andrey mitov

индикация за бедна горивна смес А8 2003 г. / 3.7

Recommended Posts

здравейте,

 

понеже повече глави по може да измъдрят нещо, да поставя въпроса публично :)  :

 

от известно време ми светва 'чека' и при диагностика грешката е 'бедна горивна смес'.  

 

- оказа, се че 2 клапана в с-мата на картерната вентилация не работеха и са сменени / раздвижени. т.е. сега не би следвало там да има проблем.

 

- катализаторите и ламбда сондите изглежда още са ОК, защото на тест с газ анализатора всичко е ок (емисии ала бала)

 

т.е. физически/механично всичко е ОК. също така няма проблем с вървежа или разхода и т.н. ...обаче идикацията пак си светва.

 

 

според Вас кое още би могло да даде тази грешка ?   самия компютър, който дава инфото към диагностичната програма и индикациите по таблото ??

 

човека, който я сервизира от години, ще поработи малко по темата, но се сетих да питам и тук, щото има колеги с доста сериозни познания, както разбирам от разни теми    :respekt:

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

от къде си?

За жалост намерисва на центровка, обтегачи.

Share this post


Link to post
Share on other sites

София 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ако имаш път към пловдив може да я погледна.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз имах същия проблем и се оказа вакумния маркуч от турбото до клапана .След подмяната не ми пише нищо.

Share this post


Link to post
Share on other sites

а в случай, че нямам турбо, има ли такъв вакуумен мъркуч ?  

 

Аз имах същия проблем и се оказа вакумния маркуч от турбото до клапана .След подмяната не ми пише нищо.

 

 

мерси, колега, но за сега не се очертава....

 

ако имаш път към пловдив може да я погледна.

Share this post


Link to post
Share on other sites

....   май е сложна задачката  ?      :nixweiss:

Share this post


Link to post
Share on other sites

MAF (дебитомер) и налягане на горивото проверявани ли са? колата газифицирана ли е?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ами на една от диагностиките наскоро, беше споменато, че може да е или едно, второ или трето, и т.н...... и мисля, че беше споменат и дебитомера като потенциален проблем.......

 

тъпо ми звучи, да подменям наред, за да се види къде точно е проблема...... еба я у диагностиката - то и аз знам, че проблема е в някое от всичките джаджи по колата   :hilezh:

 

газ няма.

 

утре ще пробвам един вариант евентуално и ако има резултат, ще докладвам

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не си попаднал на точния диагностик.

Share this post


Link to post
Share on other sites

дебитомерът може най-лесно да се тества, като се кара колата и се гледат живи данни. там в графата му показва колко въздух минава - на 2ра кикдаун и буквално преди да превключи гледаш колко г-s дава. Най - добре си вземи спътник, ти караш, той гледа. резултатът трябва да 80% от мощността на колата (на вал като нова :)) можеш да направиш и лог, но от изказването ти разбирам, че си по-бос и от мен даже (не сеобиждай, всичко си има първи път). Иначе налягането на горивото си се мери с уред, подобен на манометъра.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:zustimm:

 

това с теста в движение го правихме вече.....и първата идея беше, че катализаторите са задръстени вече и т.н....    само, че на газ анализатор се показаха че действат в норма и мога, дет се вика, и годишен преглед да мина съвсем официално  :hilezh:

 

ше сменим още някой друг чарк, и ще си покаже. в крайна сметка с дърти коли това е положението.......   

Share this post


Link to post
Share on other sites

хаха, тези коли не са за хора, които искат да карат без да правят, още по-малко за хора със слаби нерви.. като мен, например. аз в моята (4.2) инвестирах близо 7000 лв. от нов внос. по едно време ми идваше да сваля главите, при това на кола на 154 000 релни км. с история в Ауди. Просто това е кола, която е хубава като нова, но след време, ако се наложи да я правиш и си перфекционист, ще се наложи да се бръкнеш дълбоко. Ама то, от това, което съм видял, след 2000 г. почти няма коли да не са недоразумения на инженерната мисъл :)

Като гледам си от София - мой съвет - обади се на колегата от форума крематор, момчето знае какво прави и говори. То и аз мога да си закача бидона, гледам данните, ама какво от това :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

след тест И на вакуумна тръба или маркуч, каквото там се води  :unsure:  - оказа се, че има пробив и въздуха, който се дърпа от там (или излиза) променя индикацията за сместа....   сменя се едно гумено уплътнение и за сега уж е това като проблем. смених и дебитомера, че с наличния нещо не му харесваше какви стойности дава, а и си е бая на години вече...

