Jump to content

Въпрос за акумулатор


BeeFeaTeR

Recommended Posts

Здравейте,

Искам да попитам колко аh акумулатор да сложа на 1.9 tdi atj 115 коня, до сега бях със 75, въпроса ми е дали да е достатъчен или да слагам по голям?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Колкото повече, толкова повече." - Мечо Пух

 

Мое мнение е, че може да сложиш толкова голям ( по размери и капацитет, разбира се ), колкото се събира в кошницата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И 50 амперчаса да сложиш и 100, няма да усетиш никаква разлика, освен ако не си забравяш постоянно фаровете. А ако ги забравяш, разликата ще е че 50-така ще се изтощава 2 пъти по-бързо от 100-така. :)

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не би трябвало да е това разликата.... Само за отметка стартовият ток е доста по различен, и ако зимата се случи да се студена., ще те питам как ще го грееш по два-три пъти и въртиш по 2-3пъти с 50Ah. Капацитета има пряка връзка с стартовият ток и ако паленето е проблемно акумулатора си заминава скоропостижно- криви ламели и има голяма вероятност да окъси клетка при рязък разряд. Ако си отварял акумулатор веднага след тежко палене сигурно си видял как "кипи".

Ако пали лесно от четвърт на -20градуса няма значение, ама не ми се вярва дизела да е толкова барут.

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЗА генератора няма проблем. Колкото е изтощен толкова ще го зарежда, има си реле.  Не се филмирайте.

 При Пет въртения примерно 50Ah е изтощен на 100%, a  100Ah е на 50% изтощен. Тока който трябва да се до зареди  после е един и същ.

 Ама 50Ah  е  вече мъртвец и е изкривил  ламелите. После зареждането с алтернатора е много бързо и го до скапва заради големият зареждащ ток.

 При 100Ah  това няма как да стане  за Пет въртения, ще трябват 10 пъти да го мъчиш. А ако е на 50% изтощен  има все още голямо вътрешно съпротивление и няма как да поеме толкова  голям ток. Тоест няма да се доскапе от последващото зареждане.

 Дизела си иска стабилен акумулатор зимата. Разликата при паленето с бензина е огромна. Бензинджийте да не дават  филмиращи съвети. :hilezh:

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, стартеара дърпа около 200 ампера, което означава че 100% зареден 50Ah акумулатор може да върти доста време - поне 10 минути. За какви 5 превъртания говориш?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Говоря примерно. А зареден на 100% акумулатор е само новият. А колко  (дълго и бързо) ще върти зависи от стартовият ток и външната температура.

 А подгревните свещи сигурно се нагряват от слънцето, С падане на температурата пада и капацитета на стартовият ток, заради по бавната реакция на акумулатора като добавиш и гъстото масло, студеният въздух възпрепятстващ самозапалването на нафтата...

 Вискозитета на нафтата също е фактор възпрепятстващ самозапалването.  Накрая се оказва , че е съвсем друго.

Ако на -20 въртиш дизел 10мин с 50Ah ела ми ми свирни да видя

  А това колко ток дърпа стартера зависи от самият стартер (колко е мощен).

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, нещата които казваш са наистина така, но аргумента ти щеще да бъде валиден ако колегата питаше дали да сложи 5 амперчасов акумулатор. Но всички тези неща които описваш са във възможностите на един 50 Аh акумулатор. Закачи един амперметър и виж колко ампера дърпа през зимата. Писах по-горе 200, защото бензинов двигател в нормални условия дърпа 100. Ако колегата може да си запали колата за по-малко от 1 минута въртене, 50 Аh e достатъчно и никога няма а усети разликата. Да не говорим че колегата пита дали да сложи 75 или 100!

 

Но към колегата, който зададе въпроса - колко амперчаса е един акумулатор не е това което е важно при избиране на нов акумулатор. Колата ще работи без проблеми с акумулатор от 50 до 150, че и повече. Но има две важни числа които трявба да се гледат вземат предвид:

 

1. CCA (Cold Cranking Amps) - Това е колко ампера акумулатора може да предостави за 30 секунди при 0 градуса температура.

2. RC (Reverse Capacity) - Това е обратния капацитет. Измерва се в минути и ти казва колко минути акумулатора може да предостави 25 Ампера без волтажа да пада под 10.5 волта.

 

Но най-важния параметър е качеството. Всеки нов акумулатор който купиш ще те изкара и през най-голямата зима. Въпроса е колко зими след това?

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стартерът на 4 цилиндровите бензинови мотори е 1.2kW.

На дизелите е 1.8kW. 

Бензиновите използват повече ток по време на движение (запалителна система).

Автоматикът също дърпа ток.

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Бензиновите използват повече ток по време на движение (запалителна система).

Автоматикът също дърпа ток.

 

Така, е но колата след като е запалена тока не се дърпа вече от акумулатора, само се вкарва ако не е зареден.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми се спори. Живота ме е научил зимата как да си паля дизела. Обясних, че се изисква голяма батерия. Пък кой каквото ще да прави. Утре като сипе парафина вместо нафта и върти докато запуши филтъра, пък после му кажат да го полее с топла вода. Да ама след това ще трябва да търси някой да му дава ток... щото колата му била за този акумулатор. На тези кошници на по 500 000 км с тази нафта в България... сложете батерия от часовник пък после си дирете кабели.

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. CCA (Cold Cranking Amps) - Това е колко ампера акумулатора може да предостави за 30 секунди при 0 градуса температура

Забравил съм го вече, но мисля точното определение за ток на студено палене беше: Колко ампера акумулаторната батерия може да отдаде в продължение на 30 секунди, при температура -15 градуса и напрежение на изводите не по-малко от 10.8V

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Големият капацитет по-трудно се зарежда при каране на къси разстояния и ниски температури със запалени фарове, затова и по-бързо ще даде фира (ще сулфатизира).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...