимка

http://www.snimka.bg/?album;aid=884269

 

оказа се , че казанчето е спукано от горната част където има един по малък маркуч който връзща вода или не знам точно за какво е . Вътре има метална тръбичка и точно където е снадката между металната тръбичка и самото казанче там беше спукано . Не знаех далши мога да го залепя с силикон. Смених казанчето с ново долях вода в системата загря источих отново около 2 л. И накрая купих антифриз който няма да пресече нито син или червен ако е било понеже не знаем какъв цвят е антифриза . Говорих с един познат който каза , че от боклуците синия може да се оцветил и да изглежда така, но този е много скъп (за мен). Обезвъздуших системата по следния начин:

 

"Колега,няма защо да правиш кой знае какви магии,за да обезвъздушиш системата на Б4,те германците са помислили за всичко.Системата е така направена,че се самообезвъздушава.Единствено въздух може да остане в радиаторчето на парното и затова е предвидена пробка за ръчно обезвъздушаване в най-високата точка на системата-маркуча на парното от радиаторчето.За целта:
-пълниш системата и казанчето с антифриз
-затваряш казанчето и палиш колата
-оставяш я да работи на място докато ти отвори термостата/познава се по загряването на долния маркуч на водния ти радиатор/
-чакаш да ти включи и изключи перката на вентилатора поне един път
-при отворен термостат внимателно отваряш малко пробката за ръчно обезвъздушаване и оставяш да излиза оттам антифриз и въздух до момента,когато мехурчетата изчезнат
-после затваряш пробката,гасиш колата и я оставяш да изстине
-проверяваш нивото на антифриз в казанчето и при нужда доливаш
Това е всичко.После караш и се кефиш на яко парно/при добре обезвъздушена система и оправени клапи,в купето става баня и може да се кара по къс ръкав дори зимата/ :rolleyes:"

както е описанов  тази тема : http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=89087 "

 

Въпроса ми е ако тръгна да го сменям антифриза с по евтин (син) от къде мога да източа цялата течност без да остава вътре понеже в магазина ми казаха розов и син може да се пресече за това купих с лилава капачка, който не се пресича с нито един син или розов. А за моя автомобил не знам какъв трябва да е понеже розовия имал анти корозионна сойност . Колата е V6 двигателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това, което си източил си е червен антифриз според мен. От боклуци и ръжди синия може да потъмнее, но започва да бие на черно и е мътен. Няма как да стане това бистро червено мисля.

Не знам какво си точил и наливал, но при мен системата събира около 7 литра. Предполагам и при теб е някъде там.

За да източиш почти всичкия антифриз:

- вадиш  маркучите на парното и надуваш през радиаторчето.

- вадиш термостата

- вадиш долния дебел маркуч от радиатора и може да надуеш през горния

 

После при зареждане събира около 6 литра. Няма начин да източиш всичко до капка. Затова идеята е две-три промивки с вода, последната с дестилирана и зареждаш малко по-концентриран антифриз.

 

Всички антифризи имат малко или много антикорозионни добавки, които след известно време започват да губят своите качества. Това където, като смесиш два цвята антифриз или два вискозитета масло ще се пресекат са вицове за мен. Всеки е чувал, че се пресича, ама никой не го е виждал. Трябвало е да питаш, като се пресекат какво се получава.

 

Моят мотор е АВК. Карам го осма година вече. За това време съм свалял четири пъти главата. Изяден алуминий не съм видял. Карам с евтин син антифриз концентрат, който почти не разреждам. Обикновено го вземам от Метро, когато го пуснат на промоция - 2.50 за литър концентрат. Антифриз никога не съм сменял, но си доливам периодично, та сам се подменя.

 

Не разбрах само, дали имаш някакъв проблем с колата или имаш повечко свободно време.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно имам свободно време объркан съм . Исках да долея малко за зимата понеже бепе слаб като минусова температура , и с допълването на антифриз да поимия системата ама стана тя каквато стана... Аз източих и върнах около 3 литра останалото остана в колата и нищо не стана освен , че подмених казанчето днес и сложих скъп антифриз за 18 лв- 1.5 л .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко това се прави при включено парно.

В случая е без значение дали е вкл.парното ;)

Редактирано от krasitt
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си с климатроник няма значение - крана на парното е отворен. Но я си представи, че нямаме климатик, и че имаме механичен кран на  парното (с жило). Има да надува колегата...

 

Колега, не казвам, че трабва да сипеш евтиния антифриз. Само казвам, че няма проблем при мен.  Този от Метро, като го направя за минус 40 по разписание и като го сложа във фризера  и кристализира (дали замръзва не знам, бурканчето не се пука). затова сипвам концентрат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Същото е обезвъздушаването без значение дали има или няма климатик или климатроник.

За кранчета дали има или няма не ми се влиза в спорове.

Редактирано от krasitt
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...