 

сега колата върви и реагира по-свежо, въпреки, че и преди нямах особено усещане да е спъната или за много висок разход.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Давайте майстора, че и аз съм със същия проблем, свети ми чека и ми пише бедна горивна смес, а и харчи много  - извънградско между 11 и 12 на сто с нормална скорост.

Това не е ок и отдавна търся решение на този проблам.

Поздрави!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Бедната смес се показва от първите сонди. Интересно е да знаем защо е така. Моята е на газ! Но тук има колеги, на газ, които нямат този проблем. Дайте помощ


Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Може да смуче въздух покрай всмукателните колектори, дебитомера, вакуумните тръбички, особено ако бедната смес се отчита и от двете предни сонди (лява/дясна банка). Може би не е лошо първо да се огледа за пропуск на неотчетен въздух и ако всичко е наред да се търси нататък.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 3 часа, Wengen написа:

Давайте майстора, че и аз съм със същия проблем, свети ми чека и ми пише бедна горивна смес, а и харчи много  - извънградско между 11 и 12 на сто с нормална скорост.

Това не е ок и отдавна търся решение на този проблам.

Поздрави!

 

Колега, има ли газ колата? Само на газ ли е проблемът? Ако има газ, спри газта отзад от кранчето, при работеща кола, за да може да изгори всичко по системата и сама да прехвърли на бензин. Изчисти грешките, което ще занули и trim-овете. Покарай 100-200км на бензин и виж как са нещата (Engine -> Measuring Blocks -> 32 канал) Aко на бензин е ОК, търси проблеми в ГИ.

Иначе огледай нещата, които е споменал колегата VBI. Най-добре ако можеш да я тестваш с пушек машина, че понякога миниатюрни пукнатини са трудни за хващане.

Бих добавил да погледнеш и О-пръстените на бензиновите инжектори. Моята смучеше въздух от всичките.  И заслушай да няма странни звуци от масления сепаратор (картерни газове) - ако се чува нещо подобно на подсвирване, вероятно е пробита мембраната.

Пиши като има развитие по темата. 

Edited by JusttRelaxx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте отново!

 

Не не е на газ. Освен това дава грешка и на двете банки. Едни майстори ми казаха, че може да смуче въздух от уплътнението между скоростната кутия и двигателя, но много се чудя дали това е възможно?

Все пак, ако имате читав диагностицик, който в София да може да я погледне, да е имал опит с подобни грешки - бедна горивна смес, давайте насам, за да я оправям.

Всъщност при бедната горивна смес, логично ли е да харчи повече? Но колко повече?

Поздрави!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Възможно е, да. Щото сондите отчитат бедната смес и компютъра на колата се опитва да ги коригира с впръскване на повече гориво.

Share this post


Link to post
Share on other sites

И при мен работи на бедна смес, чека си свети постоянно , а разходът е 12/100 извън града с нормално каране, също така когато се кара на "S" режим и стигне 5200 оборота, прекъсва за половин секунда и пак продължава да се наема. За сега съм сменил дебитомера и пцв клапана , разлика почти няма. Грешките, които показва на диагностика са 17536 и 17538 system too lean MIL ON, заради които ми свети и чека де.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Проверете вакууми, всмукателни тръби и т.н. При Субаруто ми бяха сгънали леко маркуча след филтъра и правеше абсолютно същите неща.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

мене ми свети чека откак имам газово и нищо не мога да направя.... грешките са един катализатор и евап ....сложих нов евап, същата работа... не можах да намеря дърпа ли въздух, честно казано не ме и интересува, кофтито обаче е че като карам на бензин и вътре в купето мирише на бензин?  дали има връзка , не знам?

Share this post


Link to post
Share on other sites

При мен не мирише на бензин, но чекът свети непрекъснато и както казах май харчи поне с 3-4 литра отгоре! Иначе си върви и нямам усещането, нещо да не е наред, но разходът е висок! 

Но никой не даде идея за майстор! Дайте добър диагностик с опит! 

Поздрави!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.